Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 02:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: OSR 2020-2021
PostNapisane: 2 sty 2020, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co prawda przepisy OSR mogą dotyczyć wszystkich, także turystów, ale jednak bardziej dotyczą regat, w których są coraz częściej wymagane. Coraz częściej u nas, bo na zachodzie generalnie powszechnie.

Ukazała się właśnie wersja obowiązująca od tego roku. Przejrzałem. Zmian w sumie nie ma zbyt wiele, ale dwie dość dolegliwe.

Pierwsza nowość to inspekcje balastu i steru, dokonane przez osobę uprawnioną, maksymalnie 24 miesiące przed regatami, lub po wejściu na mieliznę.
Jest instrukcja inspekcji i formularz inspekcyjny (dodatek L).
Obowiązuje dla kategorii 3 i niższych.
Koszt i kłopot, bo trzeba ten kwit uzyskać. I co dwa lata odnawiać.

Zmiana której się spodziewałem, czyli AIS dla kat. 3 i niższych.
To traktuję jako uderzenie w małe jachty. Nie mówię, że AIS nie jest fajny. Jest bardzo fajny, ale...

Mniej nas dotyczące, ale części tak.
Dla kat. 2 i niższych pompa o wydajności minimum 200 l/min z dodatkowymi wymaganiami. Co może mieć znaczenie w Bitwie jeżeli wejdzie w niej kat.2.

Oczywiście organizator może wprowadzić wyjątki.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Cudowne te wasze regaty: instrukcja inspekcji i formularz inspekcyjny i inspekcja.
Nie taniej i prosciej rywalizowac samymi pompami?
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 3: junak73, Mir, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 01:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Catz napisał(a):
Nie taniej i prosciej rywalizowac samymi pompami?

Zapomnialem dodac: oczywiscie zgodnie z instrukcja inspekcji i formularzem inspekcyjnym i po inspekcji.
Catz Pompatycznie

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 06:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nasze regaty? Podniecasz się Sydney-Hobart, Fastnetem albo Vendee Globe. Tam są właśnie dokładnie te przepisy. Takie mamy czasy, ciekawe dzięki komu. Ale to nie dział polityczny.

Jedna rzecz, bo już w nocy nie napisałem, a to ważne. Kontrole balastu obowiązują od roku 2021.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 09:10 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
A dlaczego uważacie, że to źle ? Pytam z perspektywy kibica-laika.
Po Fastnet '79 też pojawiły się regulacje, nie wiem, czy globalne czy dotyczące tylko tych zawodów - obowiązkowy trajsel, VHF. Dzisiaj, jak rozumiem, dość oczywiste.

pozdrawiam,

Piotr



Za ten post autor burzum otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 10:48 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zmień perspektywę, a odpowiedź się pojawi.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
burzum napisał(a):
A dlaczego uważacie, że to źle

To tutaj jest nieźle porąbane. Znaczy kto i co uważa.
Niemal wszyscy ględzą, że bezpieczeństwo najważniejsze. Z drugiej strony kontroli nikt nie lubi, ale z różnych powodów.
I teraz robi się niezły burdel. Nagle ludzie o poglądach tutaj generalnie socjalistycznych i ulegających wszelkim regulacjom, są przeciw inspekcjom na regatach. Niektórzy w regatach nie startują, ale to drobiazg. Za to jak gdzieś się trafi wypadek, to jeżdżą po organizatorze bez wahania.
Głosy o tym, że Bitwy nie należało puszczać też było dużo.
No i o oszustwach na regatach też niektórzy ciągle krzyczą, ale inspekcje klasowe oczywiście też są „be”. Taki kompletny miszmasz poglądów.

Z drugiej strony ja mam poglądy mocno wolnościowe i szlag mnie trafia na różne regulacje. Ale po pierwsze w tym wypadku nie widzę wyjścia, a na dyskusje już mi szkoda czasu. Po drugie, widzę w regatach pewien sens tego, nie pod kątem bezpieczeństwa, ale wyrównywania szans.

W tym wypadku chodziło mi o to, że jest coś nowego, co nas jakoś będzie dotyczyło. Informacja DLA ZAINTERESOWANYCH.

P.S. Jak ktoś się podnieca Regatami Sydney-Hobrat to niech też sobie przeczyta o tamtejszych wymaganiach. Australia ma swoją wersję przepisów OSR, a np. wszystkie jachty chcące starować w S-H muszą mieć zmierzoną stateczność. Dopuszczane są tylko świadectwa ORC Int. A jak nie ma ORC, to jacht musi mieć kwit z pomiarów stateczności.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: burzum
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 14:01 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
"Pierwsza nowość to inspekcje balastu i steru, dokonane przez osobę uprawnioną,"

Teraz pytanie kto przygarnie kaskę za wystawienie świstka którym w zasadzie można się tylko podetrzeć .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 15:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A jak się sprawdza prawidłowość montażu balastu?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A jak się sprawdza prawidłowość montażu balastu?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rafg28 napisał(a):
Teraz pytanie kto przygarnie kaskę za wystawienie świstka którym w zasadzie można się tylko podetrzeć .

No przecież jest napisane, że przez osobę uprawnioną. Czego nie rozumiesz? ;)
piotr6 napisał(a):
A jak się sprawdza prawidłowość montażu balastu?

Przeczytaj załącznik L przepisów OSR na ten rok - tam jest wszystko opisane.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 16:24 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
waliant napisał(a):
No przecież jest napisane, że przez osobę uprawnioną. Czego nie rozumiesz?


To inaczej : jak zdobyć uprawnienia "stwierdzacza" prawidłowości montażu balastu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 16:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tomku, mnie osoiscie same przepisy OSR nie przeszkadzaja, pokazuja pewne istotne dla bezpieczenstw sprawy i dla mnie stanowia baze do tego jak lodke przygotowac. Praktycznie moja spelna z nawiazka kat III ale bez tratwy. Odbiornik AIS zintegrowany z ploterem mam od ponad 6 lat i to fajne urzadzenie. Teraz jesli bedr chcial startowac w MP to bede MUSIAL sie do nowych przepisow dostosowac a to generuje koszty. Balast robilem i montowalem sam, nikt bez demontazu i ponownego montazu nie oceni tego lepiej niz ja sam a bede musial za taki kwit zaplacic. Prognozuje ze ilosc startujacych bedzie sie zmniejszac a jesli nie to bedzie spora rotacja osob. Zostana ci zamozniejsi.
Pelny pomiar ORC Int chce zrobic ale to glownie dla siebie.
To wszystko przypomina mi majstrowanie przy naszym systemie stopni. Zamiast zostawic stary sprawdzony jako nieobowiazkowy wprowadzono nowy ktory jak dla mnie jest po prostu ulomny .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Teraz jesli bedr chcial startowac w MP to bede MUSIAL sie do nowych przepisow dostosowac

Niby czemu? Przecież masz wszystko na kat. 3.
M@rek napisał(a):
a bede musial za taki kwit zaplacic.

Tak, ale nie teraz jeszcze. Ponieważ przeczytałem ten załącznik L, to już wiem, że inspekcja ma wykluczyć to co można zobaczyć: rdzę, pęknięcia, delaminację i tak dalej. Podobnie w przypadku steru.

M@rek napisał(a):
Zamiast zostawic stary sprawdzony jako nieobowiazkowy wprowadzono nowy ktory jak dla mnie jest po prostu ulomny .

Zwracam uwagę, że te przepisy przyszły do nas z zachodu. O ile wiem, to nie mamy na ich postać żadnego wpływu. Możemy je stosować lub nie. Tutaj pole do popisu dla organizatorów i ewentualnie PZŻ, żeby nie chciał narzucić zbyt wysokich wymagań.

Gdybym ja w tym roku chciał olać MP Samotników i Sailbooka i popłynąć w tym samy terminie do tak hołubionej czasami tutaj Estonii, to muszę mieć jacht, który spełnia przepisy kategorii 4 OSR.
Żadne biadolenie na forum nic nie da. Można ewentualnie nie startować.

Podobnie chcąc wystartować w Fastnecie (i nie chcąc przed startem pracowicie skrobać relingów z oplotu...), Gotland Runt, czy Silverrudder, nie mam co narzekać na to tutaj, tylko zacisnąć zęby i przygotować jacht do tych i innych regat. Zapewne także regat w Ueckermunde, zgadza się?
Albo nie startować.

Jeszcze raz powtórzę: nie jestem fanem tych przepisów. Ale już dawno postanowiłem podejść do sprawy konstruktywnie. Przynajmniej od zeszłego roku, podczas inspekcji, nie marnuję czasu na pożyczanie wyposażenia na regaty.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 17:21 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Tomku, dziękuję za wyjaśnienie. Tak to jest z tą wolnością, każdy ceni swoją. Jeżeli przepisy dotyczą wszystkich i nie wypaczają rywalizacji, to nie widzę problemu. Ogranizatorów obarcza się coraz większą odpowiedzialnością, więc to pewnie jedyna droga - bezpieczeństwo staje się powoli ważne w każdym sporcie.
Mogę tylko dodać, że jak chciałem pomóc Plitkinowi z finansowaniem i gadałem z firmami (duże amerykanskie) z którymi normalnie współsponsorujemy pewne wydarzenia, to usłyszałem, że żeglarstwo odpada ze względu na wysokie ryzyko wypadku - firma nie chce być kojarzona z niebezpieczeństwem i wypadkiem.

pozdrawiam,

Piotr



Za ten post autor burzum otrzymał podziękowania - 2: cors, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2020, o 14:16 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
waliant napisał(a):
...czy Silverrudder...

Tu chyba możesz popłynąć, organizator opiera się na COLREGS oraz liście sprzętu dodatkowego ( z cyklu kamizelki , radio, flary... ). O OSR w zawiadomieniu nie widzę ani słowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2020, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rafg28 napisał(a):
Tu chyba możesz popłynąć

Płynąć mogę na wiele regat, ale chodziło mi o to, że chcąc wystartować w wielu z nich, muszę te przepisy spełniać. I nie ma dyskusji.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2020, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2018, o 19:37
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: jestem piratem
Przegląd balastu i posiadanie pompy o realnie pomocnej wydajności jest uzasadnione przy starcie w długich regatach na otwartym morzu, znacznie bardziej niż dwa wiadra z linką przy samotnej, krotkiej żegludze po zatoce. ;P

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 19:28 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
hmm stare przepisy OSR były 2017-2020?...Nowe 2020-2021...Które są "prawilne" w 2020 roku?

pytanie pomocnicze czy to widzi mi się organizatora regat z których korzysta?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 19:32 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Kto? co? Widzimiś.
Kogo? ...
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 19:57 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rafg28 napisał(a):
hmm stare przepisy OSR były 2017-2020?...Nowe 2020-2021...Które są "prawilne" w 2020 roku?


Na to pytanie odpowie Ci członek gremium decyzyjnego Waliant o ile spełnisz warunki do uzyskania odpowiedzi czyli niezadawanie niewygodnych pytań.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rafg28 napisał(a):
hmm stare przepisy OSR były 2017-2020?...Nowe 2020-2021...Które są "prawilne" w 2020 roku?

OSR jest na dwa lata, ostatnie miały zakres 2018-2019. Nowe - wiadomo, też na dwa lata.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 20:21 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
waliant napisał(a):
OSR jest na dwa lata, ostatnie miały zakres 2018-2019. Nowe - wiadomo, też na dwa lata.


Fajnie :) Ciekawe skąd na ZOR "znanych" regat zapis 2017-2020 :) i nie tylko w PL



OK COFAM PYTANIE.....OSR popitolone z RRS :(.... przepraszam za zamieszanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 22:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
rafg28 napisał(a):
hmm stare przepisy OSR były 2017-2020?...Nowe 2020-2021...Które są "prawilne" w 2020 roku?


Na to pytanie odpowie Ci członek gremium decyzyjnego Waliant o ile spełnisz warunki do uzyskania odpowiedzi czyli niezadawanie niewygodnych pytań.


No patrz. A taki zawodnik jak Ty nie mógłby odpowiedzieć, wychwytując na szybko bardzo prosty błąd, jakim jest pomyślnie okresów publikacji i obowiązywania RRS i OSR? Myślałem, że jesteś wyuczony i otwarty na edukację innych w przeciwieństwie do takiego Walianta, do którego odsyłasz.

Tylko jakoś tak Waliant dał merytoryczną odpowiedź, a Ty nie... Dziwne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 23:24 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Tak sobie kalkuluję. B8 z AIS'em - 5 łódek mniej.
Chyba Kornela trzeba podpuścić, żeby nie wymiękał.
Jazda na twardo jest wtedy, gdy się jedzie.
No jak tam robaczki...
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
B8 z AIS'em

Stawiam na wyłączenie w tym roku.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
M@rek napisał(a):
przypomina mi majstrowanie przy naszym systemie stopni. Zamiast zostawic stary sprawdzony jako nieobowiazkowy wprowadzono nowy ktory jak dla mnie jest po prostu ulomny .


M@rek - troche OT do wątka - nie dało sie zrobić tego co piszesz - po prostu nie było szans.

Cieszmy się z tego co osiągnęliśmy bo mogło naprawdę zostać przy starym - tyle, że obowiązkowo i bez wyboru.

PS. Mnie też nie podoba się obecny system stopni, ale jak piszę - to jest mniejsze zło.
Piszę to jako osoba, która współtworzyła obecny system.

waliant napisał(a):
Zmiana której się spodziewałem, czyli AIS dla kat. 3 i niższych.


Tomek - tzn - jaka wielkość jachtów będzie musiała mieć dodatkowo i obowiązkowo AiS?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:15 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
bury_kocur napisał(a):
Tomek - tzn - jaka wielkość jachtów będzie musiała mieć dodatkowo i obowiązkowo AiS?

Zabłąkałeś się Kocurku.
Spokojny bądź, spokojnie siądź.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
vaginal napisał(a):
Tak sobie kalkuluję. B8 z AIS'em - 5 łódek mniej.
Chyba Kornela trzeba podpuścić, żeby nie wymiękał.
Jazda na twardo jest wtedy, gdy się jedzie.
No jak tam robaczki...
v

Hmm 100% łódek które ukończyło B8 w 2018 miało transponder AIS

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:25 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Dni chwały niech będą pamiętane na wieki.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 773
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 790
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
I tak najlepszy film z regat był z Tomka pokladu.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL