Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 17:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2018, o 14:28 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 223
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Od-nawiam/-twarzam elementy drewniane na "plastikowym" jachcie z lat 80-tych i mam małą zagwozdkę.

Zarówno pawęż jak i ster były zrobione z iroko, ale:
- cały ster jest w doskonałym stanie, lakier matowy, gdzieniegdzie widać zacieki lakieru,
- pawęż w części gdzie nie stykała się z wodą - idealna, lakier błyszczący,
- pawęź w części zanurzonej - przegniła, z koloniami jakichś małży, ale tam gdzie lakier się trzyma, jest w dalszym ciągu błyszczący.

Moja teoria - ster jest olejowany i następnie malowany lakierem olejnym, pawęż była tylko polakierowania dla uzyskania efektu "świecenia" drewna. Czy dobrze kombinuję?

Nurtuje mnie to, ponieważ chcę odświeżyć ster, przy okazji profilując krawędź spływu i dobrze byłoby, gdyby ster wyglądał i trzymał się nie gorzej niż dotychczas :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2018, o 18:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Po kolei:
Iroko nie jest odporne na gnicie (butwienie, grzyb);
przed butwieniem zabezpiecza się impregnatem (antygrzybowym);
olejenie nie zabezpiecza przed butwieniem, tylko przed nasiąkaniem;
połysk lakieru nie określa jego typu, każdy może być błyszczący lub nie;
rodzaj lakieru określić sobie należy organoleptycznie;
jest możliwe że pawęż pociągnięto poliuretanem bez impregnowania drewna pod nim, że to część nadwodna.
Jeśli zedrzesz lakier możesz na drewno położyć każdy;
na poliuretan można olejny, odwrotnie nie;
pod obydwa można zastosować środki przeciw grzybom (odpowiednie);
w wodzie lepiej będzie się trzymało drewno zaimpregnowane olejno.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: drek_z
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2018, o 19:19 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 223
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Ryś napisał(a):
Po kolei:
...

Na taką odpowiedź czekałem :)
Wielkie dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2018, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Połoz na gorąco jako podkład olej Le Tonkinois Huile Bio Impression a potem odporny na UV Le Tonkinois Verbis lub Marine No1.



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: drek_z
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 138 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL