Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 gru 2018, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ryczaca 40ska napisał(a):
"stuffing boxes"
dławice wałów

Ale dławice w grodziach też powinny być szczelne, tak jak te przechodzące przez dno.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Ryczaca 40ska
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2018, o 21:27 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Z angielskiego tekstu raportu jasno nie wynika, czy w dławicach ciekło poprzez uszczelki czy poprzez te wały o rurowym (pustym w środku) przekroju...



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: nauaag
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2018, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Trudno mi sobie wyobrazić wciek i wyciek poprzez wnętrze wałów.
Jest jeszcze coś: wały bywają w tunelach, samych przez się szczelnych, jak tu było?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2018, o 18:24 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
dławik (?) na USS Cole

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2018, o 21:23 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 738
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Specjalistyczna robota, mucha nie siada. Trzeba sie uczyc od najlepszych.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2018, o 21:28 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
marioczewa napisał(a):
Specjalistyczna robota, mucha nie siada. Trzeba sie uczyc od najlepszych.

No co chcesz. Sama ekologia

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2018, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
marioczewa napisał(a):
Specjalistyczna robota, mucha nie siada. Trzeba sie uczyc od najlepszych.


Skuteczna? Działanie ma być skuteczne i to jest najważniejsze...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, WrobelSwirek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2018, o 06:39
Posty: 111
Podziękował : 158
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Uratowali okręt - z czego tu się śmiać?

_________________
"Ullamne subuculam geris" - fundamentalne pytanie filozofii



Za ten post autor WrobelSwirek otrzymał podziękowanie od: Wojtasbis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2018, o 18:58 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zdjęcia podwodne z Helge Ingstad


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2018, o 23:10 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
In English : Frigate’s captain finally speaks out

https://www.newsinenglish.no/2018/12/21 ... peaks-out/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 18:51 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A tymczasem prace wydobywcze przerwano na święta
https://www.defence24.pl/norweska-fregata-pozostanie-pod-wodana-razie
kmdr Dura napisał(a):
Pogoda całkowicie pokrzyżowała norweskie plany wyciągnięcia spod wody fregaty KNM „Helge Ingstad” typu Fridtjof Nansen. Silne prądy doprowadziły bowiem do przesunięcia okrętu w taki sposób, że przestał się unosić w toni wodnej i spoczął na dnie na stępce.
Czy prądy pływowe zalicza się do zjawisk pogodowych?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 gru 2018, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Czy brednie pismaków zalicza się do informacji kompetentych dziennikarzy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2018, o 22:59 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Tłumaczenie koślawe, ale artykuł dość ciekawy https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=no&u=https://www.tu.no/artikler/helge-ingstad-hadde-tre-navigasjonsskjermer-pa-broen-likevel-sa-ingen-tankskipet-komme-midt-imot/453871&prev=search . I ciekawe zdjęcia... Obrazek - czy to złudzenie optyczne, czy też powyżej ościeżnicy tych drzwi "grodziowych" nie ma... grodzi???



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Ryczaca 40ska
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie ma. Nad nimi są poprowadzone rurociągi.

Czyli jak w Titanicu. Co z tego, że są grodzie skoro są od góry otwarte i woda się może przelewać nad nimi.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Gdzie wy widzicie "otwarte" ponad drzwiami?

W całym tym tekście jest jedna dla mnie nowosć: "40 m szczelina".

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
_jp_ napisał(a):
czy to złudzenie optyczne,


Chyba jednak złudzenie...


Załączniki:
gródź.JPG
gródź.JPG [ 123.64 KiB | Przeglądane 4979 razy ]

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Faktycznie, złudzenie.
Przepraszam za zamieszanie :oops:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Kurczak napisał(a):
Faktycznie, złudzenie.


Pracowało się w stoczni to się wie jak i gdzie patrzeć:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 gru 2018, o 22:52 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
bardziej nie mnie ciekawią te rury na prawo od grodzi. Są wyraźnie widoczne. Czy ta pianka też przechodzi przez ścianę?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 18:19 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zetknąłem się z informacją, jakoby przelewało się poprzez te wywietrzniki:
Załącznik:
Nanseny_wywietrznik1.jpg
Nanseny_wywietrznik1.jpg [ 121.58 KiB | Przeglądane 4809 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zapewne na pokład górny. Taka sama informacja jak ta wyżej o niepełnej grodzi.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 19:13 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
A jeśli są połączone "szeregowo"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Co to znaczy szeregowo?

Mam wrażenie,ze usiłujesz wmówić nam, że SEAT zrobił auto z kołami w poprzek albo odwrotną przekładnią kierownicy.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2019, o 16:23 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Colonel napisał(a):
Co to znaczy szeregowo?

Mam wrażenie,ze usiłujesz wmówić nam, że SEAT zrobił auto z kołami w poprzek albo odwrotną przekładnią kierownicy.
"szeregowo" czyli wywietrzniki na jednym kanale wentylacyjnym przechodzącym przez kolejne pomieszczenia. Skoro dali radę zrobić przeciekające wały to i to jest możliwe. W jakiś sposób woda zalała też przedziały dziobowe, do których wały nie sięgały.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2019, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A gdzieś było o "rozdarciu" długości 40 m.
Co prawda o tych wałach też było. Tyle, że jako okrętowiec z trudnością sobie wyobrażam jak to miałoby być możliwe.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 02:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dla "fachowców" od wałów, wentylacji szeregowej i tym podobnych: w ostatnim numerze Misia jest mniej więcej precyzyjny opis zderzenia.
Zadnych sensacji technicznych, raczej pytania o kompetencje lub solidnosć fachowców, i to chyba trzech stron: tankowca, fregaty i VTS.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 07:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
raczej pytania o kompetencje lub solidnosć fachowców, i to chyba trzech stron: tankowca, fregaty i VTS.

A to ciekawe, że jednak aż trzech stron. Chętnie zerknę i spróbuję wyrobić sobie zdanie na temat profesjonalizmu profesjonalistów...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
VTS: Czemu "nie wiedział" przez dłuższy czas o tym jaki obiekt niewidoczny na AIS przemieszcza się na południe po fiordzie? Czemu nie ostrzegł dość wcześnie tankowca?

Tankowiec (jego pilot):
Czy należycie dopytał przed odejściem od terminalu o ruch we fiordzie?
Czy nie za późno zauważył, że dość szybko przemieszcza się "coś" a północy?
Czy "nie powinien" wcześniej np. zwolnić?
Czy był na właściwej, rutynowej trasie?
Czy powinien był się cofnąć po kolizji?

Fregata:
Dowodził dowódca-kapitan, czy oficer wachtowy, jeśli to drugie to który, kończący, czy zaczynający wachtę?
Czy prowadziła należytą obserwację optyczną, radarową, AIS?
Czemu nie zaobserwowano ruchu holowników i tankera na AIS (trzy obiekty)?
Czy na mostku był jakiś "zamęt", czy wynikający tylko ze zmiany wachty w krytycznym momencie?
Czemu nie włączono nadajnika AIS?
Czy wiedziano o manewrowaniu tankowca, jeśli nie to czemu?
Czy faktycznie odmówiono ustąpienia w prawo, jeśli tak to czemu?
Czy zmniejszono prędkość w sytuacji niejasnej, jeśli nie to czemu?

Holowniki:
Czy miały włączone nadajniki AIS?
Czy widziały fregatę?
Czy cokolwiek z tym zrobiły?

Nie widzę wątpliwości co do skutków zderzenia i konstrukcji fregaty. To tak jak załadowany TIR z autem osobowym...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 16:37 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
A w miedzy czasie fregata jeszcze bardziej zatonęła

https://www.tu.no/artikler/knm-helge-in ... len/454598

https://translate.google.com/translate? ... n%2F454598


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2019, o 05:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Colonel napisał(a):
VTS: Czemu "nie wiedział" przez dłuższy czas o tym jaki obiekt niewidoczny na AIS przemieszcza się na południe po fiordzie? Czemu nie ostrzegł dość wcześnie tankowca?

I czemu zezwalając na / kwitując odejście tankowca od terminalu VTS nie uwzględnił obecności niezidentyfikowanej, niewidocznej na AIS jednostki?

Colonel napisał(a):
Tankowiec (jego pilot):
Czy należycie dopytał przed odejściem od terminalu o ruch we fiordzie?

Pilot spytał o pozwolenie / zgłosił zamiar odejścia do VTS. Po co miałby jeszcze o coś "dopytywać", zwłaszcza jeżeli "nieznane echo bez AIS" było w momencie rozpoczęcia odchodzenia od terminalu niewidoczne z tankowca?
Colonel napisał(a):
Czy nie za późno zauważył, że dość szybko przemieszcza się "coś" a północy?
"Za późno" jest bardzo uznaniową kategorią. Jak zauważył to spytał VTS. Pytanie, czemu VTS nie znało odpowiedzi na pytanie co mu się po fiordzie szwenda?
Colonel napisał(a):
Czy "nie powinien" wcześniej np. zwolnić?
Od zauważenia do kolizji były pojedyncze minuty. Nie wiemy, czy "zwalniał", ale nawet jeśli, to na ruch takiego kolosa miałoby to wpływ niewielki.
Colonel napisał(a):
Czy był na właściwej, rutynowej trasie?

Tak.
Colonel napisał(a):
Czy powinien był się cofnąć po kolizji?

"Cofanie się" w nocy załadowanym zbiornikowcem we fiordzie to kiepski pomysł, zwłaszcza że VTS mógł - i skierował do fregaty holowniki.

Colonel napisał(a):
Fregata:
Dowodził dowódca-kapitan, czy oficer wachtowy, jeśli to drugie to który, kończący, czy zaczynający wachtę?

Wielokrotnie powtarzane, dowódca spał (sic!), dowodził "nowy" od kilkunastu minut oficer wachtowy.
Colonel napisał(a):
Czy prowadziła należytą obserwację optyczną, radarową, AIS?

Nie. Bo gdyby prowadzono na fregacie należytą obserwację - nie doszłoby do zderzenia...
Ponadto z powodów nieznanych AIS był w trybie "tylko obserwacja - nie nadajemy".
Colonel napisał(a):
Czemu nie zaobserwowano ruchu holowników i tankera na AIS (trzy obiekty)?
Bo nie prowadzono należytej obserwacji. Nie tylko AIS, ale przede wszystkim wzrokowej i radarowej.
Colonel napisał(a):
Czy na mostku był jakiś "zamęt", czy wynikający tylko ze zmiany wachty w krytycznym momencie?

Dowiesz się, jeśli wojskowi zdradzą kiedyś treść zeznań.
Colonel napisał(a):
Czemu nie włączono nadajnika AIS?
I czemu przy wyłączonym nadawaniu AIS nie monitorowano informacji z włączonego odbiornika AIS.
Colonel napisał(a):
Czy wiedziano o manewrowaniu tankowca, jeśli nie to czemu?

Nie. Bo nie prowadzono należytej obserwacji. I nie prowadzono nasłuchu na kanale VTS. I nie zgłoszono okrętu w obszarze VTS do centrum VTS...
Colonel napisał(a):
Czy faktycznie odmówiono ustąpienia w prawo, jeśli tak to czemu?
Tak. Bo na skutek braku obserwacji i braku świadomości własnej pozycji ktoś ocenił, że widoczne światła pokładowe tankowca w ruchu to....światła terminalu, od którego tankowiec odszedł kilka minut wcześniej (zdążył wykonać obrót o 180' i ruszyć na północ). A terminal mogli ominąć tylko prawą burtą...
Colonel napisał(a):
Czy zmniejszono prędkość w sytuacji niejasnej, jeśli nie to czemu?
Nie. Bo niemal do samej kolizji ktoś nie zauważył "sytuacji niejasnej". Bo nie prowadzono należytej obserwacji (AIS, wzrokowej, radarowej, nasłuchu VHS...) i brak było świadomości własnej pozycji.
Colonel napisał(a):
Holowniki:
Czy miały włączone nadajniki AIS?
Czy widziały fregatę?
Czy cokolwiek z tym zrobiły?

Sądzę, że miały włączone AIS.
Nie sądzę, by załogi holowników zauważyły fregatę na radarach w trakcie manewrów odciągania i obracania tankowca, poza tym ich radary mogły w tym czasie być na st-by". Po zakończeniu obrotu holowniki nieznanego echa nie zgłaszały (przynajmniej na kanale VTS - nie wiemy, czy nie holowniki nie miały osobnego kanału łączności z pilotem). Potem z korespondencji z VTS wynikało, że pilot o nieznanym echu wie.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Ryczaca 40ska, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 157 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL