Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 14:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 paź 2018, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14004
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Marian J. napisał(a):
Kurczak napisał(a):
No przecież napisałem , że Delphin. :lol:
Nie kłam, napisałeś:
Kurczak napisał(a):
Jacht to zmodyfikowany niemiecki prawdopodobnie Neptun,


Marian , czy ty nie masz za grosz poczucia humoru ? Przecież emotek w sposób jasny i oczywisty wskazuje na to, że się przekomarzam albo żartuję. Oczywiście, że napisałem "Neptun". :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
Wyposażenie instalacji w zbiornik na fekalia spowodował większą świadomość załogi i niechęć do nocnego odwiedzania portowych WC. Oto przykład jak podniesienie komfortu stwarza problemy


A wiesz Rafał co by się działo, jakbyś stworzył pomieszczenie prysznicowe i założył prysznic z ciepłą wodą ?

To dopiero robią się problemy ... :rotfl:

A tak na poważnie - zobacz jak ciężko znaleźć jakiś kompromisowy model jachtu przy takiej długiej liście brzegowej ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2018, o 21:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A bo zgniłe kompromisy są... zgniłe. Konkretne decyzje trza podejmować. Nie?
A listy longkilerków nie należy zbytnio zawężać, a zwłaszcza jak zwiedzać płytkie.
To z zupełnie innej beczki - coś na Kocie charaktery :cool:
Obrazek
http://www.yachtsnet.co.uk/archives/fre ... -ketch.htm
http://dailyboats.com/boat/58449-freedom-35-for-sale
https://www.networkyachtbrokers.com/boa ... 4322.html/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 08:18 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
rawonsails napisał(a):
Poza tym, jacht z finkilem wygląda jak błąd inżynierii genetycznej ;)

Aż strach pomyśleć co sądzisz o uchylnych kilach. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
J-23 nadaje napisał(a):
rawonsails napisał(a):
Poza tym, jacht z finkilem wygląda jak błąd inżynierii genetycznej

Aż strach pomyśleć co sądzisz o uchylnych kilach.
Uchylam się od odpowiedzi :)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Osobiście uważam, że mój jacht wygląda bardzo ładnie. Część podwodna takoż.
Przynajmniej ma szanse dobrze pływać pod wiatr. Długokilowce robią to jednak gorzej. A płytkie długokilowce znacząco gorzej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
rawonsails napisał(a):
jacht z finkilem wygląda jak błąd inżynierii genetycznej ;)


Znaczy sugerujesz, że mylą się obecnie praktycznie wszyscy projektanci jachtowi ?

Ale OK - zapraszam Cię wobec tego ze Swoim obecnym jachtem na spotkanie.

Masz Albina Vegę czyli jacht pełno-kilowy.

Postawimy na Rozlewisku dwie bojki i pokręcimy wokół nich na silniku ósemki ... ale tyłem ... :rotfl:

I cóż Ty Rafał na taką propozycję ?

PS obiecuję nie używać steru strumieniowego. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
waliant napisał(a):
Przynajmniej ma szanse dobrze pływać pod wiatr. Długokilowce robią to jednak gorzej. A płytkie długokilowce znacząco gorzej.
Nie ma jachtu idealnego.

bury_kocur napisał(a):
Postawimy na Rozlewisku dwie bojki i pokręcimy wokół nich na silniku ósemki ... ale tyłem ...
Teraz już wiem po co się kupuje finkile ;) Ja wolę pływać do przodu, po morzu.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:02 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
rawonsails napisał(a):
Ale musi to być na pewno kil integralny z kadłubem i płetwa sterowa chroniona skegiem

Rafale , a spójrz na taki jacht
https://www.google.pl/search?q=vancouve ... 24&bih=692
kiedyś mój wielki faworyt. Widziałem go "na żywo" w Den Helder - ma w sobie MOC.
Pozdrawiam , Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
krzychuAPIA napisał(a):
Rafale , a spójrz na taki jacht
https://www.google.pl/search?q=vancouve ... 24&bih=692
kiedyś mój wielki faworyt. Widziałem go "na żywo" w Den Helder - ma w sobie MOC.
Fajna bryka - zainteresuję się bliżej - dzięki.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:35 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
A żeby jeszcze bardziej skomplikować :D to masz również 34ft https://www.google.pl/search?biw=1024&b ... upYx6aZu5M
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rawonsails napisał(a):
Nie ma jachtu idealnego.

Nie ma :)
A ludzie mają różne priorytety ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
krzychuAPIA napisał(a):
żeby jeszcze bardziej skomplikować


Nie masz Krzychu litości ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moim priorytetem jest żeby jacht pływał dobrze pod wiatr. Jak już ma pływać tylko w polwiatrach to musi mieć większy silnik

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: M@rek, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
To i ja siem dołożem, coby Rafał nie miał lekko w życiu gdy nie żegluje a poszukuje:
https://www.yachtworld.co.uk/boats/1987/westerly-tempest-3230868/?utm_source=newsnow&utm_medium=paid%2Bfeed&utm_campaign=rubrikk_group

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 10:06 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Jezu dajcie pokój. Przeciez te łódki to:
a) Taczanki
b) fabrycznie zarefowane
;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak serio, to może warto rozważyć kompromis: finkil ale duży, dobrze zamocowany do dna i ster ze skegiem. To znacznie powiększy wybór, do tego jacht będzie pływał. Przykład do obejrzenia to Busy Lizzy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
J-23 nadaje napisał(a):
Jezu dajcie pokój.
Skrytym parówkożercom mówimy stanowcze NIE. Sfolgujemy, gdy Rafał oznajmi "jadę kupić" lub "kupiłem" :-P

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
piotr6 napisał(a):
Moim priorytetem jest żeby jacht pływał dobrze pod wiatr.

waliant napisał(a):
Przynajmniej ma szanse dobrze pływać pod wiatr. Długokilowce robią to jednak gorzej. A płytkie długokilowce znacząco gorzej.

Nie zauważyłem żeby AV pływał jakoś znacząco gorzej od spotykanych na morzu finkilów. Czy z większymi longkilerami będzie jakiś większy problem? O jakiej różnicy kąta martwego mówicie? 5 stopni? 10? 20?

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 10:31 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Ognisty Szkwał napisał(a):
J-23 nadaje napisał(a):
Jezu dajcie pokój.
Skrytym parówkożercom mówimy stanowcze NIE. Sfolgujemy, gdy Rafał oznajmi "jadę kupić" lub "kupiłem" :-P

A brygada młodzieżowa zaciągnie wartę przy tej nowozakupionej :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
Sfolgujemy, gdy Rafał oznajmi "jadę kupić" lub "kupiłem" :-P


Tak jest - nie ma litości - zaczął Rafał wątek to nich cierpi :lol:

Osobiście z przyjemnością go czytam - nie z potrzeby chichotu nad nieszczęśliwcem a z ciekawości Rafała argumentacji nad takim czy innym rozwiązaniem.

Także Rafał - głowa do góry i działaj ... :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
bury_kocur napisał(a):
Tak jest - nie ma litości - zaczął Rafał wątek to nich cierpi
O przepraszam. Ja tylko chciałem sprzedać łódkę. A w wybór nowej to mnie już wrobiliście ;)

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rawonsails napisał(a):
Nie zauważyłem żeby AV pływał jakoś znacząco gorzej od spotykanych na morzu finkilów. Czy z większymi longkilerami będzie jakiś większy problem? O jakiej różnicy kąta martwego mówicie? 5 stopni? 10? 20?


Ech, jak nie jak tak? Widać to dobrze na regatach AKM-u, gdzie AV jest kilka.
W zeszłym roku któreś z regat AKM-u odbyły się na trasie w sporej części żużlowej. I na żużlach Serina trzymała się bardzo ładnie w stawce. Jak przyszła halsówka - było już o wiele gorzej.
Ile stopni? Nie wiem, może 5? Może 8? Trudno powiedzieć, bo to zależy od wielu rzeczy, nie tylko od części podwodnej.
Ale płetwa pod wodą musi mieć kształt, który wytwarza siłę hydrodynamiczną. Są kształty lepsze i gorsze. Poza tym liczy się jaka część płetwy pracuje, a to się zmienia w funkcji przechyłu.

Od wielkości jachtu to mało zależy, chyba że o czymś nie wiem. Liczy się ogólnie kształt, powierzchnia, proporcje.

Są longkilery, które pod wiatr pływają przyzwoicie, np gryfowy Orion. Ale on jednak ma spore zanurzenie i widocznie ktoś go dobrze zaprojektował.

A Ty chcesz iść w kiepskie rozwiązanie: długi kil z małym zanurzeniem...

Szczerze, i bardzo praktycznie to radziłbym się przyjrzeć dwóm konstrukcjom: Faurby 999 (czyli Busy Lizzy) i Albin Ballad (czyli Mirabelle). To finkile, ale starej szkoły, wyglądają na solidne. I mają skegi (to ukłon w kierunku Twoich wymagań).
Proste, tanie, przyzwoite jachty, które można kupić, można sprzedać. Pływają dobrze.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 11:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
waliant napisał(a):
Tak serio, to może warto rozważyć kompromis: finkil ale duży, dobrze zamocowany do dna i ster ze skegiem.
Co ja będę dużo pisał. Wystarczy jesienią przejść się po marinie i obejrzeć miejsca, w których przykręcane finkile stykają się z kadłubem. Polecam - do dalszej dyskusji :)
waliant napisał(a):
To znacznie powiększy wybór, do tego jacht będzie pływał.
Halsowałem się kiedyś Janmorem 31 z Helu do Władka 24h. Mimo, że kąty na wiatr były OK, to dryf robił swoje.
A najgorsze chwile na morzu (problemy z utrzymaniem rufy, nie tyle na kursie, co w ogóle z utrzymaniem sterowności) przeżyłem w baksztagu na Bavarii 37.
Nie mam takich przykrych wspomnień odkąd pływam Albin Vegą.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sty 2015, o 13:34
Posty: 541
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 230
Otrzymał podziękowań: 224
Uprawnienia żeglarskie: JSM,SRC
waliant napisał(a):
Ile stopni? Nie wiem, może 5? Może 8
Tyle (i jeszcze trochę) jestem gotów poświęcić dla "bezobsługowości", beztroski, stabilności kursowej, bezpieczeństwa i możliwości odwiedzenia większej ilości małych portów.

_________________
Rafał
http://rawonsails.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rawonsails napisał(a):
Polecam - do dalszej dyskusji

Argument taki sobie, bo wszystko można spieprzyć.
Jest wątek o połączeniu balastu z kadłubem w Viggenie - to nie finkil, a kłopot jest.

Co do finkili, to można tak się przerzucać przykładami. Pozytywne to Czarodziejka, Eljacht, Free.Dom 3, Atlantic Puffin (to dobry przykład finkila, który jakoś się nie rozleciał...) i wiele innych.

rawonsails napisał(a):
przeżyłem w baksztagu na Bavarii 37.
Nie mam takich przykrych wspomnień odkąd pływam Albin Vegą.


Powtórzę jeszcze raz. Są dobre i złe finkile, są dobre i złe longkile. Do tego maszty na wielu jachtach są często źle ustawione. Puffin objechał z wiatrem i falą świat i jakoś go nie woziło. Czarodziejka pływa pod spinakerem na dużej fali i też jej nie wozi.

Oczywiście że generalnie longkil będzie bardziej stabilny. Ale tak samo generalnie pod wiatr pływa gorzej. To wynika wprost z fizyki.

rawonsails napisał(a):
Tyle (i jeszcze trochę)

No to skorzystaj z rady Piotra numerowanego i kup jacht z dobrym silnikiem. Bo się nie whalsujesz tam, gdzie Czarodziejka wejdzie bez problemu.
Wbrew pozorom, 8 i więcej stopni to dużo. I nie szafowałbym tak beztrosko ostrością chodzenia na wiatr. Ale każdy ma swoje priorytety :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Ostatnio edytowano 24 paź 2018, o 11:44 przez waliant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
rawonsails napisał(a):
Wystarczy jesienią przejść się po marinie i obejrzeć miejsca, w których przykręcane finkile stykają się z kadłubem. Polecam - do dalszej dyskusji

Eeeee, tego nie było na Twojej liście, czyli szukam jachtu z bezobsługową po sezonie (i nie tylko) częścią denną, zwłaszcza kilem.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 11:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
I następna dysputa nad wyzszością świąt Wielkiej Nocy nad .. :lol:
A to spójrzcie na tego Freedoma 35(33). Aerodynamika, nie? I miecz. I całkiem sporo żagla. Jak na wypór.

Bo to nie jest nieustająca kwestia który kil lepszy, tylko jaki do jakiego jachtu. I dlaczemu.

A Rafałowi przypomnę że Albin Vega to finkiler. Ba, konstruowany do regat. Oficjalnie, projektowo i definicyjnie. :-P
To tylko ster nie tam gdzie trzeba do parkowania tyłem. Ale można przestawić.
On i tak łatwiejszy w marinie niż prawdziwne longkilery :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14004
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W jakimś wątku była już długa dyskusja na temat tego co lepsze długi kil czy głęboki finkil.

I w sumie zdania były podzielone.

Osobiście pływałem oboma.

I tak subiektywnie oraz w skrócie :

a) długi, integralny kil

+ zwykle mniejsze zanurzenie,
+ większa stabilność kursowa,
+ mniejsze ryzyko rozszczelnienia kadłuba po uderzeniu w przeszkodę,
+ mniejsze wymagania przy zimowaniu na lądzie,
- zdecydowanie większy kąt martwy,
- problemy z manewrowaniem na silniku do tyłu,

b) finkil

+ mniejszy kąt martwy,
+ bez problemu manewrowanie na silniku do tyłu ale także większa zwrotność do przodu,
- mniejsza stabilność kursowa,
- większe zanurzenie,
- ryzyko rozszczelnienia połączenia kil/kadłub nie tylko w wyniku uderzenia w przeszkodę,
- wymaga specjalistycznego stojaka do zimowania.

I napiszę Wam kochani, że nie jestem już takim fanem długich płetw balastowych jak kiedyś choć matematycznie długa płetwa balastowa vs finkil ma więcej plusów niż minusów albowiem:

- wrukwia mnie manewrowanie do tyłu w ciasnych marinach,
- duży kąt martwy potrafi napsuć krwi. W Karlskronie po awarii wału jachtem z finkilem byłaby szansa się wyhalsować pod wiatr torem wodnym do mariny, Dulcią nie było na to najmniejszych szans.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ryś napisał(a):
I następna dysputa nad wyzszością świąt Wielkiej Nocy nad ..

Ale w wyższym celu, a mianowicie, żeby Rafał nie był taki sztywny przy swojej liście ;)

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 170 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL