Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 10:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lip 2018, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:20
Posty: 278
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Uprzejmie proszę Szanowne Koleżeństwo o wskazanie, jakie przepisy regulują obowiązki podmiotów będących właścicielami, lub administratorami przystani żeglarskich. Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam. Janusz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2018, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pytanie jest kolosalne. Poguglaj w obowiazkach wynikających z prawa wodnego, własnosci (zarzadu) nieruchomosci, zapewne zarzadzeń dyrektorów urzedow morskich, czy też odpowiednio zarządców wód śródlądowych, a do tego cholera wie co jeszcze.
A z mojego punktu widzenia:
W przystani ma być:
- bezpiecznie,
-wygodnie.
Koniec obowiązków.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: jgrz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:20
Posty: 278
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Dzięki Colonel. Myślałem, że po prostu nie potrafiłem znalezć określonego dokumentu w goglu. Wynika z tego, że po prostu jednolitego nie ma. Będę szukał interesującego mnie tematu z zakresu działalności przystani tak jak mi wskazałeś. Pozdrawiam.j


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Może da się coś poguglać i potem szukać w Lexie, ale jestem tylko ze smartfonem, a do Lexa 500 km i dwa miesiące.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 11:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Nie mam w tej chwili dostępu, ale z ust. o bezp. morskim (albo z jakiegoś jej przepisu wykonawczego) wynika idiotyczny (oraz powszechnie olewany) obowiązek prowadzenia przez zarządzającego przystanią "książki wejść i wyjść". Stamtąd obowiązek ten bywa przepisywany do przepisów portowych, wydawanych przez dyrektorów każdego z trzech UM-ów (któryś z DyrUm-ów, jeśli mnie pamięć nie myli, zrobił o w twórczej, rozszerzającej wobec zapisu w przepisie źródłowym formie...).

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
jgrz napisał(a):
Uprzejmie proszę Szanowne Koleżeństwo o wskazanie, jakie przepisy regulują obowiązki podmiotów będących właścicielami, lub administratorami przystani żeglarskich. Z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam. Janusz

Witam. Jakaś konkretna sytuacja czy tak ogólnie kolega pyta?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 12:37 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jaromir napisał(a):
Nie mam w tej chwili dostępu, ale z ust. o bezp. morskim (albo z jakiegoś jej przepisu wykonawczego) wynika idiotyczny (oraz powszechnie olewany) obowiązek prowadzenia przez zarządzającego przystanią "książki wejść i wyjść". Stamtąd obowiązek ten bywa przepisywany do przepisów portowych, wydawanych przez dyrektorów każdego z trzech UM-ów (któryś z DyrUm-ów, jeśli mnie pamięć nie myli, zrobił o w twórczej, rozszerzającej wobec zapisu w przepisie źródłowym formie...).


Z sąsiedniego forum:My tu sobie pitu-pitu - a Pan Dyrektor Urzędu Morskiego swoje:
https://www.umgdy.gov.pl/UserFiles/File ... menuId=541
&62 ust.4.
Użytkownicy udostępniający przystanie bądź nabrzeża dla postoju jednostek sportowych zobowiązani są prowadzić rejestry wejść i wyjść tych jednostek i przedstawić je na żądanie kapitanatu portu


https://www.sailforum.pl/viewtopic.php?f=83&t=16902

PS. Załącznik u mnie nie funguje

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 13:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
Nie mam w tej chwili dostępu, ale z ust. o bezp. morskim (albo z jakiegoś jej przepisu wykonawczego) wynika idiotyczny (oraz powszechnie olewany) obowiązek prowadzenia przez zarządzającego przystanią "książki wejść i wyjść". Stamtąd obowiązek ten bywa przepisywany do przepisów portowych, wydawanych przez dyrektorów każdego z trzech UM-ów (któryś z DyrUm-ów, jeśli mnie pamięć nie myli, zrobił o w twórczej, rozszerzającej wobec zapisu w przepisie źródłowym formie...).
Sądzę Jaromirze że kiedy zaczniesz prowadzić rejsy z wchodzeniem do marin i portów różnych to przestaniesz zasady sensowne
i obowiązujace w wielu krajach traktować jako coś niebywalego .

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Obowiązek ten jest ignorowany powszechnie, mnie tylko raz w ciągu trasy od Pucka do Dąbia (czy nie w Trzebiezy?) poproszono o podanie dokad poplynę.
Moźe to z lenistwa, a moźe skutek prowadzenia rejsŏw do Danii, gdzie "bosmani" w postaci parkometrŏw albo aplikacji androidowej durnych obowiazkŏw nie mają.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 15:37 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
W Niemczech księgę mają i wpisują o port następny raczej nie pytają .

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wszedxie w Niemczech?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 17:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Różnie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
ins napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Nie mam w tej chwili dostępu, ale z ust. o bezp. morskim (albo z jakiegoś jej przepisu wykonawczego) wynika idiotyczny (oraz powszechnie olewany) obowiązek prowadzenia przez zarządzającego przystanią "książki wejść i wyjść". Stamtąd obowiązek ten bywa przepisywany do przepisów portowych, wydawanych przez dyrektorów każdego z trzech UM-ów (któryś z DyrUm-ów, jeśli mnie pamięć nie myli, zrobił o w twórczej, rozszerzającej wobec zapisu w przepisie źródłowym formie...).
Sądzę Jaromirze że kiedy zaczniesz prowadzić rejsy z wchodzeniem do marin i portów różnych to przestaniesz zasady sensowne
i obowiązujace w wielu krajach traktować jako coś niebywalego .

A wskazałbyś w jakich to krajach? Bo ja byłem na żaglach (również jako skiper) w Grecji, Chorwacji, Belgii, Holandii, Anglii, Szwecji, na Alandach, w Liwie i na Łotwie i nikt nigdzie mnie o takie rzeczy nie pytał... Jedynie na Bornholmie (we wczesnym sezonie) przyszli raz funkcjonariusze, ale pytali o alkohol raczej.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
O Andrzeju, wywlekleś...
Fajnie jak ktoś poucza zawodowego kapitana ż.w. o przepisach portowych, niezły ubaw.
Spotykaĺem takie ewidencje czasem w Niemczech i rzadziej w Polsce. Ale w pierwszym porcie na zachód od naszej granicy nawet nazwy jachtu nie odnotywano ilekroć tam byłem. Niewyobrażalne narażenie na szwalni bezpieczeństwa żeglarzy!


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2018, o 23:00 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Colonel napisał(a):
Ale w pierwszym porcie na zachód od naszej granicy nawet nazwy jachtu nie odnotywano ilekroć tam byłem.


w tym roku w moim pierwszym porcie niemieckim w jakim byłem przemiły bosman odnotował w księdze moje przybycie a w drugim wpisano mnie i mój jacht do komputera w 3 w komputer w czwartym w zeszyt. O następny port nie pytano.
Na Bornholmie w automatach zdaje się że nazwę też trzeba wpisać.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

ps. czy to jest ewidencja wewęczna czy jakieś zarządzenie odgórne nie wiem ale jak widać jest różnie.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2018, o 00:01 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
jak widać jest różnie.

Otóż to. Nie jest tak jak wmawia to KŻW Jaromir, lub Aiki. W samej Grecji w porcie Hydra można spotkać się z wystawieniem kwitka przez chodzącego pana po kei a następnego dnia z wysłaniem do Kapitanatu gdzie wypełnić trzeba będzie kwestionariusz z podaniem portów ilością załogi etc, skąd dokąd. Wchodzę w Szkocji do Port Elen i sam szukam sklepiku podaję nazwę jachtu długość i do kiedy będę stał. W Scrabster, Invernes lub Wick zadają mi więcej pytań.
W Soler na Majorce raz wystarczy trochę nabazgrać w kwestionariuszu a innym razem trzeba wypełnić skrupulatnie każda rubrykę. Takie przykłady mogę mnożyć.
Spróbujcie nie zameldować się w Las Palmas, w Los Gigantos i nie odczekać swoje w kolejce do pracownika mariny.

Czym innym jak nie zgłoszeniem wejścia jest wbicie w automat w marinie duńskiej lub norweskiej danych jachtu i terminu wejścia i wyjścia.

Spróbujcie nie wypełnić formularza mariny w Opua w Nowej Zelandii.

Na Maria Galante nikt do mnie nawet nie wyjdzie by skasować mnie za postój 55" katamaranem, a w odległej o 20 mil marinie na Gwadelupie nawet kolor kadłuba będę musiał wpisać jeśli pracownik sobie zażyczy i nie dotyczy to wcale procedury zgłoszenia jachtu do cła.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2018, o 05:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Nie mam w tej chwili dostępu, ale z ust. o bezp. morskim (albo z jakiegoś jej przepisu wykonawczego) wynika idiotyczny (oraz powszechnie olewany) obowiązek prowadzenia przez zarządzającego przystanią "książki wejść i wyjść". Stamtąd obowiązek ten bywa przepisywany do przepisów portowych, wydawanych przez dyrektorów każdego z trzech UM-ów (któryś z DyrUm-ów, jeśli mnie pamięć nie myli, zrobił o w twórczej, rozszerzającej wobec zapisu w przepisie źródłowym formie...).
Sądzę Jaromirze że kiedy zaczniesz prowadzić rejsy z wchodzeniem do marin i portów różnych to przestaniesz zasady sensowne i obowiązujace w wielu krajach traktować jako coś niebywalego .

Drogi Piotrze, w żadnym rejsie, który prowadziłem w ciągu ostatniego ćwierćwiecza - do marin i portów różnych, położonych w wielu krajach - żaden z użytkowników udostępniających przystanie bądź nabrzeża dla postoju jednostek sportowych nie prowadził rejestru wejść i wyjść tych jednostek.
Ponieważ nie sądzę, by wszyscy ci mili ludzie prowadzili ( oraz przedstawiali na żądanie kapitanatu portu) tego rodzaju rejestry potajemnie, uważam, że można przypuścić, że nawet jeśli taka biurokratyczna bzdurka gdziekolwiek poza Polską obowiązuje, to jest powszechnie olewana, zupełnie tak samo jak u nas.
Taki już los regulacji pozbawionych sensu.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2018, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Skoro już mi naczelnego demagoga wywlekłeś z KF - niektórzy mają problem z odróżnieniem (baczność) oficjalnego obowiązkowego rejestru (spocznij) od formularza prywatnej mariny mającego na celu ustalenie, kogo ścigać jakby nie zapłacili...
Podawanie zaś przykładów z Hiszpanii, która jest państwem policyjnym, jest już kompletnie bez sensu. Ubezpieczenia też mają obowiązkowe. Może i to przeszczepić?


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 00:34 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Moniia napisał(a):
Skoro już mi naczelnego demagoga wywlekłeś z KF - niektórzy mają problem z odróżnieniem (baczność) oficjalnego obowiązkowego rejestru (spocznij) od formularza prywatnej mariny mającego na celu ustalenie, kogo ścigać jakby nie zapłacili...
Podawanie zaś przykładów z Hiszpanii, która jest państwem policyjnym, jest już kompletnie bez sensu. Ubezpieczenia też mają obowiązkowe. Może i to przeszczepić?


Sent from my iPad using Tapatalk


Wielce Szanowna Pani Moniko Matias

1. Kiedy w porcie dostaję kwestionariusz, nie obchodzi mnie czy potrzeba jego wypełnienia wynika z przepisów państwowych czy z widzimisię właściciela mariny.
W obu przypadkach nie chce mi się go wypełniać, ale muszę by nie utrudniać życia swojego, załogi, właściciela jachtu i pracownika mariny który najczęściej nie jest twórcą tegoż kwitka.
2. Kwestionariusze w których zawarte są pytania, o last/next port tudzież inne niezbyt ważkie informacje z punktu widzenia skippera, spotykane są w UK oraz w innych krajach w których głową państwa jest Królowa Elżbieta II, Czy oznacza to że UK lub NZ jest państwem policyjnym, wszak w Hiszpanii w marinach prywatnych procedury bywają znacznie uproszczone. Przykład: San Miguel prywatna, gdzie niewiele żądają i Santa Cruz de Tenerifa państwowa gdzie wypełnianie kwitów bywa upierdliwe.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 01:06 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ba. Grecja Gaios na Paxio. Municypalne nabrzeże obsługiwane przez Cost Guard chyba. Od kiedy do kiedy i LOA
15 mil na wschód Plataria prywatna marina: proszę pokazać ubezpieczenie i dokumenty jachtu. Był Francuzik który się burzył, zaproponowano mu zamiast wypisania postojowego przez staff, kontakt z policją. W ząbkach przyniósł dokumenty.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Wielce Szanowna Pani Moniko Matias
[...]
Piotr Siedlewski
Piotr, no wiesz. Wyzywać damę od śledzi (co prawda młodych i dziewiczych, ale jednak) - toż to szczyt nieobyczajności jest!
PS.
ins napisał(a):
...wszak w Hiszpanii w marinach prywatnych procedury bywają znacznie uproszczone. Przykład: San Miguel prywatna, gdzie niewiele żądają i Santa Cruz de Tenerifa państwowa gdzie wypełnianie kwitów bywa upierdliwe.
W tym roku, tak w lutym, jak i w maju we wszystkich marinach na Kanarach oczekiwano ode mnie tego samego: kwitów jachtowych, w oparciu o które wypełniany był formularz (kwitów skippera nikt nie chciał; w jednej marinie oczekiwano IDC lub paszportów minimum 2 członków załogi). Udogodnienie San Miguel (i na El Hierro), to wypełnienie formularza przez urzędnika; niedogodność San Miguel, to permanentna nieobecność bosmana mariny w biurze i na kanale wywoławczym.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
panwac napisał(a):
ins napisał(a):
Wielce Szanowna Pani Moniko Matias
[...]
Piotr Siedlewski
Piotr, no wiesz. Wyzywać damę od śledzi (co prawda młodych i dziewiczych, ale jednak) - toż to szczyt nieobyczajności jest!
PS.
ins napisał(a):
...wszak w Hiszpanii w marinach prywatnych procedury bywają znacznie uproszczone. Przykład: San Miguel prywatna, gdzie niewiele żądają i Santa Cruz de Tenerifa państwowa gdzie wypełnianie kwitów bywa upierdliwe.
W tym roku, tak w lutym, jak i w maju we wszystkich marinach na Kanarach(...).


Nie przejmuj się, ten idiota nie jest w stanie mnie obrazić.

A co do Hiszpanii- przypominam o ubezpieczeniu OC. Jest obowiązkowe i pływanie bez niego grozi utratą jachtu...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Moniia napisał(a):
A co do Hiszpanii- przypominam o ubezpieczeniu OC. Jest obowiązkowe i pływanie bez niego grozi utratą jachtu...
Potwierdzam - akurat trafiłem na moment przedłużania OC przez polskiego właściciela jachtu i musiałem szeroko się uśmiechnąć do napotkanej drukarki, by móc swobodnie wyjść z mariny w dalszą drogę. ;)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 16:23 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
jgrz napisał(a):
Uprzejmie proszę Szanowne Koleżeństwo o wskazanie, jakie przepisy regulują obowiązki podmiotów będących właścicielami, lub administratorami przystani żeglarskich.


Przystanie żeglarskie (morskie i sródlądowe) maja swoje regulaminy, które określają zasady postoju jachtów, wysokości opłat itd.

Z reguły przepisy końcowe takiego regulaminu (w sprawach w nim nieuregulowanych) odsyłają do konkretnych przepisów prawa.

Dla przykładu ostatni punkt przepisów końcowych Regulaminu Mariny Gdynia:

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w tym międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zanieczyszczeniom na morzu „Konwencja Marpol 73/78, „Konwencja Helsinki 74”, Zarządzanie Dyrektora Urzędu Morskiego w nr 5 z dnia 20 lutego 2013 r. Przepisy portowe (Dz.U. Woj. Pom. poz. 1314) oraz inne przepisy porządkowe wydane na podstawie art. 48 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich
Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej lub/i ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o
bezpieczeństwie morskim.

Seagrams



Za ten post autor Seagrams otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
I w nich jasno stoi obowiązek prowadzenia książek portowych i jak życie pokazuje ma to sens. Jednak malkontentów to nie przekonuje bo oni zawsze będą przeciw wszelkim regułom i zasadom która "ogranicza ich wolność'".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 21:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Księga wyjść i wejść wolność ogranicza a podawanie danych w celu pobrania dowodu zapłaty już nie.W zagranicznych portach można a w Polsce budzi już bunt.
Spain się nie liczy bo to państwo policyjne. :D
Skąd to się wszystko bierze nie mam zielonego pojęcia.
Swoją drogą to czy o to pytał autor wątku?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
reed napisał(a):
w nich jasno stoi obowiązek prowadzenia książek portowych i jak życie pokazuje ma to sens

A jakiś konkretny przykład - na ten sens?
Znaczy - kiedy życie pokazało, że sens ma przepis, który mówi, że użytkownicy udostępniający przystanie bądź nabrzeża dla postoju jednostek sportowych zobowiązani są prowadzić rejestry wejść i wyjść tych jednostek i przedstawić je na żądanie kapitanatu portu?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
Księga wyjść i wejść wolność ogranicza a podawanie danych w celu pobrania dowodu zapłaty już nie.

Nie "księga" tylko rejestr. I nikt z krytyków tej tkwiącej korzeniami w głębokiej komunie bzdury nie pisał nic o "wolności ograniczaniu", nikt też nie protestował przeciw "podawaniu danych w celu pobrania dowodu zapłaty". Zatem erystycznie - dałeś dupy...
piotr6 napisał(a):
W zagranicznych portach można a w Polsce budzi już bunt.

Ale zauważasz, że nie padł tu dotąd żaden przykład zagranicznego portu, w którym ustawa, rozporządzenie lub obowiązujące na ich podstawie prawo miejscowe zobowiązuje każdego użytkownika, który udostępni nabrzeże dla postoju jednostek sportowych do prowadzenia "rejestrów wejść i wyjść tych jednostek" oraz do "przedstawiania ich na żądanie kapitanatu portu"?
piotr6 napisał(a):
Swoją drogą to czy o to pytał autor wątku?

Autor wątku pytał "jakie przepisy regulują obowiązki podmiotów będących właścicielami, lub administratorami przystani żeglarskich"?
Rozmawiamy o jednym z takich obowiązkó - ustanowionym w przepisie, który mówi, że "użytkownicy udostępniający przystanie bądź nabrzeża dla postoju jednostek sportowych zobowiązani są prowadzić rejestry wejść i wyjść tych jednostek i przedstawić je na żądanie kapitanatu portu".
Myślę zatem, że autor wątku również o ten obowiązek i ten przepis pytał, nieprawdaż?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 21:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Prawdaż I powiedziałeś co wiedziałeś :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ps. Tak z ciekawości Ty masz gotowce i robisz kopiuj wklej czy te mantry na bieżąco piszesz?

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2018, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Jaromir że Ty tak z przekory czy naprawdę tak myślisz. Naprawdę nie widzisz czy nie chcesz dostrzec potrzeby wpisów w książce portowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL