Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lis 2018, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Po zaklinowaniu miecza w trakcie burzy koło mostu koło Zecherin mogłem płynąć tylko wiatrami pełnymi i takie wiatry miałem. 11 sierpnia po śniadaniu wypłynąłem z Monkebude do Nowego Warpna. W trakcie płynięcia po zrobieniu tych zdjęć zrobionych koło południa:
Załącznik:
DSCN4579.JPG
DSCN4579.JPG [ 168.64 KiB | Przeglądane 20309 razy ]

Załącznik:
DSCN4581.JPG
DSCN4581.JPG [ 163.09 KiB | Przeglądane 20309 razy ]

Płynąłem już szybciej niż do tej pory. Ale zauważyłem, że co chwile na moim ręcznym GPS przeskalowanym na tryb morski wyświetlały się coraz wyższe wartości. W pewnym momencie GPS wyświetlił wartość której już nie przekroczyłem natomiast dłuższą chwilę płynąłem z nieco niższą prędkością oscylującą w pewnym zakresie.
Pytanie jaką maksymalną prędkość w węzłach osiągnąłem i z jaką nieco niższą prędkością płynąłem w warunkach jakie wtedy miałem? Wstęp do tego co się wydarzyło w dziale "Meteorologia"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 20:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Fala nie za duża, choć kamera spłaszcza. Żagielki lekko przebrane, zejsciówka otwarta, a sternik ma ochotę na robienie zdjęć. To nie był jakiś duży sztorm, więc obstawiam 7,5 knt stałej i 8,2 chwilówkę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2018, o 21:21 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
A może 8,543?
:rotfl:
Tak na oko to nawet 9,654
:rotfl:
Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać!

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
No to panowie trochę przeceniliście możliwości mojej łódki. Dla przypomnienia jest to 5,5 m PIP 550 który jest zbudowany dość solidnie i według niektórych moich znajomych żeglarzy zbyt ciężki. A na dodatek jest ciężki z uwagi na wyposażenie i zapasy zabrane na czas dłuższej włóczęgi. Dla przypomnienia płynąłem z całkowicie schowanym mieczem na małym foku i zarefowanym grocie. Mimo, że robiłem zdjęcia to z uwagi no to co mi się przydarzyło wcześniej (opisałem w dziale "Meteorologia) to płynąłem z duszą na ramieniu. A prędkość którą osiągnąłem była niższa niż podajecie. Ale wyższa niż kiedykolwiek płynąłem wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 07:48 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Nie mogę swojego ręcznika ruszać, bo zmienia pokazywaną szybkość.
Na Librze odczuwałem drgania na rumplu przy szybkościach powyżej 6 węzłów.
Płetwa sterowa została lekko zmodyfikowana.
Na ostatniej łódce uczę się „czytania” szybkości.

Wracając do zdjęć i długości linii wodnej typuję 5,8 węzła.
Może wywołać pozytywne uczucia na stosunkowo małej łódce.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Andrzej Kolod napisał(a):
Wracając do zdjęć i długości linii wodnej typuję 5,8 węzła.
Więcej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 07:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
6,8 chwilowa, 6,2 stala


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
No to już was nie będę dręczył. Chwilowa prędkość jaką zanotowałem i uwieczniłem robiąc zdjęcie mojego ręczniaka po zacumowaniu w Nowym Warpnie to było 7,4 w.
Załącznik:
DSCN4582.JPG
DSCN4582.JPG [ 162.76 KiB | Przeglądane 20217 razy ]

A przed i po dłuższą chwilę płynąłem z prędkością 6,8 - 6,9 w. Mogłem to cały czas obserwować, gdyż smartfon z Navionicsem i ręczniakiem miałem na przegubowym uchwycie w zejśćiówce.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 08:30 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Z wiatrem -> falą i z prądem -> wszystko możliwe.
W D używa się określenia Rauschefahrt.
Niekoniecznie jazda na „rauszu”, ale jednak z upajającą szybkością i szumiącą wokół łódki wodą.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Twoje rezultaty tłumaczę tym, że fale na Zalewie były wystarczająco duże na PIPA
aby go „zabierać”.
Również prądy na Zalewie mogą osiągnąć spore wartości.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lis 2018, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Andrzej Kolod napisał(a):
Również prądy na Zalewie mogą osiągnąć spore wartości.
Zdaję sobie z tego sprawę. Gdzieś nawet widziałem mapkę z rozkładem prądów na niemieckiej części zalewu. Jak płynąłem to widziałem jak z północy zbieżnie do mojego kursu płynął inny jacht zmierzający także do Nowego Warpna. W każdym razie w NW rozmawiał ze mną skipper tego jachtu który mi powiedział chyba mniej więcej tak: "widziałem jak płynąłeś jak przechodził ten front"



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2019, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To by się zgadzało z tym co Apasz pisał kiedyś na sąsiednim forum:

Cytuj:
Mój PIP z chwilą płynięcia czyli ruchu podnosi dziób i ja widzę że zachowuje się jak motorówa ale, nie idąca w ślizgu. Zawsze przyglądałem się części dziobowej i rufie .
Na postoju siedzi dziobem około 10 cm rufa w górze . Z chwilą ruchu dziób wyłazi rufa przysiada . Konstruktor wyrysował linie wodne i chyba tak powinno być...
Największa szybkość jaką widziałem to w/g Garmina-12 było 7,4 węzła .


Wtedy nie bardzo w to wierzyłem... ale :cool:
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2019, o 06:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Wtedy nie bardzo w to wierzyłem... ale
MJS


Dlaczego nie? Nie widzę powodów by nie wierzyć.
Przykładowe rekordy z innych nieślizgowych łódek (wg gps, osobiście byłem na pokładzie):
Maxus 22 s/y Atlantic Puffin: 16,2 (albo 16,5, nie pamietam) pkt.
Maxus 22 s/y Racemaker: ok 10 knt.
Maxus 28 s/y Babooshka: grubo ponad 12 knt.
Micro Flyer 550 - wg relacji znajomych >8 knt.

To wszystko znacząco przewyższa teoretyczną graniczną prędkość wypornościową dla tych kadłubów. Myślę, że to kwestia warunków a i PIP spokojnie pojedzie więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL