Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 13:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 343 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lis 2019, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ciekawie idzie Kremer, jest 16-ty, ale gdy przypilnuje steru do rana, to może wylądować w pierwszej piątce... :roll:
Lider chyba się zmęczył.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Warto zauważyć, że na Mini nie odbierają wypasionych prognoz pogody. Co jakby ma znaczenie.
To dopiero początek wyścigu i jeszcze bardzo długa droga przed nimi.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: -O-
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2019, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Oj, czołówka dochodzi już do połówki...
Załącznik:
mt.jpg
mt.jpg [ 25.72 KiB | Przeglądane 6310 razy ]

A, oni mają podgląd na trackera?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2019, o 08:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
A Muzzolini konsekwentnie jednym halsem i do tego 1 knocik lepiej i 5-10 stopni ostrzej.
A i tak go Bogacki zrobił.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2019, o 09:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Najprzyjemniejszy traczek (wg mła) - Violette Dorange. No i kozak Noslier.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2019, o 12:13 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ciekawe, że najlepsze łódki seryjne są aktualnie na drugim i trzecim miejscu w całej stawce...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2019, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W ciągu 11 godzin, przedostatnia zawodniczka proto podgoniła naszego ortodromowicza o 21 mil.
I nadal żegluje o 1,6 w. szybciej.
Załącznik:
2019-11-08_ 01-09.jpg
2019-11-08_ 01-09.jpg [ 126.57 KiB | Przeglądane 6248 razy ]

Załącznik:
2019-11-08_12-09.jpg
2019-11-08_12-09.jpg [ 116.76 KiB | Przeglądane 6248 razy ]


Wywiad z Michałem Weselakiem przed drugim etapem:
https://www.jachting.com/artykul/04-11- ... ni-transat

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 8 lis 2019, o 12:19 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2019, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Mir napisał(a):
Oj, czołówka dochodzi już do połówki...
Załącznik:
mt.jpg

A, oni mają podgląd na trackera?


Nawet gdyby mieli net, a nie maja gdyż jest zabroniony to nie mieliby na czym wyswietlac danych trackingu. Wszystko na czym da się wyświetlić mapę elektroniczna jest zabronione. Lącznosc to tylko VHF i odbiór foniczny SSB

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 3: -O-, Mir, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2019, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ale się rozpędził...
Załącznik:
ale daje.jpg
ale daje.jpg [ 123.45 KiB | Przeglądane 6199 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2019, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marie Gendron rozpędziła swój bolid (poprzedniej generacji) do 11,1 w. i nadal zmniejsza dystans do naszego Orła-Sokoła. Różnica to: 370 Mm i 1,3 w. w prędkości na korzyść Francuzki.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2019, o 16:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Tak wygląda czeskie Pogo 3 po zderzeniu na pierwszym etapie. Żeglarza ewakuował helikopter. Żeglarz cały, łódka praktycznie też.


Załączniki:
IMG_3132.JPG
IMG_3132.JPG [ 156.75 KiB | Przeglądane 6157 razy ]
IMG_3130.JPG
IMG_3130.JPG [ 126.97 KiB | Przeglądane 6157 razy ]
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 85.84 KiB | Przeglądane 6157 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2019, o 19:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ogladajac te zdjecia nie potrafie sobie wyobrazic jak to sie stalo ze dolne lozysko steru jest cale a gorne z paweza wyrwane.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2019, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Było mocniejsze. I stało się punktem obrotowym.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2019, o 21:17 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Track Perrin'a to koszmar. Zostanie schrupany przez Michała.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2019, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Trzeci szybszy od pierwszego, drugi szybszy od trzeciego. :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2019, o 01:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Odległość Michała od Marie 351 Mm, czyli taka sama jak Michała od lidera. Złoty środek. Ciekawe który magnetyzm zadziała na niego bardziej? Prędkość 10,7 w. wskazuje na kierunek do przodu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2019, o 10:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mir napisał(a):
Było mocniejsze. I stało się punktem obrotowym.


Tylko problem w tym ze pletwa mocowana jest na bolcach pionowych a nie poziomych :) Raczej wydaje mi sie ze po prostu dolny wypadl/ulamal i wtedy duzej sily nie trzeba zeby gorny wbic w pawez.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2019, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jeśli wypadł, to tak, ale czy mógł wypaść? Raczej w coś przywalił płetwą i dwa punkty mocowania odebrały obciążenie dynamiczne. Ten górny ma ramię działania i większą siłę wyłamującą, a dolny staje się punktem podparcia, bo tam jest duża sztywność (połączenie dno/pawęż).

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2019, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
A tymczasem Michał wrócił na 10. pozycję i umacnia się na niej. Miał ładny przebieg z 4h i bardzo ładny dobowy.
Dziewiąta pozycja Vincenta jest zagrożona.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lis 2019, o 16:15 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Mir napisał(a):
dwa punkty mocowania odebrały obciążenie dynamiczne. Ten górny ma ramię działania i większą siłę wyłamującą, a dolny staje się punktem podparcia,......

Przyznaj się że jak w planie lekcji fizyka była, to chodziłeś na wagary pożeglować :cool:



Za ten post autor J-23 nadaje otrzymał podziękowania - 2: -O-, cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2019, o 07:19 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Bogacki czwarty z dużymi szansami na pudło.
Co z piękna linia traczna.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2019, o 09:39 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Trudny moment dla Michała.
Chyba powinien dopiero za 24 h zwrot na 300. Albo teraz na 310.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2019, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Odległość Michała do Outsajderki 269 Mm, a do Lidera 513 Mm.
Lider i Ostatnia płyną z taką samą prędkością: 11,1 w.
Michał niemal 4 w. wolniej...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2019, o 21:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Też uważam, że jakby był bardziej z przodu, albo troszkę z tyłu, to by nie był, tam gdzie jest.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2019, o 09:28 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Morten Bogacki na pudle.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2019, o 10:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale roznice miedzy 3 a 4 minimalne i jeszcze wszystko moze sie zdarzyc. Michal Traci do 10 ok 30 Mm.
Inna sprawa to to ze czolowe lodki Serie wcale nie ustepuja tym Proto.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2019, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
vaginal napisał(a):
Też uważam, że jakby był bardziej z przodu, albo troszkę z tyłu, to by nie był, tam gdzie jest.

Biorę w ramkę.
M@rek napisał(a):
Serie wcale nie ustepuja tym Proto.

Jedyna różnica pomiędzy proto i serie, polega na przekroczeniu magicznej ilości 10 wyprodukowanych egzemplarzy.
Ten podział jest jednak nieco sztuczny. Każda z tych łódek jest bardzo mocno personalizowana. Każda jest obięta tymi samymi reżimami.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2019, o 13:16 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Bogacki wyjedzie Le Mene.
Zwrotem około 21.00 Michał może wyjechać Lanciena. Około 33% szans (uwzględnione 20% szansy, że Lancien prześpi zwrot).
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2019, o 14:21 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
-O- napisał(a):
Jedyna różnica pomiędzy proto i serie, polega na przekroczeniu magicznej ilości 10 wyprodukowanych egzemplarzy.
Ten podział jest jednak nieco sztuczny. Każda z tych łudek jest bardzo mocno personalizowana. Każda jest obięta tymi samymi reżimami.

Nie zupełnie. Dla seryjnych mini obowiązuje:
- nie mogą mieć niczego z węgla
- nie mogą mieć zbiorników balastowych
- zakaz uchylnych płetw balastowych
- wysokość masztu jest ograniczona
- żagle tylko z dozwolonych materiałów

Pewnie jeszcze kilka drobnych różnic by się znalazło.



Za ten post autor J-23 nadaje otrzymał podziękowania - 2: -O-, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lis 2019, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Niższy o metr maszt to sporo mniej żagla. Są cięższe bo nie można używać węgla i epoksydu. Tylko poliester. W przypadku kadłuba musi być monolit ewentualnie 3dCore i chyba coremat. Ograniczenie zanurzenia do 1,6m.
Suma Summarum to Proto jest lżejszy (Michal pisał ze jego około pol tony. Seryjne ważą około 0,9 najlżejsze) i ma więcej żagla wiec przy słabym jedzie szybciej. Jest tez bardziej stateczny bo lżejszy węglowy maszt/bom, olimowanie stałe z dynemy, uchylny i głębszy balast wiec w mocnym wietrze również pojedzie szybciej. Ma profilowane boczne miecze wiec ostrzej jedzie do wiatru. Może je podnieść wiec mniejsze opory na pełnym.
Generalnie ma przewagę nad seria. I jedna wadę. Jest trudniejszy w prowadzeniu.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 3: -O-, Colonel, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 343 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mancunian i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL