Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 20:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1364 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2021, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Refleksja...
Załącznik:
szkielet.jpg
szkielet.jpg [ 55.1 KiB | Przeglądane 9089 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2021, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Akcja:
Załącznik:
i 12.jpg
i 12.jpg [ 35.87 KiB | Przeglądane 9038 razy ]

Prawie jak ze słomki.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2021, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jak wytrasować linie kadłuba? :D
Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2021, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
:shock: bez computiera???

Ja wtedy* (?) miałem koncepcję, aby wszystkie krzywe
(potrzebne do wykreślenia kadłuba)
sprowadzić do jednej podstawowej - wzorcowej.
Tam na fotce to miała być ta większa z lewej u dołu.

MJS

* znaczy się w tamtych stuleciach.


Załączniki:
Betotr. prot. klisza m.jpg
Betotr. prot. klisza m.jpg [ 41.7 KiB | Przeglądane 8970 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2021, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Ja wtedy* (?) miałem koncepcję,

Budowalem antykoncepcyjnie i wyszlo jak wyszlo...
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2021, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Budowalem antykoncepcyjnie i wyszlo jak wyszlo...
Catz

Ty w ogóle wtedy byłeś SZALONY... zaprojektowałeś nawet Georgię Lee. :kiss:
Najpiękniejszy jacht tamtego wieku!
Załącznik:
Georgia któraś.jpg
Georgia któraś.jpg [ 117.14 KiB | Przeglądane 8959 razy ]

Też około 4 m podobnie jak

Betotron 4,7 m
Załącznik:
Betotron 1a,.jpg
Betotron 1a,.jpg [ 350.15 KiB | Przeglądane 8959 razy ]


Taka refleksja:
ładne jachty wtedy projektowaliśmy...
bo: "taki był klimat?" ;)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2021, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Taka refleksja:
ładne jachty wtedy projektowaliśmy...bo: "taki był klimat?"

.. i nie bylo komputerow, przekonan uniwersalnych i dogmatow i pewnie jeszcze kilku elementow dzisiaj ( jeszcze wczoraj? ) obowiazujacych.
Mialem tym latwiej, ze robilem w amatorszczyznie.
Wtedy? Szalenstwo mi nie przeszlo.
Amatortz.

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lis 2021, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
:shock: bez computiera???

Kompijutejrem jest tam Pies! ;)
Po to rysują na glebie, żeby czworonóg mógł poczłapać po liniach i coś łapą wskazać.
Tak myślę. Jest pomocnik, jest obserwator i jest pies, który spokojnie czeka, aż wytrasują. Wtedy on spojrzy spode łba, wstanie, poczłapie i może tylko zamerda ogonem, albo pokiwa głową. Kto wie?
Gdy onegdaj budowaliśmy maszoperyjne Plastusie-A, to był z nami klubowy szczeniak Owczarek Niemiecki. Rósł razem z budową. Leżakował pod kadłubem. Nic nie przeszkadzał. Czuwał. Pies Piorun. Cztery lata później przy kolejnej kabinowce Piorun był już znany na całym jeziorze. Towarzyszył. Ochraniał i objadał z kanapek. :lol: Coś za coś. Pies tworzył świetny klimat, rozpraszał depresje, wskrzeszał radość i entuzjazm, a to nie byle jakie cechy w budowie yachtu...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2021, o 23:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
6 lat temu Colin Cumming wahał się pomiędzy Panterą, lekką 15-stopową łodzią wyścigową, a Słodkim Rydwanem z National 12, którą zbudował i opływał.
Obrazek
https://www-yachtsandyachting-com.trans ... pto=nui,sc
Czy gdzieś w połowie owej rozterki nie znajduje się rozmiar Open 13?
A dokładniej 4,11 m...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2021, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Hadron, 4,20 m long, ket.
Obrazek
A, tutaj nowy model H2: https://www.bluelightning.co.uk/hadron/ ... 20Rudy.jpg

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Czy to zagadka w stylu: znajdź 20 różnych szczegółów?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
:lol:
Nie, to raczej przykład, że oni tam na zachodzie też siebie wzajemnie obserwują i naśladują. I w ten sposób rozwija się i umacnia nowy trend, który jest godny podziwu. Przypomina to trochę wyścig kolarski, w którym jedni ciągną, drudzy się wiozą, a jeszcze inni czają do skoku. Reszta akceptuje to, co jest, czyli nowe.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To raczej przykład, że wrzuciłeś zdjęcie Hadrona, a potem link do tego samego zdjęcia, podpisując, że to Hadron2. :rotfl:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zdjęcie opisałem u góry, a na dole jest już drugi Hadron, ale zdanie jest za blisko zdjęcia i wygląda jak podpis... ;) Chochlik.

Jack Chippendale, who has died aged 87, was a masterly boatbuilder, producing wooden craft of unrivalled quality.
Obrazek
Co za elegancka konstrukcja. Kunsztowna praca. Podwaliny pod poszycie diagonalne?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 16:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, tutaj o początkach One Design 14:

OD 14

Podczas gdy Bethwaite pracowali nad B14, uniwersytecki trener żeglarski rysował asymetryczną juniorską łódź. Jego oczy, jak mówi, zostały otwarte na asymetryczność przez jednego z skiffów Juliana Bethwaite'a, kiedy 18-latkowie odwiedzili Newport na serię w 1981 roku. „Jego pierwszy skiff wyglądał niesamowicie” – wspominał później trener. „Obserwowanie tego asymu 18 wciąż tkwi w mojej pamięci”.

Trenerem był Peter Johnstone, potomek rodziny J/Boat. Jego współlokatorem był syn światowego prezydenta International 14. I tak Johnstone połączył się z Jayem Crossem, którego projekt Cross III był wówczas czternastym mistrzem świata. Cross naszkicował również asymetryczny model i wspólnie stworzyli One Design 14. Zasadniczo był to Cross III, wyposażony w coś, co Johnston twierdzi, że jest pierwszym chowanym bukszprytem dla asymetrycznego.


Obrazek
Obrazek

Standardowa wersja ożaglowania była skierowana wprost na rynek 420 i miała 11,6 m2 (125 stóp2) żagla pod wiatr. Wersja „Grand Prix” zawierała pełnowymiarowy rig Int.14 z frakcyjnymi latawcami, aby zmniejszyć koszt i złożoność olinowania masztu. Johnstone uruchomił klasę w 1987 roku, będąc jeszcze na studiach. Zużył cztery samochody, które go promowały, odniósł pewne sukcesy i złamał serce, a także wiele się nauczył o branży łodzi.

OD 14 była również jedną z klas wybranych do „Ultimate Yacht Race”, telewizyjnej imprezy żeglarskiej, która przyciągnęła żeglarzy takich jak bracia McKee, Melges i McDonald, Chris Dickson, Paul Forester i Ed Baird. Była to prawdopodobnie pierwsza seria mieczyków w Ameryce z nagrodami pieniężnymi od czasów sandbagerów, ale podobnie jak późniejsze próby wprowadzenia żeglarstwa w telewizji w USA, szybko zniknęła


https://sailcraftblog.wordpress.com/aut ... 49/page/6/

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Cherub ze sklejki to rzadka bestia. Zgodnie z panującą obecnie modą, większość Cherubów zbudowana jest z bardziej egzotycznych materiałów kompozytowych. Nowa Zelandia, dom słynnego projektanta Kiwi, Johna Spencera i jego klasy Cherubin, doświadczyła niedawnego odrodzenia tej klasy; klasa podupada od lat 90-tych. Jak wspomniałem, zakopany w starym poczcie; W latach siedemdziesiątych ścigałem się w jeden weekend w angielskich regatach Cherubów. (Kiedy modą projektową było głębokie V przenoszone aż do pawęży.) Zawsze miałem słabość do tych dwuręcznych 12-calowych (oryginalna wersja z pojedynczym drutem, szeroki cherubin, a nie z dwoma drutami, wersja z zębatką Anglicy przygotowali się do rywalizacji w swoich wyścigach handicapowych w Portsmouth).
(...)
Ta konstrukcja wykorzystuje sklejkę o grubości 4 mm. Minimalna waga kadłuba to 51 kg.

Obrazek
http://earwigoagin.blogspot.com/2020/12 ... build.html

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Free-For-All

Klasa krykieta to 15-stopowa łódź z brodą, w kształcie litery V, ze sprit rigiem i szotowym szotem. Klasa wymarła na początku lat sześćdziesiątych. W tamtym czasie flota krykieta znajdowała się tylko w Miami Yacht Club i, biorąc pod uwagę niewielką liczbę podczas upadku, jest to dziś klasa zapomniana. Ale w przekopywaniu się przez historię żeglarstwa w USA więcej wychodzi na temat krykieta.

Klasa Cricket została zaprojektowana w latach 90. XIX wieku w Atlantic City w stanie New Jersey, gdzie stała się niezwykle popularna. Raporty wskazują, że zbudowano ich setki, a około stu wypłynęło z Atlantic City w 1900 roku. O ile wiem, był to najwcześniejszy przykład żaglowego pontonu z brodą w kształcie litery V w Stanach Zjednoczonych. Trudno było znaleźć więcej informacji na temat wczesnego rozwoju klasy Cricket (kto był projektantem? co skłoniło projekt? kiedy klasa wymarła w Atlantic City?).

W latach dwudziestych, kiedy mieszkańcy Północy zaczęli gromadzić się w odległym, ale sielankowym zimowym raju, jakim była Floryda, klasa krykieta była również eksportowana w dużych ilościach z wybrzeży New Jersey. Poinformowano, że dwadzieścia pięć świerszczy zostało wysłanych na południową Florydę, a większość z nich została zniszczona podczas huraganu w 1926 roku. Klasa Cricket odbuduje się w Miami i stanie się rdzeniem Związku Żeglarskiego Południowej Florydy (później Miami Yacht Club). została zorganizowana w 1928 roku. Cricket stał się łodzią do pokonania w klasie free-for-all poniżej 150 stóp kwadratowych (obszar żaglowy).

Kiedy w 1931 roku Bill Crosby projektował Snipe'a dla klasy Free-dla-wszystkich Trailer Florida West Coast Racing Association, musiał być świadomy, że jego Snipe będzie początkowo porównywany z klasą Cricket, przynajmniej na Florydzie. Pomiędzy nimi podobieństwa konstrukcyjne kadłuba są uderzające. Wygląda na to, że Crosby zaczął projektować swojego Snipe'a, używając Cricketa jako podstawy, a następnie dodał przyjazne dla użytkownika funkcje (najważniejsza jest platforma sloopowa z wysokim wysięgnikiem). Snipe przeszedł do międzynarodowej sławy, Cricket, do zapomnienia.


Obrazek

http://earwigoagin.blogspot.com/2015/10 ... -link.html

Obrazek

http://earwigoagin.blogspot.com/2019/05 ... ps-up.html

Załącznik:
Cricket 15.jpg
Cricket 15.jpg [ 32.41 KiB | Przeglądane 8731 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2021, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
SPRINT DÉRIVEUR 3,97 M (1963)
W annałach Musée Maritime de La Rochelle jest taka niespodzianka:
http://www.histoiresmaritimesrochelaise ... 397-m-1963

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lis 2021, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I jeszcze dwa kadłuby, które dają do myślenia...
Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 79.21 KiB | Przeglądane 8650 razy ]

Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 230.4 KiB | Przeglądane 8650 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2021, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Powracając do Crossa III, to wczytałem go do FS-a i przeskalowałem do dlugości 4,00 m, wypiera jakieś 300 l wody.
Załącznik:
Cross III.jpg
Cross III.jpg [ 85.3 KiB | Przeglądane 8567 razy ]

Załącznik:
Cross III.fbm [57.33 KiB]
Pobrane 82 razy

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2021, o 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Francois Vivier - Sorine, sailing skiff:
https://www.vivierboats.com/en/product/ ... ing-skiff/

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2021, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Sorine wygląda na prostą łódeczkę. Rozumiem, że projektant nie chciał pokazać zbyt wiele na rysunkach, ale szkoda, że nie ma nawet jednego zdjęcia. Zdaje się, że to nowy projekt i jeszcze nie ma zbudowanego prototypu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2021, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ja ją sobie wyobraziłem tak:
Załącznik:
Skiff 13.jpg
Skiff 13.jpg [ 173.17 KiB | Przeglądane 8527 razy ]


Przy okazji trafiłem na ciekawy film. :D
Challenge Naviguer Léger został stworzony przez magazyn Le Chasse-Marée, aby zachęcić do korzystania z małych łodzi podczas rejsów. Odbywa się każdego roku przez cztery lub pięć dni w innym miejscu na francuskim wybrzeżu i jest przeznaczony dla statków napędzanych żaglami i wiosłami, które muszą poruszać się całkowicie autonomicznie, przewożąc wystarczającą ilość zapasów i sprzętu na całą podróż.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2021, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Efbeemik Skiffa 13:
Załącznik:
Skiff 13.fbm [60.37 KiB]
Pobrane 79 razy


I jeszcze dwie konstrukcje Francoisa Viviera, utrzymane w tym samym duchu:

Mobik 12 - 2008 r.
Obrazek
Obrazek
LOA 12ft 1in (3.7m)
BEAM 5ft 1in (1.6m)
DISP 176lb (80kg)
SAIL AREA 82sqft (7.6m2)
RCD Cat C

Aber 14 - 1985 r.
Obrazek
Obrazek
LOA 14ft 1in (4.3m)
BEAM 4ft 10in (1.5m)
DISP 485lb (220kg) for clinker, 595lb (270kg) for strip
SAIL AREA 102sqft (9.5m²)
RCD Cat C

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2021, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, jak wyglądałby rozmiar 13 ft?
Jakoś tak:
Załącznik:
MA 13.jpg
MA 13.jpg [ 187.05 KiB | Przeglądane 8429 razy ]

Załącznik:
MA 13.fbm [75.87 KiB]
Pobrane 77 razy

Wyporność: 450kG

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2021, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
"Dart” to mała dwu- lub trzyosobowa jednostka żaglowa, przeznaczona do użytku na chronionych wodach, takich jak zatoki. jeziora, rzeki lub gdziekolwiek znajdują się wody osłonięte.
Jego konstrukcja sowicie się odpłaci budowniczym i zapewni szybką żaglówkę, lekką, łatwą do transportu i tanią w budowie, z wyeliminowaną trudną stolarką
Zapewnia emocjonujący i ekonomiczny sport.

https://www.diy-wood-boat.com/support-files/dart.pdf

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 gru 2021, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tylko raz w roku można pomyśleć w taki sposób.
Numer 13 w The Three Tenors Christmas (international version)
Wojna się skończyła. Wesołych Świąt.
https://www.youtube.com/watch?v=hPMqodY ... A&index=13

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2022, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Mija 9 lat od założenia tej inicjatywy. Blisko 360 tys. odsłon pokazuje, że ta formuła ma sens. Bardzo duże zainteresowanie rysunkami różnych łódek ze świata i kraju. Projekt Kosa w pliku fbm pobrany ponad 200 razy, w pliku dxf 170 razy, ciekawy jestem czy ktoś pozszywał te płaty w kadłub?

Nie udało mi się zrobić pełnej dokumentacji. Może dlatego, że łódki jeszcze nie skończyłem (jutro odbieram rurę na bom), a może zabrakło determinacji. Może jeszcze to nadrobię i plany tej łódki narysuję, a może pojawi się nowsza wersja z jednym żaglem. W dzisiejszych czasach wersja ket wydaje się bardziej praktyczna.

A zatem uchylam rąbka nowego spojrzenia na żaglówkę 4 m...
Załącznik:
Kos 2 a.jpg
Kos 2 a.jpg [ 63.42 KiB | Przeglądane 7987 razy ]

Załącznik:
Kos 2 b.jpg
Kos 2 b.jpg [ 66.88 KiB | Przeglądane 7987 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2022, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Prostota amerykańskich konstrukcji jest intrygujaca...
Z pięciu arkuszy sklejki o grubości 6 mm łatwo jest zbudować łódkę 13-stopową, uniwersalną, na wiosła (gdy nie wieje) i pod 6-metrowy żagiel (gdy zaszumią liście), a nawet jaki silnik przyczepny niedużej mocy da się przyczepić na pawęży. Technologie są dwie: wręgowo-listwowa lub szycia i klejenia. Klasyczna metoda wydaje się jednak nieco dokładniejsza i mocniejsza, chyba też i trochę tańsza.
Jakże podobne kształty, lecz różnica tkwi w przekrojach poprzecznych kadłubów.
Płaskodenny Drake 13:
https://duckworks.com/drake-13-sharpie-plans/
czy skośnodenny Little Crab 13:
https://www.dhylanboats.com/design/plan ... rab_plans/
oto jest pytanie...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2022, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Bardzo lubię! One były pierwotnie projektowane i budowane z desek, jako bardzo proste, na tamte czasy, czyli XIX wiek, konstrukcje. Deski na styk, czasami zakładkę, jako burty, a dno poszywano deskami poprzecznymi, na styk. To były małe łodzie robocze, rybackie i np. do połowu krabów. Budowano je w setkach egzemplarzy.

Dzisiejsze, sklejkowe, są jeszcze prostsze w budowie. Przykładem zmodernizowanego skiffa z XIX wieku, jest np. GIS, który ma dno bez charakterystycznego podgięcia do góry na rufie, bo ma być lekki i chodzić w ślizgu z jednym, dwoma ludźmi na burcie. Tradycyjne skiffy mogły być mocno załadowywane i podgięcie dna na rufie powodowało, że wtedy pawęż nie była zanurzona i nie powodowała dodatkowego oporu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1364 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojtek Bartoszyński i 171 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL