Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lut 2019, o 08:48 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
M@rek napisał(a):
Wazne jedynie zeby czarterodawca uczulil czarterobiorce wlasnie na to ze statkom na torze nie nalezy przeszkadzac.


Ponieważ robiłem wywiad jak wygląda oferta czarterowa na Zalewie i okolicach, to na razie widzę słabe szanse dla rozwoju tego rejonu. Barierą są przepisy utrudniające żeglarzom jachtowym korzystanie w pełni z swych możliwości.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2019, o 09:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
W sytuacji kiedy miejsc w marinach brakuje nie widze szans na jakis rozwoj firm czarterowych bo gdziesz te lodki czarterowe stac musza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2019, o 09:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
M@rek napisał(a):
W sytuacji kiedy miejsc w marinach brakuje nie widze szans na jakis rozwoj firm czarterowych bo gdziesz te lodki czarterowe stac musza.


Nie tylko to. Właściciel kilerka który byłby stworzony do żeglowania na tamtych wodach, może chcieć popłynąć nim np na Bornholm. ale aby móc normalnie czarterować i mieć ubezpieczony jacht to powinien jacht posiadać kartę bezpieczeństwa.
Zaczynają się schody.
UM wpisze mu w kartę albo żeglugę po akwenach treningowych dla żeglarza, co oznacza że po Zalewie sobie jacht nie popływa w zgodzie z prawem, albo wpisze mu w kartę wody osłonięte i JSM jako minimalne uprawnienia.
Jest jeszcze możliwość pozostania przy rejestracji śródlądowej.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: drek_z
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2019, o 13:44 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 223
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
marcin_palacz napisał(a):
drek_z napisał(a):
Swoją drogą, przez samo jezioro Dąbie przebiega tor wodny dla statków morskich

Hm. Tak tylko, gwoli ścisłości:
Jezioro Dąbie to wody śródlądowe, niespecjalnie głębokie, przeciętnie nieco ponad 2,5 m. Na jeziorze wytyczony jest szlak żeglowny, oczywiście śródlądowy.
Marcin

"Przez Dąbie przebiega tor wodny o długości 14,5 km, szerokości 150 m i głębokości 10 m... Dąbie jest jedynym jeziorem w Polsce dostępnym dla statków pełnomorskich."

Ale jak słusznie zauważyłeś, jest to jednak szlak śródlądowy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2019, o 13:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Plywam na tym akwenie ponad pol wieku i przyznam ze nie przypominam sobie zebym kiedykolwiek spotkal na Dabskim pelnomorski statek :) Duze barki w swoim czasie byly dosc czesto spotykane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2019, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
drek_z napisał(a):
"Przez Dąbie przebiega tor wodny o długości 14,5 km, szerokości 150 m i głębokości 10 m... Dąbie jest jedynym jeziorem w Polsce dostępnym dla statków pełnomorskich."


Najpierw się roześmiałem, a potem jednak poszukałem tego zdania.
Wikipedia tak napisała! W opis Dąbia, z grubsza zgodny z rzeczywistością, wrzucone jest zdanie:

"Przez Dąbie przebiega tor wodny o długości 14,5 km, szerokości 150 m i głębokości 10 m, który łączy port Schwedt/Oder z Zatoką Pomorską[2]. Dąbie jest jedynym jeziorem w Polsce dostępnym dla statków pełnomorskich."
https://pl.wikipedia.org/wiki/D%C4%85bi ... Szczecinie)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2019, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Duze barki w swoim czasie byly dosc czesto spotykane.
Ja na Dąbiu w poprzednim roku i rok wcześniej widziałem płynące zestawy z barkami. I były to na pewno barki a nie duże statki jakie spotykałem na torze wodnym Szczecin - Świnoujście.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2019, o 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tak znowu dla ścisłości, bo forum czytają również osoby zupełnie niezorientowane.

Na Dąbiu formalnie wytyczona jest śródlądowa droga wodna klasy Vb.
Vb to jest najwyższa możliwa klasa śródlądowej drogi wodnej.
Minimalna głębokość tranzytowa dla Vb, to 2.8 m.

Przy czym, obecnie Dąbie nie spełnia wymagań Vb.
Głębokość tranzytowa dla Dąbia, stan istniejący to 2,5 m.

http://szczecin.rzgw.gov.pl/file/get/hash/4fa3b3b

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: drek_z
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
W sytuacji kiedy miejsc w marinach brakuje nie widze szans na jakis rozwoj firm czarterowych bo gdziesz te lodki czarterowe stac musza.

O marinie w Kamieniu jako głównej bazie czarterowej już wspominałem, przy współpracy z Dziwnowem można już teraz spokojnie zaplanować eksploatowanie przynajmniej 20 jednostek czarterowych. Przy niedużym nakładzie finansowym można łatwo zwielokrotnić ilość miejsc postojowych organizując dodatkowe przystanie sezonowe na Zat. Wrzosowskiej, Wicku Wielkim czy w Nowym Warpnie.
Po wybudowaniu falochronu w Stepnicy i zakończonym remoncie Trzebieży liczbę miejsc dostępnych dla czarterów będzie można łatwo podwoić.
Niestety na rozbudowę Lubczyny będziemy musieli trochę poczekać ale prędzej czy później będzie to wymarzone miejsce na drugą dużą bazę czarterową.

Jak już udowodniłeś nie wiem zbyt wiele o szczecińskich przystaniach żeglarskich ale wiem, że w Szczecinie do czarterowej żeglugi po Odrze i pobliskich kanałach potrzeba kilka wypasionych oraz kilkanaście „budżetowych” jachtów motorowych które bez problemu mogą cumować w centrum na Odrze, NE Marina i okolice. Jeżeli natomiast Szczecin ma faktycznie stać się „floating garden” to w najbliższym czasie powinno powstać przynajmniej kilkaset takich miejsc postojowych z ofertą czarterową różnych jednostek zdolnych do żeglugi na trasie;
Bulwary – Gryfino przez Dziewoklicz i Mescherin
Bulwary – Świnoujście przez Małe Dąbie a może i Starą Świnę
Czy po prostu po kanałach portowych.

Co do zimowych miejsc postojowych to także już pisałem. W martwym sezonie kilkaset metrów kwadratowych utwardzonego placu można z łatwością zorganizować w wielu miejscach i to bezpośrednio nad zalewem. Dodatkowo takie parkingi mogą w lato także zarabiać.

Reasumując, na chwile obecną przy odpowiedniej polityce cenowej na flotę czarterową można łatwo wygospodarować około 50 miejsc. W najbliższym czasie przy niedużych nakładach finansowych we własną infrastrukturę możemy mówić o dodatkowych stu miejscach.
Nie jestem wróżbitą ale po dziesięciu latach zakładam, że na naszym akwenie będą funkcjonowały przynajmniej 2-3 duże czarterowanie dysponujące łącznie 300(?) różnymi jednostkami. Czy będzie wśród nich „kilerek mogący odwiedzić Borholm” nie wiem ale szczerze wątpię w zapotrzebowanie na 2-4 osobowe „dzielne morskie kilerki”. Zresztą rynek to wszystko zweryfikuje.

ins napisał(a):
Właściciel kilerka który byłby stworzony do żeglowania na tamtych wodach, może chcieć popłynąć nim np na Bornholm. ale aby móc normalnie czarterować i mieć ubezpieczony jacht to powinien jacht posiadać kartę bezpieczeństwa.

A tak konkretnie to co sugerujesz?
Jak myślisz które rozwiązania byłyby lepsze, tak po sąsiedzku niemieckie lub skandynawskie czy może jakiś przykład z wysp hula gula?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 16:36 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
ins napisał(a):
Właściciel kilerka który byłby stworzony do żeglowania na tamtych wodach, może chcieć popłynąć nim np na Bornholm. ale aby móc normalnie czarterować i mieć ubezpieczony jacht to powinien jacht posiadać kartę bezpieczeństwa.

A tak konkretnie to co sugerujesz?
Jak myślisz które rozwiązania byłyby lepsze, tak po sąsiedzku niemieckie lub skandynawskie czy może jakiś przykład z wysp hula gula?


Jakbyś doczytał do końca mój wpis wiedziałbyś o co lotto.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 17:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz Sirku, nie mialbym cic przeciw temu zeby stalo sie tak jak opisujesz :)
Mimo wszystko, wydaje mi sie ze to sa tylko Twoje pobozne zyczenia. Gdyby to bylo takie proste i takie tanie a do tego zyskowne to juz bylaby dluga kolejka chetnych do inwestowania prywatnych pieniedzy. Jak na razie takich nie widac. Czy beda w przyszlosci, watpie bo to nie Chorwacja czy Grecja. W naszej okolicy znam tylko jedna , calkowicie prywatna inicjatywe budowy przystani zakonczona powodzeniem. Kiedy Chinczyk zakonczy inwestycje w Dabiu, zobaczymy . Zreszta tam marina ma byc dodatkiem do deweloperki.
Fundusze europejskie beda ograniczane, gminy specjalnie sie nie pala do inwestowania w mariny do ktorych zreszta musza potem dokladac. Proby ograniczenia dofinansowania widac na przykladzie Kamienia :)
Na koniec takie pytanie, oglaszales chec udostepnienia Twojego jachtu na zasadzie wzajemnosci na innym akwenie. Miales jakis chetnych i zrealizowales juz jakas wymiane ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 21:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Krzysztof Marina w Dziwnowie przy takiej polityce jaka jest nie będzie bazą dla żadnych firm czarterowych.Kamien być może się powiększy ale na dzień dzisiejszy to chyba już nie przyjmuje jachtów do stacjonowania.Jak się rozwinie rynek to trudno prowokować ale jak patrzę na Niemcy to tam wielkich czarterowni to za dużo nie jest.Tak swoją drogą największą Mola trzymała swoje jachty w Świnoujściu. Mnie się wydaje,że to dosyć płytki rynek i Chorwacja to duża konkurencja.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 21:58 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
ale jak patrzę na Niemcy to tam wielkich czarterowni to za dużo nie jest.Tak swoją drogą największą Mola trzymała swoje jachty w Świnoujściu.


Mola w Świnkowie trzyma 6 jachtów, w Bregge mają ich ponad 60 sztuk o Lc od 9 do 16 metrów, ich oferta - jednej firmy!!! - jest prawdopodobnie większa niż cała polska flota czarterowa na Bałtyku, pomijam Albin Vegi, Scorpiusy etc.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 22:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Mola jest największą i chyba jedyna tak duża. ? Potem już tylko pojedyńcze jachty.Przynajmniej jak kiedyś szukalem

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 22:09 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
Potem już tylko pojedyńcze jachty.


Nie. W Lauterbach, Kroslinie, Stralsundzie, Greifswaldzie znajdziesz do parunastu sztuk.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 22:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ok tak mi się wydaje że to i tak nie jest za dużo w porównaniu do np.Chorwacji?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 22:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
Ok tak mi się wydaje że to i tak nie jest za dużo w porównaniu do np.Chorwacji?

Oczywiście że tak, ale mało kto z basenu Morza Śródziemnego i Atlantyku przybywa nad Bałtyk pożeglować.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 22:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
plywam po Zalewie ponad 10 lat i na moje oko zeglarstwo rozwija się w kierunku pływania rodzinnego, prywatnego.Owszem, pojawia się trochę ofert czarterowych ale,że to jest proces dynamiczny to nie mogę powiedzieć. Na moje oko, nie znam liczb, to u sąsiadów również dominuje ten model choć oferta czarterowa jest większa. Myślę sobie,że do oferty czarterowej na Mazurach też dość daleko

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2019, o 22:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
piotr6 napisał(a):
plywam po Zalewie ponad 10 lat i na moje oko zeglarstwo rozwija się w kierunku pływania rodzinnego, prywatnego.Owszem, pojawia się trochę ofert czarterowych ale,że to jest proces dynamiczny to nie mogę powiedzieć. Na moje oko, nie znam liczb, to u sąsiadów również dominuje ten model choć oferta czarterowa jest większa. Myślę sobie,że do oferty czarterowej na Mazurach też dość daleko


Wielu fascynatów pływania po Chorwacji i Mazurach gdy się ich raz przewiezie dookoła Wolina, Uznamu i Rugi, wraca na ten akwen, ale łatwiej wynająć jacht ponad 30" po niemieckiej stronie niż po polskiej.
Po za tym dla ŻJ oferta jest bardzo uboga ze względu na nie kompatybilne przepisy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2019, o 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
W Uckermünde mnóstwo miejsc postojowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Drodzy, koledzy, czy naprawdę chcecie abym powtórzył wszystko od początku?
Nigdzie nie sugerowałem wielkiego rozwoju rodzimego rynku czarterów bałtyckich i/lub konkurowania z żeglarstwem czarterowym z basenu śródziemnomorskiego.
A w szeroko pojętym rynku żeglarsko-turystycznym z WJM nie szukam konkurenta tylko partnera biznesowego który jeżeli chce się rozwijać będzie musiał zwiększać swoją bazę.

Na pierwszy port dla floty czarterowej nie sugerowałem Dziwnowa tylko Kamień Pomorski. Dziwnów i tysiące turystów-plażowiczów to idealne miejsce na reklamę i niewysychające źródło potencjalnych klientów. A marina sezonowa w Dziwnowie byłaby tylko wizytówką z kilkoma dodatkowymi miejscami postojowymi dla małych jednostek niebojących się nikczemnych głębokości na wodach zalewu. Dziwnówek i zat. Wrzosowska to natomiast miejsca z potencjałem ale dopiero na późniejsze lata reinwestowanie zarobionych środków.

Fundusze europejskie i pieniądze samorządowe nie mogą być wykorzystywane do ciągłego dofinansowania działalności gospodarczej. Jeżeli turystyka żeglarska ma wreszcie zacząć się u nas rozwijać to władzą samorządowym powinno zależeć bardziej na żeglarzu czarterobiorcy.

Poddając w wątpliwość ewentualną popularność 2-4 osobowego „kilerka” nie chciałem dezawuować rodzinnego zalewowego pływania. Wręcz odwrotnie uważam, że czarterownie powinny nastawiać się właśnie na rodzinne pływanie małymi i prostymi w obsłudze jednostkami żaglowymi lub motorowymi ale tzw. „masurian concept”.
Jeżeli nie uda się nam wykreować takiego rodzaju żeglarstwa to przegramy wszyscy a rozbudowę Trzebieży czy budowę falochronu w Stepnicy możemy sobie darować.

ins napisał(a):
Jakbyś doczytał do końca mój wpis wiedziałbyś o co lotto.

Doczytałem i nadal nie wiem co sugerujesz.

M@rek napisał(a):
Na koniec takie pytanie, oglaszales chec udostepnienia Twojego jachtu na zasadzie wzajemnosci na innym akwenie. Miales jakis chetnych i zrealizowales juz jakas wymiane ?

Odzew nie był duży, chyba tylko trzy zapytania i jedynie jedna wymiana została zrealizowana. O dziwo była to wymiana z Holendrem który znał Nautinera a kontakt nawiązaliśmy dzięki moim kolegom z pracy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 01:01 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
ins napisał(a):
Jakbyś doczytał do końca mój wpis wiedziałbyś o co lotto.

Doczytałem i nadal nie wiem co sugerujesz.

Rzecz chyba prostą, zrównanie akwenów treningowych T z zakresem uprawnień ŻJ.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 01:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Rzecz chyba prostą, zrównanie akwenów treningowych T z zakresem uprawnień ŻJ.


A tak z ciekawości - takie zrównanie to w czyjej Piotrze wg Ciebie gestii ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 04:53 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
Rzecz chyba prostą, zrównanie akwenów treningowych T z zakresem uprawnień ŻJ.


A tak z ciekawości - takie zrównanie to w czyjej Piotrze wg Ciebie gestii ?


Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 09:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
SIRK napisał(a):
M@rek napisał(a):
Na koniec takie pytanie, oglaszales chec udostepnienia Twojego jachtu na zasadzie wzajemnosci na innym akwenie. Miales jakis chetnych i zrealizowales juz jakas wymiane ?

Odzew nie był duży, chyba tylko trzy zapytania i jedynie jedna wymiana została zrealizowana. O dziwo była to wymiana z Holendrem który znał Nautinera a kontakt nawiązaliśmy dzięki moim kolegom z pracy.


Widzisz , wlasnie to jest odpowiedz , choc nie wprost, na Twoje tezy. Mozemy miec zyczenia ale Twoje nie bardzo przystaja do realiow, Gdyby byly takie potrzeby o jakich piszesz zainteresowanych byloby bardzo wielu. Zeby czartery jko bussines sie rozwijaly , musza przynosic zysk. Proby zbilansowania kosztow w Kamieniu, jak widzisz tu na forum, skutkuja odplywowi klijeny=tow. O nakladach na rozbudowe infrastrukturu zeglarskiej nawet juz pisalem. Powtorze, w naszym regionie powstala za prywatne pieniadze tylko jedna niewielka przystan, "Narwal" na Skolwinie. To nie jest zaden oplacalny interes. Gdyby bylo inaczej prywatne marinyrosnelyby jak grzyby po deszczu bo miesc dogodnych jeszcze nie brakuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.


Piotrze - a cóż masz za przeszkodę, żeby wystąpić do ministra z takim wnioskiem i przepilotować temat ?

Samo się nie zrobi a Tobie rozumiem na tym zależy ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 10:03 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
ins napisał(a):
Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.


Piotrze - a cóż masz za przeszkodę, żeby wystąpić do ministra z takim wnioskiem i przepilotować temat ?

Samo się nie zrobi a Tobie rozumiem na tym zależy ?
Mi..... czy zależy?
Nie mam duszy społecznikowskiej. To jest bardziej interes posiadaczy jachtów którzy chcieli by na tym zarobić oraz samych potencjalnych chętnych, co najwyżej mogę zainteresować tym PZŻ by ....ops, ale przecież wedle Ciebie PZŻ ma zajmować się wyłącznie sportem.
Czyli nie ma tematu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
To jest bardziej interes posiadaczy jachtów którzy chcieli by na tym zarobić oraz samych potencjalnych chętnych,


No widzisz Piotrze - jasno piszesz kto ma w tym interes, więc ta grupa niechaj się taką rzeczą zajmie.

Poza tym jeżeli mówimy o tym, aby nastąpiło:
ins napisał(a):
zrównanie akwenów treningowych T z zakresem uprawnień ŻJ.


to wydaje mi się, że tu akurat chyba wchodziłoby to w zakres owego zajmowania się sportem przez związek.

Czyli niechaj walczy z tym także związek.

Jest tam funkcja V-ce Prezesa ds sportu - chyba pełni ją niejaki Kusznierewicz - więc wygląda, że to jego działka.

I tyle w temacie bo cóż nam - biednym żuczkom od przyjemnościowego pływania - do tego ... ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
ins napisał(a):
aby móc normalnie czarterować i mieć ubezpieczony jacht to powinien jacht posiadać kartę bezpieczeństwa.
Coś w tym złego ? Wszystkie iachty czarterowe w Unii muszą mieć dokument bezpieczeństwa. U naszych zachodnich sąsiadów mają przeglądy i inspekcje CO ROKU. I to nowe jachty. Mam przed sobą właśnie taki dokument. Jacht kategorii projektowej A zbudowany w 2014, inspekcja w 2015 dokument ważny do 2016 na III Rejon.
A u nas ? Płacz bo trzeba kartę bezpieczeństwa. A sam widziałem 2 jachty czarterowe które wróciły z rejsu po Bałtyku w minione lato z oberwanymi balastami. A ich kapitanowie żadnego zdarzenia typu kontakt z dnem lub inna przeszkodą wodna nie zgłosili.
Macie pewność ze czarterując jacht nie odpadnie mu balast ? Która z firm czarterowych w Polsce sprawdza część podwodna po powrocie z czarteru ? Bo ja nie znam żadnej. A DWA urwane balasty w jednym miesiacu to chyba więcej jak "czerwona lampka" to ryk syreny alarmowej !!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2019, o 10:55 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
reed napisał(a):
Coś w tym złego ? Wszystkie iachty czarterowe w Unii muszą mieć dokument bezpieczeństwa.

W którym poście stwierdziłem iż wymóg posiadania kart bezpieczeństwa dla jachtów czarterowych jest zły?

Chodzi o to by Żeglarz Jachtowy będący skipperem na jachcie czarterowym z KB na obszar "T" mógł w zgodzie z prawem przepłynąć z Trzebieży do Wolina i z Dziwnowa do Świnoujścia

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 171 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL