Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 05:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 19:02 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A psia mać... to niech ta barka no ten statek, mały ma 19,99m to zmieści się w temacie.
:ugeek:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Jacek Woźniak napisał(a):
A psia mać... to niech ta barka no ten statek, mały ma 19,99m to zmieści się w temacie.
:ugeek:

Nie bądź taki hey do przodu - nie ma takich barek. :-P
Albo mały statek albo nowy temat.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 19:17 

Dołączył(a): 31 sie 2019, o 23:33
Posty: 14
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
plitkin napisał(a):
Jumper, o kim mówisz?


Plitkin, to akurat z pewnością nie o Tobie, ale jmper ma rację. Do szydzenia i zabierania patentów, mądral tu niemało.
Dam więc im pewną pożywkę, wracając do rzeczy.
Wg mnie ustępuje:
1: B bo A płynie prawą stroną szlaku żeglownego
2: A bo na silniku ustępuje temu na żaglach
3: B bo A płynie przy prawej krawędzi szlaku żeglownego (analogiczna sytuacja do drugiej, jednakże rozróżniamy żagle i silniki)
4: B bo jacht A płynie blisko prawego brzegu.
Tak ja rozumiem przepisy i szczerze strach je stosować bo praktyka mazurska jest całkowicie inna.
Oczywiście jeśli ktoś uważa inaczej to chętnie zapoznam się z opinią.

Do Były_User 934585: a w jakiej sytuacji to miałoby mieć miejsce? Barka 30m jako duży statek praktycznie zawsze ma pierwszeństwo przed zagłówka 8m.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 19:23 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Ognisty Szkwał napisał(a):
Były_User 934585 napisał(a):
A psia mać... to niech ta barka no ten statek, mały ma 19,99m to zmieści się w temacie.
:ugeek:

Nie bądź taki hey do przodu - nie ma takich barek. :-P
Albo mały statek albo nowy temat.

Ok!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Sebel napisał(a):
Do Były_User 934585: a w jakiej sytuacji to miałoby mieć miejsce? Barka 30m jako duży statek praktycznie zawsze ma pierwszeństwo przed zagłówka 8m.
Wiem ale przedobrzyłem z szukaniem przykładu bo z zasady mały statek ma ustępować statkom. Szukanie pierwszeństwa z jednostką, która z powodu ciężaru a więc bezwładności będzie miała trudności z ustąpieniem nam drogi jest szaleństwem.
Znajomość przepisów może nam uratować D. Zdrowy rozsądek może uratować nam życie.

A tak na marginesie to fajnie znaleźć powód aby ponownie zajrzeć do przepisów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wiele pchaczy ma poniżej 20 m długości :P


Załączniki:
f52282b-Widuchowa.jpg
f52282b-Widuchowa.jpg [ 343.17 KiB | Przeglądane 4648 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Stara Zientara napisał(a):
Wiele pchaczy ma poniżej 20 m długości :P

Pchacz + barka i mamy 19m i 101cm - i znowu plecy blada. :kiss:

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Ten pchacz z obrazka powyżej ma 17,05 m długości.

Ten poniżej ma tylko 12,04 m.
Załącznik:
f52274-Fabico-6.jpg
f52274-Fabico-6.jpg [ 258.19 KiB | Przeglądane 4634 razy ]


Czyli taki pchacz bez barki będzie małym statkiem.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Stara Zientara napisał(a):
Ten pchacz z obrazka powyżej ma 17,05 m długości.

Ten poniżej ma tylko 12,04 m.
Załącznik:
f52274-Fabico-6.jpg


Czyli taki pchacz bez barki będzie małym statkiem.

Brawo - wygrał pan talon na balon, jeśli pchacz zgubi barkę. ;)

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Małym statkiem jest także mały statek prowadzący zestaw złożony z małych statków.

Proszę bardzo: pokazany wyżej pchacz Fabico-6 i dwie barki pchane typu P-60 (długość 14,72 m). Razem cały zestaw ma 41,5 m, a nadal jest małym statkiem.

:rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Stara Zientara napisał(a):
, a nadal jest małym statkiem.

Dwa talony?
A balon?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 22:28 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Sebel napisał(a):
3: B bo A płynie przy prawej krawędzi szlaku żeglownego (analogiczna sytuacja do drugiej, jednakże rozróżniamy żagle i silniki)
4: B bo jacht A płynie blisko prawego brzegu.

3: A płynie przy LEWEJ krawędzi toru (szlaku?) więc nie może mieć pierwszeństwa z tego tytułu
4: z rysunku nie wynika by to była prawa strona więc motorówka ustępuje

Wydaje mi się, że najwięcej problemów sprawia interpretacja PRAWEJ strony. Proszę spojrzeć na to w taki sposób, że statek trzymający się prawego brzegu (bo ruch prawostronny jak na ulicach) płynie z silnym prądem rzeki więc ma ograniczoną manewrowość i dlatego ma pierwszeństwo. W drugą stronę płynąc będzie po lewej stronie szlaku mimo że brzeg będzie miał po swojej prawej burcie - będzie płynął pod prąd i wówczas przepisy nie dają mu żadnego pierwszeństwa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 23:21 

Dołączył(a): 31 sie 2019, o 23:33
Posty: 14
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
adzik napisał(a):
Sebel napisał(a):
3: B bo A płynie przy prawej krawędzi szlaku żeglownego (analogiczna sytuacja do drugiej, jednakże rozróżniamy żagle i silniki)
4: B bo jacht A płynie blisko prawego brzegu.

3: A płynie przy LEWEJ krawędzi toru (szlaku?) więc nie może mieć pierwszeństwa z tego tytułu
4: z rysunku nie wynika by to była prawa strona więc motorówka ustępuje


3. Prawo wyraźnie określa co jest prawą a co lewą stroną szlaku żeglownego. Prawa strona to czerwona boja, lewa - zielona. Jednakże ustawodawca dalszej części stosuje termin krawędzi w odróżnieniu od strony. Rozumiem więc że prawa krawędź z braku innej definicji to ta, która jest z prawej burty. Więc?
Zauważ że szlak może mieć 500m szerokości. Co innego płynąć przy krawędzi czyli powiedzmy 10m od niej, a co innego płynąć po prostu prawa strona, czyli np 200m od prawej krawędzi ale wciąż na prawej połowie szlaku.

4. Motorówka płynie przy prawym brzegu, bo ma go z prawej burty. Przepisy nie okreslają, który brzeg jest prawy a który lewy. A może określa?, pytałem o to wcześniej, ale... cóż, odpowiedzi były jakie były...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 05:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ad 1 - za mało danych. Obydwie jednostki są w torze, A płynie pod prąd, a B może jest tylko w trakcie przecięcia toru, a może halsuje pod prąd i wiatr. Dwie możliwe odpowiedzi.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 06:53 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 219
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Jumper, o kim mówisz?


Plitkin na pewno nie piję do ciebie. Akurat twoje wypowiedzi są zawsze merytoryczne i wyważone. Mówię o ogólnym wydźwięku tego wątku. Ktoś zapytał o coś i zanim dostał jakieś sensowne odpowiedzi został wyśmiany. Że całkowity brak wiedzy, że nie powinien w ogóle mieć uprawnień, że uprawnienia nabył na bazarze Różyckiego itp.
Tymczasem kiedy padło konkretne pytanie, z rozrysowanymi sytuacjami, nagle okazało się że albo 'poczytaj sobie przepisy', albo dwie odpowiedzi, różne! Skoro to taka prosta sprawa powinien dostać dziesięć identycznych. Albo jedną którą potem dziesięciu by potwierdziło.
Ja np. też chętnie dowiedziałbym się jaka jest właściwa odpowiedź na pytanie autora wątku, ale już wiem że tutaj się tego nie dowiem. Jeśli już to będzie zażarta dyskusja w stylu 'moja racja najmojsza' z cytowaniem fragmentów przepisów oraz ich interpretacją (którą każdy ma oczywiście swoją).
Całe szczęście na śródlądziu póki co nie pływam więc moja ciekawość jest czysto akademicka (choć sporo dyskusji także na temat interpretacji MPZZM też można znaleźć na tym forum). I całe szczęście że na wodzie - jak wszędzie zresztą - w większości wystarczy zachować zdrowy rozsądek.

Aha, a odpowiedzi które padły posiadają zastrzeżenia "na logikę" oraz "moim zdaniem". Czyli autorzy tak do końca nie są ich pewni...

Na koniec dodam jeszcze że często się spotykam z tego typu traktowaniem na różnych forach - jeśli ktoś, zwłaszcza ktoś nowy, zada pytanie które jest np. niezbyt szczęśliwie sformułowane, albo wg. innych banalne, zawsze może liczyć na lożę szyderców. Niestety nie wszyscy mają odpowiednio grubą skórę i często zrażają się po pierwszym występie. Przez to forum traci, bo mniej jest nowych piszących. No ale pewnie taka już jest ta ludzka natura, sam święty nie jestem...



Za ten post autor jmper otrzymał podziękowanie od: SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 07:22 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Sebel napisał(a):
Rozumiem więc że prawa krawędź z braku innej definicji to ta, która jest z prawej burty. Więc?

Nie, strony toru czy szlaku wyznaczają znaki (lub przepisy gdy znaków nie ma). Znaki mogą być na wodzie ale również na brzegach. Prawa strona jest po prawej burcie statku który płynie z prądem. Ma ograniczoną manewrowość i dlatego prawo nadaje mu pierwszeństwo. Gdyby było jak piszesz to byłoby jak w ruchu drogowym i nie uwzględniałoby wcale prądów rzek.
Ustawodawca używa terminu "krawędź szlaku żeglownego" co oznacza że pierwszeństwo nie obowiązuje po całej prawej stronie ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 09:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
jmper napisał(a):
Ktoś zapytał o coś i zanim dostał jakieś sensowne odpowiedzi został wyśmiany. Że całkowity brak wiedzy, że nie powinien w ogóle mieć uprawnień, że uprawnienia nabył na bazarze Różyckiego itp.


To fakt i jest to smutne. Również wyrażałem swoje zniesmaczenie tym faktem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 10:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
adzik napisał(a):
Prawa strona jest po prawej burcie statku który płynie z prądem. Ma ograniczoną manewrowość i dlatego prawo nadaje mu pierwszeństwo. Gdyby było jak piszesz to byłoby jak w ruchu drogowym i nie uwzględniałoby wcale prądów rzek.
A to mała poprawka: w ruchu drogowym też taka podobna jest zasada, pierwszeństwo ma jadący pod górkę - no bo on akurat ma pod górkę - i w razie potrzeby jadący w dół ma ustąpić. Mam to na co dzień, jako góral.
Przepis pono zniknął z nowej wersji naszego kodeksu, ale Konwencja Genewska obowiązuje, EUropejczyków :lol:

Przepisy drogowe też należy czytać całościowo, jako też ze zrozumieniem; a myślenie i rozsądek również pomaga :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 11:06 

Dołączył(a): 31 sie 2019, o 23:33
Posty: 14
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ognisty Szkwał napisał(a):
Ad 1 - za mało danych. Obydwie jednostki są w torze, A płynie pod prąd, a B może jest tylko w trakcie przecięcia toru, a może halsuje pod prąd i wiatr. Dwie możliwe odpowiedzi.


Jakie to ma znaczenie? Rzecz dzieje się na Mazurach, nie ma prądów. Czy B przecina czy halsuje, jego sprawa. A płynie spokojnie prawą stroną szlaku i wg przepisów ma pierwszeństwo. Jeśli nie, podaj przepis na podstawie którego A powinien ustąpić B.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

adzik napisał(a):
Sebel napisał(a):
Rozumiem więc że prawa krawędź z braku innej definicji to ta, która jest z prawej burty. Więc?

Nie, strony toru czy szlaku wyznaczają znaki (lub przepisy gdy znaków nie ma). Znaki mogą być na wodzie ale również na brzegach. Prawa strona jest po prawej burcie statku który płynie z prądem. Ma ograniczoną manewrowość i dlatego prawo nadaje mu pierwszeństwo. Gdyby było jak piszesz to byłoby jak w ruchu drogowym i nie uwzględniałoby wcale prądów rzek.
Ustawodawca używa terminu "krawędź szlaku żeglownego" co oznacza że pierwszeństwo nie obowiązuje po całej prawej stronie ...


Strony szlaku wyznaczają przepisy. Owszem. O krawędziach nie ma mowy, ani o brzegu. Ustawodawca nie napisał o krawędzi znajdującej się po prawej stronie szlaku... Wówczas byłoby wiadomo, o którą chodzi tylko o prawej krawędzi, czyli tej z prawej burty.
Jeśli idziemy po ulicy lewa stroną drogi to idziemy ta strona którą mamy po lewej stronie. Jak zawrócimy to lewa będzie z drugiej strony.

Stąd moje pytanie na początku. Myślałem że jest tu ktoś kto ma wiedzę i doświadczenie, i wyrazi swoją opinię wraz z argumentami. Bo w tej chwili to naprawdę nie wiem jak się pływa po Mazurach...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 12:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sebel napisał(a):
że jest tu ktoś kto ma wiedzę i doświadczenie, i wyrazi swoją opinię wraz z argumentami.


Zauważ, że kilka takich osób się znalazło i każda z nich ma inne spojrzenie na problematykę.

A to oznacza, że:

Sebel napisał(a):
Bo w tej chwili to naprawdę nie wiem jak się pływa po Mazurach..


po Mazurach pływa się bezpiecznie, kierując się rozsądkiem i ograniczonym zaufaniem do wszystkich wokół.

Podam Ci przykład: jestem absolutnie przekonany, że 90% kierowców (w tym bardzo dośwaidczonych, w tym tych, którzy wyśmiewali Twoje pytania na forum) nie odpowiedziałoby z marszu na kilka pytań z Prawa o Ruchu Drogowym. Mimo to, te osoby jeżdżą od lat i robią to bezpiecznie, pokonując setki tysięcy kilometrów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 12:17 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 219
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Podam Ci przykład: jestem absolutnie przekonany, że 90% kierowców (w tym bardzo dośwaidczonych, w tym tych, którzy wyśmiewali Twoje pytania na forum) nie odpowiedziałoby z marszu na kilka pytań z Prawa o Ruchu Drogowym.


Zwłaszcza jak się zapyta o rondo i kierunkowskazy, albo o rondo z dwoma pasami ruchu i pierwszeństwo na nich :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 13:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
jmper napisał(a):
plitkin napisał(a):
Podam Ci przykład: jestem absolutnie przekonany, że 90% kierowców (w tym bardzo dośwaidczonych, w tym tych, którzy wyśmiewali Twoje pytania na forum) nie odpowiedziałoby z marszu na kilka pytań z Prawa o Ruchu Drogowym.


Zwłaszcza jak się zapyta o rondo i kierunkowskazy, albo o rondo z dwoma pasami ruchu i pierwszeństwo na nich :rotfl:


Jeżeli chodzi o rondo i kierunkowskazy, to nawet instruktorzy i egzaminatorzy nie mają sztywnych zasad. Jestem parę lat po egzaminie na kat. A i ten temat rozkminiałem, gdyż ja mam inną zasadę używania kierunkowskazów na rondzie niż większość kierowców (którzy, z kolei, nie trzymają się chyba żadnej zasady), więc pytałem o to. Mało tego, widziałem jak na egzaminach eden egzaminowany robił tak, a drugi inaczej i było zaliczane bez uwag.

Moja zasada (uważam, że jest ona dobra gdyż gwarantuje większą płynność ruchu) - to przy skręcie na rondzie w lewo (trzeci zjazd) - zawczasu włączam lewy kierunkowskaz i dopiero po minięciu drugiego zjazdu włączam prawy. Jadąć w pierwszy zjazd (wprawo) włączam prawy kierunkowskaz. Jadąc na wprost (drugi zjazd) przed rondem nie włączam żadnego, a przed zjazdem z ronda włączam prawy (po minięciu pierwszego zjazdu).
Oglądałem kiedyś program na TVN Turbo na ten temat oraz czytałem artykuł w którymś czasopiśmie motoryzacyjnym. Chaos w tym zakresie jest tak duży, że były tam inne informacje, podparte, rzecz jasna, opiniami różnych zasłużonych osób z drogówki.

Zresztą same znaki poziome na rondzie często są sprzeczne z logiką używania kierunkowskazów (na dużych rondach są pasy np. do skrętu w lewo, jazdy na wprost czy skrętu w prawo). Teoretycznie przy opuszczaniu ronda mamy obowiązek użycia kierunkowskazu, ale jeżeli jest tam taki pas do jazdy na wprost - to nie powinniśmy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 13:58 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 17:28
Posty: 192
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Sebel napisał(a):
... O krawędziach nie ma mowy, ani o brzegu. Ustawodawca nie napisał o krawędzi znajdującej się po prawej stronie szlaku...

A ja widzę, że napisał - spójrz w załącznik.


Załączniki:
pd.png
pd.png [ 225.85 KiB | Przeglądane 4434 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
adzik napisał(a):
napisał
Napisał, ale nie opisał (nie zdefiniował)...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 14:38 

Dołączył(a): 31 sie 2019, o 23:33
Posty: 14
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
adzik napisał(a):
Sebel napisał(a):
... O krawędziach nie ma mowy, ani o brzegu. Ustawodawca nie napisał o krawędzi znajdującej się po prawej stronie szlaku...

A ja widzę, że napisał - spójrz w załącznik.


Nie jest napisane przecież która krawędź jest prawa, a która lewa.
Skoro napisal "przy prawej krawędzi szlaku żeglownego lub blisko prawego brzegu" to sugeruje że chodzi o te krawędź która jest po tej stronie co brzeg. A prawy brzeg jest z prawej strony jachtu, więc krawędź też.
A zatem to, która krawędź jest prawa zależy od tego, w która stronę płynie jacht, a nie od tego gdzie jest prawa strona szlaku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Sebel napisał(a):
A prawy brzeg jest z prawej strony jachtu,
Prawy brzeg jest z prawej strony szlaku.

Podobnie prawy brzeg Wisły jest zawsze po jej wschodniej stronie, niezależnie od tego, w którą stronę się płynie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: adzik, Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 16:09 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
No i dodam, że "powinien zachować swój kurs", a nabycie prawa drogi - to dwa zupełnie różne pojęcia. Nikt nie mówi o tym, że powinien przestać ustępować choćby przez zmianę prędkości lub wręcz zatrzymanie się. Te przepisy mają sporo wad. Dlatego nie tylko pytanie autora wątku jest zasadne, ale i zachowanie ostrożności i nadrzędną zasada o unikaniu kolizji są w praktyce najważniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
jmper napisał(a):
Mówię o ogólnym wydźwięku tego wątku. Ktoś zapytał o coś i zanim dostał jakieś sensowne odpowiedzi został wyśmiany. Że całkowity brak wiedzy, że nie powinien w ogóle mieć uprawnień, że uprawnienia nabył na bazarze Różyckiego itp.

Podziękowałem za post gdyż nosiłem się z zamiarem napisania czegoś bardzo podobnego. Dodam jedynie, że prócz szyderców jest na naszym(?) forum dosyć duży problem z żartownisiami „offtopowcami” i nic nie wnoszącymi klakierami.
Ale wracając do tematu, nie znam dokładnie naszego prawa i nie mam monopolu na jedynie słuszne jego interpretowanie dlatego napisałem o rozsądku, logice i poszukiwaniu analogii.

@Adzik
Nie zgodzę się z twoją interpretacja gdyż przepisy dotyczą wszystkich dróg śródlądowych a dodatkowo w całej Europie dąży się do ich zunifikowania. Śródlądowy szlak żeglowny może być wytyczony nie tylko na „rwącej” rzece ale także jeziorze, sztucznym kanale lub zbiorniku a nawet kanale lateralnym. Natomiast sama rzeka może i to nawet dość często w dolnym swoim biegu zmieniać kierunek prądu. Dlatego twoja wykładnia o wyłącznym uprzywilejowaniu prawej strony szlaku żeglownego jest nielogiczna i nie ma praktycznych podstaw. Tym bardziej, że całkowicie inne prawidła opisują sytuacje w których należy ustępować jednostką idącym w dół rzeki.

@Sebel
Twoja interpretacja pierwszego przykładu jest całkowicie irracjonalna, chcesz uprzywilejować jednostkę łamiącą podstawowe zasady ruchu prawostronnego, która płynie po nieprawidłowej stronie szlaku wodnego. W przykładzie drugim i trzecim jesteś niekonsekwentny, raz stosujesz zasadę uprzywilejowanego przepływu prawą stroną szlaku wodnego (prawidłowo) a za drugim razem powołujesz się na hierarchie względem napędu (w tym wypadku niemającą zastosowania). O czwartym przykładzie już pisałem i tu naprawdę trzeba zachować szczególną ostrożność i rozsadek.

I nawet na Mazurach nie powinieneś bać się pływać zgodnie z przyjętymi i obowiązującymi regulacjami ale tak jak już wcześniej zauważono powinieneś kierować się także rozsądkiem i ograniczonym zaufaniem do innych użytkowników.

@Plitkin
Odsyłając ciebie do „odpowiednich służb” nie miałem nic zdrożnego na myśli. Kto jak nie policja wodna, WOPR i inni organizatorzy imprez na wodzie potrafią lepiej zinterpretować zasady ruchu na wodzie. A że ktoś się pomylił to jeszcze o niczym nie świadczy, sam przywołałeś analogie ruchu drogowego. Na drodze policjant także może niesłusznie ukarać ciebie mandatem, którego oczywiście możesz nie odbierać.

Wracając do „krzyżówek” to dzięki kol. Wojtkowi znamy już dokładne przepisy i tak naprawdę nic one nie zmieniły w moim toku rozumowania. Nie masz racji podważając znaczenie zwrotu „powinien zachować swój kurs”. Jest to niczym innym jak „stand on vessel” i na tym moglibyśmy poprzestać ale może faktycznie można byłoby zredagować te przepisy bardziej jednoznacznie.

Spytałem kilkoro znajomych i w początkowej fazie dyskusji padło nawet parę odpowiedzi 4xA ale tak naprawdę to wątpliwości raczej zostały szybko rozwiane a większa dyskusja skupiła się nad czwartym przykładem, oczywiście nieprzekonani pozostaną zawsze nieprzekonani.
Jeżeli miałbym szukać jakiejś prawidłowości to „bluewater boys” w pierwszym odruchu typowały 4xA, natomiast „brownwater boys” ale pływający na zachód od Odry od razu podawali A,B,B i dość długo zastanawiali się nad ostatnią odpowiedzią.

W podsumowaniu przypomnę jeszcze, że tak naprawdę to główne zasady są bardzo proste, mamy ruch prawostronny, nie wymuszamy pierwszeństwa, ustępujemy temu kto ma trudniejszą sytuacje i co najważniejsze ustępuje ten kto ma więcej miejsca a cała reszta to już pochodne.

Jeżeli komuś interpretacja naszych przepisów stwarza naprawdę jakiś większy problem to polecam oficjalny ekstrakt z regulacji „zachodnich” i gwarantuje, że stosowanie ich na naszych wodach nikomu nie zaszkodzi.

Cytuj:
e most important right-of-way rules on inland
waterways
• Small vessels (up to 20 metres long) always give right of way to large vessels (longer than 20 metres) because small vessels can manoeuvre more easily and can stop more quickly.
• Ferry boats, passenger ships, tugboats and fishing boats that are in operation always have the same rights as do large vessels, even if they are shorter than 20 metres.
• A vessel that wants to enter the main waterway must yield to a vessel in the buoyed channel on starboard side. ere is an exception to this: a vessel that enters from a buoyed secondary waterway. In this situation, a small vessel on the main waterway must yield to a large vessel coming from the buoyed secondary channel.
• A small motorboat (up to 20 metres) must yield to a small sailboat (up to 20 metres) or a rowboat if their courses cross and neither of the vessels is on starboard. A large motorboat or a large sailboat yields to the ship approaching from starboard side.
• A small sailboat tacking to port has right of way over a small sailboat tacking to starboard. If both vessels are tacking to the same side, the windward vessel must yield to the leeward vessel.
• Vessels entering or crossing a main waterway from a harbour or a secondary waterway may not obstruct other vessels. e sign B.9 means that vessels on the main waterway always have right of way.
• ere is an additional rule on the Waal, Neder-Rijn, Lek and the Pannerdensch Kanaal. If a descending vessel wants to turn to, for example, enter a harbour, this vessel must yield to an ascending vessel trying to reach the harbour. A descending vessel sails with the current, and an ascending vessel sails against the current.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 17:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ta różnorodność w interpretacji tym bardziej jest świadectwem na to, że szyderka w tym wątku była zupełnie bezzasadna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 18:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Szyderka może jednakoż wynikać z niezrozumienia.
Niezrozumienia że ręka prawa pozostaje prawą, nawet gdy posiadacz odwróci się tyłem; a nawet gdy spojrzy w lustro.
I przecież objaśnialim, jak moglim, nawet rysunkowo...
A jednak, a nadal... :cry:
Sebel napisał(a):
Nie jest napisane przecież która krawędź jest prawa, a która lewa.
Skoro napisal "przy prawej krawędzi szlaku żeglownego lub blisko prawego brzegu" to sugeruje że chodzi o te krawędź która jest po tej stronie co brzeg. A prawy brzeg jest z prawej strony jachtu, więc krawędź też.
A zatem to, która krawędź jest prawa zależy od tego, w która stronę płynie jacht, a nie od tego gdzie jest prawa strona szlaku.
Przebóg, czyżby praw-nik?



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 19:26 

Dołączył(a): 31 sie 2019, o 23:33
Posty: 14
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: jsm
SIRK napisał(a):

@Sebel
Twoja interpretacja pierwszego przykładu jest całkowicie irracjonalna, chcesz uprzywilejować jednostkę łamiącą podstawowe zasady ruchu prawostronnego, która płynie po nieprawidłowej stronie szlaku wodnego. W przykładzie drugim i trzecim jesteś niekonsekwentny, raz stosujesz zasadę uprzywilejowanego przepływu prawą stroną szlaku wodnego (prawidłowo) a za drugim razem powołujesz się na hierarchie względem napędu (w tym wypadku niemającą zastosowania). O czwartym przykładzie już pisałem i tu naprawdę trzeba zachować szczególną ostrożność i rozsadek.


Drogi SIRKu, ja nikogo nie chcę uprzywilejowywać. Chcę zrozumieć nasze przepisy.
Co do niekonsekwencji, ustawodawca rozróżnia statki różnej kategorii, i dla nich jeden paragraf, i statki żaglowe, dla nich jest inny paragraf.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL