Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 paź 2019, o 22:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 paź 2018, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12161
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1906
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Witam

Mam pytanie czym radzilibyście pomalować antyporostowo śruby steru strumieniowego ?

Są wykonane z tworzywa sztucznego.

I można tym samy antyporostem co malujemy kadłub ?

Z góry dzięki za podpowiedź od bardziej w tej materii doświadczonych.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2018, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12533
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Coś takiego ?

https://www.szopeneria.pl/pl/p/Yachtico ... osQAvD_BwE

Ja pomalowałem śrubę tym samym antyporostem co dno i jest OK. :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2018, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12161
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1906
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
i jest OK.


I nie zarosła Ci Piotrze pąklami ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2018, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12533
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1478
Otrzymał podziękowań: 1456
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1183
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
I można tym samy antyporostem co malujemy kadłub ?

Jak zwykle polecam przeczytać i postąpić zgodnie z instrukcją.
O ile nie jestem fanem wszelkich super patentów to malowanie „zwykłą” farbą AF to raczej najsłabszy pomysł. Generalnie każdą śrubę możemy zabezpieczać na kilka sposobów, kolejność przypadkowa;
- czyszczenie i polerowanie
- smarowanie „specjalnymi smarami”
- malowanie dedykowanym AF
- malowanie „twardym” AF
Osobiście tylko czyszczę i na jeden sezon wystarczy, chociaż w tym roku o dziwo cały tunel wraz z trzonem i śrubą był bardziej zarośnięty. Jest jeszcze taka teoria, czym więcej i szybciej pływasz tym mniej masz problemów z „brodą”. Ja w tym sezonie limitu nie wykonałem, niestety.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 00:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2012, o 01:32
Posty: 2011
Lokalizacja: gdzie zawieje :-)
Podziękował : 408
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: mam
To wszystko zależy gdzie plywasz, to jest jak z nierdzewką, która rdzewieie

_________________
Seba

"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota; co do Wszechświata nie jestem całkiem pewien. Albert Einstein


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 00:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12161
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1906
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Generalnie każdą śrubę możemy zabezpieczać na kilka sposobów, kolejność przypadkowa;
- czyszczenie i polerowanie
- smarowanie „specjalnymi smarami”
- malowanie dedykowanym AF
- malowanie „twardym” AF


I tak robię corocznie jeżeli chodzi o śrubę napędową.

Natomiast założyłem sobie teraz ster strumieniowy - mam do niego dwie małe śruby - i tak tak myślę co z nimi zrobić.

W tzw. międzyczasie wykonałem rozmowy w przedstawicielstwie Hempla i zanabyłem już stosowny Primer oraz farbę do anty-porostowego zabezpieczania śrub z tworzywa.

Także dzięki wszystkim za podpowiedzi - temat mamy póki co rozwiązany. :mrgreen:

PS - ale fakt faktem, że Kolega z Klubu wyciągnął nowy swój jacht z wody - śruba steru strumieniowego pomalowana była tym co dno - i niespecjalnie zarosła.

Także propozycja Kurczaka tez może mieć sens.

Zobaczymy za rok co mnie wyjdzie z moich pomysłów...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Seba napisał(a):
To wszystko zależy gdzie plywasz,


Póki co po Bałtyku bo nie jestem jeszcze na emeryturze i muszę trochę od czasu do czasu popracować :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1183
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
I tak robię corocznie jeżeli chodzi o śrubę napędową.

To znaczy jak?
Najpierw polerujesz następnie smarujesz aby później pomalować dwoma rożnymi rodzajami AF?
To, że lubisz dobrą robotę to już chyba wszyscy wiemy ale powiedz jak udaje się tobie malować wcześniej natłuszczoną powierzchnie śruby? I dlaczego na pierwszą powlokę dedykowanego AF nakładasz następną twardego AF?

bury_kocur napisał(a):
W tzw. międzyczasie wykonałem rozmowy w przedstawicielstwie Hempla

Zamiast postąpić zgodnie z zaleceniami producenta steru strumieniowego ty wolisz rady lokalnego dystrybutora produktów malarskich konkretnej firmy, ciekawe podejście.

bury_kocur napisał(a):
Kolega z Klubu wyciągnął nowy swój jacht z wody - śruba steru strumieniowego pomalowana była tym co dno - i niespecjalnie zarosła.

Także propozycja Kurczaka tez może mieć sens.

Oczywiście wiesz o jakim rodzaju AF mówi kol. Kurczak lub jakiej farby użył kolega z klubu?

P.S. Chciałem dobrze a znowu wyszła kicha ale nadal bardzo lubię twoje posty, tym bardziej w długie jesienne wieczory.

Seba napisał(a):
To wszystko zależy gdzie plywasz, to jest jak z nierdzewką, która rdzewieie

Niby tak ale jeżeli chodzi o mój jacht to przez ostatnie cztery lata pływał wyłącznie po wodach Zalewu Szczecińskiego a od trzech sezonów jest zabezpieczany w ten sam sposób, także zagadka nadal ciekawa.

Zawsze można znaleźć jakieś wspólne cechy ale porównywać obrastanie do utleniania.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12161
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1906
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
To znaczy jak?


Nie Krzysztofie - pisząc, że robię tak corocznie ze swoją śrubą napędową chciałem powiedzieć, że corocznie - po wyjęciu jachtu z wody - zdejmuję śrubę, zabieram ją do warsztatu - tam czyszczę ją mechanicznie z pąkli (jeżeli są) - następnie środkami zmywającymi chemicznie zmywam resztki ostatnich powłok anty-porostowych - odtłuszczam ją - nakładam dwie/trzy warstwy Primera (chyba P1) do aluminium a potem 3 warstwy farby końcowej - chyba się to nazywa P7.

Trochę z tym jest pieprzenia, ale się opłaca - przynajmniej mnie... :D

Dzięki temu - po ostatnim sezonie 2018 - śruba po wyjęciu z wody wyglądała tak:
Załącznik:
IMG_9782.JPG
IMG_9782.JPG [ 126.92 KiB | Przeglądane 603 razy ]


Jak komuś się wydaje, że to przesada, to przecież może ze śrubą nie robić nic - prawda ?

SIRK napisał(a):
Zamiast postąpić zgodnie z zaleceniami producenta steru strumieniowego ty wolisz rady lokalnego dystrybutora produktów malarskich konkretnej firmy, ciekawe podejście.


Nie ciekawe a praktyczne - producent steru strumieniowego w ogóle pominął w swoich manualach problem anty-porostowego zabezpieczania śrub - więc nic dziwnego, że pomocy szukałem gdzie indziej - ale za to znalazłem.

SIRK napisał(a):
Chciałem dobrze a znowu wyszła kicha


O ! :rotfl:

I budujące jest to, że sam to napisałeś - może gdzieś należy tą partyjną samokrytykę upamiętnić dla pokoleń ? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1183
Podziękował : 127
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Dzięki temu - po ostatnim sezonie 2018 - śruba po wyjęciu z wody wyglądała tak:

Piękną śruba ale czy ty (oczywiście przez przypadek) nie zamalowałeś także anody?
Na wiosnę będziesz chyba musiał bardziej się przyłożyć, to nie tylko głupio wygląda ale może być dosyć groźne tym bardziej gdy sugerujesz, że śruba jest wykonana z alu.

bury_kocur napisał(a):
producent steru strumieniowego w ogóle pominął w swoich manualach problem anty-porostowego zabezpieczania śrub

Producent nie dołączył informacji o konserwacji swojego urządzenia?
Trudno w to uwierzyć, cóż to za popierdółkę zamontowałeś? Pamiętaj, że przy tych śrubach także możesz mieć anody cynkowe których nie wolno tobie malować.

bury_kocur napisał(a):
I budujące jest to, że sam to napisałeś

bo ja a to szczery chłopak jestem.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12161
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 221
Otrzymał podziękowań: 1906
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Piękną śruba ale czy ty (oczywiście przez przypadek) nie zamalowałeś także anody?
Na wiosnę będziesz chyba musiał bardziej się przyłożyć, to nie tylko głupio wygląda ale może być dosyć groźne tym bardziej gdy sugerujesz, że śruba jest wykonana z alu.


Robaczku - anoda jest ZA śrubą od strony S-Driva i zakładam ją zawsze wypiaskowaną - niemalże sterylnie, żeby nie ubrudzić jej w niczym.

Śruba jest już przygotowana do założenia - pomalowana i złożona w folię - ten fotek to po wyjęciu jachtu z wody i uważam, iż taki stan rzeczy po 5 miesiącach w wodzie jest super stanem.

SIRK napisał(a):
Producent nie dołączył informacji o konserwacji swojego urządzenia?
Trudno w to uwierzyć, cóż to za popierdółkę zamontowałeś? Pamiętaj, że przy tych śrubach także możesz mieć anody cynkowe których nie wolno tobie malować.


Od doopy strony - anody są i o ich nie malowaniu wiem - SIRK - litości - jestem mechanikiem statkowym ...

Co do malowania anty-porostem tych śrub - producent napisał, iż należy je pomalować farbą odpowiednią do materiału śrub ...

To tak jakby w instrukcji prezerwatywy producent (STOMIL ? :rotfl: ) było napisane, iż tempo wykonywania tych głupich ruchów niegodnych niemieckiego filozofa uzależnić od faktu nałożenia - lub nie - tej idiotycznej goomki :rotfl:

Znaczy armatorze - zrób sobie dobrze sam...

SIRK napisał(a):
bo ja a to szczery chłopak jestem.


No - Krzysiu - po tym wyznaniu to chyba zacznę Cię lubić wreszcie .... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bartuss1nowy i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL