Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 20:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lis 2018, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
marioczewa napisał(a):
a nie w sumie o stronę założenia.


Też jest bardzo ważne...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
_jp_ napisał(a):
dlaczego płytkie w sumie rozdarcie kadłuba doprowadziło do zatopienia jednostki bojowej,
Niezatapialność bezwzględna występuje tylko w bajkach. Albo w legendzie o Titanicu. A Titanic też miał "płytkie w sumie rozdarcie kadłuba", tyle, że miał niezatapialność "n-przedziałową", a zalane zostało n+1 przedziałów.

A potem wzrost ciśnienia i ilości napływającej wody w miarę powiększania się przechyłu....

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
marioczewa napisał(a):
Teraz już zajarzyłem o co chodzi
Źle zajarzyłeś. Przy takim (najbardziej prymitywnym) robieniu ucha na linie stalowej ważne są trzy rzeczy:
1. Liczba (nie ilość!!!! :evil: ) zacisków.
2. Odległość między zaciskami: odległość między zaciskami nie większa niż 3 szerokości szczęki.
3. Sposób zakładania zacisków: szczęka zawsze od strony liny nośnej.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: Colonel, marioczewa, Ryczaca 40ska
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zbieraj napisał(a):
3. Sposób zakładania zacisków: szczęka zawsze od strony liny nośnej.


No i dociągnięcie nakrętek po obciążeniu liny... Lina pod obciążeniem zmniejsza średnicę...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2018, o 22:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Instrukcja zakładania zacisków http://www.goralmet.pl/instrukcje/instrukcja_GM-ZL.pdf
http://linystalowe.pl/main_libs/files/assets/1/Do_pobrania/zaciski.pdf

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
_jp_ napisał(a):
dlaczego płytkie w sumie rozdarcie kadłuba doprowadziło do zatopienia jednostki bojowej,
Niezatapialność bezwzględna występuje tylko w bajkach. Albo w legendzie o Titanicu. A Titanic też miał "płytkie w sumie rozdarcie kadłuba", tyle, że miał niezatapialność "n-przedziałową", a zalane zostało n+1 przedziałów.

A potem wzrost ciśnienia i ilości napływającej wody w miarę powiększania się przechyłu....
Titanic, z tego co pamiętał miał półgrodzie a nie pełne grodzie i górą się przelało...
Ale dobry przykład wyciągnąłeś, bo dalej się będę upierał, że fregaty ZOP budowane dla Norwegii powinny uwzględniać sytuację rozdarcia burty na dużej długości przez lód. Patrząc na mapę widać główne przeznaczenie tych fregat: blokowanie przejścia z Murmańska (wiadomo czego) na Atlantyk, co się może wiązać z pogonią (za wiadomo czym) przez pola kry lodowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie, Jacku. Fregaty typu AEGIS nie służą do blokowania dziur. Całe wybrzeże norweskie oraz podejście do Murmanska są wolne od lodu. Nikt takiego okrętu nie pośle pod Archangielsk, czy Svalbard.
A jego funkcje ZOP może z powodzeniem wykonywać na Morzu Norweskim albo nawet na Drodze Duńskiej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 01:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Jasne, żadnego błędu z żadnej strony nie było, a okręt zatonął z powodu "siły wyższej".

Nigdzie nie napisałem, że nie popełniono błędów. Pytanie tylko czy chcemy i/lub potrafimy je prawidłowo zdefiniować oraz czy wyniesiemy z tego jakąś naukę.

Jeżeli chcesz poważnie dyskutować to tak w skrócie i pod rozwagę.
Z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, że oficer wachtowy fregaty źle ocenił sytuacje i świadomie lub nie, zmienił kurs w lewo doprowadzając do zderzenia z tankowcem. Jeżeli tak było to zgodnie z obowiązującymi regułami jest to niewątpliwie błąd ale czy za powstałą sytuacje tylko jego możemy obwiniać?
Ktoś tego marynarza tak wyszkolił lub co gorsza pozwolił na prace niewyszkolonego.
Następne pytanie dotyczy procedur zarządzania wachtą nawigacyjną oraz ich przestrzeganie.
Dlaczego na przykład jest możliwe aby w obszarze VTS bezpośrednio podczas operacji manewrowych tankowca fregata mogła płynąć z prędkością 17kn oraz miała wyłączony transponder AIS?
Dlaczego operator VTS nic nie wiedział o obecności fregaty w monitorowanym obszarze?

Kol. „Rycząca 40ska” ma racje i mogło być dużo gorzej ale nie z powodu wybuchu amunicji tylko klasycznego zderzenia „T-Bone” i to pomiędzy tankowcem a Vestbris. Na mostku tego kabotażowca były osoby nic nie rozumiejące z korespondencji prowadzonej na kanale roboczym VTS. Aby zobaczyć manewry tej jednostki polecam zapis radarowy bezpośrednio po zderzeniu.

Jak myślisz czy jest to normalne gdy w rejonie o monitorowanym ruchu jednostek gdzie występuje dość duże zagrożenie podczas operacji cumowniczo-manewrowych dopuszcza się sytuacje gdzie nie wszyscy użytkownicy są w stanie zrozumieć prowadzoną korespondencje?

Jak widzisz błędów mających pośredni lub bezpośrednio wpływ na omawiane zdarzenie lub stwarzających duże zagrożenie jest wiele i przynajmniej ja nie potrafię na chwile obecną wskazać jednego winnego. Norwedzy naprawdę mieli dużo szczęścia i mam nadzieje, że my wszyscy wyciągniemy z tej lekcji właściwe wnioski a nie będziemy bić piane i mówić wyłącznie o „błędach profesjonalistów”. Jak dla mnie to skasowana fregata to najmniejszy problem.

waliant napisał(a):
SIRK się wkurzy pewnie, ale... zakładali profesjonaliści?

Ratownicy walczyli z czasem, nie wiem na ile ich przegrana była wynikiem błędu w planowaniu a na ile w wykonaniu. Jeżeli na podstawie jednego zdjęcia potrafisz ocenić akcje ratowniczą to gratuluje „profesjonalizmu”.

waliant napisał(a):
Dalsze ciągnięcie tego podwątku mogę odpuścić.

Dziękuje za wspaniałomyślność ale cieszyłbym się gdybyś po prostu w tym tonie nie zaczynał.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Jak widzisz błędów mających pośredni lub bezpośrednio wpływ na omawiane zdarzenie lub stwarzających duże zagrożenie jest wiele i przynajmniej ja nie potrafię na chwile obecną wskazać jednego winnego.

Zazwyczaj tak jest, to nic nowego. Co do wskazywania winnego ja nawet nie próbowałem i nie próbuję.
Ogólnie to zawiedli profesjonaliści i to było myślą przewodnią mojej wypowiedzi.
SIRK napisał(a):
Ratownicy walczyli z czasem, nie wiem na ile ich przegrana była wynikiem błędu w planowaniu a na ile w wykonaniu.

Błąd w planowania polegał na tym, że dostarczyli im za mało zacisków do lin? Nie oceniam ludzi, którzy te zaciski na liny zakładali. Ale ktoś, kto wie jak to robić, załozy zacisk poprawnie i zajmie mu to tyle samo czasu, co założenie niepoprawne. Ktoś kto to nadzoruje, i wie o co chodzi, od razu zauważy za małą liczbę zacisków i złe ich założenie.
Tak, wystarczy do oceny jedno zdjęcie.
SIRK napisał(a):
gdybyś po prostu w tym tonie nie zaczynał.

Zobaczę co da się zrobić w przyszłości, nie obiecuję. To zależy od wypowiedzi profesjonalistów na temat błędów amatorów.

P.S. Tak, przyznaję, jeden profesjonalista mnie wpienił po Bitwie i od tego czasu "odreagowywuję".

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Waliant, że był jeden idiota i prowokator, z którym zresztą trochę powojowałem na FB, to nie znaczy, że wszyscy.
Błąd może zrobić nawet ten, co nic nie robi, obojętne, profesjonalista, czy amator.
A wypadki najczęściej wynikają z łańcucha przyczyn, w tym z łańcucha błędów.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
to nie znaczy, że wszyscy.

Zgoda, nie wszyscy. Ale nie jest tak, że tylko jeden. Nasłuchałem się w swoim żeglowaniu o żeglarzach sporo "ciekawych" opinii. I naprawdę staram się nie uogólniać. Ale jak słyszę, że my tylko przeszkadzamy wszystkim i w zasadzie to żeglowania należałoby zabronić, to szlag mnie trafia.
Warto przypominać, że, tak jak piszesz, każdy może popełnić błąd. I każdy popełnia.
No to przypominam... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Ogólnie to zawiedli profesjonaliści i to było myślą przewodnią mojej wypowiedzi.

Czy przynajmniej potrafisz wskazać o jaką grupę profesjonalistów tobie chodzi?
Moim zdaniem zdarzenia tego nie powinno sprowadzić się jedynie do problemu „słoma/siano”. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat szeroko pojęty biznes morski zmienił się diametralnie. Za tymi zmianami niestety nie nadążają zmiany w szkolnictwie, regulacjach prawnych i co jest najgorsze w naszym postrzeganiu problemu. Wielokrotnie już mówiłem, że stoimy w rozkroku, idziemy z postępem budując co raz większe jednostki i zwiększamy natężenie ruchu a z drugiej strony polegamy na starych tradycyjnych rozwiązaniach.
Generalnie to cieszę się, że wypadek wydarzył się na wodach norweskich. Norwedzy jako społeczeństwo z dużymi tradycjami morskimi ale także związane nadal a raczej uzależnione od efektywnej pracy na morzu powinno stać się liderem w propagowaniu oraz wprowadzaniu nieuchronnych zmian.

waliant napisał(a):
Tak, wystarczy do oceny jedno zdjęcie.

Nie, nie wystarczy, przynajmniej nie dla „profesjonalisty”.
Nie poznałeś planu i nic nie wiesz o przyczynach jego niepowodzenia.

PS.
TS Sola płynie do Gdyni także będzie okazja zobaczyć uszkodzenia dziobu.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 09:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Czy przynajmniej potrafisz wskazać o jaką grupę profesjonalistów tobie chodzi?

Oficerów na mostkach. Być może także ludzi z VTS.
SIRK napisał(a):
Nie poznałeś planu i nic nie wiesz o przyczynach jego niepowodzenia.

Litości! Źle założone obejmy to był jakiś plan?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
waliant napisał(a):
Ale jak słyszę, że my tylko przeszkadzamy wszystkim i w zasadzie to żeglowania należałoby zabronić, to szlag mnie trafia.
Ja w takiej sytuacji zawsze odpowiadam, że powinno się zabronić jeżdżenia prywatnymi samochodami (lub rowerami, jeśli rozmówca nie ma samochodu), bo przeszkadzają TIR-om. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Oficerów na mostkach.

Na mostkach?
Bardzo interesujące stwierdzenie, proszę o rozwiniecie jakie to błędy zostały popełnione na mostku tankowca.

waliant napisał(a):
Być może także ludzi z VTS.

A może dodasz jeszcze regulatorów tak międzynarodowych jak i narodowych pozwalających na zaistnienie tak ryzykownej sytuacji, także których profesjonalistów miałeś na myśli.

waliant napisał(a):
Litości! Źle założone obejmy to był jakiś plan?

Czy możesz podać jakiś dowód na to, że źle(?) założone obejmy doprowadziły do osuniecia się ratowanej jednostki?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
jakie to błędy

Już pisałem, że oceniam skutek. Fregata na dnie. Nie wiem kto jakie błędy popełnił. I nawet nie będę dociekał. Ale zakładam, że jednak jakieś błędy zostały popełnione. Przez profesjonalistów, bo tam wszędzie byli profesjonaliści.
SIRK napisał(a):
Czy możesz podać jakiś dowód na to, że źle(?) założone obejmy doprowadziły do osuniecia się ratowanej jednostki?

Liny miały zabezpieczyć jednostkę. Nie wyszło. Liny puściły (tak było w którymś artykule). Pytanie co oznacza, że liny puściły. Jeżeli się zerwały, to obejmy nie mają na to wpływu. Ale jeżeli się wysunęły z zacisków, to obejmy mają na to wpływ. Nie wiem jak było.

Tym niemniej widać, że obejmy nie zostały założone zgodnie z zasadami sztuki. Nie musiało mieć to wpływu na puszczenie lin. Ale mówi to, że profesjonaliści, w tym wypadku, nie byli tak do końca profesjonalni.
Z mojej strony EOT.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 19:44 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
Nie, Jacku. Fregaty typu AEGIS nie służą do blokowania dziur.
Pozwól, że wyprowadzę Cię z błędu https://www.naval-technology.com/projects/nansen/ Norweskie fregaty typu "Nansen" zostały zaprojektowane specjalnie do zadań ZOP i takie jest ich główne przeznaczenie. System AEGIS został im dołożony niejako na dokładkę i do samoobrony. To nie są fregaty osłony przeciwlotniczej lotniskowca, bo takowego Norwegia nie posiada.
Cytuj:
Całe wybrzeże norweskie oraz podejście do Murmanska są wolne od lodu.
I kra tudzież większe kawałki lodu tam się nie pojawiają?
Cytuj:
Nikt takiego okrętu nie pośle pod Archangielsk, czy Svalbard.
nie trzeba tak daleko na północ, aby się z lodem spotkać.
Cytuj:
A jego funkcje ZOP może z powodzeniem wykonywać na Morzu Norweskim albo nawet na Drodze Duńskiej.
o ile nie rozpruje burty?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
waliant napisał(a):
Tym niemniej widać, że obejmy nie zostały założone zgodnie z zasadami sztuki.



Nauczeni złym doświadczeniem dmuchamy na zimne:-))))


Załączniki:
zaciski.jpg
zaciski.jpg [ 327.36 KiB | Przeglądane 5000 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2018, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Nie wiem kto jakie błędy popełnił. I nawet nie będę dociekał.
waliant napisał(a):
Ale jeżeli się wysunęły z zacisków, to obejmy mają na to wpływ. Nie wiem jak było.

Nie wiesz ale oceniasz a nawet brzydko konfabulujesz i oczerniasz niewinne osoby. Myślę, że powinieneś przeprosić przynajmniej pilota i nawigatorów z SolaTS, natomiast co do krytykowania zasad sztuki „ratowniczo-offshoreowej” sugeruje wstrzymać się do czasu poznania faktów.

Tak naprawdę to nie widzę zbyt dużej różnicy pomiędzy twoją narracją a hejtem(?) tego twojego „adwersarza profesjonalisty”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2018, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacku, co do przeznaczenia masz rację, miałem w głowie typ Kongo z systemem AEGIS antybalistycznym i palnęło mi się.
A co do wzmocnień lodowych, to plywa po pólnocnym Atlantyku mnóstwo statków i okrętów bez nich. A zapewniam Cię, że istnienie lub nie takich wzmocnień przy takiej kolizji one nie mają znaczenia.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2018, o 19:10 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonelu, ja nie postulowałem, aby burty budować tak grube jak na lodołamaczach (taniej, prościej i lepiej byłoby przenieść kontenery startowe rakiet i radary na lodołamacz, przypuszczam, że rosyjskie są do tego przystosowane ;) ). Chodziło mi o wzięcie pod uwagę możliwości rozprucia burty przy projektowaniu grodzi wewnętrznych - a więc nie tylko poprzeczne, ale i wzdłużne. Oba amerykańskie niszczyciele w ubiegłym roku zostały mocniej i głębiej trafione, a jednak zachowały pływalność.
Norwedzy mają spór z Rosją o złoża gazowe i in. oraz rybołówstwo na M.Barentsa, a "Nanseny" to obecnie jedyne okręty (oprócz lodołamaczy-patrolowców Straży Przybrzeżnej), jakie mogliby wysłać do swojej EEZ. Stąd i odporność na rozdarcie burty byłaby pożądana.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2018, o 20:19 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ktoś sobie dowcip zrobił :)
Obrazek



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: Ryczaca 40ska, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2018, o 22:16 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 23:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
waliant napisał(a):
SIRK napisał(a):
Nie wytknąłeś ani jednego błędu

Jasne, żadnego błędu z żadnej strony nie było, a okręt zatonął z powodu "siły wyższej".

Taki sobie cytacik:
The Armed Forces appear reluctant to speak about the crew of the KNM Helge Ingstad.

Judging by the sound record and expert statements, the crew made crude, almost incomprehensible human errors, making them look like amateurs.
If this is how the Navy trains its naval officers, it’s shocking. They do not show any discipline or understanding of the roadmap rules, nor how to communicate or navigate at sea,
” the experienced captain and navigator Geir S Eilertsen remarked.

In the audio log, you hear the use of voice that does not seem as if the crew in the frigate is aware of the situation they are in. They are not aware that they are heading for danger,” he said.

Retired Commander Jacob Borresen, also found the collision inexplicable. “The fact that it happened in this particular area is incomprehensible. Here we have a traffic centre packed with radar monitoring equipment reading transponder signals from all the vessels in the area.

“The frigate had state-of-the-art radar equipment and infrared optical systems. How is it possible that the vessels didn’t see each other?” Borresen responded an interview with Norwegian state broadcaster NRK.

An increasing number of readers have contacted Resett pointing to previous speeches about KNM Helge Ingstad, where the publication Armed Forces had been more than willing to praise the crew.

The appointment of the crew was highly controversial at the time, especially to critics who are familiar with the inner workings and operations of the Armed Forces.

The debate had centred around the number of women in the Navy, the extent to which they are quoted in requirements compared to men, and what effect it had on the professional “culture” of the Armed Forces.

In the Norwegian magazine, Armed Forces Forum No. 2 in 2017 it was stated that “Four out of five navigators on frigate KNM Helge Ingstad are women“.

It is advantageous to have many women on board. It will be a natural thing and a completely different environment, which I look at as positive,” Lieutenant Iselin Emilie Jakobsen Ophus said. She is a navigation officer at KNM Helge Ingstad, according to Defense Forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2018, o 03:44 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Cytuj:
The US officer, who has not been identified, was onboard the frigate as part of a military personnel exchange, according to US and Norwegian officials.

His role on the ship remains unclear.


https://news.sky.com/story/us-sailor-wa ... d-11557433


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2018, o 21:20 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dziś w norweskich gazetach: policja potwierdziła, że w chwili kolizji na mostku fregaty zamiast regulaminowych 5 osób było ich 7: 6 marynarzy norweskich i 1 amerykański.

I niech ktoś zaprzeczy, że reklamy kreują rzeczywistość :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2018, o 22:00 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Cytuj:
The frigate was under NATO command at the time,

Cytuj:
DN reported that the American officer was learning how to become a vaktsjef (duty chief) on the bridge when the collision occurred shortly after 4am.

Cytuj:
As DN noted, all the communication was conducted in Norwegian, even though an American officer was on the bridge. She was reportedly under the leadership of a Norwegian officer.


https://www.newsinenglish.no/2018/11/21 ... es-bridge/

z tego były cytaty, ale nie było linka.

https://sputniknews.com/military/201811 ... ate-women/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2018, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Dzisiaj m/t Sola zacumowała w gdańskich dokach, czy ktoś ma może jakieś info o uszkodzeniach dziobu i zakresie ewentualnych prac stoczniowych.


Załączniki:
SOLA TS.png
SOLA TS.png [ 240.72 KiB | Przeglądane 4638 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2018, o 00:56 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
SIRK napisał(a):
Dzisiaj m/t Sola zacumowała w gdańskich dokach, czy ktoś ma może jakieś info o uszkodzeniach dziobu i zakresie ewentualnych prac stoczniowych.


i czy mają namalowany obrys fregaty na mostku kapitańskim!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2018, o 00:04 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Cytuj:
According to the Pilot’s log Sola TS used Aldis lamp to signal HI without any reaction. They also slowed down prior to impact. (To 5.2 kts. according to AIS)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2018, o 22:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Skoro nie zauważyli przed sobą wielkiej, białej, oświetlonej nadbudówki tankowca, albo zauważyli ale nie zareagowali na jej widok, to nic dziwnego, że nie zareagowali na jakieś błyskanie lampą :-(

Co o przypadkach kolizji okrętów ze statkami handlowymi myślą Brytyjczycy https://www.themilitarytimes.co.uk/defence-security/equipment/peacetime-naval-accidents/
Cytuj:
The accidents happened more frequently at night. Further evidence that the Mk 1 human eyeball is still the most reliable sensor and navigating at night in confined waters or in the presence of other vessels is the most hazardous scenario.


*****************************************************************
wedle prasy norweskiej (tłumaczonej googlem, więc....) - dziś rozpoczęto odpompowywanie paliwa z zatopionej fregaty.

Dalsze plany: odpompować tyle paliwa ile się da, potem przy pomocy sprowadzonych dźwigów pływających unieść kadłub na tyle, żeby dało się pod niego wsadzić zatapialny ponton-barkę, którym po wynurzeniu przeciągnęliby okręt do najbliższej bazy norweskiej MW.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 130 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL