Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 00:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 maja 2019, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kapitan Kwak napisał(a):
"Poszukiwania zawieszono." Czy to znaczy, że mogą być wznowione?

Akcja ratownicza może być przerwana, zawieszona lub zakończona i w każdym przypadku w zależności od zaistniałych okoliczności regulują to odpowiednie procedury.

_jp_ napisał(a):
Gdzie i kiedy widziałeś rybaków na 12-metrowej łodzi pracujących w morskich ubraniach ratunkowych?

Nikt i nigdzie nie pracuje w kombinezonie ratunkowym (SOLAS).
Nikt i nigdzie nie wykonuje standardowych prac pokładowych w kombinezonie ochronnym(SOLAS).
Spotkałem natomiast wiele grup zawodowych, nie wyłączając rybaków, pracujących w kombinezonie asekuracyjnym (nonSolas) charakteryzujących się różnymi parametrami izolacyjnymi.

_jp_ napisał(a):
z taką powierzchnią boczną... jaką to miało stateczność?

Wystarczającą(?), zadawalającą(?) lub może spełniającą określone kryteria(?).

Kurczak napisał(a):
Ale ciekawi mnie na czym polegała dziwność tej fali, przecież to nie był jedyna jednostka pływająca w tej części Bałtyku. Może ktoś coś widział i potrafi scharakteryzować ?

Niestety nie pomożemy, raczej nikt z nas w tym krytycznym czasie nie przebywał w gabinecie (toalecie?) dyrektora ZPM Mrzeżyno.

_jp_ napisał(a):
Niejeden kuter rybacki zatonął z powodu nagłej utraty stateczności wywołanej zbyt dużym lub źle rozmieszczonym ładunkiem... Na zdjęciu, które wkleiłem wyżej widać nadspawane blachy rufowego nadburcia... ciekawe czy po tej przeróbce ktoś mu robił wykresy stateczności...

Bardziej mnie ciekawi, czemu znów (to nie pierwszy przypadek!) nie odebrano sygnałów EPIRBa? czyżby,klasycznie, był przywiązany drutem żeby fala nie zabrała? Czy te urządzenia (którym powierzamy swoje życie) są jednak tak zawodne?

Jakieś dane statystyczne a może własne doświadczenia i obserwacje.
Bardziej mnie natomiast ciekawią te masowo wiązane drutem i zawodne EPIRBy ale o źle zasztauwanych skrzynkach z rybą także możesz pisać.

Cytuj:
Jakoś sobie ubzdurałem, że ...

w obliczu takiej tragedii potrafimy trzymać język za zębami.
Cytuj:
Chociaż... teraz wszystko jest możliwe:-(

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2019, o 15:48 

Dołączył(a): 20 cze 2013, o 11:39
Posty: 126
Podziękował : 26
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pojawiła się informacja o odnalezieniu kutra.
"We wraku nie znaleziono ciał pozostałych członków załogi"
https://fakty.interia.pl/polska/news-tvn24-na-baltyku-zlokalizowano-zaginiony-kuter,nId,3000712


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2019, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Uzupełnienie wcześniejszej infirmacji:

"Rzecznik prasowy Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa w Świnoujściu Rafał Goeck poinformował „Wyborczą”, że wrak kutra Świ-82 został odnaleziony ok. 3 mil morskich na północ od Niechorza (na Pomorzu Zachodnim) na głębokości 14-17 m.

– Mieliśmy wiedzę już wcześniej, że w tym miejscu na dnie leży wrak, ale nie było pewności, że to kuter, którego szukamy – informuje Goeck. – Na wniosek prokuratury, która poprosiła nas o udostępnienie statku ratowniczego „Cyklon”, w poniedziałek ok. godz. 12.20 nurkowie zeszli pod wodę we wskazanym miejscu.

Nurkowie potwierdzili, że na dnie spoczywa wrak kutra Świ-82. Wewnątrz znaleźli ciało mężczyzny. To prawdopodobnie jeden z członków załogi. Drugie ciało ratownicy odnaleźli w zeszłą środę pod tratwą ratunkową na pełnym morzu, ale nie udało się go podjąć z wody – podczas próby wydobycia ciało poszło na dno.



Czteroosobowa załoga kutra we wtorek o godz. 2 poinformowała drogą radiową, że za godzinę będzie w Mrzeżynie. 20 minut później jednostka znikła nagle z radarów Straży Granicznej. [b]Z radarowych zapisów wynika, że kuter płynął spokojnie w stronę portu, a dopiero tuż przed tragedią wykonał nagły zwrot. Nie wiadomo, z jakiego powodu".[/b]

Za GW Szczecin

Warto zobaczyć film z tego linku. Tak działa SG
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/201 ... z-rybakow/

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2019, o 22:29 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Bardzo ciekawa jest ta informacja, że na samym końcu gwałtownie skręcili. Jaki mógł być powód? Awaria steru, brak kontroli nad jachtem, utrata stateczności i wywrotka? Czy to realne?

Poza opcjami typy wybuch itp (co pewnie wyjaśni badanie wraku) ostatnie co mi przychodzi do głowy to kolizja lub desperacka próba jej uniknięcia, ale z czym? W krakena mnie wierzę..

Bardzo dziwna ta historia. Przykra tragedia, ale przyznam, że mnie niesamowicie interesuje jej wyjaśnienie.

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2019, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cytuj:
wrak kutra Świ-82
Chciałbym tylko formalnie sprostować.

ŚWI-82 to nie kuter, lecz pokładowa motorowa łódź rybacka.
Zbudowana ze stali w 2003 r. przez Zakład Usług Remontowych w Szczecinie, przebudowana w 2005 i 2012 r.
Początkowo miała pojemność (czyli tzw. tonaż brutto) 9,73 jednostek, nośność 10,0 ton, wymiary 9,90×3,96×1,43 m, silnik WSW Andrychów SW400, 73,5 KM/54,1 kW.
Po ostatniej przebudowie miała pojemność 9,36, nośność 12,5 t, wymiary 11,95×3,96×1,86 m, silnik Volvo Penta TMD-102A, 68 KM/50 kW.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Ostatnio edytowano 20 maja 2019, o 22:39 przez Stara Zientara, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2019, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Dla mnie szokiem jest, że jednostka znajdująca się w odległości 3Mm od brzegu znika z radarów Straży Granicznej, a ta dopiero po 1O godzinach wszczyna alarm i powiadamia SAR. Tragedii dopełnia kompletna indolencja kapitanatu portu uprzedzonego przez ŚWI82, że o 3 w nocy wchodzą do portu.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”



Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowania - 2: hoopak, WrobelSwirek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2019, o 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Ostatnio edytowano 21 maja 2019, o 12:46 przez markrzy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2019, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Może za dużo amerykański filmów się naoglądałem, ale kolejny raz szlag mnie trafia gdy czytam coś takiego:
" W ostatnią środę, na miejscu zatonięcia ŚWI82 ratownicy natrafili na tratwę ratunkową. Pod nią znajdowało się ciało rybaka. Ratownikom nie udało się go przedostać na pokład: - Ciało zaplątało się w liny - mówi Rafał Goeck. - W trakcie próby wydobycia wysunęło się z nich i poszło na dno."
Mam rozumieć , że na ribie SAR-u jest kilku ratowników oszpejonych po zęby, a nie ma nikogo ubranego / chociaż / w piankę z podstawowym sprzętem nurkowym, aby skoczyć do wody??????????????????. Przecież pod tratwą teoretycznie mógł być jeszcze żywy rozbitek, którego przy życiu trzyma resztka adrenaliny i śmierć następuję w momencie przybycia ratunku. Ratownicy szukający rozbitków po tylu godzinach, chyba powinni zakładać , że takowy delikwent w stanie skrajnej hipotermii nie będzie w zdolny do JAKIEJKOLWIEK współpracy z jednostką SAR-u.
To jest da mnie przynajmniej chyba wzorcowy przykład totalnie nieudolnie przeprowadzonej akcji ratunkowej. Od samego początku do końca.
W sprawozdaniach SAR-u będzie to ładnie wyglądało: Zadysponowaliśmy 6 jednostek, śmigłowiec i samolot tyle , że 10 h za późno.

Nadmienię , że warunki w momencie akcji były więcej niż dobre!!!!!/ Pełne słońce , wiatr do 4B i to wszystko się dzieje 5500 metrów od brzegu. Nie na pełnym oceanie.


Załączniki:
59997_14052019.jpg
59997_14052019.jpg [ 73.36 KiB | Przeglądane 5556 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Ostatnio edytowano 21 maja 2019, o 13:01 przez markrzy, łącznie edytowano 1 raz

Za ten post autor markrzy otrzymał podziękowania - 3: hoopak, reed, WrobelSwirek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2019, o 12:48 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 738
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Czy nie da rady go wytargać na powierzchnię? Przecież aż tak ciężka taka jednostka nie jest. Odpompowac wodę zatargać do portu i zbadać przyczyny zatonięcia.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2019, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
marioczewa napisał(a):
tak ciężka taka jednostka nie jest
Pusta ma 12 ton.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2019, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
markrzy napisał(a):
ale kolejny raz szlag mnie trafia gdy czytam coś takiego:


A mnie życie nauczyło podchodzić z dużą ostrożnością do tego co można przeczytać w prasie...


markrzy napisał(a):
Ciało zaplątało się w liny - mówi Rafał Goeck. - W trakcie próby wydobycia wysunęło się z nich i poszło na dno."


Może w drabinkę, może w dryfkotwę...


markrzy napisał(a):
Przecież pod tratwą teoretycznie mógł być jeszcze żywy rozbitek,



A może ciało wysunęło się gdy obracano tratwę? Nie wysnuwajmy daleko idących wniosków na podstawie niepełnych wiadomości...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2019, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3164
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Jurmak napisał(a):
A mnie życie nauczyło podchodzić z dużą ostrożnością do tego co można przeczytać w prasie


Posłuchaj wywiadów z rybakami, są zbulwersowani całą akcję, a w zasadzie jej brakiem.
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/201 ... z-rybakow/

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jurmak napisał(a):
A może ciało wysunęło się gdy obracano tratwę?


a może delikwent tracąc przytomność w oczekiwaniu na nie nadchodzącą pomoc sam się zaplątał w liny , aby przynajmniej rodzinie ciało postawić?? Nie pomyślałeś o tym?
Brałem udział w kilku poważnych akcjach ratunkowych GOPR-u w górach. Jakieś tam doświadczenie posiadam. Żywioły podobne.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2019, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wprawdzie HEL 103 (ex. WŁA 288) to większa jednostka była, ale gdyby nie łowiący w pobliżu HEL 111 - też pewnie skończyłoby się tragicznie.
http://pkbwm.gov.pl/images/Raporty/Raport_koncowy_Hel--103-v.kocowa-06.05.2019.pdf

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2019, o 15:43 

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 21:48
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: mam
https://niezalezna.pl/239761-ryby-lapow ... sa-zarzuty
http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7, ... -ryby.html

Świadkowie? Prokuratura powinna bardzo dokładnie tę sprawę wyjaśnić...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2019, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
basior napisał(a):
https://niezalezna.pl/239761-ryby-lapowka-dla-inspektorow-sa-zarzuty
http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7, ... -ryby.html

Świadkowie? Prokuratura powinna bardzo dokładnie tę sprawę wyjaśnić...


Jakiś związek z tą smutną sprawą ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 3: Kapitan Kwak, Ryczaca 40ska, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2019, o 14:02 

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 21:48
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: mam
Oby nie. Ale powinni to wykluczyć.
Wklejam zakończenie tekstu z pierwszego linka:

https://niezalezna.pl/239761-ryby-lapow ... sa-zarzuty

"Jak dodaje policja, w ubiegłym roku w tej samej sprawie został skierowany akt oskarżenia przeciwko inspektorowi rybołówstwa morskiego oraz armatorom kutrów rybackich z portu w Mrzeżynie".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2019, o 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pytam raz jeszcze jaki związek ma afera z kontrolerami sprawdzającymi ilość złowionych ryb oraz przestrzeganie limitów połowowych z zatonięciem ŚWI-82 ?

Z łaski swojej nie zaśmiecaj wątku, który dotyczy, zatonięcia kutra, śmierci rybaków i nieszczęścia, które dotknęło ich rodziny.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 2: Colonel, sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2019, o 22:49 

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 21:48
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: mam
Przepraszam za skrót myślowy. Jak wiemy zdarza się, że gdy toczą się śledztwa ( a w tym przypadku jest śledztwo w sprawie korupcji obejmujące wiele osób), niewygodni świadkowie giną w „wypadkach”, popełniają „samobójstwa”, nagle umierają w szpitalach, choć wcześniej nie chorowali itp. itd. To jest tylko przypuszczenie o baaardzo małym prawdopodobieństwie, ale być może powinno być wzięte pod uwagę, bo okoliczności tej tragedii są dziwne, jak sami zresztą w tym wątku pisaliście.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2019, o 07:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Taaa... a nasi wschodni sasiedzi kilka lat temu wyprodukowali mgłe a Armstrong spacerowal w studio Paramount....

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 135 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL