Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 11:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sty 2019, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mniej więcej takie odpowiedzi mi się nasuwają. Czyli kumulacja zachowań trzech stron...
Pod warunkiem, że informacje na których się opieramy są prawdziwe.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2019, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Podsumowanie faktów, nie pierwsze i nie ostatnie zapewne:
https://www.linkedin.com/content-guest/ ... OXqVW1u5lw

Tu tylko moje nieudolne tłumaczenie najważniejszego fragmentu konkluzji:
Kolizja została spowodowana przez łańcuch błędów, który doprowadził do utraty fregaty o wartości 500 milionów euro. (...)
Na początku wydarzeń nikt nie interweniował, by przerwać łańcuch błędów. Gdyby jednak na "Helge Ingstadt" przestrzegano COLREGS oraz dobrej praktyki morskiej i zarządzania na mostku, zderzenie nie miałoby miejsca.
To był główny błąd.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2019, o 18:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
https://www.facebook.com/miesiecznik.mo ... 429803315/

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 00:11 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
fascynujący filmik.

ciekawe czy te karnisty są certyfikowane do "przewozu" amunicji.

i ten kontener .... to wygląda jak kontener na śmiecie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Ryczaca 40ska napisał(a):
to wygląda jak kontener na śmiecie.

Słusznie wygląda, gdyż właśnie nim jest.
https://www.ragnsells.no/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 17:15 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
podobno te same torpedy co w poście Jurmaka



Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 17:34 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
to samo co w poprzednim poście

Cytuj:
Wszystkie torpedy, które były przenoszone przez fregatę marynarki wojennej Norwegii Helge Ingstad, zostały usunięte z okrętu i zdetonowane przez specjalistów. Równolegle Norwegowie przygotowują się do podniesienia okrętu.


https://portalstoczniowy.pl/wiadomosci/ ... ane-wideo/

https://www.tv2.no/v/1418533/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2019, o 14:14 

Dołączył(a): 31 sty 2016, o 19:10
Posty: 158
Podziękował : 65
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: takie sobie
Zainspirowany postem Jurmaka lista wszystkich filmików o H.I. na stronach miesięcznika Morze:

Usuwanie z pokładu Helge Ingstad kontenerów transportowo - startowych z kpr NSM
https://www.facebook.com/miesiecznik.mo ... 533560757/

Wydobycie torped Sting Ray z pokładu FrR Helge Ingstad (F 313)
https://www.facebook.com/miesiecznik.mo ... 429803315/

Nurkowie z Minedykkerkommandoen w akcji przy FrR Helge Ingstad
https://www.facebook.com/miesiecznik.mo ... 905210542/

Detonacja torped wydobytych z pokładu Helge Ingstad (F 313)
https://www.facebook.com/miesiecznik.mo ... 693539203/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2019, o 23:00 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Zaczynają wyciągać


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Jeśli ktoś ma za dużo wolnego czasu, może na żywo podnoszenie oględać:
https://www.dagbladet.no/video/l8q80n1domw


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2019, o 11:58 

Dołączył(a): 4 lis 2015, o 14:57
Posty: 32
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
Nowy link do live:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2019, o 20:59 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Już stoi na barko-doku
Obrazek

większego na razie nie znalazłem
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2019, o 22:11 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Dobra okazja dla zainteresowanych okazjami (za 1$?).
:rotfl:

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: WrobelSwirek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2019, o 20:49 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Norwedzy zastanawiają się co dalej z tym wrakiem robić?
https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=no&u=https://www.tu.no/artikler/vedlikeholdsplanen-for-knm-helge-ingstad-kanselleres-inntil-videre/464098&prev=search


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2019, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A co z naszym Gawronem ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2019, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Co to ma do rzeczy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2019, o 17:30 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Oj, naprawa nieopłacalna?! https://www.milmag.pl/news/view?news_id=2326
Cytuj:
Jak się okazuje koszty remontu oszacowano na 12 mld NOK (5,27 mld zł), co trzykrotnie przekracza wartość nowego okrętu tej klasy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2019, o 18:23 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Ponoć jest już decyzja - złomować
https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=no&u=https://www.nrk.no/hordaland/knm-_helge-ingstad_-blir-ikke-reparert-1.14600194&prev=search


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2021, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jak pisze "Morze" fregata 8 lutego poszła do stoczni złomowej

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2021, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3847
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
https://www.defence24.pl/norwegia-zle-w ... ty-analiza
Omówienie raportu norweskiej komisji badającej ten wypadek.
Tak szczerze mówiąc, to nie jest budujący. Z drugiej strony - trochę, dla nas, pocieszający.

Jest to jeszcze jeden argument za tym, że czepianie się amatorów-żeglarzy za to, że czegoś nie wiedzą, jest typowym mydleniem oczu.
Dlatego że skutki niewiedzy żeglarza na jachcie są zdecydowanie mniej kosztowne (zwłaszcza dla osób trzecich) niż błędy zawodowców.
Z trzeciej strony, skoro tak szkoleni zawodowcy na statkach czy okrętach robią błędy, to czepianie się żeglarzy już zupełnie nie jest w porządku.
Co nie znaczy, że żeglarze nie powinni się szkolić i mają robić błędy. Jasne, że nie. Ale bądźmy realistami.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2021, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Już któryś raz z kolei odwołujesz się do argumentu typu „a u was murzynów biją”.
Nie dość, że chcesz pozbawić głosu osoby dysponujące doświadczeniem zawodowym to jeszcze sugerujesz odpowiedzialność zbiorową.
Czy wiesz jak powstawał oraz funkcjonuje International Safety Management (ISM) Code?
waliant napisał(a):
Z drugiej strony - trochę, dla nas, pocieszający.

A tego to już całkowicie nie rozumiem.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2021, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3847
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Już któryś raz z kolei odwołujesz się do argumentu typu „a u was murzynów biją”.

Wcale nie. W argumencie „a u was...” chodzi o zmianę tematu. W tym wypadku wcale nie - zagadnienie jest to samo: braki w wyszkoleniu i błędy ludzkie.
To występuje u zawodowców i amatorów. Tylko że u zawodowców o wiele więcej kosztuje. W szeroko rozumiany sposób.
SIRK napisał(a):
Nie dość, że chcesz pozbawić głosu osoby dysponujące doświadczeniem zawodowym

Sugeruję tylko, żeby zawodowcy od...czepili się od amatorów i jachtów.
Dlaczego? Bo boję się tego głosu zawodowców. Bo ten głos zawodowców zmierza w kierunku ograniczenia możliwości żeglugi amatorom.
SIRK napisał(a):
to jeszcze sugerujesz odpowiedzialność zbiorową.

Tego to ja nie rozumiem.
SIRK napisał(a):
A tego to już całkowicie nie rozumiem.

Skoro zawodowcy mocno szkoleni i weryfikowani robią tak durne błędy (z różnych powodów, zgoda), to jest całkiem zrozumiałe, czemu mało szkolony, mało weryfikowany, i w znacznie gorszych warunkach(!) amator popełni błąd.
To oczywiście takiego błędu nie usprawiedliwia, ale przynajmniej go wyjaśnia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2021, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Co prawda w innym wątku ale nie wiem czy po twoim „nigdy się nie dogadamy” jest nadal przestrzeń do dyskusji ale spróbujmy.
waliant napisał(a):
Wcale nie. W argumencie „a u was...” chodzi o zmianę tematu.

W tym „bon mocie” raczej chodzi o zdyskredytowania partnera/przeciwnika a nie zmianę tematu ale jest to najmniej ważne.
waliant napisał(a):
Sugeruję tylko, żeby zawodowcy od...czepili się od amatorów i jachtów.
Dlaczego? Bo boję się tego głosu zawodowców. Bo ten głos zawodowców zmierza w kierunku ograniczenia możliwości żeglugi amatorom.

Moim zdaniem najpierw wszyscy byliśmy niedoświadczonymi amatorami. Następnie część „amatorów” wykonując częściej (zawodowo?) i to w różnych warunkach dane czynności zdobyła doświadczenie. Obecnie my „amatorzy” i oni „zawodowcy” mamy ułatwione zadanie i możemy korzystać z tego doświadczenia. Oczywiście świat się zmienia i należy na bieżąco weryfikować zdobytą wiedzę i odpowiednio dostosowywać wypracowane procedury.

Sugerując odrzucenie nabytego doświadczenia i pójście jakąś własna (amatorską?) drogą tak naprawdę postulujesz odrzucenie rozwoju i postępu.
waliant napisał(a):
Tego to ja nie rozumiem.

Jeżeli jednostkowy błąd wykorzystujesz do oceny a nawet dyskredytacji całej branży to jest to klasyczne odwołanie się do odpowiedzialności zbiorowej i to w bardzo prymitywny sposób.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2021, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3847
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Co prawda w innym wątku ale nie wiem czy po twoim „nigdy się nie dogadamy” jest nadal przestrzeń do dyskusji ale spróbujmy.

Chodzi o pryncypia związane z minimalnymi wymaganiami do prowadzenia jachtów. To inny temat.

SIRK napisał(a):
Sugerując odrzucenie nabytego doświadczenia i pójście jakąś własna (amatorską?) drogą tak naprawdę postulujesz odrzucenie rozwoju i postępu.

Jeżeli ma się to wiązać z ograniczeniami dla żeglugi jachtami, to owszem.
Poza tym, tak naprawdę, zasady i szkolenia dla oficerów fregaty albo tankowca nijak się mają do prowadzenia w dwie osoby jachtu o długości niedużej.
Próby narzucania amatorom tego, co jest wymagane dla zawodowców oraz ograniczenia nakładane na żeglugę rekreacyjną na morzu, to jest coś, co uznaję za bardzo groźne dla swobody spędzania czasu na wodzie. Czy to w turystyce, czy w regatach.
I to wynika z odmiennej filozofii w podejściu do żeglugi. Dla zawodowców liczy się czas, zysk, bezpieczeństwo szeroko rozumiane.
W żeglarstwie liczy się coś innego, a wynika to z tego, ze ruszanie na morze małym jachtem, tym bardziej samotnie, nijak nie pasuje do zasad zawodowców.

SIRK napisał(a):
Jeżeli jednostkowy błąd

Wiesz... dużo tych jednostkowych błędów widać...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2021, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Poza tym, tak naprawdę, zasady i szkolenia dla oficerów fregaty albo tankowca nijak się mają do prowadzenia w dwie osoby jachtu o długości niedużej ...

Ostatnio kilkakrotnie odwoływałem się do wypadku jachtu Zjawa i tak mi się skojarzyło. Gdyby wzorem brytyjskich klubów jachtowych w zarządzie naszego CWM ZHP znalazłby się przynajmniej jeden posiwiały „admirał” to do tak rażących zaniedbań chyba by nie doszło.

Moim zdaniem elementów wspólnych i to w wielu dziedzinach jest dużo więcej. Jakoś tak bardzo jednostronnie patrzysz na żeglarstwo i chyba powinniśmy określić zakres dalszej dyskusji.
waliant napisał(a):
Wiesz... dużo tych jednostkowych błędów widać...

Nie zmienia to faktu, że zaproponowałeś odpowiedzialność zbiorową. Z drugiej natomiast strony biorąc pod uwagę statystykę to prawdopodobnie będą nadal zdarzenia jednostkowe.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 maja 2021, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3847
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
jachtu Zjawa

Tylko że Zjawa to duży jacht i tak naprawdę margines żeglarstwa. Tak samo jak zasady pływania na takim jachcie.
SIRK napisał(a):
to do tak rażących zaniedbań chyba by nie doszło.

Jak sobie przypomnę różne wypadki jachtów Kotwicy, gdzie pływali i pływają marwojowcy, to mam spore wątpliwości. Tak czy owak, to dalej margines żeglarstwa.
SIRK napisał(a):
Moim zdaniem elementów wspólnych

Oczywiście, że są elementy wspólne. Tylko że zawodowcy nie mają zielonego pojęcia jak żegluje jacht. O regatach nawet nie wspomnę.
SIRK napisał(a):
Jakoś tak bardzo jednostronnie patrzysz na żeglarstwo

Oczywiście, patrzę z perspektywy żeglarza-amatora, na małym jachcie, żeglującego za swoje i na swoim. Oraz startującego w regatach, które bardzo się zawodowcom nie podobają.
SIRK napisał(a):
Nie zmienia to faktu, że zaproponowałeś odpowiedzialność zbiorową.

To twoja ocena. Ja tylko proponuję, żeby zawodowcy zajęli się swoimi problemami, zamiast rozwiązywać problemy żeglarzy.
SIRK napisał(a):
to prawdopodobnie będą nadal zdarzenia jednostkowe.

Ale o jakich skutkach? Ile jachtów musi zatonąć, żeby straty (nie prywatne, ale państwa!) osiągnęły wartość jednej fregaty (skromny miliardzik)?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2021, o 05:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tomku, jachty tej wielkości to nie jest margines.
I w żaden sposób nie zmienia to faktu, że z punktu widzenia całej reszty to drobnoustroje

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2021, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Oczywiście, patrzę z perspektywy żeglarza-amatora, na małym jachcie, żeglującego za swoje i na swoim. Oraz startującego w regatach, które bardzo się zawodowcom nie podobają ...

Na sugestie o potrzebie określenie(zawężenie?) tematu do dalszej dyskusji ty rozłożyłeś moją wypowiedź na czynniki pierwsze. No to może ja podsumuje twoje dotychczasowe wypowiedzi.

Bez mała tradycyjną współprace z „emerytowanymi admirałami” w anglosaskich organizacjach żeglarskich skwitowałeś słowami o JKMW Kotwica i „marwojowcach”.

Głośno zarzucasz zawodowcom, że nie wiedzą jak żegluje jacht choć to właśnie ich życie zawodowe było i jest związane z szeroko rozumianym żeglarstwem. To, że w każdej branżowej szkole mniej lub bardziej prężnie działa jakiś klub żeglarski pomijasz całkowitym milczeniem.

Dodatkowo oznajmiasz, że „zawodowcy” nie mają zielonego pojęcia o regatach gdy tymczasem w historii światowego żeglarstwa regatowego zapisało się wielu skiperów legitymujących się różnymi stopniami i/lub tytułami ściśle związanymi z „morskim zawodowstwem”. A nawet obecnie wielu twoich kolegów lubi się dowartościować(?) różnymi związkami z zawodowcami.

Mając tak negatywne zdanie o „zawodowcach” nie dziwi fakt, że nie pałasz chęcią współpracy z tym środowiskiem. Krytykujesz i odrzucasz najmniejsze próby prawnego uregulowania swojego hobby ale równocześnie oczekujesz pełnej akceptacji dla swojej działalności. Wszystkie służby państwowe mają tobie zapewnić bezproblemowe funkcjonowanie ale ty nie chcesz nałożyć na siebie żadnych ograniczeń. Służby ratownicze mają ciebie skutecznie ratować ale ty w żaden sposób nie chcesz się zobowiązać do weryfikowalnego zapoznania się z podstawowymi regułami zachowania się na wodzie.

Odnośnie przywołanego wypadku Zjawy to również zaprezentowałeś wysoce ciekawą opinie. Nie interesuje ciebie wychowanie młodzieży. Obojętna jest tobie jakość szkolenia praktycznego dla przyszłych skiperów dużych jednostek czy chociażby spełnianie marzeń i fantazji marynistycznych(?) dorosłych turystów. Wszystko co nie wiążę się z regatami traktujesz jako margines nie mający wpływu na twoje postrzeganie żeglarstwa.

Takie podejście do rzeczywistości raczej świadczy o objawach „tunnel vision” a nie o odpowiedzialnej i rozsądnej prezentacji „poglądów z własnej perspektywy”.

I na koniec przypomnę, nasza rozmową zaczęła się od twojego postu w którym bardzo poważny wypadek nazwałeś „pocieszającym”(sic). Któryś już raz z kolei wykorzystałeś zasady odpowiedzialności zbiorowej aby oczernić i pozbawić głosu całą grupę zawodową. A stosując jakąś pokrętną logikę starałeś się usprawiedliwić ewentualne błędy i niekompetencje swoich kolegów regatowców(?).

Nie zareagowałeś na pytanie o ISM Code to może porozmawiamy o metodologii zarządzeniu ryzykiem?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2021, o 15:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
waliant napisał(a):
Bo boję się tego głosu zawodowców. Bo ten głos zawodowców zmierza w kierunku ograniczenia możliwości żeglugi amatorom.


A ja sie boje tego ze zarowno zawosdowcy jak i zawodowo parajacy sie zeglarstwem i na tym zarabiajacy maja chec wprowadzenia OBOWIAZKOWYCH , oczywiscie slono platnych szkolen ktore sa/beda wymagane u amatorow np. startujacych w regatach.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2021, o 15:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dla mnie to istotna roznica bo jak zawodowo pracowalem na statkach i zaglowcach za wymagane kursy i szkolenia placil zatrudniajacy mnie armator.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL