Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 20:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2018, o 14:23 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Tzn. obie wachty na mostkach wiedziały, że płyną kursem kolizyjnym.
Obie zapewne zakładały, podobnie jak paru znanych mi z netu "mistrzów" interpretacji Colregsu, że ta druga jednostka coś musi.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 15:19 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
https://translate.google.com/translate? ... t%2F452317

Cytuj:
Norweski komisarz ds. Transportu opublikował właśnie swój wstępny raport z przebiegu wydarzeń, kiedy fregata KNM Helge Ingstad zderzyła się z tankowcem Sola TS w Hjeltefjorden w Hordaland w 4-godzinnym przedpołudniu 8 listopada. W sprawozdaniu Komisja stwierdza między innymi, że:

KNM Helge Ingstad pomylił światła cysterny ze światłami z terminalu naftowego i pomyślał, że nie mogą skręcić na prawą burtę.
Słabość krytyczna dla bezpieczeństwa pozwoliła na rozprzestrzenienie się wody w statku przez wał napędowy. Ta słabość może być również obecna w czterech innych fregatach.
Przed wypadkiem nastąpiła zmiana na moście.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Cytuj:
Nie udało się oddzielić terminala od statku

Według wstępnego raportu Havarikommission, załoga w Helge Ingstad nie potrafiła odróżnić świateł od Stureteminal i od Sola TS. Załoga w Sola TS poprosiła fregatę, by skręciła na prawą burtę, ale według raportu załoga Helge Ingstad dostrzegła, że ​​doprowadzi ich prosto do oświeconego obiektu.

Ponadto załoga Helge Ingstad uważała, że ​​kontaktowali się z jednym z pozostałych statków płynących na północ, a nie z TS Sola. Kiedy odkryli, że są na kursie kolizyjnym, było już za późno na odskoczenie i uniknięcie kolizji.

"Wstępną analizą wstępnej analizy przeprowadzonej przez Komisję ds. Przesłuchań jest to, że żadne pojedyncze działanie ani incydent nie doprowadziły do ​​wypadku, ale że wypadek można wytłumaczyć szeregiem złożonych czynników i okoliczności" - głosi wstępne sprawozdanie.

Na konferencji prasowej podkreślono, że nadal istnieje wiele pytań dotyczących wypadku, na które należy odpowiedzieć.


chyba warto by wyposażyć te jednostki w radar i AIS.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 15:59 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
https://www.aibn.no/Sjofart/Undersokelser/18-968


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 18:16 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
O, ho, ho... [niestety, tłumaczenie googla, ale widać, że sprawa poważna]
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2018/11/29/195479381/havarikommisjonen-har-funnet-kritisk-konstruksjonsfeil-pa-helge-ingstad
Cytuj:
- Havarikommission dokonał krytycznego dla bezpieczeństwa odkrycia w związku z wodoszczelnym podziałem statku. Można przypuszczać, że dotyczy to czterech pozostałych statków w fregacie klasy Nansena, Havarikommission pisze w załączniku do przedstawionego raportu.

Piszą, że związek musi zostać natychmiast naprawiony. Marynarka ma cztery inne fregaty w tej samej klasie, co Helge Ingstad. Również inne statki tego samego dostawcy, hiszpańska stocznia Navantia, również nie są objęte tą samą krytyczną słabością.

Komisja pisze, że to odkrycie nie jest zgodne z kryteriami stabilności po uszkodzeniu, które były podstawą do zbudowania klasy Nansen.

Komisja ds. Przesłuchań przedstawiła w czwartek sprawozdanie wstępne po wypadku z fregatą Helge Ingstad. W pracy dokonano ustaleń dotyczących tego, co jest określane jako błąd krytyczny dla bezpieczeństwa w konstrukcji samej fregaty.

Wały drążone

Błędem jest to, że wodoszczelne odcinki statku wypełnione były większą ilością wody, niż byłoby to możliwe. Dochodzenie ujawniło, że pusty wału napędowego doprowadził wodę z wodoszczelnego obszaru fregaty do wnęki, która została szybko wypełniona. Stamtąd kilka innych pomieszczeń w kadłubie wypełniło się wodą.

"Napełnianie wodą było zatem znacznie bardziej rozległe niż to, co wskazywałoby początkowe uszkodzenie. Wypełnienie w bagażniku doprowadziło do decyzji o ewakuacji, pisze Havarikommission.

Według opinii Havarikommission, grodzie wodoszczelne w Helge Ingstad i tak nie zostały uznane za wodoszczelne.

- Tak. Odkryto, że woda przepływa przez szyb i do innego pomieszczenia. Nie były one wodoszczelne "- powiedział Kristian Haugnes z Norweskiej Komisji Obrony Portu na konferencji prasowej w czwartek po południu.

Kolizja między Helge Ingstad a tankowcem Sola TS nastąpiła w nocy do 8 listopada. Celem wstępnego sprawozdania jest rozpowszechnianie informacji uzyskanych podczas początkowej fazy trwającego dochodzenia.
Czyli błędy konstrukcyjne nie pozwoliły na zachowanie pływalności po wypadku!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 20:43 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
ŁAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! jest raport norweskiej komisji i to w ludzkim języku!!!!

https://www.aibn.no/Marine/Investigations/18-968?iid=25573&pid=SHT-Report-Attachments.Native-InnerFile-File&attach=1

https://www.aibn.no/Marine/Investigations/18-968?iid=25575&pid=SHT-Report-Attachments.Native-InnerFile-File&attach=1

Ściągać, czytać i analizować.



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Ryczaca 40ska
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
Tzn. obie wachty na mostkach wiedziały

Wojskowi nie wiedzieli.
Nie wiedzieli, że tankowiec w ruchu nie jest terminalem (mimo że dysponowali radarem i danymi tankowca z AIS!).
A jak już przejrzeli na oczy - to było za późno.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2018, o 22:54 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Jaromir napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Tzn. obie wachty na mostkach wiedziały

Wojskowi nie wiedzieli.
Nie wiedzieli, że tankowiec w ruchu nie jest terminalem (mimo że dysponowali radarem i danymi tankowca z AIS!).
... bo nie dokonali akwizycji jego echa?
Jaromir napisał(a):
A jak już przejrzeli na oczy - to było za późno.
I zaczęli skręcać odsłaniając "miękkie podbrzusze" na kluzę tankowca :-(

A ja podziwiam norweską komisję za szybkość działania i wychwycenia tych błędów konstrukcyjnych (chodzili po innym "Nansenie" i konfrontowali jego zabudowę wnętrza z zeznaniami marynarzy z HI, których po zderzeniu zalewała woda). Ale będzie afera - najdroższe, najnowocześniejsze okręty Norwegii w praktyce nie mają przedziałów wodoszczelnych. :-o A niewykluczone, że podobne produkty tej hiszpańskiej stoczni również.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2018, o 21:47 

Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:10
Posty: 801
Lokalizacja: Poznań, Powidz, ....
Podziękował : 473
Otrzymał podziękowań: 457
Uprawnienia żeglarskie: sternik z upr. morskimi
Tu są różne obrazki. Abstrahując od uwag o kobitach na mostku.
Może się to komu przyda w analizach wypadku.

https://www.salon24.pl/u/karol123/91491 ... ka-fregate

Pozdrawiam Krzysztof

_________________
Pozdrawiam Krzysztof
Tango 780S, przedtem MAK 747 GT przez 20 lat, a jeszcze wcześniej BEZ-4.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2018, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Kto to kupi, lekarzu soko?
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2018, o 01:15 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Catz napisał(a):
Kto to kupi, lekarzu soko?
Catz



Tu nie chodzi o to, kto to kupi tylko o brak zdolności do podjęcia decyzji. Coś na kształt postrzegania rzeczywistości życzeniowo-tunelowo. W takim przypadku, ani AIS, ani radar chodzący na wszelkich pasmach, ani echomaxy, ani środki łączności nie pomogą.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2018, o 02:20 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
https://www.defence24.pl/norwegia-przyg ... egaty-foto
Już? Bez fazy koncepcyjno-analitycznej? Bez trzech odwołanych przetargów? TAK NIE WOLNO!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2018, o 03:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A niektórzy żeglarze mówią „Przecież muszą mnie widzieć na radarze"
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2018, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
A niektórzy żeglarze mówią „Przecież muszą mnie widzieć na radarze"
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Wielu żeglarzy mówi też "Przecież muszą mnie widzieć na AIS"
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2018, o 13:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Żeby widzieć trzeba... patrzeć. Tylko tyle i aż tyle.
Sądząc po tym wstępnym raporcie, odejście tankowca od pirsu naftowego zbiegło się w czasie ze zmianą wachty na mostku fregaty. Prawdopodobnie przez kilka minut nie było ciągłości śledzenia ekranu radaru i nie wychwycili momentu, gdy echo tankowca oddzieliło się od echa terminala i ruszyło na nich. Nie mieli świadomości które "echo" wywołuje ich przez radio i żąda zmiany kursu. Nawet tuż po kolizji nie wiedzieli, w co przywalili - to sugeruje, że przez iluminatory też przez parę minut nikt nie wyglądał.

Z technicznej ciekawości - zdjęcie fregaty sprzed wypadku Obrazek
widać dwie typowe anteny radarów morskich, jedna dłuższa, druga krótsza (pasma S oraz X?). W końcowym raporcie zapewne opisane będzie szczegółowo czego używali. Ale czy alarm przeciwkolizyjny też mieli wyłączony???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2018, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
_jp_ napisał(a):
Prawdopodobnie przez kilka minut nie było ciągłości śledzenia ekranu radaru

Prawdopodobnie nie prowadzono ciągłej obserwacji wzrokowej.
Prawdopodobnie nie było też "ciągłości śledzenia" odebranych informacji AIS.
Prawdopodobnie odbierane informacje AIS nie zostały zobrazowane - ani na ekranach radarów, ani na ekranach mapy elektronicznej (ECDIS).
Etc, etc...
.
.
.
.

PS. Może ktoś postanowił potwierdzić prawdziwość powiedzenia, którym pewien brytyjski żeglarz podzielił się ze mną dawno temu:
"The three most useless objects in a boat are an umbrella, a lawn mower and a serving naval officer."
Nie zgodziłem się z nim w kwestii parasola... ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2018, o 23:58 

Dołączył(a): 10 sie 2018, o 16:37
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Wstępny raport

https://www.defence24.pl/bledy-zalogi-i ... ej-fregaty


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 gru 2018, o 01:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maniio napisał(a):

Nienienienie....
Link do wstępnego raportu jest tu:
viewtopic.php?p=546165#p546165
A to co wrzuciłeś powyżej - to link do luźnego komentarza kogoś, kto dość pobieżnie przeczytał ów raport.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2018, o 18:33 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Nowiny z norweskiej prasy: w ramach przygotowania do podnoszenia, z pokładu fregaty zdjęto "rakiety". Zapewne NSM, które są instalowane w wymiennych kontenerach startowych (max. 8 sztuk na "Nansenach").


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 gru 2018, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
https://navaltoday.com/2018/12/05/in-pi ... WN7a-Sd-R8

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 14:43 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
https://static.vg.no/spesial/2018/frega ... asje.mp4?2


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ryczaca 40ska napisał(a):
https://static.vg.no/spesial/2018/fregattulykke/vannlekkasje.mp4?2


To chyba można zaliczyć do kategorii - to się w pale nie mieści:-(((((

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Niezatapialny jak Titanic... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 12:15 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
https://sputniknews.com/military/201812071070473716-norway-frigate-spain-shipyard/

Hiszpanie : to nie my, statek zbudowany w oparciu o plany z 1730 roku. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Gdzieś wyczytałem jeśli guglotumacz nie namieszał, że woda dostała się przez wyrwany podczas uderzenia wał śruby napędowej.

Wał przebiega przez kilka przedziałów wodoszczelnych.

Może w tym tkwi przyczyna ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kurczak napisał(a):
Gdzieś wyczytałem jeśli guglotumacz nie namieszał, że woda dostała się przez wyrwany podczas uderzenia wał śruby napędowej.

Wał był drążony, woda wpływało do kolejnych przedziałów jego pustym środkiem, ponadto grodzie wodoszczelne... okazały się nie być wodoszczelne....
Bez guglotłumacza - bo w wersji obrazkowej - masz to tu:
Ryczaca 40ska napisał(a):

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ktoś już wcześniej wkleił ale nie czekałem aż się uruchomi animacja. :-( :oops:

Czyli uszkodzenie poszycia burty miało znikomy wpływ na (w sumie) zatonięcie okrętu. W pierwszej fazie woda dostawała się przez wał a dopiero jak ten zaczął się przegłębiać na rufę i przechylać na uszkodzoną burtę zaczęły się przecieki przez uszkodzone poszycie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 15:44 

Dołączył(a): 10 sie 2018, o 16:37
Posty: 11
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Plan wyciągnięcia.
https://www.defence24.pl/norwegowie-uja ... ej-fregaty


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 20:13 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maniio napisał(a):

Nie uuuda się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 20:54 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Kurczak napisał(a):
Ktoś już wcześniej wkleił ale nie czekałem aż się uruchomi animacja. :-( :oops:

Czyli uszkodzenie poszycia burty miało znikomy wpływ na (w sumie) zatonięcie okrętu. W pierwszej fazie woda dostawała się przez wał a dopiero jak ten zaczął się przegłębiać na rufę i przechylać na uszkodzoną burtę zaczęły się przecieki przez uszkodzone poszycie.


nie do końca tak:

z raportu AIBN
Cytuj:
the crew found that water from the aft generator room was running into the gear room
via the hollow propeller shafts and that the gear room was filling up fast. From the gear room,
the water then ran into and was flooding the aft and fore engine rooms via the stuffing boxes
in the bulkheads


czyli woda najpierw poprzez rurowy wał napędowy dostała się do pokoju przekładni. potem poprzez "stuffing boxes" ( https://en.wikipedia.org/wiki/Stuffing_box ? ) w wodoszczelnych grodziach dostała się do przedniej i tylnej maszynowni.

czyli mas co najmniej 3 a nie dwa elementy
1) wał napędowy
2) stuffing boxes
3) dziura w burcie.

ciekawe gdzie wtedy były pompy zęzowe i "bucket brigade"

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 gru 2018, o 22:45 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
silnik : 2 x diesel, + 1 turbina gazowa + napęd elektryczny (nie widoczny na obrazku)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 146 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL