Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 15:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 maja 2018, o 15:16 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
wjechał w doopę i zniósł silnik wraz z mocowaniem


Najważniejsze jest zwycięstwo

Doopa wyremontowana (śladów po wjechaniu już nie ma), silnik po serwisie w Merkado sprawny (no, trochę wyłamana płyta kawitacyjna-będzie dorabiana), mocowanie wymienione na nowe (Vikingsailor wykonał). Dwa dni przyjemnej pracy w zaciszu Klubu Neptun-super.
Statek gotowy do boju-jutro Zarzeczewo pod Włocławkiem, Długodystansowe Mistrzostwa Polski-Szuwarowo-bagienne. Za dwa tygodnie Marina Gdańsk.


Załączniki:
ORC Końcowe.jpg
ORC Końcowe.jpg [ 173.35 KiB | Przeglądane 5726 razy ]

Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: baoo, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2018, o 16:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Gratulacje !!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2018, o 22:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Piękny wynik, Piotrze! BRAWO.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 maja 2018, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Piotr startuje jakby w innej lidze i baaaardzo trudno go pokonać.
Dla nas przed Pucharem Mariny, na który też się wybieramy, będą za tydzień Regaty Rocznicowe Gryfu.
Jutro jeszcze kilka uzupełnień na jachcie.
Mamy o tyle kłopot, że wysypał nam się trzeci załogant, i chyba popłyniemy we dwójkę. Musimy to obgadać jeszcze.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 maja 2018, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Zyskujesz coś wiecej: możliwość wygłaszania swojego manifestu przy każdej możliwej okazji kiedy tylko "nie interesujący" Ciebie wątek regat jest poruszony


O...!!!

I tu Wiktorze trafiłeś w sedno tematu :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 cze 2018, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Żeby wygrywać, to trzeba mieć dobrze przygotowany jacht. A na to trzeba mieć kasę, czas i odpowiedni charakter/determinację ;)
Lista prac/zakupów i inwestycji jest oczywiście długa, ale że przyszedł sezon, to po wczorajszym pracowitym dniu z jachtu zniknęła wiertarka, co jest najlepszym dowodem na to, że prace do jesieni zostały zakończone ;)
Na rufie na bębnie linka pływająca została przedłużona do 60 metrów (wymagane w OSR 3 jest 35 m, było 28). To tak w ramach likwidacji różnych drobnych braków. Także kołki znalazły się przy zaworach przywiązane taśmą i dopasowane wymiarami (też wymóg OSR, ale i głupie to nie jest).
Ważniejsze, że w końcu są nowe kieszenie fałowe w kokpicie. Bo stare były ciut za małe, a co gorsza (jak w tym dowcipie o chłopczyku w aptece i prezerwatywach, które "spadywują") potrafiły się odpinać z zatrzasków zawsze w złym momencie. Do tego kieszeń w środku przy zejściówce, na rzeczy podręczne a środowiskowo wrażliwe. Wszystko w ramach poprawy organizacji życia i manewrów.
Zaległe od dawna szpachlowanie otworów w pokładzie (był spis, żeby nie przeoczyć żadnej dziurki) - niektóre czekały na szpachlowanie od zeszłego roku. Czemu tak długo? Bo poza sezonem jest zazwyczaj za zimno na szpachlowanie, mimo GLOBCIA. :-P
Dodatkowe porządki na jachcie. I selekcja rzeczy do wyniesienia. Na to już zabrakło czasu.

Ale że na weekend płyniemy TURYSTYCZNIE na Hel, więc będzie okazja na ostateczne doklarowanie jachtu przed Regatami Rocznicowymi i ogólnie na sezon.

Co do Regat Rocznicowych to w BHMW zamówiłem mapę 255, żeby mniej więcej wiedzieć, gdzie jest nasz punkt zwrotny na regatach ;)
Też wymóg OSR, a poza tym, ja lubię mapy. Po latach partyzanckiego i budżetowego pływania w ogóle bez map, albo na mapach sprzed 30 lat, albo na wydruki z maps.google - mam perwersyjną przyjemność jak na Zatoce wyjmę atlas i widzę ładnie rozrysowane wszystkie pławy, które teoretycznie znam na pamięć... (nie pyta się wtedy głupio na regatach gdzie np. jest pława P 8).
O ile oczywiście jest czas na takie zabawy ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2018, o 07:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W ostatni weekend odbył się Wyścig B8 (w ramach regat Nord Cup). Na tym forum przeszedł zupełnie bez echa, czego nie można powiedzieć o forum zaprzyjaźnionym...
My co prawda nie mamy się czym chwalić, ale zawsze jakieś wnioski się pojawiają.
http://zpokladu.pl/glowna/relacje/relacja_2018_b8.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: krzychuAPIA, plitkin, zonti
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2018, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po dłuższej przerwie w końcu znalazłem czas i wenę, żeby podsumować Regaty Samotników.
http://zpokladu.pl/glowna/relacje/relac ... tnicy.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2018, o 23:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
dzięki za tekst, jak się okazuje to nie tylko ja mam braki w kondycji. Prawdopodobnie jest nas dwóch. :D Tutaj trochę złośliwie powiem że mając roller może byłoby szybciej.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2018, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Tutaj trochę złośliwie powiem że mając roller może byłoby szybciej.

Myślisz, że mając roler szybciej w niedzielę zmieniałbym sztaksle przed wyścigiem? Raczej odwrotnie :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2018, o 23:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
nie musiałbyś nic zmieniać tylko rozwinąć lub zwinąć w drugiej ręce trzymając kubek z herbatą :D
Sam jestem ciekawa ile sie traci na zmienianiu żagli a ile na rolerze.Fakt że na rollerze pływasz mniej ostro ale za to masz zawsze(prawie) odpowiednią ilość powierzchni żagla

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ps. tak swoją drogą to jeśli st 2000 się nie wyrabia to jakiego autopilota użyć. W tym roku zrobiłem nowy dłuższy ster i łódka mi lepiej pływa ale na pełnych i tak autopiloty się nie wyrabiają

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2018, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
.Fakt że na rollerze pływasz mniej ostro ale za to masz zawsze(prawie) odpowiednią ilość powierzchni żagla

To nie rekompensuje mniejszej ostrości pływania i gorszego żagla. Nie warto.
piotr6 napisał(a):
tak swoją drogą to jeśli st 2000 się nie wyrabia to jakiego autopilota użyć.

Lepszego. ST2000 jest za wolny. Ale może to kwestia braku wiatromierza?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2018, o 05:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A czy nie jest tak, że ST2000+ można ustawić - szybkość i czułość odpowiedzi?
Inna rzecz, że na pełnych i na fali i tak zapewne nie wyrobi.
Sterowanie wg wiatromierza to genialna rzecz ale też chyba na pełnych wiatrach będzie kłopot. Przy kolysaniu wiatr pozorny na topie jest zakłocany ruchami masztu. Tu może pomóc znieczulenie układu.
Kolega ma jeszcze ploter Raymarine i wypraktykował, że na dużej fali steruje na waypoint ale bardzo daleko położony. Wtedy autopilot zachowuje się spokojnie, nie reagując na każde kopnięcie kadłuba.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2018, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
W tym roku zrobiłem nowy dłuższy ster


Piotr - że zapytam - a policzyłeś ten ster przed jego zmianą czy zrobiłeś to na oko ?

Pytam w kontekście wypadku "Janeczki".

Bo powierzchnia płetwy sterowej z czegoś wynika a powiększając ją bez jej policzenia można sobie narobić kuku.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2018, o 09:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie liczyłem, mam ster pawezowy i do tego niezrownowazony. Nowy jest dłuższy z kolejnej sklejki. Wydaje mi sie że jest nawet mocniejszy niż stary.Okucia są te same.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2018, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
A czy nie jest tak, że ST2000+ można ustawić - szybkość i czułość odpowiedzi?

Można trochę pogmerać w ustawieniach i w zeszłym roku to robiłem.
Trzeba znaleźć spokojną chwilę i jeszcze się pobawić. To jest pewnie do poprawienia.

Colonel napisał(a):
Inna rzecz, że na pełnych i na fali i tak zapewne nie wyrobi.

No właśnie wyrabia, i to całkiem nieźle, ale bez spinakera.

Ze spinakerem już o tyle nie daje rady, że gdy się spóźni albo za mało zareaguje (przy ostrzeniu), to potem jest kaplica, gdy jacht idzie do wiatru bezwładnie. Spinaker gaśnie, jacht odpada (za wolno), przechodzi do zbyt pełnego, spinaker gaśnie, grozi rufa i splątanie spinakera.
Generalnie pozwala na zbyt obszerne zmiany kursu.
Być może właśnie brakuje informacji, jaki jest kurs względem wiatru. Ale na wiatromierz jeszcze trochę trzeba poczekać.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2018, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wspomniałem już że dno jachtu było zarośnięte. Że nie wyssałem tego z palca pokazują zdjęcia z akcji mycia dna:
http://zpokladu.pl/glowna/relacje/relacja_2018_dno.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Skończył się kolejny sezon. I został już, subiektywnie, podsumowany. Niby nie pływamy tylko w regatach, ale jednak głównie. Dlatego też wnioski dotyczą głównie regat, i dlatego dalej będą w tym dziale.
Cóż można powiedzieć ogólnie? Wyniki takie sobie, ale pływało się bardzo przyjemnie.
Koszmarny błąd w przygotowaniu dna do sezonu.
Z inwestycji najważniejszy jest nowy spinaker - dobrze że jest, a w przyszłym roku powinno być lepiej pod wieloma względami ;)
Co ważne i w nawiazaniu do innego wątku: pływam jak lubię, na jachcie na który mnie w miarę stać. Mam swoją, zupełnie subiektywną listę potrzeb. Czyli spinaker zamiast plotera a duży fok zamiast rolera (przykładowo).
Taka tam fanaberia ;)
http://zpokladu.pl/glowna/relacje/relac ... wanie.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 13:14 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
waliant napisał(a):
Czyli spinaker zamiast plotera

Dewiant ( regatowy )
waliant napisał(a):
a duży fok zamiast rolera

Zboczeniec ( regatowy ) :rotfl:
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
krzychuAPIA napisał(a):
Zboczeniec ( regatowy )

A wiesz jaki ten fok jest fajny? Aż się chce go stawiać ;) Choć listwy wymagają specjalnie dopasowanego worka - właśnie się szyje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 19:15 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Toć byłem przy jego dziewiczym postawieniu . Krzychu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No tak, ale jako widz, nie armator ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wątek o ostrzeniu Dulci skłonił mnie do refleksji i analizy ostrości chodzenia jachtu. Wyszła ciekawa rzecz, dlatego do artykułu o podsumowaniu sezonu doszedł akapit. Trzeba będzie choć trochę powalczyć o lepsze parametry, na pewno na nowym foku i trochę na gieni nr 2. Z dużą genuą raczej niewiele da się zrobić, chociaż już pewne pomysły się pojawiły. O każde pół stopnia warto powalczyć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2018, o 22:28 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Waliant, nie wszystko z ORC rozumiem, ale IMOCA ma specjalny fok, nazywany "ORC Jib". NS generalnie też szyje takie żagle. Czy chodzi o to, że on jest optymalny pod ORC czy w ogóle spełniają wymagania ? To są małe, wewnętrzne sztaksle, często używane z innymi lub w warunkach sztormowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 14:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
burzum napisał(a):
nazywany "ORC Jib"

Nie wiem czemu w tej klasie wstawili taką nazwę.
Może chodzi o to, że program ORC wylicza maksymalne wielkości foka na ciężką pogodę i foka sztormowego i ten żagiel spełnia to kryterium?
Ale to gdybanie, nie znam klasy IMOCA aż tak.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jednym z zadań na zimę była weryfikacja pomiarów ORC. Głównie dlatego, żeby dalej sprawdzać wszystkie parametry. Zmierzyłem pędnik, kosmetyczne poprawki danych nawet o ułamek GPH poprawiły świadectwo.
O nowym spinakerze już było.
Natomiast męczyła mnie waga jachtu, niezgodna między świadectwem i wagą z dźwigu.
W dotychczasowym świadectwie ORC, po wiosennych pomiarach, waga jachtu miała wartość 2551 kg.
Rzeczywista waga, z dźwigu, ma wartość 2620 kg. To oznacza różnicę 69 kg. Niby nie tak dużo, ale jak na nieduży jacht, to trochę za dużo. Poza tym, chciałem wyjaśnić różnicę (bo różnice wagi oznaczają niezgodności pliku off kadłuba z rzeczywistością). Poza tym, zgodnie z logiką optymalizacji świadectwa, chciałem ciut zyskać w świadectwie, bo czemu nie? A skończyło się... ale o tym niżej ;)
Na pierwszy i na razie główny ogień poszedł balast. Został zmierzony w naturze, można rzec, że został "omackowany"*. Na tej podstawie Piotr wykreślił jego kształt i "dokleił" poprawiony balast do kadłuba. Płetwa wyszła pełniejsza, objętość części zanurzonej wzrosła, a to oznacza, że przy tych samych danych pomiarowych, wzrosła waga jachtu.
I tak faktycznie jest. Nowa waga jachtu, z wykreślonym dokładnie balastem, wynosi 2581 kg. Masa jachtu wzrosła o 30 kg. A jak wygląda nowsze świadectwo? Tutaj zaskoczenie - jacht jest cięższy odrobinę i, uwaga, przyspieszył! Niewiele, o 0,5 sekundy, ale jednak.
Patrząc z punktu widzenia korzyści w świadectwie, cała operacja była nieopłacalna. Ale jednocześnie jest to prztyczek w nos tym, którzy uważają ORC na prostą formułę i widzą proste zależności. Jak np. taką, że jacht lżejszy musi być szybszy. Jak widać, niekoniecznie.
Program i formuła nie są wcale ani proste, ani głupie.
Co się jeszcze zmieniło? Wzrósł kąt stateczności granicznej o 0,7 stopnia. Ten kąt Czarodziejka i tak ma bardzo przyzwoity, jeden z największych we flocie w Polsce. Lepsze kąty mają chyba tylko klasyki typu Orion.
Oczywiście w przyszłym roku świadectwo będzie oparte o nowy plik off, bo skoro tak wyszło, to tak ma być. Różnica wagi między dźwigiem i nowym świadectwem wynosi 39 kg. To już naprawdę niewiele i nie bardzo mam pomysł, gdzie szukać przyczyny. Niedokładność pomiaru wolnych burt - bardzo możliwe. Niedokładność w kształcie części rufowej (skegu) - także może mieć znaczenie.
Pomiar wolnych burt zostanie powtórzony wiosną. Raz że do tego czasu będę miał nowy przyrząd do pomiaru wolnych burt, który ma omijać problem z odbojnicą. Dwa, że z jachtu zdjąłem ogrzewanie o wadze 11 kg, co trzeba będzie uwzględnić.


* od nazwy narzędzia pomiarowego - macki zewnętrznej


Załączniki:
Komentarz: Świadectwo ze starym plikiem kadłuba.
czarodziejka_2019_OFF_2018.pdf [223.02 KiB]
Pobrane 99 razy
czarodziejka_2019.pdf [223.11 KiB]
Pobrane 125 razy

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl

Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 21:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tomku, jak wygląda mackowanie? Chętnie bym poznał technikę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Macka to bardzo skomplikowany przyrząd pomiarowy, nie da się w łatwy sposób opisać techniki mackowania... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 21:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Rozumiem :) Mogę mieć dostęp do bardziej prymitywnego narzędzia - skanera 3d. Nic nie deklaruję, ale może kiedyś można będzie skorzystać


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2019, o 18:58 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Podobno z ust prelegenta padło:
Tratwa minimum sześcioosobowa.
Kto tu geszefci?
Reszta owiec zawstydzona milczy, no bo ma tylko jedną lajflinę, i tylko jedną gaśnicę.
Wypisuję się. Jestem pedałem, ale nie z tych co zawsze w gumie. Nie będzie mi tu jeden z drugim cwaniak narzucał swoich fobii.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 44  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL