Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 12:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 cze 2018, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Chyba jest się z czego cieszyć;

Cytuj:
The “White List” represents flags with a consistently high performance record. Compared to last year’s list, the number of flags on the “White List” has decreased by two. The Republic of Korea has moved back to the “White list” after one year on the “Grey List”. Poland has entered the “White List” as well.

https://www.parismou.org/2017-performan ... -paris-mou
Niezorientowanych informuje, że na „Gray List” byliśmy bodajże przez ostatnie trzy lata a to chluby nie przynosi. Wręcz odwrotnie, taka sytuacja może przysparzać armatorom a także załodze wiele dodatkowych problemów.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2018, o 18:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 14 lis 2017, o 17:47
Posty: 93
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: jsm
To teraz proszę łapka w górę kto kiedykolwiek słyszał o Performance lists Paris MoU i miał jakiekolwiek kłopoty z powodu „Gray List” :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2018, o 03:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SIRK napisał(a):
Chyba jest się z czego cieszyć;

hm.
A ile statków pływających pod polską banderą zostało w tym zestawieniu uwzględnionych?

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 cze 2018, o 03:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Sam sobie pośrednio odpowiem:
Polska: 102 inspekcje.

Te liczby inspekcji ciekawe są. Możnaby sądzić, że będą proporcjonalne do liczby statków pływających pod daną banderą. Ale raczej nie.

https://www.parismou.org/system/files/2 ... risMoU.pdf

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 01:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
marcin_palacz napisał(a):
A ile statków pływających pod polską banderą zostało w tym zestawieniu uwzględnionych?

Wszystkie i wiadomość ta dotyczy prawie każdego tzw. konwencyjnego statku podnoszącego naszą banderę.
Umieszczenie nas na „szarej liście” to nic innego jak taka „żółta kartka” dla administracji morskiej. A czy to była tylko kwestia nieszczęśliwego zbiegu okoliczności, czy wynik poważnych zaniedbań i/lub niekorzystnych tendencji tego nie wiem. I aby powiedzieć coś więcej trzeba byłoby przeanalizować raporty inspektorów PSC z kilku ostatnich lat.

marcin_palacz napisał(a):
Te liczby inspekcji ciekawe są. Możnaby sądzić, że będą proporcjonalne do liczby statków pływających pod daną banderą. Ale raczej nie.


Nie ma prostego przełożenia pomiędzy ilością zrejestrowanych statków a ilością dokonanych inspekcji. Każdy statek jest okresowo poddawany kontroli jednakże częstotliwość i rodzaj inspekcji PSC zależy od wielu czynników składających się na tzw. „risk profile”. Najważniejszy jest ranking bandery ale także wiarygodność armatora, klasyfikatora a także wiek i rodzaj jednostki. W skrócie można powiedzieć, że czym jesteś gorszy tym będziesz częściej kontrolowany. Dlatego wcześniej napisałem, że powrót na „białą listę” to dobra wiadomość dla załóg i armatorów, po prostu będą mieli mniej inspekcji.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 08:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
W ubiegłym roku miałem „szczęście” przechodzić obie kontrole: PSC i FSC.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Stara Zientara napisał(a):
W ubiegłym roku miałem „szczęście” przechodzić obie kontrole: PSC i FSC.

Jak na „kartonowego orła” przystało twój PSRP (Prosfessional Skipper Risk Profile) to piątką z plusem a może nawet współczesna szóstka. Dziwne, że do jakiejkolwiek inspekcji doszło.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
Dziwne, że do jakiejkolwiek inspekcji doszło.
Co cię dziwi?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Co prawda nie opracowano jeszcze PSRP ale sprawdź co tak naprawdę oznacza SRP powyżej pięciu.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 00:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wypadałoby, żeby taki fachowiec wiedział, że PSC i FSC dotyczą statku, a nie prowadzącego i jakość mojego kwita nie ma znaczenia dla przeprowadzenia lub nie przeprowadzenia inspekcji.

A tylko o tym pisałem:
Stara Zientara napisał(a):
miałem „szczęście” przechodzić obie kontrole: PSC i FSC

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Zabolało? A nie powinno, wszak jesteś specjalistą w tego rodzaju postach.

W odróżnieniu do ciebie, nie uważam się za „wielkiego fachowca-profesjonalistę” a reaguje wyłącznie na „prawdy objawione” prezentowane przez nasze forumowe autorytety. W tym wypadku także się mylisz i świadomie lub nie opowiadasz dyrdymały.

Każda inspekcja, choćby pośrednio dotyczy załogi, natomiast PSC zawsze i to bezpośrednio. Nie tylko z powodu braku odpowiedniego „kwita” ale także rażącego braku stosownej wiedzy i/lub praktycznych umiejętności członków załogi, kontrolowana jednostka nie tylko może być zatrzymana ale także otrzymać „bana”.

Skipper Risk Profile był oczywiście żartem ale nie zdziwię się gdy w niedalekiej przyszłości powstanie jakiś „crew risk factor” na wzór już komercyjnie obowiązującego „crew matrix”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
Każda inspekcja, choćby pośrednio dotyczy załogi, natomiast PSC zawsze i to bezpośrednio
Szkoda, że inspektorzy w Kłajpedzie tego nie wiedzieli i kontrolowali dokumenty żaglowca (w tym książkę śmieciową) i wyposażenie ratunkowe. Żadnych papierów załogi (poza moim patentem) nie sprawdzali.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 06:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
...
Wojtek, naprawdę lubisz grać w szachy z gołębiem...?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jaromir napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
...
Wojtek, naprawdę lubisz grać w szachy z gołębiem...?

Tylko na tyle cię stać?
Nie będzie cytowania absurdów prawnych tudzież krytykanctwa i obrażania wszystkich wkoło?
Mógłbyś się bardziej postarać i w obronie kolegi skorzystać z tego lekkiego pióra i na podstawie własnego doświadczenia przytoczyć kilka idiotyzmów prawno-inspekcyjnych.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL