Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 19:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 cze 2019, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Hania napisał(a):
Bo rejs się nie odbył a ktoś wziął urlop i jednak coś zapłacił to teraz chce zwrotu,


Jeżeli chodzi o moje rejsy to jak ktoś nie popłynął to składkowego nie zapłacił, więc jakby Haniu nie mój przykład.

Hania napisał(a):
utraciłeś jacht masz jeszcze stresa z ludźmi i urzędami.


To jest niestety prawda, ale jak wieziesz znajomego swoim autem i ów Twój znajomy jadąc Twoim autem zginie w wypadku w czasie tej jazdy to masz podobnie - odpukać tfu, tfu... :-( czego Ci oczywiście nie życzę.

Życie nie jest pozbawione niestety kłopotów i szlag człowieka może trafić nawet przy wspólnym spożywaniu wieczornym wódeczki i dlatego mam z kumplem się nie napić wspólnie kupionej gorzałki ???

A co dopiero mówić o wspólnej jeździe samochodem lub rejsem jachtem ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2019, o 20:46 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Stara Zientara napisał(a):
Seagrams napisał(a):
jak struga kartofle.

USTAWA z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim napisał(a):
Art. 5. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
10c) pasażerze – należy przez to rozumieć każdą osobę, z wyjątkiem:
a) kapitana i członków załogi lub innych osób zatrudnionych na statku lub wykonujących zadania na statku dla jego potrzeb,
b) dziecka w wieku poniżej jednego roku życia;

Czy mi się tylko wydaje,czy nie ma już tego zapisu w tej ustawie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2019, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
Odwrotnie. Nie było, a teraz jest.

Wprowadzono zmiany tu:
USTAWA z dnia 24 lipca 2015 r.
o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw.
Obowiązuje tekst ujednolicony,, w którym jest ten fragment, który zacytował Wojtek.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: kudlaty74, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2019, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Hania, zapiszcie się do SAJ!!!!!!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2019, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1742
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
bury_kocur napisał(a):
Haniu - czy Twoi znajomi nigdy nie pływali z kolegami ?
Nie pytam o Ciebie bo Ty jesteś z założenia skażona nazwą "komercja".
Pytam o sytuację kiedy na pokład normalnego turystycznego jachtu wsiadają kumple - dorzucają się do kosztów i płynie się gdzieś tam rekreacyjnie gdzie oczy poniosą ...


Kocurze: zarówno ja jak i moi koledzy i koleżanki pływaliśmy rekreacyjnie, tam gdzie się dało, gdzie sobie zamierzaliśmy. Ja nie zaczęłam pływania wczoraj tylko jakieś 40 lat temu.
Od 2015 pływam komercyjnie. Zważ, że zmieniły się przepisy. W tzw międzyczasie zmieniliśmy strukturę państwa, dołączyliśmy do UE, zgodziliśmy się na zmiany prawne w rożnych dziedzinach i dostaliśmy na to czas konieczny by się dostosować.

Oczywiście i Ty, i każdy kto tylko chce może pływać po dawnemu. Ja natomiast zwracam uwagę na to, że coś trwale się zmienia, że tam gdzie ja pływam to nowe prawo zaczyna być wobec nas egzekwowane, że tu w kraju sądy, ubezpieczalnie, władze portowe także "patrzą" inaczej.
Ja nie piszę czy to mi się podoba czy nie. Ja nie mam wyjścia jeżeli nadal zamierzam zawodowo robić to co robię. I mogę się tylko starać by robić to najlepiej jak umiem, zaciskać zęby i spełniać kolejne wymogi. Bo to wg mnie jest profesjonalizm z jednej strony i ochrona samej siebie z drugiej.
Poza tym, powiedz mi co jest takiego strasznego w tym, że jako armator/właściciel jachtu zrobisz KB, ubezpieczysz jacht jako komercyjny, zrobisz/masz kapitana + STCW + LRC ? No ok wydasz nieco kasy ale nie idzie ona w błoto. Przejdziesz jakieś przeszkolenie to może i czegoś się dowiesz lub przypomnisz coś sobie. Ty popłyniesz jako załoga na własnym jachcie, Twoi kumple są na liście pasażerów - a płyniecie i składacie się tak jak do tej pory. Ba nawet dla skarbówki wykażesz żeś zarobił na rejsie 10 zł. Jesteś w zgodzie z przepisami. Każdemu z obywateli wolno zarobić ileś tam bez posiadania firmy itd.

Gdybym pozostała przy pływaniu okazjonalnym własnym jachtem - tak bym postąpiła.
Nawet w sytuacji gdybym planowała rejs samotny do wszędzie. Bo nie jestem w stanie przewidzieć co sobie wymyślę za ileś tam czasu lub do czego zmusi mnie los.
Takie mam podejście, poglądy. Każdy ma prawo mieć swoje.
Celem tego wątku nie jest osądzanie kto jak pływa tylko co zaczęło nas obowiązywać i jakie z tego mogą być skutki.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2019, o 12:14 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Hania napisał(a):
Poza tym, powiedz mi co jest takiego strasznego w tym, że jako armator/właściciel jachtu zrobisz KB, ubezpieczysz jacht jako komercyjny, zrobisz/masz kapitana + STCW + LRC ?


Bury Kocur nie musi tego wcale robić. Jego jednostka nie jest jachtem czarterowanym z załogą, zresztą bez załogi też.
Jacht będący prywatną własnością i służący dla zabawy, a nie zarobku, właściciela nie jest jachtem komercyjnym.
Mógłby się takim stać nawet bez czarterowania gdyby wpisać, go w majątek firmy i potencjalnymi naprawami oraz zakupami obciążać kasę firmy.
Taki przypadki są znane.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2019, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Haniu, tę samą wiedzę można zdobyć nie uzywając slowa "komercyjny".
Sam moge zdecydowac jaki wykaz wyposazenia stosuje, sam moge dokonac przeglądu albo poprosic madrzejszego, sam moge pójsc na kurs jaki chce. I sam moge sie dobrowolnie ubezpieczyć.
PO UJ MI INGERENCJA URZEDOW. Obojetne jakiej proweniencji...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: 01_Anna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2019, o 15:41 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Ingerencja urzędu jest po to, abyś to zrobił.
Nie po to, abyś mógł.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 cze 2019, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Colonel napisał(a):
Hania, zapiszcie się do SAJ!!!!!!

Z ostatniej chwili.
XXX w walce o naszą żeglarską wolność zyskało nowego sprzymierzeńca.
W wyniku zakulisowych porozumień były polski konsul Sławomir K. podjął się roli honorowego przedstawiciela polskich żeglarzy pływających po wodach dalekiej północy. Bogate doświadczenie pana konsula zdobyte w walce ze skostniałym norweskim prawem powinno okazać się niezwykle pomocne w ukróceniu polityki dyskryminacji i prześladowania polskich żeglarzy. Niestety z powodów proceduralnych na chwile obecną pomoc prawna będzie udzielana wyłącznie naszym członkom.

Równocześnie apelujemy do wszystkich pokrzywdzonych oraz ludzi dobrej woli o przyłączenie się do naszej kampanii „to jest nasze morze i niech każdy orze jak może”, nie pozwólmy aby jakiś Norweg, Duńczyk czy inny Niemiec mówił jak mamy żeglować.

bury_kocur napisał(a):
Ano Krzysztofie nie pokusiłem się, bo mi się zwyczajnie nie chce tego robić.

Ale chce ci się pleść bzdury i obrażać nieznane sobie osoby?

PjotrC napisał(a):
Czy możesz podać konkretne dokumenty z przepisami? Bywają tam subtelne róznice. Może się kiedyś przydać.

Wszystko można znaleźć w Internecie, polecam;
https://www.deutsche-flagge.de/en/germa ... s-of-ships
https://puc.overheid.nl/nsi/doc/PUC_2054_14/1/#

Z drugiej strony możesz zawsze zadać bezpośrednie pytanie do danej administracji morskiej, w normalnym świecie z urzędami się nie walczy tylko współpracuję i to zazwyczaj w miłej atmosferze.

Hania napisał(a):
I nic ich nie obchodzą jakieś konwencje i definicje, tam jest jurysdykcja norweska i trzeba się stosować do ich prawa.


Haniu, nie zawsze było nam po drodze ale teraz podpisuje się pod wszystkim co napisałaś. Ale w cytowanym zdaniu chyba źle się wyraziłaś, właśnie ich obchodzi. Obchodzi ich los odwiedzających turystów, żeglarzy ale także ich samych, jak i przyszłość tej niepowtarzalnej krainy. Dlatego postępują zgodnie z obowiązującym prawem międzynarodowym i jak na razie to nic mi nie wiadomo aby wprowadzili jakieś restrykcyjne lokalne regulacje do czego notabene mają pełne prawo.
Co do szkoleń to prawdopodobnie traktują was jako CCV-Commercial Cruising Vessel i potrzebujesz dodatkowe szkolenia;
Kierowanie tłumem – V/2.4
Bezpieczeństwa dla członków załóg bezpośrednio obsługujących pasażerów – V/2.5

Prędzej czy później ktoś może także spytać o „Zarządzanie kryzysowe i zachowania ludzkie – V/2.6”. Niestety masz chyba pecha i teraz w sezonie letnim będzie trudno znaleźć odpowiednie terminy. W Szczecinie są przynajmniej trzy ośrodki organizujące takie kursy, Internet oraz panie z UM pomogą. Ceny są zbliżone a co do jakości i/lub merytoryki się nie wypowiadam także kieruj się jedynie terminem.
Co do lokalnych inspekcji to pamiętaj co sama napisałaś, jeżeli spełniacie wymogi państwa bandery a różnicę w interpretacji jakiegoś zagadnienia nie będą rażące to możecie otrzymać jedynie zalecenia z rozsądnym terminem wykonania, nie ma się czym przejmować. Do kar finansowych i/lub zatrzymania dochodzi wyłącznie w wypadku jaskrawego nieprzestrzegania ogólnych przepisów bezpieczeństwa lub ochrony środowiska. Wydanie zakazu pływania po wodach własnych nastąpi jedynie w sytuacji notorycznego łamania przepisów bezpieczeństwa/ochrony środowiska lub stwierdzonych poważnych uchybień w regulacjach państwa danej bandery.
No i bezwzględnie zapisz się do SAJ oni was … no pomogą, chyba.
Tu masz próbkę podejścia do problemu;

Colonel napisał(a):
PO UJ MI INGERENCJA URZEDOW. Obojetne jakiej proweniencji...

Colonel napisał(a):
I sam moge


Pod rozwagę wszystkim zainteresowanym.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2019, o 07:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lip 2013, o 16:44
Posty: 1742
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: KJ
Co do wymogów kierowanie tłumem itd to one właśnie do statków co mają więcej jak 12 pasażerów. Kontrolowany jacht nie jest w stanie tylu mieć. My moglibyśmy ale nie przekraczamy właśnie z uwagi na przepisy.
Już przeryłam neta i wiem że nie ma aktualnie tych kursów. Gdyby info do mnie przyszło dobę wcześniej, to bym w Szczecinie zrobiła bo 28.06 UM robił :evil:
Ten kontrolowany jacht dostał zalecenia. Nie znam terminu.

Zgadzam się, że o te już nieliczne rejony naszej planety należy dbać i stawiać wymogi jak kto chce w nich przebywać. Na marginesie: przy kei miejskiej w Kilonii widzisz dno. W Longier syf. Mają super filtry i super wodę, a w oczyszczalnię nie zainwestowali. Taki paradoks.
Spitsbergen jest masowo najeżdżany, wycieczkowce codziennie się tam meldują. Same w sobie nic nie robią ale już hałas ribów, tłumy na maleńkich plażach morsów, zadeptywanie Virgohamny i Ny Alesund. Gubernator od każdego turysty kasuje 150 NOK, ci co samolotem to ta opłata jest ukryta w bilecie powrotnym.
Więc mam bardzo ambiwalentne uczucia co do wymogów norweskich urzędników.

Osobiście wolę mieć poczucie, że w razie nieszczęścia zrobiłam wszystko co mogłam i spełniałam wymogi - choćby mi się nie podobały. Świat się formalizuje, i... ludzie są diametralnie inni, w większości roszczeniowi, drapieżni, bez empatii, zarozumiali. Dopóki nic się nie dzieje - to niby mili. No ale to osobny wątek, a i bez podawania nazwisk lub konkretnych rejsów trudno weryfikowalne, więc odpuszczę sobie.

_________________
Jestem w tym wieku, że milczę gdy ktoś opowiada głupoty.
Szkoda mi czasu na walkę z idiotami.
Hania - Halina - Inka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2019, o 07:37 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Mam jeszcze pytanie,czy wejście w życie z dniem 1stycznia 2020 Ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24m,która zmienia definicje jachtu komercyjnego w ustawie o bezpieczeństwie morskim:
Cytuj:
Art. 23. W ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2018 r. poz. 181) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 5 pkt 9 otrzymuje brzmienie:
„9) jachcie komercyjnym – należy przez to rozumieć statek przeznaczony lub używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, w ramach prowadzenia działalności polegającej na:
a) odpłatnym przewozie osób,
b) odpłatnym wykonywaniu rejsów szkoleniowych,
c) odpłatnym udostępnianiu statku w celach połowu organizmów morskich na podstawie sportowego zezwolenia połowowego zgodnie z przepisami o rybołówstwie,
d) odpłatnym udostępnianiu statku obsadzonego załogą,
e) każdym innym odpłatnym wykorzystaniu lub udostępnianiu statku
– o ile w ramach tej działalności nie jest używany do przewozu więcej niż 12 pasażerów;”;

uniemożliwia wyczrterowanie/wypożyczenie jachtu osobie nieposiadającej odpowiednich kwalifikacji do bycia "członkiem załogi jachtu komercyjnego"?
Nie mogę znaleźć żadnej informacji dlatego pytam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2019, o 07:49 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
kudlaty74 napisał(a):
uniemożliwia wyczrterowanie/wypożyczenie jachtu osobie nieposiadającej odpowiednich kwalifikacji do bycia "członkiem załogi jachtu komercyjnego"?


Osoba czarterująca a "kapitan" bądź "oficer" wpisany w KB to nie to samo.

Czarterujący musi zabezpieczyć przewidzianą KB załogę, jeśli czarteruje jacht bez takowej.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2019, o 08:05 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Zgadzam sie. Niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Chodzło mi np.o JSM czarterującego jacht tylko do użytku własnego (pływanie z rodziną),lecz definicja jachtu komercyjnego za taki uznaje:"każde inne odpłatne wykorzystanie lub udostępnienie jachtu" więc każda łódka udostępniona odpłatnie spełnia te założenia. Nawet optymist czy katamaran plażowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2019, o 08:34 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 119
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
SIRK napisał(a):
Please, bądź człowiekiem i pomóż... jeśli znasz dokument rozstrzygający między pasażerem a trainee na Humboldcie czy Chopinie w DE i NL, wskaż konkretnie, wszystkim się przyda. Dzięki z góry.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2019, o 11:01 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
kudlaty74 napisał(a):
Nawet optymist czy katamaran plażowy.


Jachty które wymieniłeś nie muszą być prowadzone przez posiadacza uprawnień. Omegę w klubie w którym pracuję wydaję na podstawie oświadczenia że "Kowalski" potrafi żeglować.
Patent spełnia rolę jako dowód że " Kowalski" to "Kowalski" a nie "Nowak".

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2019, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Ale chce ci się pleść bzdury i obrażać nieznane sobie osoby?


Przepraszam Krzysztofie - ale kogo i gdzie uraziłem ?

Jeżeli możesz to przytocz ów fakt - tylko prośba - nie przytaczaj przykładów wypowiedzi mogących urazić panienki z dobrych brytyjskich domów.

Mówmy o normalnej polskiej rozmowie.

Czy komuś naubliżałem lub napisałem, że jest debilem lub kretynem ?

Bo na pewno znajdziesz jakąś moją niejedną wypowiedź z pogranicza urażania młodocianych panienek, ale czy np. Ty też się na takie moje wypowiedzi obrażasz na mnie ?

A jeżeli tak to z góry Cię przepraszam - napisz jednak wtedy co Cię uraża, żebym zwyczajnie wiedział czego Ci Krzysztofie nie pisać...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2019, o 14:26 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
ins napisał(a):
kudlaty74 napisał(a):
Nawet optymist czy katamaran plażowy.


Jachty które wymieniłeś nie muszą być prowadzone przez posiadacza uprawnień

Pod warunkiem,że nie są udostępniane odpłatnie. W innych okolicznościach podpadają pod jacht komercyjny przynajmniej na wodach,których dotyczy ustawa o bezpieczeństwie morskim.
Pewności nie mam dlatego pytam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2019, o 07:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 15:03
Posty: 418
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
kudlaty74 napisał(a):
ins napisał(a):
kudlaty74 napisał(a):
Nawet optymist czy katamaran plażowy.


Jachty które wymieniłeś nie muszą być prowadzone przez posiadacza uprawnień

Pod warunkiem,że nie są udostępniane odpłatnie. W innych okolicznościach podpadają pod jacht komercyjny przynajmniej na wodach,których dotyczy ustawa o bezpieczeństwie morskim.
Pewności nie mam dlatego pytam.
Podany przez Ciebie przypadek podchodzi pod udostępnienie jachtu komercyjnego bez załogi.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...



Za ten post autor panwac otrzymał podziękowanie od: kudlaty74
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2019, o 08:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
PjotrC napisał(a):
Please, bądź człowiekiem i pomóż... jeśli znasz dokument rozstrzygający między pasażerem a trainee na Humboldcie czy Chopinie w DE i NL, wskaż konkretnie, wszystkim się przyda. Dzięki z góry.

Dziwnie postawiony problem.
Dokumentem takim jest od „zawsze” lista załogi którą jest sporządzana zgodnie ze stanem faktycznym na podstawie obowiązującego prawa bandery.

Nie wiem o jaki inny dodatkowy dokument (rozstrzygający?) może tobie chodzić. W niektórych sytuacjach administracje morskie wystawiają tzw. „exemption” (zwolnienie?) ale to jest nadal postepowanie zgodne z prawem bandery które powinniśmy znać. Na twoją prośbę podałem linki do oficjalnych stron rządowych abyś mógł się zorientować jak ten problem uregulowały inne kraje.
Choć jestem człowiekiem to nie pałam chęcią pomocy „na siłę” naszym wszystko wiedzącym kapitanom mórz wszelakich ale sprecyzuj pytanie to może uda mi się coś wyjaśnić, może być na PW.

kudlaty74 napisał(a):
Chodzło mi np.o JSM czarterującego jacht tylko do użytku własnego (pływanie z rodziną),lecz definicja jachtu komercyjnego za taki uznaje:"każde inne odpłatne wykorzystanie lub udostępnienie jachtu" więc każda łódka udostępniona odpłatnie spełnia te założenia. Nawet optymist czy katamaran plażowy.

Pływając rekreacyjnie z rodziną nie prowadzisz działalności polegającej na … każdym innym odpłatnym wykorzystaniu lub udostepnieniu statku.
Opisujesz sytuacje w której wynajmując jacht bez załogi otrzymujesz jednostkę którą za zgodą właściciela/czarterodawcy możesz ale nie musisz wykorzystywać do działalności komercyjnej. To ty w ostateczności jako czertorobiorca i/lub prowadzący daną jednostkę decydujesz czy rejs będzie rejsem komercyjnym i czy załoga będzie musiała ewentualnie spełniać dodatkowe wymogi państwa bandery. Taka „uproszczona” interpretacja jachtu/rejsu komercyjnego obowiązuje już teraz i nie trzeba czekać do 01 stycznia.

Hania napisał(a):
My moglibyśmy ale nie przekraczamy właśnie z uwagi na przepisy.

W tej sytuacji nie jest ważne ilu aktualnie członków załogi jest zamustrowanych czy też ilość zamontowanych koi. Ważne natomiast jest na ile osób macie wystawiony certyfikat bezpieczeństwa.

Hania napisał(a):
Więc mam bardzo ambiwalentne uczucia co do wymogów norweskich urzędników.

A to już mi się mniej podoba, myślałem że jesteś grzeczną dziewczynką a tu wylania się rogata dusza. Świat nie jest czarnobiały i pomyśl proszę co by było bez tych „wymogów norweskich urzędników”, ilu i jak szybko znalazłoby się wszystkowiedzących członków stowarzyszenia „morze każdy orze jak może”.

bury_kocur napisał(a):
Przepraszam Krzysztofie - ale kogo i gdzie uraziłem ?

bury_kocur napisał(a):
A nie znalazłeś Janusz z czyjego geniuszu powstała ta wykładnia ?

Pani z długoletnim stażem pracy w admiracji morskiej jest niezwykle wdzięczna za tak kulturalną i jednocześnie merytoryczną ocenę jej pracy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2019, o 09:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
SIRK napisał(a):
Pani z długoletnim stażem pracy w admiracji morskiej jest niezwykle wdzięczna za tak kulturalną i jednocześnie merytoryczną ocenę jej pracy.
Chyba jesteś jeszcze bardzo młody, skoro wierzysz w nieomylność urzędników.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2019, o 09:52 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
SIRK napisał(a):
kudlaty74 napisał(a):
Chodzło mi np.o JSM czarterującego jacht tylko do użytku własnego (pływanie z rodziną),lecz definicja jachtu komercyjnego za taki uznaje:"każde inne odpłatne wykorzystanie lub udostępnienie jachtu" więc każda łódka udostępniona odpłatnie spełnia te założenia. Nawet optymist czy katamaran plażowy.
SIRK napisał (a):
Pływając rekreacyjnie z rodziną nie prowadzisz działalności polegającej na … każdym innym odpłatnym wykorzystaniu lub udostepnieniu statku.
Opisujesz sytuacje w której wynajmując jacht bez załogi otrzymujesz jednostkę którą za zgodą właściciela/czarterodawcy możesz ale nie musisz wykorzystywać do działalności komercyjnej. To ty w ostateczności jako czertorobiorca i/lub prowadzący daną jednostkę decydujesz czy rejs będzie rejsem komercyjnym i czy załoga będzie musiała ewentualnie spełniać dodatkowe wymogi państwa bandery. Taka „uproszczona” interpretacja jachtu/rejsu komercyjnego obowiązuje już teraz i nie trzeba czekać do 01 stycznia

Tu się nie zgodzę,ponieważ samo odpłatne udostępnienie jachtu czyni go komercyjnym więc każdy kto chce nim pływać jako załoga musi spełnić warunki określone w rozporządzeniu o kwalifikacjach załóg jachtów komercyjnych. W nowej definicji nie ma nic o pasażerach.
Dlatego jeśli masz rację(a chciałbym aby tak było w tym przypadku) to podaj proszę umocowanie prawne Twojej interpretacji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2019, o 11:01 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Nie mogę już poprawić a nie wiem gdzie zgubiłem część zdania
kudlaty74 napisał(a):
W nowej definicji nie ma nic o pasażerach.

Chodziło mi o to,że w nowej definicji nie nic o pasażerach co w starej definicji umożliwiało podział rejsów na komercyjne i niekomercyjne (jakie by nie były:rodzinne,zrzutkowe itp)) .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2019, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
kudlaty74 napisał(a):
Tu się nie zgodzę,ponieważ samo odpłatne udostępnienie jachtu czyni go komercyjnym

Masz pełne prawo.
Dodam jedynie, że jacht może stać się komercyjny nie w momencie oddania go w czarter ale już z chwilą rejestracji. I tak naprawdę to jest główna różnica która może mieć istotny wpływ na sytuacje prawną jachtu i jego właściciela.

Stara Zientara napisał(a):
Chyba jesteś jeszcze bardzo młody, skoro wierzysz w nieomylność urzędników.

To nie ma nic wspólnego z nieomylnością urzędnika lub kogokolwiek. Mówimy raczej o odpowiedzialności za słowa i generalnie kultury wypowiedzi tym bardziej gdy oceniamy nieznaną sobie osobę oraz poruszamy się w obrębię całkowicie nam obcych zagadnień.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2019, o 15:33 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
kudlaty74 napisał(a):
Pewności nie mam dlatego pytam.


Ustawa o bezpieczeństwie morskim art. 62 ust. 3.



Za ten post autor Seagrams otrzymał podziękowanie od: kudlaty74
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2019, o 19:50 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Poczytałem,przetrawiłem i muszę przyznać, że troszkę mi się pomyliły "systemy walutowe"
Dzięki za wyjaśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2019, o 13:14 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Zbieraj napisał(a):
Ponadto na jachcie komercyjnym nie powinno przebywać więcej niż 12 pasażerów, a łącznie z załogą liczba osób nie powinna przekraczać liczby wskazanej w karcie bezpieczeństwa. Takie ograniczenie obowiązuje również, gdy na jachcie będą przebywać członkowie załogi szkolnej (członkowie rejsów stażowo-szkoleniowych). Łączna liczba pasażerów i członków załogi szkolnej (nieposiadających dokumentów kwalifikacyjnych) nie może przekraczać 12 osób. W związku z tym, że od osób odbywających rejs stażowo-szkoleniowy nie wymaga się posiadania świadectw w zakresie bezpieczeństwa, są one traktowane jako pasażerowie.


Nie ma się co dziwić kiedyś to musiało nastąpić inaczej np borchard który defacto wozi pasażerów jest zarejestrowany jako jacht łąmie przepisy więc albo poziom bezpieczeństwa należy by podnieść i dostosować się do wymogów statku pasażerskeigo lub przerejestrować pod inną banderę Malta , Kaimany gdzie można być jachtem pasażerskim do 36 osób :)

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2019, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
adaswa napisał(a):
np borchard który defacto wozi pasażerów jest zarejestrowany jako jacht
Akurat wiem coś o tym, bo przez ileś tam miesięcy byłem etatowym kapitanem onego, a w sumie przepływałem na nim prawie dwa lata. Jak dobrze policzyć - to pasażerów miałem może z dziesięciu, ale chyba jednak mniej. Czy to wg Ciebie znaczy, że "Borchardt" wozi pasażerów i rejestracja "jacht komercyjny" nie wystarczy? Musi być zarejestrowany jako statek pasażerski?

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2019, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
adaswa napisał(a):
borchard który defacto wozi pasażerów
Ile razy pływałeś Borchardtem?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2019, o 20:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie woził?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lip 2019, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
piotr6 napisał(a):
Nie woził?
Owszem, zdarzało się, że woził. Na przykład, podczas Świnoujście Sail.

Ale wtedy, zgodnie z zarządzeniem Urzędu Morskiego, musiał brać pilota na wejście i wyjście z portu. I tylko tyle.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL