Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 maja 2018, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2018, o 22:44
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy sternik morski
Robię kilka remontów na jachcie zanim go zwoduję w tym roku. Wyszło że mam do pomalowania elementy nierdzewne takie jak ster czy kil. Ponieważ zawsze mi się farba tam złuszcza po sezonie, mam pytanie: Czego użyć na podkład do stali nierdzewnej, aby następne warstwy się dobrze trzymały.

Pozdrawiam Serdecznie
marek_sy_domani


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2018, o 17:30 
*** Ban ***

Dołączył(a): 14 lis 2017, o 17:47
Posty: 93
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Hmm, a po co malować nierdzewkę? Też zarasta?
Może ultradźwięki?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2018, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Jeżeli musisz już malować to pomaluj po starannym odtłuszczeniu Le Tonkinois Marine No 1. Gwarantuje że się nie zluszczy.



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 19:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
marek_sy_domani napisał(a):
Ponieważ zawsze mi się farba tam złuszcza po sezonie ...
Jeśli nierdzewka nie siedzi na okrągło we wodzie to po co malować? A skoro, to o ile mi się obiło, należy przed gruntowaniem dokładnie zmatowić (można ręcznie papierem zdzierwnym) także dla usunięcia tlenków, a na to od razu grunt epoksydowy, a najlepiej taki co opisany że do stali nierdzewnej... bo bez porządnego gruntu nie ma szans.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2018, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Oddaj do malarni proszkowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2018, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Tu się podłączę pytaniem:
Jakiego środka użyć do usunięcia starych powłok, głównie antyfoulingu? Znalazłem na aledrogo różniste preparaty, ale zwykle jest napisane, żeby nie stosować do plastiku... A łódkowy laminat to przecież zbrojony plastik jakby?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2018, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Jakby, ale jednak plastikiem nie jest, zrób sobie prosty test z acetonem.
Aceton rozpuszcza plastik. Jeśli powierzchnia nie zacznie "mięknąć", to będzie znaczyło ze te środki są jak najbardziej ok.

Co do nierdzewki, jak ktos juz wyżej wspomniał - malowanie proszkowe magnetyczne, byle elemencik sie do pieca zmiescił.
Ale tak czy siak uwazam ze to przerost formy nad trescią

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2018, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
bartuss1nowy napisał(a):
Jakby, ale jednak plastikiem nie jest, zrób sobie prosty test z acetonem.
Aceton rozpuszcza plastik. Jeśli powierzchnia nie zacznie "mięknąć", to będzie znaczyło ze te środki są jak najbardziej ok.

Co do nierdzewki, jak ktos juz wyżej wspomniał - malowanie proszkowe magnetyczne, byle elemencik sie do pieca zmiescił.
Ale tak czy siak uwazam ze to przerost formy nad trescią

Dziś przecierałem acetonem i farba się maże, a żelkot nie naruszony :) Czyli brać wybierać na allegro :cool:
A co do malowania nierdzewki - części zanurzone na stałe w wodzie łapią taki matowy nalot, który nawet na świeżo nie bardzo schodzi karcherem a nawet szorowanie pomaga słabo...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2018, o 06:47 

Dołączył(a): 5 sty 2008, o 11:11
Posty: 13
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Środki do usuwania starych farb rozpuszczają, przy dłuższym działaniu, żywicę poliestrową. Kiedy farba zacznie mięknąć, należy ją zeskrobać, a pozostałości dobrze zmyć wodą, a nawet wyszorować. Kiedyś na próbę pozostawiłem kawałek laminatu poliestrowego pokrytego takim preparatem. Nie pamiętam już nazwy preparatu, ale kiedy po kilku dniach przypomniałem sobie o tym i sprawdziłem co się stało, z laminatu pozostała sama mata szklana. Trzeba więc z tymi preparatami pracować ostrożnie.
Pozdrawiam Andrzej



Za ten post autor talrep otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2018, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Dzięki, będę pamiętał ;)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 06:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI napisał(a):
głównie antyfoulingu?

Do zmywania antyfoulingu zawsze używałem ksylenu. To szybko i sprawnie idzie, choć ksylen jest wredny i naprawdę żrący (trzeba mieć specjalne rękawice, zwykłe gumowe ksylen zżera w kilka minut).
A do innych farb różnie, można stosować mazidła zdzierające do kupienia w sklepach budowlanych. Najbardziej skuteczny był jakiś rosyjski preparat.
Ale uwaga, to wszystkie jednak zżera i żelkot i laminat, choć nie od razu. Jak pisał poprzednik - położyć, zedrzeć, wyczyścić resztki. I co ważne, jak się okazało, niektóre (wszystkie?) preparaty działają słabo jak jest zimno. Ostatnio używałem takiego preparatu jesienią i działał wyraźnie gorzej, gdy temperatura spadła poniżej 10 stopni.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 20:48 

Dołączył(a): 24 sie 2017, o 09:02
Posty: 42
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SikaCor EG-1 VHS wg karty technicznej nadaje się jako 1 warstwa (podkładowa) na stal szlachetną - w domyśle nierdzewną. Wiadomo, na tę jakiś poliuretan nawierzchniowy przystosowany do pracy w wodzie morskiej itd. Ta z którą miałem kontakt (EG-1) po naniesieniu tworzyła ciekawą - porowatą powierzchnię o dobrej przyczepności dla kolejnej warstwy. Czy sprawdzi się w Twoim przypadku nie wiem. Co innego konstrukcje "statyczne" a co innego płetwa sterowa pracująca w wodzie (czasem zapiaszczonej itd)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 17:33 

Dołączył(a): 6 sie 2015, o 06:45
Posty: 17
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Podłączę się pod temat z pytaniem dot. malowania proszkowego:
czy jest efektywny sposób na późniejsze samodzielne uzupełnianie odprysków i wyprowadzenie powierzchni (demontaż i ponowna dostaw do lakierni nie wchodzi w rachubę) ? Jaką farbą najlepiej robić takie naprawy?

_________________
--
Serdecznie pozdrawiam,
Mariusz Frączek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 17:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Jak wyżej: porządny grunt epoksydowy, antykorozyjny; a potem poliuretan lub co wolisz.
Z proszkiem jest tak że jak zaczął lecieć, to już leci. Przyczepność...
Należy zedrzeć (do czystego metalu) rejon ubytków i wszystkie inne miejsca gdzie daje się zedrzeć, znaczy już traci przyczepność. Przeszlifować całość, odtłuścić , odpylić, i po całym tem gruntem.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: shrimpyman
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
A malujcie se i ftalówką, na jeden sezon wystarczy, potem wypiaskowac i zabawa od nowa

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL