Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 19:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2017, o 22:48 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zaginął argentyński okręt podwodny https://www.theguardian.com/world/2017/nov/17/argentinas-navy-searches-for-missing-submarine-with-at-least-40-on-board produkcji niemieckiej https://en.wikipedia.org/wiki/ARA_San_Juan_(S-42) - rówieśnik naszego Orła.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 16:44 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
z linka wikipedi :

Cytuj:
Her mid-life update was carried out in Argentina between 2008 and 2013.[4] The upgrade cost around 100 million pesos ($12.4 million) and comprised more than 500,000 work hours during which the submarine was cut in half and had its four MTU engines and batteries replaced.[5]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2017, o 00:10 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
z tejże Wiki
Cytuj:
There are at least 44 servicemen on board the missing submarine. Among them is Argentina's first female submarine officer, Eliana María Krawczyk.
Czyżby... prawnuczka?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2017, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Akwen do przeszukania to ponad 480.000km2


Załączniki:
img20171119_215518.png
img20171119_215518.png [ 388.54 KiB | Przeglądane 10568 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2017, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Przed chwilą ze strony CNN.


Załączniki:
img20171120_192747.png
img20171120_192747.png [ 183.26 KiB | Przeglądane 10470 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2017, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
polsatnews.pl napisał(a):
Przed zaginięciem okrętu podwodnego ARA San Juan woda wtargnęła przez chrapy do jego wnętrza, powodując krótkie spięcie w baterii akumulatorów - poinformował w poniedziałek rzecznik marynarki wojennej Argentyny Enrique Balbi. Jak powiedział na konferencji prasowej, po tej awarii okręt otrzymał rozkaz powrotu do macierzystej bazy.

- Mieli odizolować baterię i kontynuować pod wodą rejs do Mar del Plata, wykorzystując inną baterię - zaznaczył Balbi.

W czwartek 23 listopada rzecznik informował, że w dniu zaginięcia okrętu 15 listopada załoga zasygnalizowała awarię elektryczną akumulatorów, ale po chwili poinformowała bazę, że problem został rozwiązany. Uznano, że problem nie był na tyle poważny, aby uruchamiać nadzwyczajne procedury.

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-11-27/przed-zaginieciem-argentynskiego-okretu-podwodnego-woda-wdarla-sie-jego-wnetrza/?ref=zobacz_takze

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2017, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Największa w historii Argentyny operacja poszukiwawcza. Udało się zawęzić obszar poszukiwań


Załączniki:
Komentarz: Podział na strefy poszukiwań w miejscu zarejestrowanego dźwięku implozji. Na mapce widać głębokości, między 300m do 1300metrow.
Screenshot_20171128-232429_resized.png
Screenshot_20171128-232429_resized.png [ 313.35 KiB | Przeglądane 10029 razy ]
Screenshot_20171128-230244_resized_1.png
Screenshot_20171128-230244_resized_1.png [ 322.27 KiB | Przeglądane 10044 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2017, o 23:59 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 12:56
Posty: 98
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeśli to była implozja to by znaczyło, że "zanurkowali". Możliwe, że utracili kontrolę nad okrętem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 10:22 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
_jp_ napisał(a):
Czyżby... prawnuczka?
Polaków dużo na świecie:
http://edition.cnn.com/2017/11/28/health/new-hampshire-doctor-license-injunction-request-denied-trnd/index.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2017, o 11:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ale "Krawczyk" to akurat nazwisko b.zasłużone dla polskich okrętów podwodnych (zwłaszcza jednego z nich).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2017, o 11:24 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Trochę spekulacji z ciekawymi informacjami technicznymi http://www.defence24.pl/706938,san-juan-vs-kursk-argentynczycy-nie-wyciagneli-wnioskow-z-rosyjskiej-katastrofy-analiza. Ale razi wielokrotna błędna odmiana słowa "chrapy".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2017, o 17:47 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Kolejny ciekawy artykuł http://www.defence24.pl/720758,dlaczego-nie-udaje-sie-odszukac-okretu-podwodnego-ara-san-juan-analiza . A okrętu jak nie było, tak nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 14:54 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Którą metodą Francuzi odnaleźli swojego Airbusa w Atlantyku?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 21:23 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
666 napisał(a):
Którą metodą Francuzi odnaleźli swojego Airbusa w Atlantyku?


https://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447

Cytuj:
2011 search and recovery

In July 2010, the U.S.-based search consultancy Metron, Inc. had been engaged to draw up a probability map of where to focus the search, based on prior probabilities from flight data and local condition reports, combined with the results from the previous searches. The Metron team used what it described as "classic" Bayesian search methods, an approach that had previously been successful in the search for the submarine USS Scorpion and SS Central America. Phase 4 of the search operation started close to the aircraft's last known position, which was identified by the Metron study as being the most likely resting place of flight 447.[122][123]
Cable ship Île de Sein was assigned to assist in the recovery of materials from the ocean floor.

Within a week of resuming of the search operation, on 3 April 2011, a team led by the Woods Hole Oceanographic Institution operating full ocean depth autonomous underwater vehicles (AUVs) owned by the Waitt Institute discovered, by means of sidescan sonar, a large portion of the debris field from flight AF447.[122] Further debris and bodies, still trapped in the partly intact remains of the aircraft's fuselage, were located at a depth of 3,980 metres (2,180 fathoms; 13,060 ft).[124] The debris was found to be lying in a relatively flat and silty area of the ocean floor (as opposed to the extremely mountainous topography that was originally believed to be AF447's final resting place).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 21:55 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Cytuj:
The debris was found to be lying in a relatively flat and silty area of the ocean floor
- i to jest kluczowa różnica w porównaniu z terenem poszukiwań okrętu :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sty 2018, o 23:36 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
https://www.express.co.uk/news/world/901012/MH370-Malaysian-Airlines-Boeing-777-Indian-Ocean-Inmarsat-Ocean-Infinity-Seabed


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2018, o 23:04 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
https://twitter.com/NavyLookout/status/951043212646400000


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2018, o 09:21 

Dołączył(a): 8 lis 2017, o 14:30
Posty: 37
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
odnaleziony
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/okret- ... ny/gv1gfph


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2018, o 10:02 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-46245686

trochę więcej informacji i trochę zdjęć


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2018, o 12:04 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Hm, a po czym poznali, że to resztki San Juan?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2018, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A ile okrętów typu 209 może tam leżeć na dnie?
Po za tym zdaje się, że wyspecjalizowana firma dokonała weryfikacji.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Hm, a po czym poznali, że to resztki San Juan?

Może po prostu poznali na zdjęciach i filmach z ROV?

https://www.lmneuquen.com/repasa-las-pr ... ar-n613401

https://www.telegraph.co.uk/news/2018/1 ... vanishing/

https://noticieros.televisa.com/ultimas ... bajo-agua/

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Ryczaca 40ska
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 13:08 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Czyli kluczowe były zaledwie trzy zdjęcia:
A - przednia część kadłuba sztywnego z fragmentami aparatów torpedowych,
B - wielołopatkowa śruba,
C - kawałek kiosku z rozłożonym sterem głębokości.
Niewiele tego, jak na tak duży okręt, bardzo rozdrobnione szczątki.
Ciekawe, czy naszego Orła uda się kiedykolwiek odnaleźć i... rozpoznać?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 13:34 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
ciekawy jest podział, anglojęzyczne media piszą ze ROV dopiero będzie wysłany, a hiszpańskojęzyczne media już mają zdjęcia z ROV ... a polskie pewnie jeszcze bardziej w tyle.

a co do zdjęcia śruby to jak zobaczyłem zdjęcie bez opisu to myślałem ze ot taki młotek z kilofem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 14:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jak wynika z konferencji prasowej na końcu ostatniego linku, to była tam niezła eksplozja do wewnątrz, czy i implozja. Wydaje mi się, że jedyna wątpliwością pozostaje DLACZEGO.
Dlaczego okręt zatonął? Tego bez wydobycia wraku możemy się nigdy nie dowiedzieć, co więcej nawet szczegółowe badania mogą niczego nie wyjaśnić.

A co do "Orła" - myślę, że to jednak kwestia czasu, po kolei odnajdują się kolejne "zaginione" lub zapomniane wraki.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Czyli kluczowe były zaledwie trzy zdjęcia:
A - przednia część kadłuba sztywnego z fragmentami aparatów torpedowych,
B - wielołopatkowa śruba,
C - kawałek kiosku z rozłożonym sterem głębokości.
Niewiele tego, jak na tak duży okręt, bardzo rozdrobnione szczątki.

Nie - kluczowe było kilka godzin nagrań z kamer ROV...
Z których, w celach ilustracyjnych i na potrzeby konferencji prasowej użyto kilku (więcej niż trzech) zdjęć.
I nie ma mowy o "bardzo rozdrobnionych szczątkach".
Jest kadłub w kilku kawałkach po kilkanaście do trzydziestu metrów długich, po implozji.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryczaca 40ska napisał(a):
ciekawy jest podział, anglojęzyczne media piszą ze ROV dopiero będzie wysłany, a hiszpańskojęzyczne media już mają zdjęcia z ROV

Kiedy dziś w południe linkowałem artykuł ze zdjęciami z ROV w "The Telegraph" - to on jeszcze był angielskojęzyczny, niezmiennie od 1855 roku... ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2019, o 20:01 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Znalazł ktoś może ten raport końcowy w jakimś zrozumiałym języku?
https://www.altair.com.pl/news/view?news_id=28688
altair.co.pl napisał(a):
Raport z wynikami śledztwa specjalnej komisji parlamentu argentyńskiego, badającej przyczyny zatonięcia okrętu podwodnego ARA San Juan (S-42) opublikowano 18 lipca 2019. 12-osobowa komisja śledcza wskazała kilka interesujących faktów.

Części okrętu ARA San Juan znajdują się na obszarze 90 x 100 m na głębokości ok. 900 m
Obrazek
/ Zdjęcie: Armada Argentina

Według ujawnionego dokumentu, podczas rejsu 14 listopada 2017 na pokładzie okrętu wybuchł pożar bloku akumulatorów nr 3. Spowodowała go woda morska, przedostająca się przez układ wentylacji. Po wynurzeniu udało się go ugasić, co załoga zgłosiła dowództwu. Następnego dnia okręt zszedł na głębokość peryskopową, a potem na 40 m, aby ponownie włączyć akumulatory. Wtedy nawiązano łączność z okrętem po raz ostatni.

Zdaniem komisji, pożar akumulatorów spowodował inne, niemożliwe do opanowania problemy. Woda morska musiała dostać się przez zawór E-19, który powinien być zamknięty w trakcie rejsu. Wniosek taki wysunięto po analizie analogicznej sytuacji z lipca 2017, kiedy doszło do przecieku układu wentylacji i nieszczelności zaworu E-19. Jednak wtedy nie doprowadziło to do utraty okrętu. Brak jest dowodów potwierdzających czy problem z zaworem został rozwiązany.

Jak zarejestrowała zajmująca się przestrzeganiem zakazu doświadczalnych eksplozji nuklearnych CTBTO, dysponująca precyzyjnymi sejsmografami – 15 listopada doszło do podwodnej implozji. Kadłub ARA San Juan, który w trakcie niekontrolowanego zanurzania przekroczył głębokość krytyczną, szacowaną na co najmniej 400 m, został zgnieciony i rozerwany. Implozja następowała stopniowo, aż do głębokości, na której osiadł. Tam też po roku poszukiwań wrak został odnaleziony. Odkrycia dokonał statek Seabed Constructor 16 listopada 2018.

Komisja wskazała również inne nieprawidłowości. ARA San Juan w chwili zatonięcia spędził aż 44 miesiące bez przeglądów i napraw w suchym doku, choć powinny być one realizowane co 24 miesiące. Ponadto zwrócono uwagę na błędy w systemie dowodzenia flotą podwodną związane z nieprzestrzeganiem procedur technicznych i operacyjnych. Komisja wskazała na zaniedbania w marynarce, co może przesądzić o jej odpowiedzialności za tragedię.

Raport parlamentarny stanowi, że bez dokładnych badań wraku niemożliwe jest stwierdzenie w jakim stopniu pożar bloku akumulatorów nr 3 przyczynił się do katastrofy. Aby tego dokonać należałoby wydobyć wrak z głębiny i go przebadać. Jest to kosztowne przedsięwzięcie, na które obecnie nie pozwala skromny budżet obrony Argentyny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 154 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL