Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 14:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lis 2019, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
9 sierpnia 2019 r. po przestawieniu GPS na tryb morski wyruszam na silniku ze Stepnicy. W okolicy wyspy Chełminek wyłączam silnik stawiam żagle. Początkowo wiatr jest taki że muszę zrobić parę zwrotów, później wiatr zmienia kierunek i płynę praktycznie jednym halsem.
Załącznik:
DSCN4994.JPG
DSCN4994.JPG [ 266.19 KiB | Przeglądane 9189 razy ]

W trakcie płynięcia na wodzie robię sobie obiad i późnym wieczorem dopływam do jednej z zatok w rejonie Podgrodzia koło Nowego Warpna i zostaję tu na noc na kotwicy.
Załącznik:
1. Stepnica - Podgrodzie 2019.png
1. Stepnica - Podgrodzie 2019.png [ 265.92 KiB | Przeglądane 9189 razy ]

Załącznik:
DSCN4997.JPG
DSCN4997.JPG [ 230.17 KiB | Przeglądane 9189 razy ]

Według prognozy pogody wiatr jutro ma się zmieniać z południowego na zachodni a następnie na północno zachodni.
10 sierpnia z uwagi na prognozę pogody o 5:30 już płynę pod żaglami, dopływam do Usedom. Gdybym w tym dniu wypłynął kilka godzin później czekało by mnie mozolne halsowanie i prawdopodobnie do Usedom bym nie dopłynął. W Usedom staję w nowej marinie która została oddana niedawno do użytku. Podczas podejścia wybieram pomost za którym są trzciny i kilka razy robię próbę podejścia i za chwilę rezygnuję z uwagi na silnie wiejący wiatr i obawę, że podejście mi się nie uda. W końcu mi się udaje podejść na przysłowiowe jajeczko.
Załącznik:
DSCN4999.JPG
DSCN4999.JPG [ 329.3 KiB | Przeglądane 9189 razy ]

A asekurujący mnie na brzegu Niemiec z zacumowanego obok jachtu motorowodnego gratuluje mi precyzyjnego podejścia.
Załącznik:
2. Podgrodzie - Usedom 2019.png
2. Podgrodzie - Usedom 2019.png [ 235.33 KiB | Przeglądane 9189 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 6: baoo, LukasJ, Marian Strzelecki, Mir, robhosailor, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2019, o 17:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zwiedzam Usedom:
Załącznik:
DSCN5001.JPG
DSCN5001.JPG [ 326.02 KiB | Przeglądane 9175 razy ]

Załącznik:
DSCN5021.JPG
DSCN5021.JPG [ 299.93 KiB | Przeglądane 9175 razy ]

Załącznik:
DSCN5024.JPG
DSCN5024.JPG [ 329.34 KiB | Przeglądane 9175 razy ]

Nazajutrz nie mogę wcześniej wypłynąć bo muszę odebrać kaucję 10€ za kartę do usług portowych u bosmana.
11 sierpnia po odebraniu kaucji wypływam ale po wyjściu z przesmyku jeziora Uesdomersee spotykam się z silnym wiatrem i dużą falą której nie jestem w stanie pokonać na moim silniku. Zawracam i staję na kotwicy zaraz za przesmykiem na jeziorze.
Załącznik:
DSCN5030.JPG
DSCN5030.JPG [ 179.26 KiB | Przeglądane 9175 razy ]

Wszystko przez to, że nie miałem prognozy pogody. Mój mobilny router nie chciał mnie łączyć z Internetem na terenie Niemiec. Dopiero przełożenie karty SIM do smartfona umożliwia mi odbiór Internetu.
12 sierpnia wypływam dość wcześnie.
Załącznik:
DSCN5038.JPG
DSCN5038.JPG [ 276.19 KiB | Przeglądane 9175 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: mancunian
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2019, o 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Po przejściu pod otwieranym mostem w Zecherin
Załącznik:
DSCN5044.JPG
DSCN5044.JPG [ 316.13 KiB | Przeglądane 9161 razy ]

większe jachty mnie wyprzedzają ja zostaję w tyle.
Załącznik:
DSCN5047.JPG
DSCN5047.JPG [ 199.43 KiB | Przeglądane 9161 razy ]

Po drodze widzę kościół w Usedom ale z innej strony.
Załącznik:
DSCN5048.JPG
DSCN5048.JPG [ 178.82 KiB | Przeglądane 9161 razy ]

. Na koniec dnia cumuję w Lassan.
Załącznik:
DSCN5055.JPG
DSCN5055.JPG [ 256.58 KiB | Przeglądane 9161 razy ]

Załącznik:
3. Usedom - Lassan 2019.png
3. Usedom - Lassan 2019.png [ 375.19 KiB | Przeglądane 9161 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: mancunian, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2019, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
13 sierpnia płynę dalej. Wiatr mam sprzyjający. Tam gdzie robi się po drodze wąsko nie wyrabiam na żaglach i na jednej z pierwszych bramek z boi ląduję po prawej stronie na mieliźnie. Uruchamiam silnik podnoszę nieco miecz i uwalniam się z mielizny. Dalej płynę na żaglach z włączonym silnikiem. W Wolgast oczekiwanie na otwarcie mostu przy nabrzeżu portu od strony południowej.
Załącznik:
DSCN5080.JPG
DSCN5080.JPG [ 264.17 KiB | Przeglądane 9144 razy ]

Po przejściu za most zatrzymuję się w marinie zaraz za mostem
Załącznik:
4. Lassan - Wolgast 2019.png
4. Lassan - Wolgast 2019.png [ 365.56 KiB | Przeglądane 9144 razy ]

i idę zwiedzać miasto.
Załącznik:
DSCN5084.JPG
DSCN5084.JPG [ 346.74 KiB | Przeglądane 9144 razy ]

14 sierpnia płynę dalej wiatr sprzyjający tak, że płynę pod żaglami. Dopływam do przystani klubowej w Freest.
Załącznik:
DSCN5103.JPG
DSCN5103.JPG [ 333.09 KiB | Przeglądane 9144 razy ]

Załącznik:
5. Wolgast - Freest 2019.png
5. Wolgast - Freest 2019.png [ 403.69 KiB | Przeglądane 9144 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: mancunian, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2019, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Hafenmajster w Freest ma oswojonego ptaszka.
Załącznik:
DSCN5115.JPG
DSCN5115.JPG [ 287.21 KiB | Przeglądane 9114 razy ]

15 sierpnia płynę pod żaglami ale w początkowym odcinku muszę uważać na wąskie tory wodne. Jak jestem już na głębszej wodzie w pewnym momencie zauważam, że ściągacz od dodatkowego sztagu idącego od topu masztu jest rozkręcony. Idę na dziób i skręcam go w obawie żeby się całkowicie nie rozkręcił. Później na postoju zabezpieczam go przed ponownym rozkręceniem małą szeklą. Przed Stralsundem kiedy na ostatnich zakrętach toru wodnego omijam rozległą płyciznę psuje się pogoda i przychodzi szkwał z deszczem. Zrzucam żagle i płynę do jakiejś klubowej przystani na zachodnim brzegu gdzie mija mi czas w oczekiwaniu na otwarcie mostu w Stralsundzie. Po przejściu przez otwarty most zatrzymuję się w miejskiej marinie.
Załącznik:
6. Freest - Stralsund 2019.png
6. Freest - Stralsund 2019.png [ 306.86 KiB | Przeglądane 9114 razy ]

Zwiedzam starówkę Stralsundu.
Załącznik:
DSCN5134.JPG
DSCN5134.JPG [ 312.63 KiB | Przeglądane 9114 razy ]

Załącznik:
DSCN5136.JPG
DSCN5136.JPG [ 375.19 KiB | Przeglądane 9114 razy ]

W zasadzie Stralsund miał być moim celem tegorocznego rejsu z uwagi na opóźnienia które wynikły podczas mojego wcześniejszego rejsu Odrą. Chociaż wcześniej myślałem żeby dopłynąć na rozlewisko Saaler Bodden. Ale w Stralsundzie spotykam Niemca który widział mnie wcześniej w Stepnicy i namawia mnie żebym płynął do Kloster na wyspie Hiddensee. Z Niemcem tym rozmawiam po angielsku ale w tłumaczeniu na język polski brzmiało to mniej więcej tak: Marian płyń do Kloster tam jest ślicznie. Ja na to: popłynę do Neundorf i tam wypożyczę rower i podjadę sobie do Kloster rowerem a kolejnego dnia będę wracał. A on na to: daj spokój płyń do Kloster. Zastanawiam się czy ulec jego namowie i tam płynąć z uwagi na ciągle wiejące z południa wiatry i obawy o możliwy powrót jeżeli kierunek wiatru się nie zmieni.
16 sierpnia wypływam ze Stralsundu na zarefowanym grocie. Kiedy za rufą widzę panoramę miasta zastanawiam się jak ja będę wracał. Po drodze wyprzedzam jacht większy od mojego który płynie na samym foku.
Załącznik:
DSCN5143.JPG
DSCN5143.JPG [ 230.59 KiB | Przeglądane 9114 razy ]

Po wyprzedzeniu tego jachtu dostawiam jeszcze foka mimo, że w oddali za rufą widzę nadchodzącą ciemną chmurę to chcę jak najszybciej dopłynąć do portu. Mimo tego ulewa dopada mnie po drodze ale po chwili się wypogadza.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2019, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Super!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2019, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cumuję w Kloster między dwoma niemieckimi jachtami o tej samej nazwie.
Załącznik:
7. Stralsund - Kloster 2019.png
7. Stralsund - Kloster 2019.png [ 387.05 KiB | Przeglądane 9081 razy ]

Oba jachty noszą nazwę Salut.
Załącznik:
DSCN5145.JPG
DSCN5145.JPG [ 369.2 KiB | Przeglądane 9081 razy ]

Ten który stoi po mojej prawej stronie jest w kolorze białym a z lewej strony w kolorze ciemnoniebieskim.
Załącznik:
DSCN5183.JPG
DSCN5183.JPG [ 365.23 KiB | Przeglądane 9081 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2019, o 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Po obiedzie idę na wycieczkę na północny kraniec wyspy w rejon latarni morskiej.
Załącznik:
DSCN5151.JPG
DSCN5151.JPG [ 430.79 KiB | Przeglądane 9066 razy ]

Po drodze podziwiam widoki.
Załącznik:
DSCN5164.JPG
DSCN5164.JPG [ 306.15 KiB | Przeglądane 9066 razy ]

Załącznik:
DSCN5166.JPG
DSCN5166.JPG [ 275.35 KiB | Przeglądane 9066 razy ]

Załącznik:
DSCN5169.JPG
DSCN5169.JPG [ 263.57 KiB | Przeglądane 9066 razy ]

Załącznik:
DSCN5173.JPG
DSCN5173.JPG [ 193.14 KiB | Przeglądane 9066 razy ]

Po powrocie analizuję prognozę pogody i zastanawiam się jak ja będę stąd wracał. W prognozie pogody na kolejny dzień widzę krótkotrwały ale duży wzrost siły wiatru około godziny 14:00. Żeglarz z jachtu stojącego obok mówi mi, że to jest nawet do 8 Bt. Ja podejmuję decyzję, że wracam morzem. Obawiam się, że jak mnie wzrost siły wiatru zastanie gdzieś na tych wąskich torach wodnych to mogę nie móc płynąć pod wiatr na silniku a jak mnie na dodatek zdmuchnie na jakąś płyciznę to mnie stamtąd nie wyciągną. A płynąc morzem mam większą szansę na sprzyjające wiatry, chociaż biorąc pod uwagę ukształtowanie linii brzegowej Rugii to nie uniknę halsowania i korzystania z silnika. W porcie zakładam na grocie drugi ref a na sztagu małego foka.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 01:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
17 sierpnia wypływam przed 6:00 rano. Na krzyżówce torów wodnych mijam się ze statkiem pasażerskim który płynie do Kloster. Kiedy tor wodny skręca na wschód stawiam grota. Patrzę a ja nie mam podpiętej pod bom talii grota. Przed katastrofą broni mnie zaciągnięty na fest mój hamulec bomu. Zapomniałem, że wczoraj przy zakładaniu drugiego refu na grocie odpiąłem talię żeby poprawić ułożenie linek do refowania i ponownie jej nie wpiąłem. Kiedy na kolejnej krzyżówce torów wodnych skręcam na północ dostawiam foka. Widać, że wiatr jest silny moja prędkość przekracza 5 węzłów. Po drodze mija mnie duży jacht żaglowy który płynie na silniku. Na jachcie tym stawiają żagle po skończeniu się toru wodnego w rejonie pławy głębokiej wody. Jacht ten kieruje się na zachód ja kieruję się na wschód i okrążam Rugię. Po pewnym czasie mam już półwiatr.
Załącznik:
DSCN5191.JPG
DSCN5191.JPG [ 190.92 KiB | Przeglądane 9050 razy ]

Około 13:30 widać, że siła wiatru znacznie wzrosła, na zawietrznej widać spienione morze ale cały czas płynę do przodu. Chyba to jest ten zapowiadany sztorm. Dzięki temu, że mam założony drugi ref nie mam znacznych przechyłów. Po minięciu Arkony fala się wydłuża a brzeg się oddala. Włączam silnik do pracujących żagli dzięki temu płynę ostrzej ale dziób mam cały czas skierowany w morze i po około 40 minutach postanawiam wyłączyć silnik i rozpocząć halsowanie na samych żaglach. Nie chcę za bardzo oddalać się od brzegu i płynąc niekorzystnym halsem, robię zwrot i rozpoczynam halsowanie. Po pewnym czasie widzę, że jakiś nieduży statek płynie w kierunku brzegu i tam się zatrzymuje w pewnej odległości od brzegu a drugi większy jest na pełnym morzu ale widać, że nigdzie nie płynie tylko dryfuje w miejscu. Kadłub tego statku raz jest zwrócony dziobem na wschód raz na zachód, jeszcze innym razem widzę sylwetkę statku od dziobu czy rufy. Kiedy zrzuciłem żagle i zacząłem płynąć na silniku do mariny w Glowe oba statki odpływają. Odniosłem wrażenie, że byłem z tych statków obserwowany.
Załącznik:
8. Kloster - Glowe 2019.png
8. Kloster - Glowe 2019.png [ 207.07 KiB | Przeglądane 9050 razy ]

Na śladzie odcinka z Kloster do Glowe widać jakieś zafałszowanie. Widocznie mój GPS nie złapał właściwie pozycji po włączeniu.
W marinie podczas cumowania łamie mi się flagsztok zahaczając o linę która biegnie od dalby do brzegu. Od tej pory przy mijaniu innych jachtów okazuje banderę jakby nią salutując i pokazując gdzie było jej miejsce. W Glowe po analizie prognozy pogody zostaję na kolejną noc.
Załącznik:
DSCN5203.JPG
DSCN5203.JPG [ 213.27 KiB | Przeglądane 9050 razy ]

19 sierpnia wypływam przy sprzyjającym wietrze od rufy. Przez pewien czas towarzyszy mi mewa która ląduje tuż za rufą lub przy mojej burcie. Kiedy ja odpłynę na dość znaczną odległość startuje ponownie z wody dogania mnie zatacza łuk przed jachtem i ponownie ląduje a właściwie woduje koło jachtu i tak było z kilkanaście razy.
Załącznik:
DSCN5206.JPG
DSCN5206.JPG [ 287.83 KiB | Przeglądane 9050 razy ]

W końcu zrezygnowała i za którymś razem już mnie nie odwiedziła. Po pewnym czasie wiatr korzystny się skończył i rozpoczynam halsowanie. Mijam białe klify Jasmundu.
Załącznik:
DSCN5210.JPG
DSCN5210.JPG [ 237.15 KiB | Przeglądane 9050 razy ]

Pojawiają się jachty które wypłynęły z Sassnitz dla których wiatr jest sprzyjający i widzę, że płyną one stosunkowo blisko brzegu być może nawet w strefie przybrzeżnej parku narodowego „Nationalpark Jasmund”. Ja mozolnie zdobywam wysokość halsując raz w kierunku lądu raz w morze i tak kilka razy. Z daleka słyszę pracę silników małych statków wożących turystów i to szybciej niż je zdążę dojrzeć. W którymś momencie zdaje mi się, że od lądu dobiega do mnie z daleka głos karetki pogotowia. Ale jest on ledwie słyszalny tak, że po jakimś czasie sądzę, że to chyba jakieś halucynacje.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 03:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W końcu w oddali widzę długi falochron portu w Sassnitz rezygnuję z halsowania zrzucam żagle i do mariny płynę na silniku.
Załącznik:
9. Glowe - Sassnitz 2019.png
9. Glowe - Sassnitz 2019.png [ 201.35 KiB | Przeglądane 9036 razy ]

Wieczorem u bosmana opłacam postój na jedną noc,
Załącznik:
DSCN5222.JPG
DSCN5222.JPG [ 294.56 KiB | Przeglądane 9036 razy ]

rano po analizie prognozy pogody postanawiam zostać jeszcze na drugą noc.
Załącznik:
DSCN5227.JPG
DSCN5227.JPG [ 293.81 KiB | Przeglądane 9036 razy ]

Zwiedzając Sassnitz słyszę, że gdzieś niedaleko przejeżdża karetka pogotowia. Głos karetki i modulacja dźwięku taki sam jaki mi się zdawało dochodził od strony lądu kiedy jeszcze byłem w morzu. Czyli wtedy to nie była halucynacja tylko faktycznie gdzieś daleko na lądzie przejeżdżała karetka.
21 sierpnia wypływam z Sassnitz początkowo mam baksztag.
Załącznik:
DSCN5243.JPG
DSCN5243.JPG [ 208.25 KiB | Przeglądane 9036 razy ]

Kiedy osiągam jeden z południowo wschodnich krańców Rugii rozpoczynam halsowanie.
Załącznik:
DSCN5253.JPG
DSCN5253.JPG [ 271.01 KiB | Przeglądane 9036 razy ]

Sprawdzam głębokości na mapie i staram się halsować wzdłuż wyznaczonego tu toru wodnego Landtief. Przy moim zanurzeniu nie obawiam się wychodzić poza tor wyznaczony bojami.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 05:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Po minięciu kolejnego cypla i kilku zwrotach zrzucam żagle i na silniku płynę do portu w Thiessow.
Załącznik:
DSCN5255.JPG
DSCN5255.JPG [ 250.71 KiB | Przeglądane 9033 razy ]

Halsowanie na tym odcinku byłoby zbyt uciążliwe. Na ostatniej prostej przed portem zdaje sobie sprawę, że płynę z wiatrem i zastanawiam się gdzie ja w tym porcie zacumuję.
Załącznik:
10. Sassnitz - Thiessow 2019.png
10. Sassnitz - Thiessow 2019.png [ 249.54 KiB | Przeglądane 9033 razy ]

Kiedy widzę już wejście do portu a w środku na wprost wejścia pirs z larsenów o który chyba zaraz się rozwalę już w samym wejściu dostaję olśnienia i zawracam pod wiatr i staję po lewej stronie w narożniku portu w którym nikt nie cumuje.
Załącznik:
DSCN5258.JPG
DSCN5258.JPG [ 342.9 KiB | Przeglądane 9033 razy ]

Chwilę po mnie wchodzi duży jacht a w porcie już nie ma za bardzo miejsca gdzie można by przycumować. Daję im znać, że zwolnię dla nich miejsce w narożniku a sam przesunę się bliżej wyjścia tym bardziej, że mam zamiar rano wcześniej wypłynąć. Kolejne jachty które wchodzą do portu widząc, że nie ma w nim miejsca wychodzą przed port i stają na kotwicy na wyznaczonym kotwicowisku. Kiedy idę zobaczyć kiedy w porcie urzęduje hafenmajster woła mnie z jednego z jachtów jeden gość i daje mi piwo. Mówi mi jak mnie obserwował jak precyzyjnie dochodziłem do nabrzeża. Kiedy mu mówię, że w zasadzie kończę okrążać Rugię i jacht którym pływam sam zbudowałem to zaprasza mnie na jacht i muszę mu to wszystko opowiedzieć. Opowieści słucha on i jego syn ale później jak przechodziłem wzdłuż nabrzeża gdzie byli przycumowani widziałem, że w załodze był z nimi jeszcze jakiś gość. Wieczorem sprawdzam prognozę pogody i znowu ma wiać z południa postanawiam wypłynąć wcześnie rano zanim siła wiatru wzrośnie.
22 sierpnia tak jak pisałem wyżej wypływam wcześnie rano. Po pewnym czasie od wypłynięcia pojawiają się jachty płynące pod pełnymi żaglami podczas gdy ja muszę płynąć przy pomocy silnika.
Załącznik:
DSCN5266.JPG
DSCN5266.JPG [ 241.71 KiB | Przeglądane 9033 razy ]

Dopływam dość wcześnie do Yachthafen Peenemunde (Nordhafen).
Załącznik:
11. Thiessow - Peenemunde 2019.png
11. Thiessow - Peenemunde 2019.png [ 255.26 KiB | Przeglądane 9033 razy ]

Korzystam z możliwości podwiezienia mnie w rejon obiektów muzealnych zwiedzam muzeum i okręt podwodny i wracam na piechotę.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: Janna, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 06:00 

Dołączył(a): 20 maja 2011, o 17:31
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 71
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Super relacja

Marian J. napisał(a):
Ten który stoi po mojej prawej stronie jest w kolorze białym a z lewej strony w kolorze ciemnoniebieskim.


Sympatyczne małżeństwo, stali w Stepnicy

_________________
https://x-79floki.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
23 sierpnia według prognozy ma wiać wiatr ze wschodu po wyjściu z portu stawiam żagle. Niestety ukształtowanie brzegów sprawia, że w rzeczywistości mam wiatr przeciwny i zaraz po wyjściu z portu siedzę na mieliźnie za zieloną boją a halsowanie widzę, że nie ma sensu. Zrzucam żagle i płynę na silniku. W tym dniu dopływam do Wolgast
Załącznik:
12. Peenemunde - Wolgast 2019.png
12. Peenemunde - Wolgast 2019.png [ 391.46 KiB | Przeglądane 9008 razy ]

ale staję w innej marinie.
Załącznik:
DSCN5285.JPG
DSCN5285.JPG [ 232.93 KiB | Przeglądane 9008 razy ]

24 sierpnia po przepłynięciu pod mostem płynę przy pomocy silnika i żagli. Kiedy robi się szeroko halsując zmierzam do Krummin.
Załącznik:
13. Wolgast - Krummin 2019.png
13. Wolgast - Krummin 2019.png [ 329.4 KiB | Przeglądane 9008 razy ]

Razem z opłatą za postój zamawiam świeże bułeczki na następny dzień. W tej marinie zaskoczył mnie wygląd łazienek oczywiście bardzo pozytywnie.
Załącznik:
DSCN5298.JPG
DSCN5298.JPG [ 183.01 KiB | Przeglądane 9008 razy ]

Załącznik:
DSCN5300.JPG
DSCN5300.JPG [ 189.32 KiB | Przeglądane 9008 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: robhosailor, WhiteWhale
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
25 sierpnia według prognozy ma być wiatr wschodni. Myślę, że może uda mi się wpłynąć na rozlewisko Achter Wasser ale kiedy po wypłynięciu jestem już w miejscu gdzie mógłbym wpłynąć na ten akwen widzę, że ukształtowanie brzegów spowodowało, że wiatr wieje raczej z północy i po wczorajszym doświadczeniu z halsowaniem do Krummin nie podejmuję się wpływania na ten akwen i płynąc na silniku z fokiem stabilizującym moje przechyły dopływam do Rankwitz.
Załącznik:
14, Krummin - Rankwitz 2019.png
14, Krummin - Rankwitz 2019.png [ 370.28 KiB | Przeglądane 8990 razy ]

Załącznik:
DSCN5312.JPG
DSCN5312.JPG [ 305.72 KiB | Przeglądane 8990 razy ]

Rano obowiązkowo zamawiam rybkę i po śniadaniu płynę dalej.
26 sierpnia w prognozie znowu wiatr wschodni. Początkowo płynę na silniku później gdy wiatr był nieco silniejszy dopływam w rejon mostu na samym foku. Po przejściu pod otwartym mostem nie wpływam na zalew tylko wpływam w Peene. Na pierwszych paru zakrętach wspomagam się silnikiem a pozostałą część trasy przepływam majestatycznie na foku.
Załącznik:
DSCN5334.JPG
DSCN5334.JPG [ 195.82 KiB | Przeglądane 8990 razy ]

Na zalewie miałbym znowu wiatr przeciwny. Przy pierwszej marinie przed Anklam zrzucam foka i dalej płynę na silniku do mariny przed podnoszonym mostem kolejowym.
Załącznik:
15. Rankwitz - Anklam 2019.png
15. Rankwitz - Anklam 2019.png [ 324.76 KiB | Przeglądane 8990 razy ]

Mimo, że cumuję na miejscu dla gości zostaję stamtąd wyproszony gdyż jest to miejsce dla dużych jachtów. Przestawiam się na inne wolne miejsce.
Załącznik:
DSCN5336.JPG
DSCN5336.JPG [ 345.38 KiB | Przeglądane 8990 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Sajmon
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Podnoszony most otwierany jest dość często
Załącznik:
DSCN5340.JPG
DSCN5340.JPG [ 213.38 KiB | Przeglądane 8970 razy ]

ale nie ma to znaczenia dla jachtów żaglowych ponieważ za tym mostem są kolejne stałe mosty z większym prześwitem ale za małym żeby przepłynęły jachty z postawionym masztem.
Załącznik:
DSCN5357.JPG
DSCN5357.JPG [ 306.52 KiB | Przeglądane 8970 razy ]

Pod podniesionym mostem przepływają wtedy jachty motorowe z wysokimi nadbudówkami.
U hafenmajstra opłacam postój za dwie noce. Mam zamiar zwiedzić miasto i muzeum Otto Lilienthala.
Załącznik:
DSCN5342.JPG
DSCN5342.JPG [ 226.2 KiB | Przeglądane 8970 razy ]

Załącznik:
DSCN5343.JPG
DSCN5343.JPG [ 314.32 KiB | Przeglądane 8970 razy ]

Załącznik:
DSCN5346.JPG
DSCN5346.JPG [ 226.32 KiB | Przeglądane 8970 razy ]

Robię też zakupy w markecie w centrum miasteczka.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
28 sierpnia na silniku płynę do Monkebude
Załącznik:
DSCN5364.JPG
DSCN5364.JPG [ 261.11 KiB | Przeglądane 8938 razy ]

zostaję tylko jedną noc i kolejnego dnia płynę dalej.
Załącznik:
16. Anklam - Monkebude 2019.png
16. Anklam - Monkebude 2019.png [ 292.62 KiB | Przeglądane 8938 razy ]

Załącznik:
DSCN5371.JPG
DSCN5371.JPG [ 418.63 KiB | Przeglądane 8938 razy ]

Już byłem w tym porcie w zeszłym roku tak samo jak i w Rankwitz.
29 sierpnia mam sprzyjający wiatr i ponieważ chcę dopłynąć do Ueckermunde a to niedaleko to nieśpiesznie płynę na samym foku.
Załącznik:
17. Monkebude - Ueckermunde 2019.png
17. Monkebude - Ueckermunde 2019.png [ 191.2 KiB | Przeglądane 8938 razy ]

Płynę do miejscowego jachtklubu żeby mieć bliżej do miasta w którym jestem pierwszy raz. W marinie klubowej zajmuje się mną najstarszy członek klubu 86 letni Oskar Oelschlägel i razem z innymi żeglarzami przy stole biesiadnym jestem na małym poczęstunku. Oskar ma 8 metrowy jacht „Oma” którego w tym roku nie wodował i coś przy nim robi w wydzielonym boksie w hangarze gdzie miejscowi żeglarze trzymają swoje jachty. Oskar chwali organizację polskich regat morskich w których kilkukrotnie brał udział a mnie mobilizuje do naprawy złamanego flagsztoka użyczając swoich narzędzi. Postój opłacam za dwa dni gdyż chcę zwiedzić miasto.
Załącznik:
DSCN5390.JPG
DSCN5390.JPG [ 240.03 KiB | Przeglądane 8938 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: kooniu, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W trakcie zwiedzania miasta trafiam na otwarcie mostu który umożliwia przepływanie jachtom zarówno żaglowym jak i motorowym z najdalej położonej mariny w mieście.
Załącznik:
DSCN5406.JPG
DSCN5406.JPG [ 264.55 KiB | Przeglądane 8918 razy ]

31 sierpnia wypływam i mając przeciwny wiatr płynę pod żaglami mozolnie halsując. Po drodze refuję się gdyż jak hals prowadzi na pełniejsze wody zalewu to siła wiatru jest dość znaczna. Dopływam do tej samej zatoki koło Podgrodzia gdzie staję na kotwicy.
Załącznik:
18. Ueckermunde -Podgrodzie 2019.png
18. Ueckermunde -Podgrodzie 2019.png [ 168.35 KiB | Przeglądane 8918 razy ]

Po jakimś czasie przypływa jacht którego załoga widziała mnie jak wpływam tu pod żaglami. Jacyś szuwarowcy bo sądzili, że będą mogli gdzieś dobić do brzegu i rozpalić ognisko. Wyjaśniam im, że ja będę tu stał do jutra na kotwicy a brzegi są nieprzyjazne i nie można do nich przycumować. Po tych wyjaśnieniach odpływają.
1 września według prognozy mam mieć początkowo bejdewind a później wiatr ma skręcić i mam mieć baksztag. Kiedy płynę po pewnym czasie wiatr cichnie tak, że uruchamiam silnik. Po jakimś czasie płynięcia na silniku widzę za burtą zmarszczoną wodę a banderki pod salingiem są skierowane do przodu co jest oznaką że wrócił wiatr. Wyłączam silnik i stawiam tylko foka. Płynę do Trzebieży. W północnym wejściu widać na wyspie refulacyjnej niezły przybój.
Załącznik:
19. Podgrodzie Trzebież 2019.png
19. Podgrodzie Trzebież 2019.png [ 267.5 KiB | Przeglądane 8918 razy ]

Gdyby nie ciekawość jak wygląda marina w Trzebieży po przeprowadzonym remoncie to w zasadzie powinienem przy tym kierunku wiatru płynąć dalej do Stepnicy. W marinie na placu przy hangarze wśród innych jachtów stoi Rega na której odbyłem swój pierwszy rejs morski.
Załącznik:
DSCN5452.JPG
DSCN5452.JPG [ 272.19 KiB | Przeglądane 8918 razy ]

Załącznik:
DSCN5455.JPG
DSCN5455.JPG [ 298.72 KiB | Przeglądane 8918 razy ]

W nocy mnie nieźle wyhuśtało.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
2 września płynę do Stepnicy gdzie stoję dwa dni.
Załącznik:
20. Trzebież - Stepnica 2019.png
20. Trzebież - Stepnica 2019.png [ 139.65 KiB | Przeglądane 8901 razy ]

Spotykam się z kolegą który trzyma swój jacht w Kamieniu Pomorskim.
4 września płynę na silniku i foku. Po drodze zatrzymuję się w zakątku Orły
Załącznik:
DSCN5464.JPG
DSCN5464.JPG [ 205.55 KiB | Przeglądane 8901 razy ]

Załącznik:
DSCN5466.JPG
DSCN5466.JPG [ 283.5 KiB | Przeglądane 8901 razy ]

i na koniec dnia wpływam do HOM w Szczecinie gdzie kończę rejs podczas którego przepłynąłem 340,6 Mm.
Załącznik:
21. Stepnica - HOM 2019.png
21. Stepnica - HOM 2019.png [ 422.58 KiB | Przeglądane 8901 razy ]

Czeka mnie jeszcze wyjazd po samochód i przyczepę i po załadowaniu łódki
Załącznik:
DSCN5470.JPG
DSCN5470.JPG [ 255.69 KiB | Przeglądane 8901 razy ]

wyjazd do domu.

Amen



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 8: artur_k, Colonel, mancunian, Micubiszi, Mir, robhosailor, urbik, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 22:49 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Pięknie

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2019, o 16:55 

Dołączył(a): 28 kwi 2010, o 19:53
Posty: 16
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Marian podziwiam cię .Zrobiliśmy z kolegami w czerwcu tą samą trasę ,ale jachtem kilowym. Pływałem z tobą twoją płaskodenną łupinką po Zbąszyniu ,więc znam jej możliwości. Relacja piękna ,ale ten akwen to inna para kaloszy . To woda nie dla płaskodennej mydelniczki obciążonej słabo zaształowanymi płytami z ołowiu z kapitanem nie pierwszej młodości .Nie kuś losu. Pływasz sam ,a jak coś się stanie nagle z pogodą i braknie ci sił fizycznych to może być lipa . Korzystaj z tego ,że możesz pływać tam ,gdzie nie popływają kilówki ,czy nawet mieczówki o większym zanurzeniu . Nie szalej . Zaplanuj Wisłę ,to chętnie z Tobą popłynę . Pozdrawiam Darek Boroń .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2019, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 08:47
Posty: 15
Lokalizacja: Trzebnica / Kamień Pomorski
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Gratuluję Mariano przebycia pięknej trasy :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2019, o 22:28 

Dołączył(a): 23 gru 2019, o 22:21
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Niesamowity rejs. Świetna relacja. Podziwiam. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2019, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jakm nie patrzeć rto to co piszesz powinieneś zebrać w jeden Post?, Mail?, Wątek? ,BLOG i gdzieś zamieścić tak aby nie trzeba było szukać,
a by było (na raz) do dyspozycji maluczkich.
Przemyśl; spróbuj; postaraj się.. i wykonaj; ;-)
To można nawet bez jakichkolwiek korekt : pom prostu zebrać i zamieścić, a potem myśleć jak poprawić.
Wiem bo tak samo mam,
ale nie umiem się zebrać.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2019, o 10:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Z przyjemnością poczytałem Twoje opisy - w roku 2018 wracając ze Szwecji i Danii byłem w Breege, w Stralsundzie, w Kroslin i Penemunde, ale pływałem tam tylko szlakami - na włóczenie się po takich zakamarkach tych wód jak Ty to zrobiłeś to się nie zdecydowałem.

Jednak 2 metry stałego zanurzenia ma oprócz plusów także swoje minusy.

Fajne rejony, ale nie dla mnie - a rejsu gratuluję :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL