Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 02:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 cze 2019, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Dotarła do mnie informacja o TimeZero v.4
Załącznik:
TZ.JPG
TZ.JPG [ 135.74 KiB | Przeglądane 5570 razy ]


Programu Mexsea TZ niestety nie znam. Próbowałem w jakiś sposób pozyskać informacje (aby móc chociaż przyrównać do znanego mi OpenCPN), ale... nie potrafię. Bo przy porównaniu (dla przeciętnego użytkownika) nie da się uciec od kwestii możliwości, ceny, albo ceny do możliwości.

Na stronach https://enavigare.pl/27-tz-navigator nie ma w ogóle ceny wersji 4 (jest trzeciej), jest tylko upgrade do niej... A na https://enavigare.pl/28-tz-professional jest cena wersji 3 i upgrade do... wersji 3!

Nie wiem czy dobrze rozumuję , że trzeba kupić wersje 3 + upgrade do 4? Czyli (z mapą WIDE) zapłacić 2.770 + 670 = 3.440,- złotych?

Nie widzę też informacji o okresie ważności map. Nie znajduję informacji o różnicach wersji "navigator" i "professional" (8.300,- v.3 bez map, brak upgrade do versji 4.) ani pomiędzy wersją 3 a 4 (poza tymi z informacji). Nie wiem czy moduł Advenced Routing (1.700,-) do wersji 4 jest potrzebny czy jest w programie (opis mailowy)? Nie wiem co robi moduł "WASSP" (8.300,-), ani moduł "VDR" (8.300,-). Domyślam się tylko czemu służą moduły "S63" (8.300), czy "radar FURUNO" (2.700,-).

Trochę ta strona enavigare jest... profesjonalna mało :-? . Albo inaczej: nie zaspokaja moich potrzeb informacyjnych! :-(

Nie wiem też czy jest gdzieś dostępna instrukcja do wersji 4, po angielsku/polsku (może zmieniło się coś od czasu wydania książki "Morska nawigacja elektroniczna w praktyce" Grzegorza Pawlaka, gdzie autor pisał: "Program dostarczany jest w Polsce z polskim podręcznikiem" s.78)

Ktoś ma, używa, wie coś więcej z praktyki?

Wojtek

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2019, o 20:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Ja mam, używam TZ Navigator v3.3
W porównaniu do open CPN to niebo a ziemia.
Ale obawiam się że nie wykorzystuję możliwości tego programu nawet w 20% więc nie bardzo wiem jak mogę pomóc.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2019, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
junak73 napisał(a):
Ja mam, używam TZ Navigator v3.3
W porównaniu do open CPN to niebo a ziemia.
Ale obawiam się że nie wykorzystuję możliwości tego programu nawet w 20% więc nie bardzo wiem jak mogę pomóc.

Może znasz cenę wersji 4 (bez map, jeśli jest dostępna)?
Możesz podać z 5-10 cech / właściwości / rozwiązań / funkcji które przekonały Cię do tego programu (zakładam, że dla Ciebie TZ to "niebo", a OCPN to "ziemia" ;-) ), i/albo kilka cech uziemiających OpenCPN? Tak, żeby każdy indywidualnie mógł ocenić, czy dla niego funkcjonalność np. "wybijania szklanek" jest istotna... :cool:

Ja też - obawiam się - możliwości OCPN wykorzystuję w niewielkim stopniu... :mrgreen:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2019, o 06:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
1 Intuicyjne działanie
2 mozliwość nałożenia gribów pogodowych
3 obliczanie routingu w/g ściągniętych gribów
4 ogólna " czytelność" map, modułów, etc.
5 możliwość korzystania z kilku map na raz Jeppsen, navionics c-map.

program z mapą wide Bałtyku kupiliśmy z kolegą na spółę i wyszło po 1200 zł
tragedii nie ma.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2019, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
junak73 napisał(a):
1 Intuicyjne działanie
2 mozliwość nałożenia gribów pogodowych
3 obliczanie routingu w/g ściągniętych gribów
4 ogólna " czytelność" map, modułów, etc.
5 możliwość korzystania z kilku map na raz Jeppsen, navionics c-map.

1 i 4 - odrzucam z rozważań, bo te "cechy" są niemierzalne, zależą tylko od użytkownika i jego przyzwyczajeń (czytaj: to czego się używa jest "intuicyjne" i "czytelne")).
pozostałe: możliwość nałożenia GRIBów na mapę, routing (po gribach) jak i praca na różnych mapach na raz jest możliwa także w openCPN.

Czy ten routing, o którym piszesz (3) w TZ jest w programie, czy trzeba dokupić moduł "Advanced Routing" za 1660 zł?

Zakupiona przez Ciebie mapa WIDE jaki ma okres aktualizacji, jak często jest aktualizowana? Ile kosztuje odnowienie?

Piszesz że kupiłeś na spółkę. jak wygląda licencjonowanie? Czy program jest przypisany do sprzętu? Można przypisać do dwóch komputerów na raz? Zmieniać przypisanie? Jest klucz sprzętowy?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2019, o 21:00 

Dołączył(a): 16 sty 2015, o 16:00
Posty: 66
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 63
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zakupiony program możesz zainstalować na dwóch komputerach. Można w wypadku zmiany sprzętu przenosić między komputerami. Oczywiście na "starym" trzeba program najpierw odinstalować aby móc go uruchomić na nowym.Ja ma wersję 2.
Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2019, o 20:54 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Ja też wolałem wersję TZ 2.0 ale jak kupowałem legala to już nie było. Do Wojtka.
w wersji TZ routing był w zestawie, teraz w TZ Navigator trzeba dokupić .
O aktualizacji i odnowieniu nie mam zielonego pojęcia

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2019, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Od pamiętnej(?) dyskusji o „wszystkomającym SailCruiserze”, „mulącym Maxie” czy „pseudo profesjonalnym Openie” w funkcjonalności stricte nawigacyjnej tych programów nie zaszły wielkie zmiany. Natomiast zmieniła się na korzyść OpenCPN sytuacja z dostępnością do aktualnych map oraz równocześnie rozszerzyła się o dodatkowe banki informacji oferta wszystkich producentów. Mamy obecnie dostępne co raz bardziej rozbudowane serwisy pogodowe, ostrzeżeń nawigacyjnych czy chociażby dodatkowe informacje o portach lub jakiekolwiek inne, np. godziny otwarcia tawerny.

Reasumując, przy wyborze ja bym się kierował wyłącznie swoim subiektywnym przyzwyczajeniem do „gałkologii” oraz oczywiście ceną która musiałaby uwzględniać koszt map dla danego akwenu i ewentualnie ich aktualizacje. Dodatkowe funkcje/nakładki które nie dla każdego muszą mieć taką samą wartość będzie chyba najtrudniej porównać.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL