Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 paź 2017, o 06:25 

Dołączył(a): 6 paź 2017, o 06:17
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Witam,

Przeczytałem pół internetu i ciągle nic nie wiem, czy ktoś na własnej skórze przetestował to co ja chce zrobić albo jest chociaż blisko - posiada jacht w Grecji czy firmę ?

To tak:
1) Zakup jachtu (klasa bavaria 44, oceanics 461 (4kabiny))
2) Większość czasu stacjonowanie jachtu w Grecji, nie wykluczam przeskoku na kanary na zimowa porę.
3) Mieszkanie oraz organizacja rejsów na tym jachcie, czarter raczej nie wchodzi w grę chyba że naprawdę sporadycznie.


1) Jedni mówią musisz kupić z zapłaconym VATEM a inni NIGDY nie kupuj z opłaconym vatem bo nigdy go nie odzyskasz? to jak to jest?
Patrząc na ofertę jachtów tego typu większość nie ma zapłaconego Vatu. CZY BĘDĘ MUSIAŁ GO ZAPŁACIĆ?
Słyszałem że to jakoś jednym papierkiem się niby wpłaca a od razu niby robią zwrot w związku z prowadzona działalnością i nie trzeba mrozić pieniędzy i czekać na zwrot ze skarbówki.

2) Co z firmą tzn. w jakim kraju zarejestrować działalność, w końcu chce organizować rejsy więc wypadało by to robić formalnie. (dodam że nie będę mieszkał na stałe w którymś państwie ale większość czasu planuje spędzić w Grecji lecz to się może zmieniać) Nie ukrywam że zależy mi na kosztach aby mieć ich najmniej

3) Co z banderą - ostatnio dowiedziałem się o czymś takim jak UŻYTEK WŁASNY I KOMERCYJNY. Nie wiem czy tylko w Polsce czy wszędzie tak jest?
W PL karta bezpieczeństwa (dodam że bez sensu jest pływać do polski na przeglądy czy wozić jakiegoś gościa który je zrobi). Jak jest w przypadku innych krajów jest łatwiej lepiej itd?

Czy ktoś z forumowiczów przeszedł podobny proces i wie gdzie i jak najlepiej zarejestrować, jacht i spółkę aby było to najmniej problematyczne i najbardziej korzystne w wyżej wymienionym sposobie na życie ;-) ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2017, o 07:52 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Moim zdaniem potrzebujesz dobrej konsultacji z kancelarią, a nie dyskusji na forum. Z tresci zapytania wnioskuję, ze pytasz m.in o tematy zahaczające o absolutne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej. Jezeli tak jest - raczej powinienes zwrocic sie do specjalistow i zaangazowac ich na dluzej przy realizacji tego projektu. Oszczednosc teraz kilkuset złotych (szukanie porady na forum)odbić sie moze stratą dziesiatek tysiecy euro oraz nawet konsekwencjami prawnymi.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 01:13 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
szalik8 napisał(a):
Jedni mówią musisz kupić z zapłaconym VATEM a inni NIGDY nie kupuj z opłaconym vatem bo nigdy go nie odzyskasz? to jak to jest?

Podpisując się oburącz pod tym co napisał plitkin myślę, że dodam coś odnośnie vatu.
Każdy jacht będący własnością podmiotu mającego siedzibę w EU musi mieć opłacony vat.
Są jakieś wyjątki dla bardzo starych łódek, sprzed wprowadzenia vatu ale to Ciebie nie dotyczy.
W niektórych państwach jest pod tym względem luźniej, w innych niezbyt.
W takiej Francji mogą aresztować jacht jeśli nie będziesz miał kwitów vat.
W Grecji podobno też sprawdzają.
Teraz co do samego vatu.
Co rozumiesz pod pojęciem: "bo nigdy go nie odzyskasz?"
Vatu się nie odzyskuje. To danina dla państwa. Kupujesz towar na fakturę importową (w kwocie netto), w deklaracji wykazujesz zakup i obciążasz się vatem który trzeba zapłacić.
Nie ma czegoś takiego że rozliczasz vat w deklaracji.
To dotyczy importu wewnątrzwpólnotowego towarów handlowych.
Jacht to środek transportu i ewentualne odliczenia będą dokonywane zgodne z przepisami dotyczącymi rozliczania środków transportu w firmie w nie towaru handlowego czy inwestycyjnego.
Generalnie rejestrowanie jachtu na polską firmę i pod naszą banderą uważam za słaby pomysł.
Gdybym miał pływać w Grecji to albo pod grecką albo NL. UK niestety się kończy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 06:36 

Dołączył(a): 6 paź 2017, o 06:17
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Problem w tym ze nie ma firmy która Ci podpowie. Bo kancelaria polska udzieli Ci info jak wygląda prowadzenie dg w polsce a nie ma pojęcia o jachtach banderach i przepiSach jacht komercyjny a nie komercyjny.
Natomiast firmy pomagające rejestrować DG w innych krajach specjalizują się w jednym kraju i do tego beda Cie namawiać w którym się specjalizują żebyś kasę zostawił.
Prowadzę jeszcze działalność w polscd i wiem ze nadwyżkę z vatu Ci oddają.
Czyli zapłacony VAT za towary minus vat za to co ty sprzedałes i jeśli zostaje Ci nadwyżka to Ci oddają. W przypadku jachtu vatu będzie mega dużo wiec napewno nie będziesz miał takiego zwrotu z faktur które wystawisz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
szalik8 napisał(a):
Prowadzę jeszcze działalność w polscd i wiem ze nadwyżkę z vatu Ci oddają.
Czyli zapłacony VAT za towary minus vat za to co ty sprzedałes i jeśli zostaje Ci nadwyżka to Ci oddają.

Musisz odróżniać obrót towarm/usługami w ramach prowadzonej działalności od nabywania wyposażenia.
Skorzystaj z rady plitkina i na początek porozmawiaj ze swoją księgową.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
-O- napisał(a):
od nabywania wyposażenia

Jeżeli wyposażenie ma związek z działalnością gospodarczą, to VAT jest VAT-m naliczonym (tak samo, jak inwestycje czy surowce, towary handlowe) i podlega odliczeniu.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: -O-
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 18:14 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cape napisał(a):
Jeżeli wyposażenie ma związek z działalnością gospodarczą, to VAT jest VAT-m naliczonym (tak samo, jak inwestycje czy surowce, towary handlowe) i podlega odliczeniu.

Z samej treści wynika, że nie ma to związku z prowadzoną działalnością bo pytek jest zielony.
Poza tym jak już pisałem takie rozliczenie nie dotyczy środków transportu a jacht to środek transportu.
Chyba, że zaryzykujesz i zakwalifikujesz inaczej ale przy takim zwrocie kontrola pewna jak w banku więc nie przejdzie.
Poza tym radzę policzyć czy wykazywane dochody (po odliczeniu kosztów życia) pozwalają na taki wydatek. Lepiej to zrobić PRZED przyjściem kontroli.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
cine napisał(a):
Poza tym jak już pisałem takie rozliczenie nie dotyczy środków transportu

??? Pierwszy raz słyszę, a prowadzę firmę kilkadziesiąt lat.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Cape napisał(a):
Pierwszy raz słyszę, a prowadzę firmę kilkadziesiąt lat.

Od smochodu w działalności odpisujesz tylko część VAT-u.
Też mnie to zmyliło.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
-O- napisał(a):
Od smochodu w działalności odpisujesz tylko część VAT-u.


Połowę ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2017, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
-O- napisał(a):
Cape napisał(a):
Pierwszy raz słyszę, a prowadzę firmę kilkadziesiąt lat.

Od smochodu w działalności odpisujesz tylko część VAT-u.
Też mnie to zmyliło.

Od samochodu osobowego wykorzystywano również prywatnie odliczamy 50%. Dotyczy to zakupu, paliwa, przeglądów, części.
Jeżeli zadeklarujemy w US, że taki samochód wykorzystujemy tylko do działalności gospodarczej, to odliczamy cały VAT. Trzeba wtedy prowadzić ewidencję przebiegu (kłopotliwe).
Uwaga.
Możemy co miesiąc zmieniać "wykorzystanie". Można to wykorzystać w lesingu dla pierwszej wpłaty, tym bardziej, że odbieramy go na ogół po miesiącu, lub później.
Przykład, netto 100 tys, pierwsza wpłata 40%, VAT 9,2 tys, jak zadeklarujemy na ten miesiąc, że wyłącznie do działalności, to odliczamy całe 9,2 tys, jak nie to tylko 4,6 tys.
Dobry myk. :D

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
cine napisał(a):
Generalnie rejestrowanie jachtu na polską firmę i pod naszą banderą uważam za słaby pomysł.


A rozwiń temat czemu tak uważasz ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2017, o 11:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
szalik8 napisał(a):
Problem w tym ze nie ma firmy która Ci podpowie. Bo kancelaria polska udzieli Ci info jak wygląda prowadzenie dg w polsce a nie ma pojęcia o jachtach banderach i przepiSach jacht komercyjny a nie komercyjny.


Firmy z takimi kompetencjami nie ma. Co innego za to na forum :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 06:55 

Dołączył(a): 6 paź 2017, o 06:17
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
Firmy z takimi kompetencjami nie ma. Co innego za to na forum :rotfl:

Na forum mogą być osoby które przeszły całą drogę taka jaka ja chcę przejść. I takich szukam gdybanie mi nie potrzebne bo gdybam juz od dwóch lat.

Wiec jeśli ktoś wie jak to zrobić proszę o pomoc. A do księgowej nie mam po co iść bo ona przybliży mi jak to wygląda w Polsce a ja nie wiem jeszcze tego czy w Polsce chce prowadzić ta działalność i rejestrować jacht. Bo jak niektórzy piszą ze to "słaby pomysl" wiec czemu słaby rozwiń to masz doświadczenie cinie? Czy powtarasz tylko to co mówi się wokoło bo ja też z takimi opiniami się spotkałem. Również spotkałem się z opiniami ze gdzie indziej jest jeszcze gorzej wiec lepiej ronić to w Polsce .

Problem w tym ze to opinie osób które GDYBAJA a nie przeszły ba właśnie skórze takiej provedury .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 09:07 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
szalik8 napisał(a):
Na forum mogą być osoby które przeszły całą drogę taka jaka ja chcę przejść. I takich szukam gdybanie mi nie potrzebne bo gdybam juz od dwóch lat.


Odpowiedzialność za ewentualny błąd też weźmie na siebie osoba, która napisała, że przeszła taką drogę?
Jeszcze raz Ci podkreślę swój przekaz: Twoje pytania wskazują na to, że nie masz PODSTAWOWEJ wiedzy dot. zasad prowadzenia działalności gospodarczej w takim zakresie, jaki chcesz zrealizować. W związku z tym same pytania są niekompletne i... ułomne. Odpowiedzi otrzymane na forum mogą być obarczone prostą wadą: będą odpowiadać na zadane pytanie, pomijając aspekty, których w pytaniu nie było. Kosekwencje będą proste: wpakujesz się na minę, bo nawet nie wiesz o co spytać. Tego Tobie nie życzę.
Tematyka jest bardzo złożona, zahacza o naprawdę różne aspekty prawa gosporadczego i podatkowego, w tym o kwestie rezydencji podatkowej i o ośrodek życia, ale i o umowy międzynarodowe. O tym najwyraźniej nie wiesz, bo nie spytałeś. W "forumowej" odpowiedzi na nie sformułowane pytania nie dostaniesz odpowiedzi i wpakujesz się w ogromne straty.
Dlatego sugeruję po raz kolejny: musisz zwrócić się do profesjonalistów, którzy wskażą Ci na zagrożenia, o które nie pytasz. Uzupełnią Twoje braki. To nie jest kwestia jednej rozmowy czy też jednej strony tekstu, więc nikt Ci bezpłatnie tego robić nie będzie. Tematykę znam dość dobrze i wiem o czym mówię.

A sama teza, że na forum dostanie się dobrą odpowiedź, a na rynku nie znajdzie się odpowieniej osoby/firmy potrafiącej zrobić to profesjonalnie i kompleksowo jest co najmniej zabawna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2017, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
szalik8 napisał(a):
ja nie wiem jeszcze tego czy w Polsce chce prowadzić ta działalność i rejestrować jacht.


Myślę, że powinieneś zacząć temat od odpowiedzi na powyższe pytanie.

Osób, które prowadzą taką działalność w PL jest na forum wielu, ale Twój temat juz na "dzieńdobry" zahacza o "gdybologię", wiec nie dziw się, iż nikt nie pali się klepać elaboratów na temat "a jak tak to będzie tak a jak inaczej to będzie tak".

Podobnie jak Wiktor prowadzę od wielu lat działalność gospodarczą i widzę po Twoich pytaniach, że przede wszystkim pytasz bardzo chaotycznie co wskazuje na brak Twojej wiedzy dot. DG w PL.

To nie jest rozprawka o tym do jakiego portu popłynąć lub jaki panel założyć.

Na temat takiego choćby VAT-u ludzie napisali grube książki a Ty chciałbyś, aby Ci napisać w przysłowiowych dwóch zdaniach, co masz robić jak Ty sam jeszcze nie wiesz co chcesz (patrz cytat powyżej).

Nikt nie jest Ci tutaj wrogiem tylko temat jest zbyt obszerny,aby ująć go choćby na jednej kartce A4.

Ja zanim wykonam jakiś ruch w takich środkach trwałych firmy długo studiuje temat.

Wiktor naprawdę ma rację - znajdź kancelarię prawną specjalizującą się w prawie gospodarczym (także międzynarodowym) i tam skieruj Swoje pytania.

Wydasz kilkaset zeta, ale może nie wpakujesz się na grubszą minę.

To nie jest zbywanie tylko życzliwe rady.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2017, o 13:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
szalik8 napisał(a):
2) Co z firmą tzn. w jakim kraju zarejestrować działalność, w końcu chce organizować rejsy więc wypadało by to robić formalnie. (dodam że nie będę mieszkał na stałe w którymś państwie ale większość czasu planuje spędzić w Grecji lecz to się może zmieniać) Nie ukrywam że zależy mi na kosztach aby mieć ich najmniej ...
Jako przedpiścy wyjaśnili, należy skonsultować się z kancelarią.
Ino że z kancelarią grecką i najlepiej jachtową ;)
Jak się chce siedzieć w Grecji to po co komplikować? Tam mają sprawę opanowaną - a Grecja oferuje preferencyjne (podatkowo) mozliwości prowadzenia działalności takowej.
Szczegółowe przepisy zmieniały się ostatnio, zatem należy sobie sprawdzić.
Ogólnie biorąc rejestrując działalność w Grecji, "firmę czarterową" w formie spółki i rejestrując na nią jacht komercyjnie, masz prawo do zwolnienia z VAT.
Wymaga to faktycznego czarterowania jachtu przez ok. miesiąc rocznie, zmieniało się (np. min. 105 dni bez załogi lub 75 z załogą w ciągu 3 lat)

Goglnij hasło N.E.P.A., Maritime Company for Pleasure Yachts, Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής.

Można zarejestrować pod grecką banderą jacht komercyjny należący do firmy z innego kraju UE, lub uzyskać 'charter license' dla jachtu innej bandery UE - ale też wymaga biurokracji miejscowej, zatem, jako się rzekło, po co sobie komplikować?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 18:47 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Ciekawa opcja jest w Holandii... żadnych pytań.

No proof of VAT payment is needed!

https://www.yachtregistration.company/r ... gJN9PD_BwE

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 12:11 

Dołączył(a): 6 gru 2018, o 10:19
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kiedy dana osoba fizyczna rozważa posiadanie i zarządzanie aktywem tak złożonym i cennym jak jacht, z jakiegokolwiek powodu nie jest możliwe, żeby robiła to we własnym imieniu i dlatego powinna dążyć do ustanowienia odpowiedniej struktury własności dla jachtu.
W pierwszym przypadku ustanowienie odpowiedniej struktury własności i użytkowania jachtu zapewni korzyści oraz ochronę w zakresie segregacji aktywów i ograniczenia odpowiedzialności. Ponadto starannie opracowana struktura własności może również odblokować korzyści podatkowe oraz pozostałe możliwości.
Chociaż struktura własności jachtu może wydawać się dość złożona, to w obecnych czasach należy do jednej z najważniejszych kwestii, które należy wziąć pod uwagę nie tylko przy zakupie nowego jachtu, ale i na bieżąco w trakcie jego zarządzania.
W dzisiejszym dynamicznym środowisku, prawne, podatkowe i inne aspekty stale się zmieniają, a zatem naiwnością byłoby założenie, że pierwotnie ustanowiona struktura jest idealna i niezawodna, która nie powinna być na bieżąco weryfikowana.

Decydując się na zakup nowego jachtu, należy starać się wybrać najbardziej odpowiednią jurysdykcję, z której można zarządzać jachtem, mieć jacht oraz, w której będzie można zarejestrować jacht. Wiele osób zakłada, że muszą wybrać jedną jurysdykcję, aby to wszystko robić, ale tak nie jest. Rzeczywiście, wybranie tylko jednej jurysdykcji może poważnie ograniczyć możliwości działania jako właściciela lub menedżera. W niektórych przypadkach, idealna struktura może nawet wykorzystywać trzy odrębne jurysdykcje.
Zacznijmy od wyjaśnienia, co rozumiemy przez jurysdykcję bandery, własności i czarterowania:
• jurysdykcja bandery: kraj, gdzie zgodnie z przepisami którego jacht jest zarejestrowany, oraz który ma obowiązek egzekwowania przepisów;
• jurysdykcja własności: kraj, w którym struktura własności (spółka) jest zarejestrowana lub gdzie struktura własności (spółka) utrzymuje główne miejsce prowadzenia działalności;
• jurysdykcja czarterowania: kraju, z którego jacht będzie zarządzany, czyli wyczarterowany lub wynajmowany, lub gdzie będzie jego miejsce do cumowania.
Wybór najlepszej jurysdykcji
Trzy kluczowe kwestie, które zawsze powinny być rozważane na wczesnym etapie procesu decyzyjnego dotyczącego posiadania jachtu; dlaczego kupuję ten jacht, gdzie chcę pływać na nim i jaką mogę mieć pewność, że zarządzam tym luksusowym dobrem w najbezpieczniejszy i najbardziej efektywny sposób?
Te kluczowe kwestie, rozwinięte bardziej szczegółowo poniżej, stanowią doskonały punkt wyjścia przy rozważaniu, w jaki sposób usprawnić i uporządkować złożoną kwestię własności jachtów.
Cel: dlaczego kupuję jacht?
Chcąc nabyć jacht, najwyższym priorytetem powinno być ustalenie faktycznego jego przeznaczenia, a nie skupienie się na jego rejestracji lub statusie podatkowym jako głównych motywach działania. To ostatecznie oznacza, że należy ustalić, czy jacht ma być używany prywatnie czy komercyjnie.
W przypadku, gdy osoba fizyczna chciałaby zakupić jacht na własny użytek, to należałoby w pierwszej kolejności rozważyć jej miejsce zamieszkania i miejsce, w którym zamierza korzystać z jachtu przy wprowadzaniu odpowiedniej struktury własności.
Z drugiej strony, jeśli właściciel statku chciałby komercyjnie wykorzystać jacht, tak aby był on dostępny do czarteru, pojawia się następne pytanie - gdzie właściciel zamierza udostępnić jacht do czarteru? Kim będą potencjalni użytkownicy statku? A jakie są ich narodowości? Odpowiedzi na te pytania nieuchronnie doprowadziłyby do różnych implikacji, które właściciel musiałby zbadać, szukając możliwości stworzenia i stworzenia nowej i wydajnej struktury własności.
Należy pamiętać, że VAT UE może obejmować jacht niezależnie od ostatecznego właściciela rzeczywistego i jego bandery, ponieważ będzie on zależał od tego, gdzie jacht jest fizycznie zlokalizowany, a w przypadku jachtu „komercyjnego”, gdzie jest wyczarterowany.
Lokalizacja: gdzie znajduje się jacht?
Po zidentyfikowaniu aspektów dotyczących ostatecznego wykorzystania jachtu, niezwykle ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest to, czy jacht będzie zlokalizowany na wodach UE, czy też nie. Zarówno miejsce zamieszkania ostatecznego beneficjenta rzeczywistego, jak i miejsce, gdzie ostateczny właściciel rzeczywisty będzie jacht udostępniał do czarteru, ogólnie rzecz biorąc będzie wpływał na tę decyzję.
W przypadku stwierdzenia, że jacht ma być używany na europejskich wodach terytorialnych, VAT zawsze będzie jednym z najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy ustanawianiu i zarządzaniu strukturą jachtu. Większość osób odnosi wrażenie, że stosowanie unijnych przepisów dotyczących VAT-u jest praktycznie identyczne we wszystkich państwach członkowskich, co niekoniecznie jest to poprawne. Podczas gdy prawodawstwo dotyczące VAT teoretycznie powinno być zharmonizowane w całej UE, w rzeczywistości państwa członkowskie mogą i interpretują i stosują prawodawstwo UE w zakresie podatku VAT, zgodnie z własnym uznaniem, co powoduje czasami bardzo różnorodne interpretacje i zastosowania w różnych krajach, a w niektórych przypadkach nawet pomiędzy portami w tym samym kraju. Aby scenariusz był bardziej zagmatwany, kwestie podatku VAT mogą również różnić się w poszczególnych sezonach, ponieważ niektóre państwa członkowskie mogą zmienić swoją politykę i interpretację przepisów VAT i unijnego kodeksu celnego w zależności od sezonu.
Bandera: jaka bandera jest najlepsza?
Po dokonaniu oceny powyższych czynników należałoby również rozważyć rejestrację jachtu (bandery). Chociaż wszystkie powyższe rozważania mogą wpływać na wybór bandery jachtu, to nie musi to oznaczać, że państwo bandery powinno być tym samym, co państwo prowadzenia działalności lub jurysdykcja własności, a nawet rejestracji podatkowej w tym zakresie.
Państwo bandery jest to państwo, zgodnie z którego prawem jacht jest zarejestrowany lub posiada licencję, a także posiada uprawnienia i obowiązek egzekwowania przepisów dotyczących jachtów zarejestrowanych pod jego banderą, w tym przepisów dotyczących inspekcji, certyfikacji i wydawania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i zapobiegania zanieczyszczeniom.
Podejmując decyzję dotyczącą bandery statku, należy zatem wziąć pod uwagę następujące kwestie:
• jacht - cechy fizyczne jachtu (wiek, długość, tonaż, specyfikacja, kodowanie);
• stabilności i reputację kraju i jego bandery;
• zgodność z międzynarodowymi standardami i przepisami dotyczącymi bandery jachtów;
• wymagania, proces i opłaty związane z rejestracją jachtu, a także poziom usług świadczonych przez rejestr.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2018, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
HercbergYachtLaw napisał(a):
Decydując się na zakup nowego jachtu, należy starać się wybrać najbardziej odpowiednią jurysdykcję, z której można zarządzać jachtem, mieć jacht oraz, w której będzie można zarejestrować jacht.

O tak!
http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=946&page=15

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 00:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Hmm ...

HercbergYachtLaw napisał(a):
Cel: dlaczego kupuję jacht?


Bo lubię sobie na nim popływać ?

HercbergYachtLaw napisał(a):
W przypadku, gdy osoba fizyczna chciałaby zakupić jacht na własny użytek, to należałoby w pierwszej kolejności rozważyć jej miejsce zamieszkania i miejsce, w którym zamierza korzystać z jachtu przy wprowadzaniu odpowiedniej struktury własności.


Mieszkam w takiej dziurze 321 km od portu, gdzie trzymam jacht - przeprowadzać się bliżej morza nie zamierzam, zdaję sobie sprawę z faktu, iż jest to kompletnie nieopłacalne jeżdżenie tam co tydzień i nie wiem jeszcze tylko co mam zrobić z tą tajemniczą strukturą własności ? :rotfl:

HercbergYachtLaw napisał(a):
Z drugiej strony, jeśli właściciel statku chciałby komercyjnie wykorzystać jacht, tak aby był on dostępny do czarteru, pojawia się następne pytanie - gdzie właściciel zamierza udostępnić jacht do czarteru? Kim będą potencjalni użytkownicy statku? A jakie są ich narodowości?


A jak ktoś pływa prywatnie jak zdecydowana większość tutaj ?

Osobiście do czarteru jachtu nie udostępniam a potencjalnym użytkownikiem jestem ja osobiście - Kocur Bury - narodowości polskiej.

Odpowiedzi na powyższe pytania tak mnie
HercbergYachtLaw napisał(a):
nieuchronnie doprowadziłyby do różnych implikacji, które (należałoby) zbadać, szukając możliwości stworzenia i stworzenia nowej i wydajnej struktury własności.
że aż poszedłem otworzyć flaszkę, aby ten trudny temat owej "struktury własności" rozgryźć :rotfl:

Jutro wpadnie do mnie kumpel wieczorem i obaj przy kolejnej flaszce
HercbergYachtLaw napisał(a):
Po zidentyfikowaniu aspektów dotyczących ostatecznego wykorzystania mego jachtu,

rozważać będziemy dalej sens tak dalekiego od portu miejsca:
HercbergYachtLaw napisał(a):
zamieszkania ostatecznego beneficjenta rzeczywistego

i oczywiście znów jak słowo daję pogadamy o tej "strukturze własności" :rotfl:

Oczywiście jak zrozumiemy z tego tekstu coś jeszcze więcej ... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Wojtasbis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 19:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
bury_kocur napisał(a):
Jeżeli chodzi...
G.Orwel

Włodek, czytałeś w ogóle coś Orwella czy tylko potknąłeś się o cytat jakiegoś "Orwela"?
Bo Orwell to tak trochę nie twoja bajka...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2018, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Wojtasbis napisał(a):
czytałeś w ogóle coś Orwella


A Folwark Zwierzęcy to nie Jego ?

Ale może nie zaśmiecajmy wątku ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2018, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ale w czym problem?
To akurat jest cytat (no, wolny przekład cytatu) - z Orwella.
A dokładniej z jego dziennika, zapisany 09 sierpnia 1940 roku...

Oryginał brzmi:
No one is patriotic about taxes.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2018, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Jaromir napisał(a):
Ale w czym problem?
Nie połapaliście siem, że Wojtasbis zakpił sobie z Burego, który pod cytatem pisał (teraz poprawił) Orwel, zamiast Orwell. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Wojtasbis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2018, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
Wojtasbis zakpił sobie z Burego, który pod cytatem pisał (teraz poprawił) Orwel, zamiast Orwell. :D


No bo jest to jak wiadomo powód do kpin :rotfl:

Jakieś tam jedna litera więcej lub mniej ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2018, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
bury_kocur napisał(a):
Jakieś tam jedna litera więcej lub mniej ...
Albo kreseczka: Zrobić komuś łaskę, albo zrobić mu laskę - co za różnica? :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2018, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Zbieraj napisał(a):
zrobić mu laskę


Masz Zbieraju takie marzenia ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Ho, ho, ho...

Pogratulować tylko :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2018, o 11:08 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
BTW ciekawe czy ponad rok od założenia tematu szalik8 jest ju po realizacji projektu ( I sam może się wypowiedzieć w temacie "Zakup, mieszkanie, rejestracja, vat, bandera") czy jeszcze boryka się z tymi problemami.??

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2018, o 11:22 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 1609
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 140
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Rok jak założył temat i cisza z jego strony.
Albo słomiany zapał albo co bardziej prawdopodobne... to już dawno "na robotach w Niemczech" lub w Grecji bo tam cieplej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL