Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 20:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 374 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 sty 2011, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Był trzeci, teraz znowu drugi.
Gutek walczy jak lew o każdą milę.
Stan na teraz to 12 mil przewagi Gutka nad Active House.
Chyba ma lepszą wysokość. Będzie dobrze, trzymam kciuki


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Viking napisał(a):
Był trzeci, teraz znowu drugi.
Gutek walczy jak lew o każdą milę.
Stan na teraz to 12 mil przewagi Gutka nad Active House.
Chyba ma lepszą wysokość. Będzie dobrze, trzymam kciuki

Ja widzę 16 mil przewagi - według aktualizacji o 19:00.
A kciuki też trzymam :D

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2011, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Gutek docisnął na max. Zwiększył przewagę nad Active House do 63 mil.
Ale co ważne zmniejsza dystans do prowadzącego Pingwina.
Wyciska z jachtu 110% tak jak Kubica z Renault


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2011, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Viking napisał(a):
Gutek docisnął na max. ...Wyciska z jachtu 110% tak jak Kubica z Renault

W dniu, w którym Kubica wyciśnie 110% z auta, tenże Kubica zginie. Czy z jachtu można wycisnąc 110 % też mam wątpliwości, ale rozumiem, że to zgrabna retoryka tylko.
Ale Gutek idzie pięknie!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2011, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Colonel słyszałeś o Wincencie Pstrowskim? :lol:

Cieszę się, że Gutek dobrze jedzie tak samo jak on się cieszył wyciągając szynkę z Polski na święta :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2011, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Oczywiście, że retoryka.
Wiadomo przecież, że żeglarstwo ma być przede wszystkim bezpieczne.
Gutek nie po zakłada 2-3 refy, żeby płynąć wolniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2011, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Zastanawiam się tylko czy jak Gutek będzie szedł wyżej to ta przewaga nad Derekiem nie spadnie znacznie przez to iż będzie musiał nadłożyć drogi.
Zobaczymy :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sty 2011, o 21:29 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
helixwroclaw2005 napisał(a):
Colonel słyszałeś o Wincencie Pstrowskim? :lol:


Chodzi Ci o " chcesz sie dostac na sad Boski, pracuj tak jak gornik Pstrowski ?" :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2011, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
M@rek zdecydowanie o %

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2011, o 08:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kolos napisał(a):
Zastanawiam się tylko czy jak Gutek będzie szedł wyżej to ta przewaga nad Derekiem nie spadnie znacznie przez to iż będzie musiał nadłożyć drogi.
Zobaczymy :)


Akurat to nie ma zadnego znaczenia bo podawana jest aktualna odleglosc do mety.
Oczywiscie jak sie ulozy kierunek i sila wiatru dla Gutka i Dereka to inne zagadnienie.
Na razie Gutek ma do mety ok 100 Mm bliyej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2011, o 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Brad ma chyba ochotę podchodzić do Wellington od północy i może utknąć w strefie słabych wiatrów.
Choć ma dużą przewagę nic nie jest przesądzone.
W ciągu doby stracić 150 mil nie jest trudno.

Gutek raczej pójdzie dołem.
Derek chyba nic nie wydusi ze swojej pozycji i powinien pozostać na 3 miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 00:01 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Gutek chyba dobrze kombinuje.Patrrząc na prognozę na najbliższe 4 dni,widać ,ze wyż wędrować będzie na wschód z centrum na północ od Wellington.Podążać ma za nim niż z centrum na zachód od połudn. krańca Nowej Zelandii.Nie sądzę ,żeby Brad podchodził od północy,ponieważ utknie w centrum wyżu.Gutek może liczyć na nieco silniejsze wiatry,co da mu szansę na zmniejszenie dystansu do Brada.Jakby nie patrzył -końcówka etapu zapowiada się bardzo ciekawie!!Pozdrawiam wszystkich kibiców Gutka-trzymajmy kciuki! Maciek

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 07:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Mam wrażenie, że Derek już odpuścił i płynie do Hobart kursem 13stopni

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 07:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
helixwroclaw2005 napisał(a):
Mam wrażenie, że Derek już odpuścił i płynie do Hobart kursem 13stopni

Coś by było na ten temat na stronie. IMO on daje na Welington ale przez cieśninę Baasa...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 08:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
AIKI zaglądałeś dziś na relację on-line?
Derek dalej jedzie kursem 14 stopni i tym się zasugerowałem, że coś nie tak a ostatnia informacja na radiu 9 stycznia gdzie jeszcze był na kursie 90stopni.
To są tylko takie moje przemyślenia :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
helixwroclaw2005 napisał(a):
AIKI zaglądałeś dziś na relację on-line?
Derek dalej jedzie kursem 14 stopni i tym się zasugerowałem, że coś nie tak a ostatnia informacja na radiu 9 stycznia gdzie jeszcze był na kursie 90stopni.
To są tylko takie moje przemyślenia :D

Mój błąd :oops: to co napisałem dotyczy czwartego uczestnika... Pierwszy i trzeci celują IMO w północne wejście, a Gutek w południowe.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
:D
Nie ogarniam niskiego VMG Dereka. Liczone względem kogo?

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 09:26 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Derek ma obecnie wiatr od wschodu,stąd taki kurs.Brad pociągnie mocno ponieważ ma sprzyjajacy wiatr-południowo- południowo zachodni,który jednakże około czwartku w nocy na piątek ucichnie i Brad znajdzie się w strefie słabych wiatrów w rozbudowującym się nad Wellington centrum wyżu.Gutek znajduje się teraz w strefie południowego skraju wyżu,stąd ma wiatr południowo-południowo zachodni,który ma się utrzymać do piątku 12 00 lok. czasu.Czy to daje szanse na dogonienie Brada?

*****

VMG to ,moim zdaniem prędkość względem portu docelowego (ujmując w uproszczeniu)Pozdrawiam Maciek

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
helixwroclaw2005 napisał(a):
:D
Nie ogarniam niskiego VMG Dereka. Liczone względem kogo?

Liczone względem Wellington.

VMG (Velocity Made Good) jest zapewne liczone względem portu docelowego.
Jeżeli płyniesz dokładnie kursem na Wellington to prędkość aktualna jest równa VMG.
Jeżeli zmieniasz kurs o 90 stopni to prędkość aktualna jest wyższa od VMG, bo tracisz wysokość.
Nie miało to dużego znaczenia jak byli koło Kapsztadu, teraz blisko celu każdy zwrot zmienia VMG.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 20:21 

Dołączył(a): 5 paź 2010, o 15:15
Posty: 65
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Tak na chlopski rozum, to co to jest to VMG?

_________________
Stopy wody i pomyślnych wiatrów
Paweł Polak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
palit.polit tylko nie wiem czy na chłopski rozum :lol:
http://www.velocitek.pl/vmg.html

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
maciej55 napisał(a):
Derek ma obecnie wiatr od wschodu,stąd taki kurs.Brad pociągnie mocno ponieważ ma sprzyjajacy wiatr-południowo- południowo zachodni,który jednakże około czwartku w nocy na piątek ucichnie i Brad znajdzie się w strefie słabych wiatrów w rozbudowującym się nad Wellington centrum wyżu.Gutek znajduje się teraz w strefie południowego skraju wyżu,stąd ma wiatr południowo-południowo zachodni,który ma się utrzymać do piątku 12 00 lok. czasu.Czy to daje szanse na dogonienie Brada?

Gutek też pojechał aby obejść NZ od północy. Ale ma niższą prędkość od lidera - myślę, że wątpię aby był w stanie go dojść... :?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2011, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
helixwroclaw2005 napisał(a):
palit.polit tylko nie wiem czy na chłopski rozum :lol:
http://www.velocitek.pl/vmg.html

Jest tam zwrot "prędkość pożyteczna" - bardzo dobra polska nazwa dla VMG :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2011, o 00:01 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Witam! Odsłuchałem właśnie wypowiedź Gutka-planował przejście południową stroną wyspy.Myślę ,że obecny kurs ma na celu ominięcie sztormu z południa.Spodziewam się,że Gutek wkrótce odpadnie nieco,choć z powodu kłopotów z samosterem pełniejszy kurs może stanowić niebezpieczeństwo -mówił o tym wcześniej.Kurs północną stroną jest -moim zdaniem -całkowcie niekorzystny dla Gutka.Wejdzie bowiem tam rozległy wyż,który już teraz sprawia kłopoty Derek'owi,a za 24 godziny może przyhamować Brada .Niż od zachodu ,o którym wcześniej wspominałem da Derek'owi silne wiatry od północy,co pozwoli Mu częściowo nadrobić straty.Gutek mówił ,że nie ma zamiaru forsować łódki-ma 100% racji-jeszcze wiele wody przed Nimi.....Pozdrawiam i trzymam kciuki- Maciek

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2011, o 00:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
helixwroclaw2005 napisał(a):
palit.polit tylko nie wiem czy na chłopski rozum :lol:
http://www.velocitek.pl/vmg.html


E, tam! to jest skomplikowane. Dużo prościej ujmuje to Wikipedia.
Oto stosowny cytat:
Velocity naprawiona lub "VMG", to termin w żeglarstwa , a konkretnie wyścigów jacht , który odwołuje się do elementu żaglówkę w prędkości, która jest w kierunku następnego znaku. Pojęcie to jest użyteczne w żeglarstwie, bo jacht często nie mogą lub nie powinny pływać bezpośrednio do znaku towarowego w celu osiągnięcia znak jak najszybciej. Jachty nie mogą płynąć bezpośrednio pod wiatr, i jest to zwykle mniej niż optymalny, a czasami niebezpieczne, żeglować bezpośrednio pod wiatr. Zamiast pływania w kierunku znaku, sternik wybiera punkt żagiel , który optymalizuje szybkość naprawy.

Rozważmy scenariusz łodzi próbuje płynąć bezpośrednio na północ, z wiatrem również pochodzą bezpośrednio od północy. Ponieważ statek nie może płynąć bezpośrednio pod wiatr, żeglarz musi na przemian północny wschód i północny zachód pozycji, które są powszechnie nazywane "pinezki". Na północny wiatr, żeglarz z reguły punkt łodzi tak daleko na północ, to może iść, zachowując jednocześnie przez wiatry żagle w sposób, który dostarcza siły nośnej, która napędza łódź szybko przez wodę, wtedy spaść do w pewnym stopniu do stworzenia bardziej do przodu naporem wiatru w żagle i lepszej równowagi łodzi, który pozwala poruszać się z większą prędkość po wodzie, ale o mniej korzystnych kąt w kierunku znaku.

Dobry żeglarz może intuicyjnie równowagę między prędkość i kąt korzystne w pewnym zakresie stopni, ponieważ łódź albo oczywiście spowolnić zbyt dużo lub zbyt daleko z kursu. Aby znaleźć optymalny kąt z większą precyzją, chociaż, żeglarz będzie chciał ustalić prędkość naprawiona, co zwykle wymaga obliczeń i instrumentacji.

Proste, jak konstrukcja cepa :lol: :wink:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2011, o 00:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Zbieraj napisał(a):
Oto stosowny cytat:
Januszku, zaraziłeś się od kolegi W. googlowym translatorem? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2011, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Na stronie regat pojawił się jakiś lapsus:
Ranking
Current Sprint
1. Zbigniew Gutkowski 815 NM to finish
2. Derek Hatfield 224 NM distance to leader 1039 NM to finish
3. Chris Stanmore-Major 0 NM distance to leader 1805 NM to finish
4. Christophe Bullens Retired on January 3, 2011
5. Brad Van Liew 0 NM distance to leader 437 Nm to finish
Pomerdane miejsca, ale dystans do mety raczej prawidłowy.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2011, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Następna aktualizacja w południe. Zobaczymy czy znajdą wirusa co tak zamieszał... ;)

*****

Już znaleźli... :( Jakby co mam screena!

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2011, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Stan na 13.01.2011 g. 9.30 (chyba już poprawiony)

1. Brad Van Liew leader 396 Nm to finish
2. Zbigniew Gutkowski 393 NM distance to leader 789 NM to finish
3. Derek Hatfield 624 NM distance to leader 1020 NM to finish
4. Chris Stanmore-Major 1399 NM distance to leader 1795 NM to finish
5. Christophe Bullens Retired on January 3, 2011

http://raceviewer.velux5oceans.com/app/ ... ?locale=PL

Z kolei piszą, że Brad płynie z prędkością 28 kn.
To ponad dwa razy szbciej niż Gutek, któremu zapisali 13 kn.
Gutkowi teoretycznie wieje mocniej, więc coś nie tak.
Chociaż Operon jest cięższy o kilka ton od Pingwina, ma mniejszą powierzchnię ożaglowania i krótszy o 3 metry maszt.

Wydaje się, że już raczej jest pozamiatane.
Oby Gutkowi w Wellington solidnie naprawili samoster, bo walka na kolejnych etapach będzie ciekawa.


Ostatnio edytowano 13 sty 2011, o 11:54 przez Viking, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2011, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
SlaWasII napisał(a):
Następna aktualizacja w południe. Zobaczymy czy znajdą wirusa co tak zamieszał... ;)

*****
Już znaleźli... :( Jakby co mam screena!

Tak, widziałem :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 13 sty 2011, o 09:57 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 374 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL