Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 10:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: RYA a Brexit
PostNapisane: 15 wrz 2018, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2012, o 22:53
Posty: 92
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j., IŻ PZŻ, SRC, RD PADI
Pojawiły się informacje, że po wyjściu UK z Unii Europejskiej uprawnienia RYA nie będą w niej już honorowane.

Macie jakieś potwierdzone info?

Seascout

_________________
100% seascout
www.seascout.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2018, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Podobnie jak amerykańskie IYT Master of Yachts? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2018, o 20:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Przez kogo nie będą honorowane? Bzdura. Polskie przepisy na dzień dzisiejszy nie rozróżniają uprawnień zdobytych w UE i poza UE. Honorowane są każde w zakresie takim samym, w jakim zostały nadane przez władze danego kraju.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
plitkin napisał(a):
Przez kogo nie będą honorowane? Bzdura. Polskie przepisy na dzień dzisiejszy nie rozróżniają uprawnień zdobytych w UE i poza UE. Honorowane są każde w zakresie takim samym, w jakim zostały nadane przez władze danego kraju.

Nie jest to takie oczywiste a co będzie gdy nie spełnisz tego wymogu;
Cytuj:
§ 7. Kwalifikacje uzyskane w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz Europejskiego Porozumienia o Wol- nym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w zawodzie regulowanym związanym z bez- pieczeństwem morskim, a niewynikające bezpośrednio z Konwencji STCW lub Konwencji STCW-F uznaje się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65 oraz z 2018 r. poz. 650).


Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach i zapewniam ciebie, że nie jest to wyłącznie wymysł naszej legislacji.

seascout napisał(a):
Pojawiły się informacje, że po wyjściu UK z Unii Europejskiej uprawnienia RYA nie będą w niej już honorowane.

Jeżeli chodzi o „honorowanie” to w środowisku żeglarskim (tym bardziej naszym) zapewne nic się nie zmieni i pozycja certyfikatów RYA jeszcze długo będzie niezagrożona. Natomiast co do uznania przez narodowe administracje morskie była/jest i zapewne może być różna poprawność polityczna.
Nie wyjaśniłeś o jakie tak naprawdę uprawnienia tobie chodzi i w jakiej sytuacji mają być one uznane lub nie. Ale chyba nie jest tak żle skoro działacze RYA, na chwile obecną, widzą zagrożenie w innych dziedzinach np. rozliczeniach finansowych (VAT), „red disel”, swobodnym przepływie osób ale także prawie wykonywania pracy na terenie EU dla licencjonowanych instruktorów żeglarstwa. Tak naprawdę to nikt nie wie jak potoczą się negocjacje lub raczej ustalenia polityków.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 17:43 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
SIRK napisał(a):
Nie jest to takie oczywiste a co będzie gdy nie spełnisz tego wymogu;


Mówisz o uprawianiu ZAWODU regulowanego, a ja o uprawnieniach amatorskich.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 17:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wiktor czy na kwity RYA, wypożyczę duży jacht na Mazurach?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 17:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zgodnie z ustawą o żegludze śródlądowej masz prawo. Realizacja tego prawa leży w gestii armatora. Za wszystkich nie odpowiem, ale w największej firmie czarterowej Ahoj Czarter, z którą mam przyjemność współpracować, tak - wynajmiesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 18:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dzieki

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2018, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
plitkin napisał(a):
Mówisz o uprawianiu ZAWODU regulowanego, a ja o uprawnieniach amatorskich.

No to poczekajmy może pytający się określi ale jakoś trudno mi uwierzyć, że chodzi wyłącznie o uprawnienia amatorskie.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
seascout napisał(a):
Pojawiły się informacje, że po wyjściu UK z Unii Europejskiej uprawnienia RYA nie będą w niej już honorowane.

Macie jakieś potwierdzone info?

Seascout
Ale gdzie nie będą honorowane? W Unii, czy w Polsce?
W Unii, o ile dobrze czytam prawo, uznawanie kwitów RYA opiera się na przepisach krajowych. Np. hiszpania na poziomie komercyjnym uznawać ich nie chce i w wielu anonsach jest wręcz napisane, by nie aplikować z kwitami brytyjskimi, bo wymagane są wyłącznie hiszpańskie. Nie dalej jak wczoraj podobny zapis widziałem w ogłoszeniu włoskim - domagano się włoskich kwitów OOW, a nie brytyjskich, czy amerykańskich.

W Polsce mamy podobnie - i była o tym dyskusja na FB około 19 września, gdzie przy wydatnej pomocy Jaromira kwestie prawne i związane z nimi wątpliwości były w pewnej części wyjaśnione.

W odniesieniu do śródlądowych dróg wodnych zastosowanie ma Ustawa o żegludze śródlądowej, Art. 37a, ust. 6.
Cytuj:
Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.

Kwestie związane z wodami morskimi reguluje Ustawa o bezpieczeństwie morskim, która która z jednej strony przywołuje dokumenty wydane na podst. art 37a ust 15 Ustawy o żegludze śródlądowej (pomijając zapisy z ust. 6), z drugiej jednak istnieje coś takiego, jak potwierdzenie uznania zagranicznego dyplomu lub świadectwa wydanego na podstawie konwencji STCW oraz zapisy art 67 i 68 wspomnianej już wyżej ustawy w kontekście zapisów art. 69 ust.1.2, co jest istotne, bo część dokumentów RYA (konkretnie RYA/MCA) posiada potwierdzenie zgodności z zapisami konwencji STCW oraz tryb odnawiania także zgodny z tą konwencją. Dotąd chyba nikt z żeglarzy posiadających komercyjnie potwierdzony certyfikat RYA/MCA nie próbował uzyskać na jego podstawie potwierdzenie uznania, ale zawsze musi być ten pierwszy raz.

Chyba, że autorzy informacji, na które się powołujesz wiedzą więcej - np. wiedzą coś o zmianie wspomnianych ustaw albo prawa unijnego.
SIRK napisał(a):
...a co będzie gdy nie spełnisz tego wymogu;
Cytuj:
§ 7. Kwalifikacje uzyskane w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz Europejskiego Porozumienia o Wol- nym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w zawodzie regulowanym związanym z bez- pieczeństwem morskim, a niewynikające bezpośrednio z Konwencji STCW lub Konwencji STCW-F uznaje się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65 oraz z 2018 r. poz. 650).
Raczej nic, bo pytanie dotyczy certyfikatów RYA, czyli albo certyfikatów potwierdzających kompetencje na poziomie amatorskim, albo tych potwierdzonych za zgodność z STCW przez MCA, dających uprawnienia zawodowe.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 06:18 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
SIRK napisał(a):
plitkin napisał(a):
Mówisz o uprawianiu ZAWODU regulowanego, a ja o uprawnieniach amatorskich.

No to poczekajmy może pytający się określi ale jakoś trudno mi uwierzyć, że chodzi wyłącznie o uprawnienia amatorskie.


Ja, z kolei, jestem przekonany, że chodzi o te amatorskie. Powodów do przekonania jest kilka:
1. Jesteśmy na forum żeglarskim, zakładam więc, że chodzi o uprawnienia żeglarskie.
2. W Polsce nie istnieją (chyba) zawodowe uprawnienia żeglarskie.
3. W Polsce żaden zawód stricte żeglarski nie jest chyba zawodem regulowanym. Inne zawody związane z żeglugą zawodową - owszem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
plitkin napisał(a):
Ja, z kolei, jestem przekonany, że chodzi o te amatorskie. Powodów do przekonania jest kilka:
1. Jesteśmy na forum żeglarskim, zakładam więc, że chodzi o uprawnienia żeglarskie.
2. W Polsce nie istnieją (chyba) zawodowe uprawnienia żeglarskie.
3. W Polsce żaden zawód stricte żeglarski nie jest chyba zawodem regulowanym. Inne zawody związane z żeglugą zawodową - owszem.

Żartowniś z ciebie, to 28 stron i grubo ponad 100 000 kliknięć w wątku obok było o pietruszce? A Ahoj nie ma w ofercie charteru ze sternikiem oraz nie organizuje imprez integracyjnych na wodzie?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 11:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
SIRK napisał(a):
Żartowniś z ciebie, to 28 stron i grubo ponad 100 000 kliknięć w wątku obok było o pietruszce?


Nie wiem o czym mówisz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 11:52 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
plitkin napisał(a):
SIRK napisał(a):
Żartowniś z ciebie, to 28 stron i grubo ponad 100 000 kliknięć w wątku obok było o pietruszce?


Nie wiem o czym mówisz.


Zapewne o tym. viewtopic.php?f=17&t=15124
A nawet jeśli chodzi o zwykłą żeglugę turystyczną i biznesy szkoleniowe związane z nią to sądzę, że parę krajów wykorzysta Brexit do wyparcia ze swoich rynków zamorskiej konkurencji, ewentualnie podwyższenia opłat za komercyjne wykorzystywanie bazy i wód terytorialnych, przez podmioty gospodarcze spoza UE.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
A nawet jeśli chodzi o zwykłą żeglugę turystyczną i biznesy szkoleniowe związane z nią to sądzę, że parę krajów wykorzysta Brexit do wyparcia ze swoich rynków zamorskiej konkurencji, ewentualnie podwyższenia opłat za komercyjne wykorzystywanie bazy i wód terytorialnych, przez podmioty gospodarcze spoza UE.

Piotr Siedlewski
Pytanie było chyba o normy prawne, a nie o gdybanie, co to by można ewentualnie zrobić, by umilić innym życie.
SIRK napisał(a):
plitkin napisał(a):
Ja, z kolei, jestem przekonany, że chodzi o te amatorskie. Powodów do przekonania jest kilka:
1. Jesteśmy na forum żeglarskim, zakładam więc, że chodzi o uprawnienia żeglarskie.
2. W Polsce nie istnieją (chyba) zawodowe uprawnienia żeglarskie.
3. W Polsce żaden zawód stricte żeglarski nie jest chyba zawodem regulowanym. Inne zawody związane z żeglugą zawodową - owszem.

Żartowniś z ciebie, to 28 stron i grubo ponad 100 000 kliknięć w wątku obok było o pietruszce? A Ahoj nie ma w ofercie charteru ze sternikiem oraz nie organizuje imprez integracyjnych na wodzie?
Zależy, jak zdefiniować pojęcie " zawodowe uprawnienia żeglarskie".
Jeśli trzymać się literalnie definicji mówiących, że
  1. zawód, to wyuczone zajęcie wykonywane w celach zarobkowych, zaś
  2. uprawnienie, to prawo przyznane przez normę prawną danej osobie wyboru określonego zachowania się bez nakładania na nią obowiązku,
to ja nie znam polskiej normy prawnej określającej warunki przyznania prawa wykonywania np. zawodu żeglarza.
Chyba, że potraktujemy pojęcie szeroko i potocznie, obejmując nim także spełnienie warunków, umożliwiających zajmowanie stanowisk (także niepłatnych) na jednostce pływającej służącej do zarabiania pieniędzy i zwanej jachtem komercyjnym, wynajmowanej wraz z załogą. Wtedy tak - bo mamy zapisy określające konieczność spełnienia wymogu posiadania określonych dokumentów (certyfikatów, świadectw i dyplomów) potwierdzających kwalifikacje niezbędne do zajmowania określonych, wyżej wspomnianych stanowisk nawet, jeśli się to robi w ramach wolontariatu, albo płacąc za taką frajdę armatorowi jachtu.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Deadline coraz bliżej i obawy rosną;

Cytuj:
Call to action

So what does all this mean for recreational boating? The RYA is continuing to engage with government and supportive Parliamentarians to ensure that the needs and concerns of the recreational boating community are heard amidst the background noise of the negotiations.

In particular, we are concerned about what the Brexit related bills may mean for border controls, time limits on duration of stay both for individuals and vessels wishing to visit Europe, the future ability of recreational craft and their contents to travel freely throughout Europe without customs restrictions, and the ability of RYA qualification-holders to work in EU territory.

https://www.rya.org.uk/newsevents/news/ ... dium=email

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SIRK napisał(a):
Deadline coraz bliżej i obawy rosną;
Obawy dotyczące przede wszystkim powrotu kłopotów na granicach (jak to bywa przy wjeździe na obce terytorium).

Ale OK - jeśli potrafisz, przypomnij, proszę, który z dokumentów Unii Europejskiej reguluje uznanie certyfikatów RYA na jachtach państw Unii, proszę. Mam na myśli ten dokument, który po Brexit przestanie obowiązywać i z powodu którego certyfikaty RYA na jachtach państw Unii staną się nieważne i nieznaczące.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2018, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
panwac napisał(a):
SIRK napisał(a):
Deadline coraz bliżej i obawy rosną;
Obawy dotyczące przede wszystkim powrotu kłopotów na granicach (jak to bywa przy wjeździe na obce terytorium).
(...).


W skrócie, jeśli ktoś stad trzyma jacht w Hiszpanii, lepiej zrobi jak przeprowadzi go do Gibraltaru lub UK ;) i tyle.
Z tych samych względów z jakich kilka lat temu postawiłam jacht po hiszpańskiej a nie brytyjskiej stronie granicy*. Koszty jakby te same, problemów mniej...

*brytyjskiego terytorium zamorskiego - Gibraltaru - który do celów podatkowych i celnych jest traktowany jako będący poza UE. Wolałam nie sprawdzać doświadczalnie jego statusu w kwestii pobytu jachtu poza wodami UE, bo jeśli okazałoby się, jak podejrzewam, że byłby potraktowany jako poza UE - musiałabym za niego ekstra VAT zapłacić....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: panwac
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL