Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 02:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 cze 2019, o 18:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ryś napisał(a):
Co natomiast mnie bawi to Monii potępienie straszliwej zbrodni - gdy mieszka teraz, i działa, w kraju o filozofii prawa wręcz przeciwnej do tutejszej judai... no, sowieckiej powiedzmy.


Zmiana miejsca zamieszkania nie ma nic do rzeczy. Z Wielmożnej Pani Moniki Matis bije cały czas - zakładam, że nabyta, a nie wrodzona - sowiecka rewolucyjna czujność, połączona z skłonnością do konfabulacji na temat bliźnich.
Zero angielskiej powściągliwości.
Jak dodamy do tego wybiórcze poczucie przyzwoitości to ...........

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 18 cze 2019, o 19:08 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ryś napisał(a):
pamiętam jednak że i wprzódy nigdzie nie było wymagane, prawem czy lewem, by staż odbywać na jachtach jakichś określonych rodzajów, długości lub powierzchni żagla, albo w rejonach żeglugi.
Było takie Zarządzenie PZŻ "Interpretacja warunków przystąpienia do egzaminu".
Niestety, jestem poza domem, więc nie mogę zajrzeć do niego i podać szczegółów.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ryś napisał(a):
pamiętam jednak że i wprzódy nigdzie nie było wymagane, prawem czy lewem, by staż odbywać na jachtach jakichś określonych rodzajów, długości lub powierzchni żagla, albo w rejonach żeglugi.


Owszem, było wymagane.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2434
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 371
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Moniia napisał(a):
Ryś napisał(a):
pamiętam jednak że i wprzódy nigdzie nie było wymagane, prawem czy lewem, by staż odbywać na jachtach jakichś określonych rodzajów, długości lub powierzchni żagla, albo w rejonach żeglugi.


Owszem, było wymagane.


Szczegóły historyczne u Marka Berkowskiego.

https://allegro.pl/oferta/vademecum-mor ... bi_m=reco&

https://allegro.pl/oferta/vademecum-mor ... 7728185037

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Było takie Zarządzenie PZŻ "Interpretacja warunków przystąpienia do egzaminu".
Niestety, jestem poza domem, więc nie mogę zajrzeć do niego i podać szczegółów.

Wrzucałem już (z Berkowskiego) https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=571665#p571665


Załączniki:
Interpretacja.docx [22.89 KiB]
Pobrane 198 razy

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 20:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
"Staż uzyskany przez prowadzącego w rejsie w którym przekroczył on swoje uprawnienia nie może być uznany przy rozpatrywaniu wniosku o dopuszczenie do egzaminu na wyższy stopień."
Podobnie interpretowano zasady pochodzenia do egzaminów na JSM.

Prowadząc jachty pod banderą państwa, które dopuszczało bezpatencie do np. 15 metrów Lc jachtu czyli zdecydowanie o powierzchni żagla ponad 40 m/2, ;lub które dopuszczało do pływania poza granicę morza terytorialnego bądź 20 Mm od brzegu za przedstawieniem tzw sailing licence, prowadziłem je w zgodzie w prawem polskim i prawem obcych państw.
Próby odrzucenia moich kart rejsów przez PZŻ były bezprawne nawet w tamtych czasach.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Prowadząc jachty pod banderą państwa, które dopuszczało bezpatencie do np. 15 metrów Lc jachtu czyli zdecydowanie o powierzchni żagla ponad 40 m/2, ;lub które dopuszczało do pływania poza granicę morza terytorialnego bądź 20 Mm od brzegu za przedstawieniem tzw sailing licence, prowadziłem je w zgodzie w prawem polskim i prawem obcych państw.
Próby odrzucenia moich kart rejsów przez PZŻ były bezprawne nawet w tamtych czasach.
Tego chyba nikt nie podważa. Rejsy były legalne, a próby ich "nieuznawania" były bezprawne.
Wymaganie aby aby taki rejs był np. do 20 mil było jak - nie przymierzając - wymaganie aby na dzisiejszej opinii były "namiary na kapitana"...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 21:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniia napisał(a):
Owszem, było wymagane.
Nie, nie było. Owszem, w tem sęk, i rzecz cała. :mrgreen:
Wymagania są zapisane w przepisie - jest ustawa czy zarządzenie. Nawet niechby zarządzenie zarządu PZŻ. ;)
Ale nic takiego nie było.
Było sobie niewiadomoco, wypisane sobie przez niewiadomokogo na powielaczu jako uwagi dodatkowe załączone, dodatkowo, pod "interpretacją pojęć zawartych w warunkach dopuszczenia do egzaminów na stopnie jachtowego kapitana żeglugi wielkiej i bałtyckiej".... Łoj, uff. Które tu koledzy pracowicie wklejają jakby były ważniejsze niż ustawa o kulturze. ;) Kulturze fizycznej, by z kulturą nie mylić.

Natomiast wymagania są (znaczy były), i konkretnie opisane w zarządzeniu.
Zarządzeniu Przewodniczącego Głównego Komitetu Kultury Fizycznej i Sportu (spocznij) w sprawie stopni żeglarskich i motorowodnych.
Wraz ze specjalnym Załącznikiem do Zarządzenia Przewodniczącego Głównego etc, etc, pt: Szczegółowe warunki oraz tryb uzyskiwania stopni żeglarskich i kwalifikacje wymagane do pełnienia funkcji na jachtach żaglowych i motorowo-żaglowych.
Każdy może sobie sprawdzić że w w/w aktach, prawnych co by nie rzec, wymagany staż jest opisany jasno i jednoznacznie - nie to co dziś :mrgreen: - natomiast nie ma w nich żadnej delegacji pozwalającej PZŻ (czy komukolwiek) coś sobie nadinterpretować, wymyślać, douściślać, czy jakkolwiek zmieniać owe wymogi stażowe.
Jest natomiast delegacja do ustalenia programu szkoleń i sposobu egzaminowania. Z czego i prosty wniosek że gdyby GKKFiS chciał im pozwolić, toby pozwolił.

(przepisywał nie bede - a w Berkowskim od str. 246 ;) )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 22:51 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
wymaganie aby na dzisiejszej opinii były "namiary na kapitana"...

A są takie?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
plitkin napisał(a):
Chyba jednak nie. Opisujesz STRASZNĄ w swoich skutkach sytuację: uznaniowość lub widzimiś "decydenta"

Chyba jednak tak, tu nie chodzi o zakwestionowanie twojego oświadczenia. Pytanie oraz odpowiedź naszego zaangażowanego kolegi dotyczyła dokumentu wystawionego przez osobę trzecią. Biorąc na poważnie niektóre wypowiedzi osoba taka mogłaby podpisać się krzyżykiem a nazwę jachtu oraz wszelkie dodatkowe informacje zastąpić dwoma krzyżykami.

Tak jak napisałem wcześniej już mi się nie chcę reagować na jedynie słuszne wykładnie prawne. Całe szczęście, że nowy system komercyjnych dokumentów żeglarskich co raz bardziej wpisuje się w naszą rzeczywistość a cała ta szopka z uwalnianiem się żeglarstwa „sportowo-przyjemnościowo-profesjonalnego” prędzej czy później się zakończy.
Oczywiście każdego uczestnika tej zabawy powinny obowiązywać te same reguły i ci wszyscy kapitanowie czy to mali czy wielcy, kartonowi czy plastikowi nie powinni krzyczeć o prawach nabytych tylko solidarnie wyrzucić patenty skażone grzechem pierworodnym do kosza.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Ryś napisał(a):
Nie, nie było. Owszem, w tem sęk, i rzecz cała.
Wymagania są zapisane w przepisie - jest ustawa czy zarządzenie.
To nawet mialo nazwę: "prawo powielaczowe". De iure - masz rację - nie obowiązywało, jednak de facto - jak najbardzeiej...
Zobacz, że te "ukazy" trafily do ksiązki "Vademecum morskich przepisow jachtowych"... czemu?
Ważne, żeby obecnie zwalczać wszelkie ciągoty "działaczy" do tworzenia podobnych instrukcji...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2019, o 23:07 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ważne, żeby obecnie zwalczać wszelkie ciągoty "działaczy" do tworzenia podobnych instrukcji...


Zwalczaj!!! Kto Tobie, Panie Wojciechu Bartoszyński przeszkadza w tym? tylko nie rób tego kosztem przeciętnego kandydata na JSM który będzie chciał gładko przejść przez procedury, bez utarczek z komisją lub jakąś komórką w PZŻ, zważywszy na to że interpretacja przepisów nawet w wykonaniu ministerstwa jest delikatnie pisząc, labilna.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 05:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
A są takie?
-> czwarty post w temacie.
ins napisał(a):
tylko nie rób tego kosztem przeciętnego kandydata na JSM który będzie chciał gładko przejść przez procedury, bez utarczek z komisją lub jakąś komórką w PZŻ
I właśnie dlatego "prawo powielaczowe" działało; nikt nie śmiał zakwestionować wymyślanych "wymogów", bo każdy chciał gładko przejść przez procedury, bez utarczek z komisją lub jakąś komórką.
Ja piszę jakie jest obowiązujące prawo (bo "prawa powielaczowego" nie znam). Ty, jako osoba posiadająca "znajomość funkcjonowania organu wydającego patenty", informujesz jakie są obowiązujące w tym organie "interpretacje". Kandydat sobie przeczyta i zdecyduje.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 05:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SIRK napisał(a):
Oczywiście każdego uczestnika tej zabawy powinny obowiązywać te same reguły i ci wszyscy kapitanowie czy to mali czy wielcy, kartonowi czy plastikowi nie powinni krzyczeć o prawach nabytych tylko solidarnie wyrzucić patenty skażone grzechem pierworodnym do kosza.

Hmm tak sobie czytam po cichu ten wątek i zapytam, czy to co napisałeś a ja zacytowałem odnosisz także do siebie? Tym bardziej że Twoje uprawnienia to:
SIRK napisał(a):
ActiveCaptain & more


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 06:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marian.... po co?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 08:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Zobacz, że te "ukazy" trafily do ksiązki "Vademecum morskich przepisow jachtowych"... czemu?
A rok wydania coś mówi?
A może pamiętają komu toto PZŻ podlegało? :mrgreen:
Albowiem w warunkach okupacji wojskowej bardzo ważnem zadbać o właściwe wychowanie "młodzieży wysportowanej" we właściwym duchu - nie mówiąc już o upilnowaniu tego elementu niebezpiecznego, bo o tem nie mówiono ;) - więc i starano się zastraszyć kogo się da? To najprościej. A zwłaszcza tych różnych działaczy, którzy przecie już byli wszyscy właściwego ducha i prawidłowej postawy, znaczy przerażeni do szpika - niewiele im było trzeba...
Ale to działa(ło) tylko na owych ze stanem lękowym wpojonym. Dlatego też mówię że owe... 'zalecenia'? nie były wymagane. Można było.
Bo też, na domiar, te żeglarze bywało same zaś pracowali, jak i budzili dreszcze zarówno, we wojskówkach i różnych takich tam... :lol:

O, roku ów...
Gdy to 'odnośne władze sportu polskiego' udały się do Bratniego Sojuza celem otrzymania instrukcji i przeszkolenia jak nam zorganizować "sport, turystykę i wypoczynek".
No i zorganizowali.
I do dziś trąci, czem nasiąkło.
Aleć odruchy wymiotne rzyg-larska to rzecz - привыкнем со временем! :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 08:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Chciałem zwrócić uwagez ze teraz związek żeglarski po wyborach nowych władz już nie jest passe o czym świadczy chociażby współpraca z SAJ.W sumie już nawet za starych władz było lepiej w końcu Monia usunęła ze swojej stopki zdanie o chęci zniszczeniu związku :D Wygląda na to,że czujność rewolucyjna zachowana tylko wroga trzeba poszukać :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 08:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Tylko jeśli wierzysz iż "kadry decydują o wszystkim" :mrgreen:
Bo jeśli uznasz że jednak system organizacyjny i prawo... to jednak kwestia ideologiczno-cywilizacyjna; by nie rzec kulturowa :lol:

Znaczy, wcale mię nie zdziwi owocna współpraca organizacyj żeglarskich i innych uczonych w piśmie, szczególniej nad treścią pisma... :-P

Innemy słowy: "widzi że most - a jedzie" :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 09:07 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
piotr6 napisał(a):
Chciałem zwrócić uwagez ze teraz związek żeglarski po wyborach nowych władz już nie jest passe o czym świadczy chociażby współpraca z SAJ

Szkoda. Jakby był "passe", to bliżej do "fini".
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojtek, chyba nie warto przykladać standardów własnie mijajacego państwa prawa do minionej i wracającej epoki jednolitej władzy państwowej.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 12:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ty, jako osoba posiadająca "znajomość funkcjonowania organu wydającego patenty", informujesz jakie są obowiązujące w tym organie "interpretacje".


Jakie są interpretacje przepisów to nawet MSiT słabo wie.
Pracownica tegoż ministerstwa próbowała udowodnić mi, że niezdana jedna część egzaminu uprawnia podmiot/związek sportowy do niedopuszczenia do drugiej części egzaminu.

Trochę trwało zanim poszli po rozum do głowy i oficjalnie przyznali mi rację iż teksty rozporządzeń i opis procedur na ich własnych stronach nakłada obowiązek zapewnienia egzaminowanemu przejścia przez obie części egzaminu, bez względu na pozytywną lub negatywną ocenę z jednej.

Na Pana miejscu, Panie Wojciechu Bartoszewski nie szarżowałbym, z pewnością co do tego jak ministerstwo interpretuje zapisy na własnych aktach prawnych.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
(...) w końcu Monia usunęła ze swojej stopki zdanie o chęci zniszczeniu związku :D Wygląda na to,że czujność rewolucyjna zachowana tylko wroga trzeba poszukać :D


Zbyt dużo musiałam tłumaczyć. Co ciekawe, tłumaczenia spotykały się z pełnym zrozumieniem, ale robiło mi pod górkę bo co najmniej pół godziny ze spotkania traciliśmy...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piotr, SAJ za mojej bytnosci w nim z PZŻ nie walczył.
Walczył i nadal walczy z robieniem z organizacji samorzadowych, spolecznych i sportowych przedlużenia władzy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 12:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
piotr6 napisał(a):
(...) w końcu Monia usunęła ze swojej stopki zdanie o chęci zniszczeniu związku :D Wygląda na to,że czujność rewolucyjna zachowana tylko wroga trzeba poszukać :D


Zbyt dużo musiałam tłumaczyć. Co ciekawe, tłumaczenia spotykały się z pełnym zrozumieniem, ale robiło mi pod górkę bo co najmniej pół godziny ze spotkania traciliśmy...


Nikt nie wymaga tłumaczeń

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Moniia napisał(a):
piotr6 napisał(a):
(...) w końcu Monia usunęła ze swojej stopki zdanie o chęci zniszczeniu związku :D Wygląda na to,że czujność rewolucyjna zachowana tylko wroga trzeba poszukać :D


Zbyt dużo musiałam tłumaczyć. Co ciekawe, tłumaczenia spotykały się z pełnym zrozumieniem, ale robiło mi pod górkę bo co najmniej pół godziny ze spotkania traciliśmy...


Nikt nie wymaga tłumaczeń


Przeczytaj drugie zdanie...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Na Pana miejscu, Panie Wojciechu Bartoszewski nie szarżowałbym, z pewnością co do tego jak ministerstwo interpretuje zapisy na własnych aktach prawnych.

Panie Piotrze Sideleski: primo: nie jest pan na moim miejscu, secundo: nie szarżuję, tertio: nie mam pewności.

PS.
Już się zgubiłem (sorry) w sprawie pierwotnej rozbieżności: "namiary na kapitana" w opinii być powinny, czy nie i na podstawie czego? Bo najpierw wypisujesz żeby podawać, a później pytasz czy są takie wymogi...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 15:38 

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 14:37
Posty: 293
Podziękował : 276
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: Jakieś tam
Ryś napisał(a):
piotr6 napisał(a):
Rys,Zbanowanych to powinno być znacznie więcej :D
Pierwszy! :rotfl:
A ja to niby za co? :roll:

_________________
Alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
http://www.szkutnia.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 16:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Warto uporządkować zagmatwany przez Pana Bartoszyńskiego Wojciecha mechanizm uzyskiwania patentów i przystępowania do egzaminów na podstawie opinii.
Otóż to co znajduje się w
ROZPORZĄDZENIU
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKIz dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej,
nie określa w żaden sposób zakresu informacji na opinii wystawionej przez kapitana jachtu, między innymi nie ma tam żadnej wspominki o czymś takim jak wymyślony przez Pana Wojciecha Bartoszyńskiego czytelny podpis.
Jest to takie same kuriozum jak żądanie od petenta, wypełniania rubryk, literami drukowanymi, długopisem, w podaniach i wnioskach.
Krótko pisząc to co wymyślił Pan Bartoszyński, na podstawie brzmienia, punktu 3 z paragrafu 4 w/w rozporządzenia, nadaje się do kosza.

Gdyby kwestia dotyczyła istnienia psiogłowców w Królestwie Księdza Jana można było by to tylko obśmiać.
Ale tak nie jest, bo Pan Bartoszyński postanowił uchodzić za wyrocznie w sprawach dla wielu żeglarzy dość ważnych.

Tym żeglarzom którzy w tym wątku szukają rady poprzedzającej przystąpienie do egzaminu na JSM, proponuję zapoznanie się z brzmieniem punktu 1 z paragrafu 14.
Konsekwencją tego punktu jest nałożenie odpowiedzialności na Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej za prawidłowość przedstawianej opinii lub oświadczenia.
Nawet jeśli jej nie ogląda to podpisując się pod listą obecności zatwierdzonych kandydatów na egzaminie, protokołem egzaminacyjnym i zaświadczeniem o zadaniu egzaminu też bierze za powyższe odpowiedzialność.
Jeśli przewodniczący będzie miał wątpliwości co do dokumentów wymienionych w punkcie 3 paragraf 4 może - i ma do tego prawo - nie dopuścić ich posiadacza do egzaminu.
Jak wiemy nie ma wzorca, ani wymienionych punktów które takie dokumenty mają zawierać w celu uwiarygodnienia posiadanego stażu, w związku z tym przewodniczący jest jedyną instancją rozstrzygającą czy dokumenty zostaną zaaprobowane czy nie, na egzamin.

W związku z tym, Szanowni Żeglarze starając się o opinie, oświadczenia lub je wypisując miejcie na uwadze stan faktyczny wynikający z rozporządzenia - idiotycznego, bo realizującego ambicyjki różnych grup, nie interesy żeglarzy -, a nie opowieści co komu się wydaje.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
ins napisał(a):
Pana Bartoszyńskiego Wojciecha
Informuję zainteresowanych, że nie jestem Węgrem.
ins napisał(a):
wymyślony przez Pana Wojciecha Bartoszyńskiego czytelny podpis.
Jednak czytanie ze zrozumieniem jest trudne. Nic takiego nie wymyśliłem. W przeciwieństwie do
ins napisał(a):
czytelnie imię i nazwisko, wraz z namiarami na kapitana i podpis

Warto byłoby wiedzieć co to jest "podpis"...
ins napisał(a):
Jeśli przewodniczący będzie miał wątpliwości co do dokumentów wymienionych w punkcie 3 paragraf 4 może - i ma do tego prawo - nie dopuścić ich posiadacza do egzaminu.
Naprawdę tak myślisz? Na podstawie "wątpliwości"? Już raz pisałem:
Dokument prywatny (a jest nim opinia z rejsu) korzysta z domniemania autentyczności. Jego prawdziwość może zostać zakwestionowana poprzez przeprowadzenie odpowiedniego przeciwdowodu.
Czyżbyś uważał, że "wątpliwości" przewodniczącego są przeciwdowodem? A swoją niewinność pewnie trzeba udowodnić? :D

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2019, o 17:32 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
ins napisał(a):
Jeśli przewodniczący będzie miał wątpliwości co do dokumentów wymienionych w punkcie 3 paragraf 4 może - i ma do tego prawo - nie dopuścić ich posiadacza do egzaminu.
Naprawdę tak myślisz? Na podstawie "wątpliwości"? Już raz pisałem:
Dokument prywatny (a jest nim opinia z rejsu) korzysta z domniemania autentyczności. Jego prawdziwość może zostać zakwestionowana poprzez przeprowadzenie odpowiedniego przeciwdowodu.
Czyżbyś uważał, że "wątpliwości" przewodniczącego są przeciwdowodem? A swoją niewinność trzeba udowodnić?


Żaden przewodniczący się nie będzie tym przejmował dopóty, dopóki nie będzie określonego wzoru lub sprecyzowanych informacji co dokument musi zawierać.
Takie są konsekwencje niedopracowanego rozporządzenia.
Zresztą domniemanie autentyczności może zachodzić gdy można autorstwo dokumentu przypisać, w sytuacji gdy wystawca jest anonimowy i nie można żadnej osobie autorstwa dokumentu przypisać, nic takiego się nie pojawia.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 19 cze 2019, o 17:34 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 109 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL