Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 cze 2025, o 14:18




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sty 2020, o 18:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sailor4x4 napisał(a):
Dot. okienek w dnie - mój jacht posiada okienko między kilem, a sterem , może kamerę tam zamontuję albo mocne światło !


Tylko jedno ? :) Na scigajacych sie do dzis jachtacg klasy HT widzialem po 2 okienka w dnie. Jedno tak jak u Ciebie( kontrola zlozenia sroby i zielska na sterze) i drugie przed krawedzia natarca pletwy balastowej .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 18:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
Marian J. napisał(a):
Chyba rozumiem Mariana (MJS) w zasadzie nie zaglądam do działu Regaty [...]
Nie wiem czy formuła ORC ma wpływ na nowo projektowane jachty czy też wyrównuje szanse różnych jachtów w regatach
A to służę np. ;) http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=348045#p348045

A przecie zasada jest taka, że formuła przewiduje osiągi jachtu, i jak przewiduje że są dobre, to za nie 'karze' odpowiednio. Zatem konstruktorzy unikaja jak ognia rozwiązań które, przynajmniej według formuły, sprzyjaja osiąganiu osiągów... A zatem im rozsądniejsza formuła, tym mniej się opłaca stosować rozsądne rozwiązania. To dlatego np. jachty do IOR miały złą stateczność - bo dobra stateczność to lepsze osiągi, nie? Mozna i inne znaleźć przykłądy, ale ja nie w temacie, bo dla mnie, skoro nie regacę, to jeszcze jedno, z licznych dziś takich, przeciwieństwo zdrowego rozsądku którem szkoda sobie główki turbować nadaremno.


Moze nie zauwazyles ale od czasow IOR formuly bardzo ewoluowaly wlasnie w kierunku zwiekszenia bezpieczenstwa konstrukcji. Jest akurat odwrotnie niz napisales :) Rozsadna formula ( ORC) preferuje rozsadne rozwiazania . Jakie sa procedury uzyskania swiadectwa ORC Int. mozesz zapytac Kol. amateura . Do tego ta formula pomiarowa jest scisle powiazana z OSR ktore to przepisy goraco polecam wszystkim armatorom, nie tylko startujacym w regatach .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 18:36 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ależ zauważyłem :D Przykład ten podaję bo obrazowy.
A co miałbym dać za przykład - programowanie optymalizujące? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 18:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No ale napisales to co napisales :)
Pogon za osiagami ja obserwuje wlasnie w grupach bez ograniczen ( Open ) co moze prowadzic do wynaturzenia konstrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 20:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Aaaa, właśnie!
Boć formuła pilnuje coby było jak trzeba, a bez niej to by konstruktorzy śmieli pozwalać sobie na jakieś dziwaczne 'wynaturzenia', furt kombinując i wymyślając dziwactwa jakieś, rozmyślając co by tu, aby osiągnąć jeszcze lepsze osiągi niż dotychczasowe konstrukcje... co są wystarczająco dobre, wszak...
Jak, nie przymierzając, Marian... :rotfl:
I tu jest ten hund, co pogrzebion.
Regatowcy chcieliby wyrównania szans, coby wygrywał najlepszy zawodnik, a nie najlepszy jacht.
Ale cała reszta, nie współzawodnicząc o pudło, wolałaby mieć najlepszy jacht właśnie. Niekoniecznie najlepszy w szybkości, ale idzie o właściwosci i osiągi jachtu; nawet jeśli osiągi w portingu, mierzone na kufle...
plitkin napisał(a):
Rysiu, wagą - owszem. Ale sam piszesz, że można zrobić lżej, a jachty o klasycznych liniach są ładne. Zatem, gdyby takie kształty były korzystne dla wyniku - współczesne jacht regatowe budowane we współczesnych technologiach wyglądałyby... klasycznie.
A nie wyglądają.
A przed wiekiem były i łódki żywcem jak z dzisiejszej mody, dopiero po podwodziu by poznał.
Bo co jest 'klasyczne' - smukłe kształty i nawisy? Te do formuły pomiarowej?
A może jednak te starsze, sprzed formuł - wąskie dzioby, pionowe dziobnice z wysuwnym genakerbomem i szerokie rufy ze sterem na pionowej pawęży? :)
Nie wiem też czy moją uznałbyś za klasyczny kształt - plaśtikowo wygląda - a to kształt sprzed stu lat. Logicznie wynikający z wagi, dwukrotnie większej niż 'dziś'.

A kształt kadłuba ciężkiego jest inny właśnie z powodu wagi. Już choćby objętość zanurzona to wyporność, przecie.
A wyobraź sobie np. łódkę rzędu 7 m wodnicy wodnicy, 2 m szerokości, niosącą 60 m2 podstawowej powierzchni żagla. Mogłaby poregacić? bo ja siem nie znam :roll:
Acz śmiem podejrzewać że nie mogłaby ważyć jedną tonę...
Ile żagla uniesie Maxus 22 - 24? A gdyby ważył 6-7 ton? Czy jego kształt byłby taki sam? I czy wtedy by poregacił?
O to tu idzie.
Dzisiejsze kształty to kształty lekkiej łódki. Małe zanurzenie kadłuba, bo nie ma co zanurzać. Stąd także wysoka burta, jeśli trzeba zmieścić załogę. Dno przypłaszczone czy płytki łuk - klasyczne V miało sens dla dużego wyporu tylko. Spora szerokość, bo im mniejszy ciężar tym większe ramię prostujące potrzebne; a mniejsza wyporność zapasowa dzioba boć i moment bezwładności niższy. Małe płetwy, bo mniejsze ma siły od żagli.
A do tego dochodzi możliwość ślizgu/półślizgu, czy tam szybkości lepszej niż 'wypornościowa' co w lekkiej łódce jest osiągalna, ale wymaga odpowiedniego kształtu, prawda? Kształtu którego zastosowanie w ciężkim klasyku tylko by zwiększyło powierzchnię zmoczoną, i bez tego już dużą. I tak dalej.

Parę stron wcześniej dałem fotkę innego klasyka, co stał obok - takiego bez nawisów, Heard 28. Współczesny jacht zbudowany niedawno we współczesnej technologii. To łódka klasy regatowej poniekąd ;)
Bo to łodzie które od zawsze się ścigały. Ale nie po to by wyłonić najlepszego zawodnika, tylko by dojechać jako pierwszy. Pierwszy na targu. :mrgreen:

8 metrów, 8 ton, 60 m2 roboczo. Porównaj z maxusem.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 3: Marian Strzelecki, robhosailor, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
vaginal napisał(a):
Co znaczy się nie da? Delikatność konstrukcji psychicznej, biała koszulka z subtelnym logo czy do kawy nie pasuje?

Tez.
Najgorsze, ze znam sie troche na Vendée Globe i ze niestety moje przewidywania zostaly potwierdzone przez oczywistosc i to szybko po patetycznym paszkwilu plitkina, na ktory pozwolilem sobie odpowiedziec uprzejmie, jak to mam w zwyczaju.
Sorry za OT.
Catz Dla Informacji

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 21:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S dla Plitkina:
Oceń jako na bieżąco będący - już dziś klasyka to, czy współczesność? To wersja z modniejszem dziś takielunkiem ;)
A i znów zwrócę delikatnie uwagę na modne okienka w burtach... ;)
Załącznik:
klasyk1of kind.jpg
Załącznik:
klasyk.jpg


A jak już padło o formułach - i czemuż to klasyki nie nawojują w regatach - jednym z głównych aspektów formuł jest pomiar powierzchni żagli... Poprawcie, Marku, jeślim znów pobłądził :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 21:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
8 metrów, 8 ton, 60 m2 roboczo. Porównaj z maxusem.


A co bys chcial porownac ? koszty budowy, czy osiagi ? :)

Jachty o klasycznych liniach dalej sa budowane ale bardzo czesto klasycznie wyglada jedynie kadlub powyzej linii wodnej a podwodzie jest bardzo nowoczesne. Jak myslisz, dlaczego ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 22:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A co mam myśleć? Wiem... :lol:
Wyżej jest mój kadłub z nowsiejszem pokładem zaś, czyli w drugą stronę.

A mogę się np. porównać z Maxusem. 28. ten rozmiar. Mój Lc 9,15m, B 2,9, nawet tyleż miejsca w środku i koi.
Ale nie przeskoczy dwukrotnie większej wagi - bo nawet gdybym "podwodzie bardzo nowoczesne" zrobił, odrzynając pół kila, to i tak powierzchnia zmoczona pozostanie wielokrotnie większa. Co wynika z wyporu, i nie ma bata. Wyszłoby coś w stylu Contessy 32, bardzo podobne ma linie. Tylko lżejsza...
Ale nijak nie wyjdzie podobne do tych imitacyj 'klasycznych kształtów nad wodnicą" co czasem budują, bo one też po prostu są lżejsze :mrgreen:

I dalej: Maxus ma ze 40 m2, na 3 tony; a ja z obecną gienią 53 na teoretycznie :oops: 6 ton. I co, postawić mam 80? teoretycznie łódka by uniosła, najwyżej refować od trójki, ale fizycznie nie zmieści tyle nad pokładem, tak po prostu. Choć przyznam bez bicia że myślę ;)
A jeszcze długość wodnicy, będzie blisko metr mniej niż Maxus; no, dynamicznie gdzieś z pół metra.

Zatem taki klasyk, którego liniom i opływom poza tym trudno coś zarzucać, z natury rzeczy ma mniej żagla na tonę i parokroć więcej powierzchni zmoczonej. I tego nie ma jak przeskoczyć. Oczywiście jeśli formuła tak dobrze liczy że odpowiednio wyrówna przelicznikiem to klasyk teoretycznie może startować, ale po pierwsze podejrzewam że wątpię, a po drugie po co, właściwie? Musiałby ktoś zainwestować grubo, nie tylko we współczesny osprzet, ale i w konstrukcję, bo klasyki przecie stare - i głupio zabytka przeciążać na maksa jadący, nie? Nie prościej kupić nowsze? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9237
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, jakby klasyczny kadłub wykonać we współczesnej technologii, choćby one-off i ożaglować go konkurencyjnie? Nadążałby czy nie? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 23:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wyżej dałem linka do wyników "Dorade" - no juz trudniej o klasyczniejszy klasyk. I w Transpac, II w Fastnet, i co tam jeszcze. W przeliczeniu. A w czasie rzeczywistym ...
No chyba żebyś odtworzył takiego klasyka
Obrazek
Kadłub z węgla i pianki machnąć, dzisiejszy kil, ster i takielunek przykręcić i... i właściwie co to jest klasyk? :lol:


Ostatnio edytowano 28 sty 2020, o 23:04 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Mir napisał(a):
Nadążałby czy nie?

Za czym?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9237
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Za ogółem. Kryteriów satysfakcji. Bo przecież nie tylko zwycięstwo się liczy, choć smakuje wyjątkowo.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 23:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
No to z pokazanych wcześniej kandydatów może by ten siem nadał? Znaczy by zbudować lżej ;)
Załącznik:
klasyk do nadążania.JPG


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2020, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Mir napisał(a):
Za ogółem. Kryteriów satysfakcji.

Sporo ich ogólnie. Indywidualnie pewnie jeszcze wiecej.
Catz Kryterycznie Usatysfakcjonowany

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9237
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Moody 41 classic
Obrazek
Gdyby go odchudzić, albo i pokład regatowy zastosować, takielunek zwiększyć, to chyba by nie odstawał od czoła wyścigu po trójkącie...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 08:32 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
O, to to właśnie - wersję kokpitu nazwie siem "Classic", obklei drewnoimitacją, kabestany doda elektryczne, i już coś siem rusza!
Rusza sprzedaż i ruszać mogą stare klasycy (tj. w pewnem wieku) do boju przy boi :D
To siem nazywa klasyka.
Markietingu.
Choose between interior layout in teak or Oak, and a standard or shallow keel. Call today and spec out a new Classic for next season! :mrgreen:

Aleć tu siem toczył bój o inne wersje stylistyczne, o: otake wersje klasycy walczyli
:-P
https://www.hanseyachtsag.com/us/moody.html
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 10:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Rysiu, zapytalem co chcesz porownywac bo np. kosztow a w zasadzie ich roznicy nie przeskoczysz. * tonowy jacht musi kosztowac wiecej chocby ze wzgledu na ilosc materialu. To samo do rtczy powieszchni zagli, wielkosci i wytrzymalosci takielunku i osprzetu.
Podajac wyniki "Dorada" zapomniales podac lat w ktorych te wyniki osiagnela a warto byloby podac czasy tras choc te zaleza rowniez od warunkow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 10:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ryś napisał(a):
No to z pokazanych wcześniej kandydatów może by ten siem nadał? Znaczy by zbudować lżej ;)
Załącznik:
klasyk do nadążania.JPG


Na pewno :) szczegolnie ze " ostre wejscie linii wodnych na dziobie gwaroantuje znakomite osiagi " jak napisal jeden ze znanych polskich konstruktorow :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 10:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ale nie zapominaj i o żelazkowatości i szerokiej rufie do ślizgu ;)

Akurat ten klasyczny rodzaj klasyki wciąż jeszcze żyw: :mrgreen:
Obrazek
Obrazek


A "Dorade" po restauracji zaczęła startować bodaj w 2011 r. a wygrywając TransPac 2013 (overall) trafiłą do gazetek. Potem kojarzę Fastnet, drugie miejsce w klasie.
Wyników nawet nie czytałem, nie śledzę, dałęm linka i niech sobie fachowce zorientowani ocenią, boć niektóre regaty to dla zabytków, a te normalne w znów że czemś ...
OH te tajemnicze ORC, ORR, IRC, CRI, CRF, PHRF - czy ja siem znam na tych skrótach? :rotfl:


Ostatnio edytowano 29 sty 2020, o 11:09 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 10:51 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Wątek transformuje.
Jaka zupa na obiad? - dysputa o głodzie i przyrodzie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Te jachty podane wyżej przez Rysia nie odpowiadają kryteriom jakie podał założyciel tego wątku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 10:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja staralem sie wrocic do tematu podajac konkretne przyklady jachtow 28 ft i jakos nikt nie probowal polemiki :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 11:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ale polemiki z czym?
Że mozna wygodnie popływać Laserem 28 po Bałtyku?
Ja ci wierzę :kiss:
A w dodatku można go zbudować dużo łatwiej i taniej niż ciężkiego klasyka :D



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 11:59 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zawsze jest jakieś wyjście.
Zawęzić wątek dodając doprecyzowanie - od 26 do 30 stóp.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2834
Podziękował : 438
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
vaginal napisał(a):
dodając doprecyzowanie - od 26 do 30 stóp.
I z kabiną.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 15:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ja zawsze w temacie i służę zawężający :D
Wyżej zamieszczone fotki - Seadog w slupie ma 30. Stóp. + kaczy dziób. I 6 t.

Wcześniej Falmouth Oyster z filmu - to już młode jest i nowoczesne, ale Mir chcieli nowoczesną techniką robiony - nasłążdajties

https://sailboatdata.com/sailboat/heard-28

Alcyon 1871 też ma 30 stóp. Bukszpryt siem zdejmie. To najmłodszy z przykładów, ma 6 lat, ale nie wiem czy o to Mirowi szło :D
https://www.lanautique.com/pole-voilier ... cyon-1871/

A Tumlaren był wyciągnięty przez Mariana, a do tematu pasuje, fotki wstawiłem.
A komu taki klasyk - wyrasowana lekka regatówka - pasuje, a komu wręcz przeciwnie, to już jego rzecz. ;)


Ostatnio edytowano 29 sty 2020, o 15:34 przez Ryś, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 15:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
O, to to właśnie - wersję kokpitu nazwie siem "Classic", obklei drewnoimitacją, kabestany doda elektryczne, i już coś siem rusza!
Aleć tu siem toczył bój o inne wersje stylistyczne, o: otake wersje klasycy walczyli ;)


Rysiu; chyba nie wszyscy zajarzyli!
Toż to już jest prawie zwykły kuter rybołowny.
Załącznik:
Moody ps... 50=-.jpg
Moody ps... 50=-.jpg [ 210.73 KiB | Przeglądane 7341 razy ]

Wysoka kabinka: jest gdzie umieścić handerlingi,
głębokie półpokłady - można bezpiecznie obejść jacht wzdłuż burty: i to po obu burtach - tej na i tej za, - wietrznej.
:cool:

MJS

Teraz tylko te okienka* w furty działowe pomalować i git.

* widzę, że Moody zaczyna już coś nieśmiało kombinować z tymi okienkami.

Powtórzę tu jeszcze raz obrazek ze zwycięzcy czegośtam w piśmie YM, bo chyba też nie "zajarzyli" wtedy moich złośliwości o głupocie projektowania cofniętych dziobów;
Załącznik:
ClubSwan-36_WEB-1.....jpg
ClubSwan-36_WEB-1.....jpg [ 152.63 KiB | Przeglądane 7341 razy ]

(Nie Plitkinie nie obrażam tym innych konstruktorów)

Jeśli już to:
Oni sami się obrażają ;) :
Załącznik:
ClubSwan-36_WEB-1m.jpg
ClubSwan-36_WEB-1m.jpg [ 64.74 KiB | Przeglądane 7341 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 16:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Podejzewam ze Juan Kouyoumdjian specjalnie sie nie przejmuje tym co o Jego projektach sadzi Marian Strzelecki :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2020, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13972
Podziękował : 10537
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Podejzewam ze Juan Kouyoumdjian specjalnie sie nie przejmuje tym co o Jego projektach sadzi Marian Strzelecki :)

Też tak myślę: a już na pewno nie czuje się obrażanym. :roll:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 198 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL