Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 paź 2018, o 08:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 cze 2018, o 01:00 

Dołączył(a): 8 sie 2012, o 00:23
Posty: 29
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ostrzeżenie dla płynących do Pucka.

Na podejściu do przystani jachtowej po zielonej stronie jest 1 m! Słownie - 1 metr.
Tylko w piątek 3 jachty wylądowały na mielu.
Próbowałem dociec, jak to jest możliwe, bo nawet bardzo niska woda (taka teraz jest) i zero robót na torze wodnym nie są usprawiedliwieniem takiej sytuacji.
Otóż panowie ustawiający stawiający tor walnęli się i cały tor przesunęli o 15 m na zachód, co sprawiło, że podwodna górka która jest na wszystkich mapach, znalazła się na zielonej stronie toru!

Można teraz wejść do przystani idąc lewą stroną tuż przy czerwonych bojach,
a nawet poza nimi, ale tylko łódką, która ma nie więcej niż 1,8 m zanurzenia.

I jeszcze "podziękowanie" dla barana, który mnie pouczył, że 16 kanał nie służy do załatwiania spraw związanych z bezpieczeństwem. Widząc, że 40-tka idzie w stronę mariny prawą stroną i to w ostrym tempie, sięgnąłem po radio i w ostatniej chwili ostrzegłem prowadzącego, który dzięki temu, na 30 metrów przed mielizną zdołał zawrócić.



Za ten post autor Kaszuba56 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2018, o 21:23 

Dołączył(a): 14 lis 2017, o 18:47
Posty: 97
Podziękował : 63
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Kaszuba56 napisał(a):
I jeszcze "podziękowanie" dla barana, który mnie pouczył, że 16 kanał nie służy do załatwiania spraw związanych z bezpieczeństwem. Widząc, że 40-tka idzie w stronę mariny prawą stroną i to w ostrym tempie, sięgnąłem po radio i w ostatniej chwili ostrzegłem prowadzącego, który dzięki temu, na 30 metrów przed mielizną zdołał zawrócić.

Trzeba było mu posłać -temu baranu - wiązankę spod serca.
Każdy sąd Cię uniewinni. W sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa masz prawo -i obowiązek- użyć wszelkich dostępnych środków.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2018, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9829
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Kaszuba56 napisał(a):
Można teraz wejść do przystani (...) ale tylko łódką, która ma nie więcej niż 1,8 m zanurzenia.


Bylem swoją udką w Pucku jakiś miesiąc wstecz i wszystko było OK tyle, że ja tam podchodziłem do zewnętrznej części basenu rybackiego...
Kaszuba56 napisał(a):
który mnie pouczył, że 16 kanał nie służy do załatwiania spraw związanych z bezpieczeństwem.


Jak to ...?

Ktoś Ci powiedział, że kanał 16 nie jest do spraw związanych z bezpieczeństwem ?

Dziwne ..."

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2018, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 880
Podziękował : 123
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Jak to ...?

Ktoś Ci powiedział, że kanał 16 nie jest do spraw związanych z bezpieczeństwem ?

Dziwne ..."

Bo nie jest, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2018, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9829
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 165
Otrzymał podziękowań: 1492
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Kaszuba56 napisał(a):
Otóż panowie ustawiający stawiający tor walnęli się i cały tor przesunęli o 15 m na zachód, co sprawiło, że podwodna górka która jest na wszystkich mapach, znalazła się na zielonej stronie toru!

Można teraz wejść do przystani idąc lewą stroną tuż przy czerwonych bojach,
a nawet poza nimi, ale tylko łódką, która ma nie więcej niż 1,8 m zanurzenia.


Swoją drogą to dość cenna informacja.

Może nie pływam tam często a jak już to staję w rybackim, ale może kiedyś przyszłaby mi ochota wejść do żeglarskiego i wolałbym nie ściągać się z miela, bo mam w sumie 2 metry zanurzenia

Także jakby poprawili to oznakowanie na wejściu do żeglarskiego to napisz proszę.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2018, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 18:32
Posty: 480
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 122
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
https://www.egmdss.com/gmdss-courses/mo ... php?id=441

kanał/simplex duplex/przeznaczenie:
16

S

RT w Niebezpieczeństwie, Pilności, Bezpieczeństwie i wywołania ogólnego


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2018, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 629
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 260
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kaszuba56 napisał(a):
Otóż panowie ustawiający stawiający tor walnęli się i cały tor przesunęli o 15 m na zachód, co sprawiło, że podwodna górka która jest na wszystkich mapach, znalazła się na zielonej stronie toru!

Tego typu obserwacje należy zgłaszać do BHMW. Można po prostu wysłać maila na adres bhmw@ron.mil.pl

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2018, o 20:50 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 583
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 216
Uprawnienia żeglarskie:
SIRK napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Jak to ...?

Ktoś Ci powiedział, że kanał 16 nie jest do spraw związanych z bezpieczeństwem ?

Dziwne ..."

Bo nie jest, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.


Krzysiu, czy zechciałbyś rozświetlić mroki niejasności dotyczące Twojej wypowiedzi o szczegółach używania kanału 16 ?

____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 00:13 

Dołączył(a): 8 sie 2012, o 00:23
Posty: 29
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
[quote="marcin_palacz"]
Tego typu obserwacje należy zgłaszać do BHMW. Można po prostu wysłać maila na adres bhmw@ron.mil.pl

Napisałem, choć bez specjalnych nadziei.
Bosman w Pucku mnie poinformował, że jedyne, co może, to przepraszać za nie swoje grzechy, bo na jego interwencje też nie ma reakcji.

Mirek



Za ten post autor Kaszuba56 otrzymał podziękowanie od: marcin_palacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 629
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 260
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kaszuba56 napisał(a):
Napisałem, choć bez specjalnych nadziei.


Wczoraj pojawiło się takie ostrzeżenie nawigacyjne:

PUCK. BASEN JACHTOWY. PODEJŚCIE. ZE WZGLĘDU NA
UTRZYMUJĄCY SIĘ NISKI POZIOM WODY ZALECA SIĘ ZACHOWANIE
SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI DLA JEDNOSTEK O ZANURZENIU
POWYŻEJ 1,5M. SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI UDZIELA BOSMAN
PORTU PUCK.

Tu plik z ostrzeżeniem:
http://www.bhmw.mw.mil.pl/zasoby/wiadzegl/on/4812.pdf

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 880
Podziękował : 123
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
tomasz piasecki napisał(a):
SIRK napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
Jak to ...?

Ktoś Ci powiedział, że kanał 16 nie jest do spraw związanych z bezpieczeństwem ?

Dziwne ..."

Bo nie jest, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.


Krzysiu, czy zechciałbyś rozświetlić mroki niejasności dotyczące Twojej wypowiedzi o szczegółach używania kanału 16 ?

____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Cytuj:
1.10 Calling
1.10.1 In accordance with the Radio Regulations channel 16 may only be used for distress, urgency
and very brief safety communications and for calling to establish other communications
which should then be conducted on suitable working channel.
1.10.2 Whenever possible, a working frequency should be used for calling.
If a working frequency is not available, VHF channel 16 may be used for calling, provided
it is not occupied by a distress and urgency call/message.
1.10.3 In case of a difficulty in establishing contact with a ship or a coast station, allow adequate
time before repeating the call. Do not occupy the channel unnecessarily and try another channel.


Na kanale 16 generalnie nie prowadzimy żadnych rozmów z wyjątkiem korespondencji w niebezpieczeństwie oraz tzw. pilności, tj. („distress” i „urgent”). W każdej innej sytuacji po wywołaniu staramy się uzgodnić i przejść na częstotliwość roboczą. Według wielu źródeł „reguła 1min” (dopuszczalny czas zajęcia kanału 16) obowiązuje także podczas korespondencji dotyczącej bezpieczeństwa, tj. „safety”.

Tak jak napisałem wcześniej, diabeł zazwyczaj tkwi w szczegółach tj. procedurach i/lub definicjach. Warto sobie przypomnieć, co to jest wywołanie, komunikat lub wymiana korespondencji. Proszę zwrócić uwagę, że żadna stacja brzegowa lub profesjonalna stacja statkowa zazwyczaj nie podaje ostrzeżeń nawigacyjnych bezpośrednio na kanale 16.

Uwaga moja w żadnym stopniu nie odnosi się do zdarzenia przedstawionego przez kol. „Kaszuba56”. Wręcz odwrotnie uważam, że każda bezpośrednia próba uciszania lub strofowania innych użytkowników pasma VHF jest naganna i zazwyczaj przynosi więcej szkody niż pożytku. Do monitorowania i kontrolowania korespondencji w radiokomunikacji morskiej są powołane odpowiednie służby krajów nadbrzeżnych i w skrajnych przypadkach to one powinny reagować. Jeżeli natomiast uważamy, że jakiś inny użytkownik wybitnie nie przestrzega regulaminu radiowego to fakt taki powinniśmy zgłosić np. do najbliższej stacji brzegowej.

Już wcześniej sugerowałem, że jako turyści-amatorzy w sytuacjach awaryjnych „możemy więcej” i raczej powinniśmy skupić się na przekazie informacji a nie na przepisach. Co nie znaczy, że mamy prawo rażąco łamać regulamin i nie będziemy w skrajnych przypadkach ukarani za jego nieprzestrzeganie. Z drugiej natomiast strony należy pamiętać, że znajomość i skuteczne stosowanie określonych procedur umożliwi nam w miarę bezproblemową łączność.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 17:13 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9492
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3862
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Niestety ale Twoja poprzednia wypowiedź trudno było odebrać inaczej niż zakwestionowanie tego, co sam tu wykładasz.
Krótko mówiąc dla amatorów: 16 VHF WYWOŁANIE I ŁĄCZNOŚĆ W NIEBEZPIECZEŃSTWIE.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 17:22 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 583
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 216
Uprawnienia żeglarskie:
Colonel napisał(a):
Niestety ale Twoja poprzednia wypowiedź trudno było odebrać inaczej niż zakwestionowanie tego, co sam tu wykładasz.
Krótko mówiąc dla amatorów: 16 VHF WYWOŁANIE I ŁĄCZNOŚĆ W NIEBEZPIECZEŃSTWIE.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


No właśnie i o to chodziło !

Niezależnie od podziękowania Krzysiowi za przypomnienie reguł korzystania z kanału 16 uważam, że właśnie w takich sytuacjach, jak opisana, kanał 16 jest właściwym miejscem sygnalizowania sprawy.

Czyli, dokładnie tak, jak to ujął Andrzej.
I za to Andrzejowi podziękowałem.

__________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 23:24 

Dołączył(a): 8 sie 2012, o 00:23
Posty: 29
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
[quote="marcin_palacz"]

Wczoraj pojawiło się takie ostrzeżenie nawigacyjne:

PUCK. BASEN JACHTOWY. PODEJŚCIE. ZE WZGLĘDU NA
UTRZYMUJĄCY SIĘ NISKI POZIOM WODY ZALECA SIĘ ZACHOWANIE
SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI DLA JEDNOSTEK O ZANURZENIU
POWYŻEJ 1,5M. SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI UDZIELA BOSMAN
PORTU PUCK.

Czyli połowa pracy wykonana.
Gdyby panowie stawiający tor zechcieli go jeszcze skorygować dostosowując do trwałych i obecnych na mapie, np. na odwzorowaniu Navionicsa, podwodnych górek, to mimo niskiej wody nie byłoby po prawej stronie toru 1 m, a 1,8 m, co robi zasadniczą różnicę.
Ale zawsze miło, jeżeli ze strony administracji jest jakaś reakcja.
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 880
Podziękował : 123
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
tomasz piasecki napisał(a):
Niezależnie od podziękowania Krzysiowi za przypomnienie reguł korzystania z kanału 16 uważam, że właśnie w takich sytuacjach, jak opisana, kanał 16 jest właściwym miejscem sygnalizowania sprawy.

Niestety mylisz się i może spróbuje jeszcze raz;
„Distress alert, call, and traffic” – alarm, wywołanie i korespondencja w niebezpieczeństwie
„Urgency alert, call, and traffic” – alarm, wywołanie i korespondencja z atrybutem pilności
„Safety alert, call, and traffic” – alarm, wywołanie i korespondencja dotycząca bezpieczeństwa

Nie myl korespondencji w niebezpieczeństwie z korespondencją dotycząca spraw bezpieczeństwa. O ile atrybuty „Urgency” i „Safety” mogą być przydzielone do informacji o tej samej tematyce to korespondencja z atrybutem „Distress” – Niebezpieczeństwo jest jednoznacznie określona i wydzielona. I jako jedyna może być prowadzona bez ograniczeń na częstotliwościach alarmowych np. VHF-16. W przypadku każdej innej jest zalecenie używania częstotliwości roboczych, (reguła jednej minuty)

Stwierdzenie, że kanał 16 VHF służy do „załatwiania spraw związanych z bezpieczeństwem” jest nie tylko wielkim uproszczeniem ale dodatkowo może wprowadzać w błąd i jest po prostu nieprawdziwy.

Jeszcze raz zastrzegam, że nie rozpatruje przypadku kol. „Kaszuba56” ale to na pewno nie była korespondencja w niebezpieczeństwie.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 06:12 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9492
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3862
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ale było to wywołanie. Gdyby potem formalnie przechodzić na inny kanał, to tamten jacht siadłby zgodnie z Twoją głupią formalizacją. Więc nie wprowadzaj innych w błąd.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 629
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 260
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kaszuba56 napisał(a):
Gdyby panowie stawiający tor zechcieli go jeszcze skorygować dostosowując do trwałych i obecnych na mapie, np. na odwzorowaniu Navionicsa, podwodnych górek, to mimo niskiej wody nie byłoby po prawej stronie toru 1 m, a 1,8 m, co robi zasadniczą różnicę.


Sądzę jednak, że to co zaobserwowałeś, zgodne jest z aktualną mapą, biorąc pod uwagę niski stan wody (spadło do ~470 cm w Pucku w ostatni weekend). Przy takim stanie wody, wcale mnie nie dziwi głębokość mniejsza niż 1,5 m po prawej stronie podejścia do portu jachtowego w Pucku. Popatrz na załączony plan.

Trzeba też pamiętać, że najnowsza mapa podejścia do Pucka pochodzi z początku 2017 roku, a piaszczyste mielizny mogą się przesuwać. To co pokazuje Navionics oparte jest na aktualnej mapie BHMW.

A jak cytujesz, to może lepiej zamykaj [quote], bo zapewne trudno się połapać ;-)

Marcin
Załącznik:
puck.jpg
puck.jpg [ 308.56 KiB | Przeglądane 1114 razy ]

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 18:54 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 583
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 216
Uprawnienia żeglarskie:
SIRK napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
...uważam, że właśnie w takich sytuacjach, jak opisana, kanał 16 jest właściwym miejscem sygnalizowania sprawy.

Niestety mylisz się...
...Nie myl korespondencji w niebezpieczeństwie z korespondencją dotycząca spraw bezpieczeństwa...
...Stwierdzenie, że kanał 16 VHF służy do „załatwiania spraw związanych z bezpieczeństwem” jest nie tylko wielkim uproszczeniem ale dodatkowo może wprowadzać w błąd i jest po prostu nieprawdziwy...


Dałeś trudny do prześcignięcia pokaz perfekcji w dzieleniu włosa na czworo.

Tylko jeden przykład - w tej dyskusji NIGDZIE NIE twierdziłem, że jak piszesz "kanał 16 VHF służy do „załatwiania spraw związanych z bezpieczeństwem”".

Jeżeli nie odróżniasz "sygnalizowania" od "załatwiania spraw" to już trudno.

Pomijam to, że działanie - było skuteczne a sytuacja - wyższej konieczności.

______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 20:38 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9492
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3862
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Colonel napisał(a):
Ale było to wywołanie. Gdyby potem formalnie przechodzić na inny kanał, to tamten jacht siadłby zgodnie z Twoją głupią formalizacją. Więc nie wprowadzaj innych w błąd.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Muszę powtórzyć niestety

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 23:10 

Dołączył(a): 8 sie 2012, o 00:23
Posty: 29
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zdaje się, że niechcący wywołałem wielce teoretyczną dyskusję.
Myślę, że jest coś takiego, jak litera i jak sens prawa.
Zawsze będę po stronie tego drugiego. Cała moja interwencja zajęła pewnie z 30 sekund, nikomu nie przeszkodziłem w akcji (na 16 była cisza, miałem ją na nasłuchu), a kolega uniknął mielizny.

Marcinie,
dzięki za załączenie mapki - dokładnie obrazuje to, o czym piszę. Górka pomiędzy pierwszą, a drugą parą boi jest od lat. Wystarczyłoby, gdyby wejście na tor było ustawione chociaż z 10 m na wschód i dla większości jachtów nie byłoby problemu. Nawet przy tak niskiej wodzie.
Pamiętajmy, Puck ma "w papierach" 2,8 m.

Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 629
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 260
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kaszuba56 napisał(a):
Pamiętajmy, Puck ma "w papierach" 2,8 m.


A skąd ta informacja?

W "Locji Bałtyku" stoi, że dla Głębinki najmniejsza głębokość to 2,8m, ale "dopuszczalne zanurzenie jednostek nie powinno przekraczać 2,0 m". Czyli nic bardziej zanurzonego niż 2,0m do portu w Pucku w ogóle nie powinno próbować dotrzeć.
Dalej: na podejściu do portu rybackiego wszędzie jest głębiej niż te 2,0 m, ale dla portu jachtowego napisano: "Głębokości: na podejściu 1,5—3,5m"

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 880
Podziękował : 123
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
tomasz piasecki napisał(a):
Dałeś trudny do prześcignięcia pokaz perfekcji w dzieleniu włosa na czworo.

Z przykrością zauważam, że przesiąkasz „forumowo-grupowym subiektywizmem pospolitym”. Przypominam po raz wtóry, zareagowałem na nieprawdziwe i mogące wprowadzać w błąd pytanie retoryczne(?);
bury_kocur napisał(a):
Jak to ...?
Ktoś Ci powiedział, że kanał 16 nie jest do spraw związanych z bezpieczeństwem ?
Dziwne ..."

Na twoja prośbę wyjaśniłem szczegółowo oficjalną interpretacje suchego zapisu regulaminu radiowego. Aby nie być posądzonym o „naszą narodową przaśną formalizacje”, świadomie posłużyłem się zatwierdzoną przez MCA (Maritime and Coastguard Agency) oraz autoryzowaną w ITU (International Telecommunication Union) publikacje pt.,
Cytuj:
Handbook for Marine Radio Communication by Graham D. Lees and William G. Williamson.

Ty natomiast twierdzisz, że dziele włos na czworo i przyznajesz racje naszemu kol. Colonel, który nie tylko zarzuca mi niekonsekwencje ale jako niekwestionowany autorytet podaje (wykrzykuje) prawdę objawioną w żadnym stopniu nie przystającą do dyskutowanej kwestii, cytuje;
Colonel napisał(a):
Krótko mówiąc dla amatorów: 16 VHF WYWOŁANIE I ŁĄCZNOŚĆ W NIEBEZPIECZEŃSTWIE.

Następnie nasz autorytet zmienia(?) zdanie i sam z sobą dyskutuje o jakimś wydumanym wywołaniu i ewentualnym(?) przechodzeniu na inny kanał jednocześnie zarzucając mi wprowadzanie ewentualnego czytelnika w błąd.

Jak dla mnie to zaistniała sytuacja przekroczyła granice absurdu i pozwolę sobie spasować.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 07:40 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9492
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3862
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
I całe szczęście...

A co do "górki": kiedyś był falochron pływający, póki go nie wzięło. Zostały po nim betonowe martwe kotwice, czy coś w tym stylu. Kilka lat temu i moją łódką (1.45m) zahaczono o kamień. Teraz to chyba jest ta górka.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 629
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 260
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
A co do "górki": kiedyś był falochron pływający, póki go nie wzięło. Zostały po nim betonowe martwe kotwice, czy coś w tym stylu. Kilka lat temu i moją łódką (1.45m) zahaczono o kamień. Teraz to chyba jest ta górka.


Nie, górka "1,6m", to nie jest kotwa dawnego falochronu pływającego.
Kotwy (dwie) są bliżej wejścia — widać je na mapach (i na moim załączonym w tym wątku planie też). Mapowa głębokość nad nimi to 1,9m, ale przy obecnych stanach wody też będą płycej...

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 09:32 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 583
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 216
Uprawnienia żeglarskie:
SIRK napisał(a):
...Aby nie być posądzonym o „naszą narodową przaśną formalizacje”, świadomie posłużyłem się zatwierdzoną przez MCA (Maritime and Coastguard Agency) oraz autoryzowaną w ITU (International Telecommunication Union) publikacje pt. Handbook for Marine Radio Communication by Graham D. Lees and William G. Williamson.



Już miałem skorzystać z Twojej racjonalnej propozycji zamknięcia tematu, ale tylko mała refleksja.

Pomijam kwestię "przesiąkania forumowym subiektywizmem" - bo naprawdę nie o to chodzi.

Ponieważ jednak nie sposób nie zauważyć Twojej obawy - o posądzanie Ciebie (lub kogokolwiek) o "naszą narodową przaśną formalizację" - zatem od razu mówię, że nie zajmuję się żadnymi wydumanymi posądzeniami, nie mówiąc już naprawdę wielkim dystansie do normalnego, pomijając przesadne, formalizowaniu czegokolwiek :D

No i naturalnie - też pasuję.

______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2018, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 629
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 260
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Obejrzałem wczoraj w naturze podejście do portu jachtowego w Pucku.

Boje 1, 3 (zielone) oraz boja 2 (czerwona) stoją blisko siebie i tworzą wąską bramkę (podwójnie oznakowaną po prawej, zielonej stronie).
Boje te są nieco przesunięte w stosunku do pozycji na mapie (i na moim planie).
Boi numer 4 (czerwonej) nie ma.

O zmianach pozycji boi i usunięciu jednej było w Wiadomościach Żeglarskich 8 czerwca.

Przy stanie wody w Pucku ok 510 cm (http://monitor.pogodynka.pl/#station/hydro/154180090, strefa stanów średnich), głębokość na podejściu to ok 3m, również w rejonie pomiędzy bojami.

Problemy, które wywołały ten wątek, związane były z wyjątkowo niskim stanem wody, ale różnica między 510 cm a 470 cm wszystkiego nie tłumaczy. Teraz podejście wygląda na dobrze oznakowane. Efekt przestawienia boi? Jeśli tak, to patrząc po datach, BHMW i UM zadziałały bardzo szybko.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wrona i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL