Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 14:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 139  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 wrz 2022, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wawrzek napisał(a):
Ale czy za to ma odpowiadać (wybudować) rząd czy lepiej zostawić to przedsiębiorcom i samorządom?

Jakim samorządom w tym wypadku? I jakim przedsiębiorcom?
Wiesz, że w Polsce mamy wyjątkowo popieprzone prawo własności na wodzie i nic nie można zrobić bez zgody UM-u?
Byłoby bardzo fajnie, gdyby marinę w porcie Nowy Świat mógł zbudować ktoś prywatnie. Tylko że to nierealne.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2022, o 20:46 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
waliant napisał(a):
ale albo ja źle tłumaczę, albo Ty wpadłeś w jedną tylko ścieżkę rozumowania.

Z mojego punktu widzenia - to pierwsze.
waliant napisał(a):
Ja od dawna piszę, że cieszę się, że powstał nowy port na zatoce.

Też się cieszę. Tym bardziej, że gdy unormują się ceny robocizny i materiałów budowlanych albo mnie szlag nie trafi, będę udziałowcem nowej mariny na Zalewie. Na razie czekamy - nie pora na inwestycje.
waliant napisał(a):
Skoro jest port, to niech on będzie użyteczny, czyli z możliwością normalnego postoju, czyli z mariną.

Założeniem była budowa śluzy i portu oczekiwania dla statków. Gdyby w odpowiednim momencie grupa lobbystów wystepowała o marinę i jej infrastrukturę, to moze to by już było. Ale skoro prawie wszyscy negowali Przekop.... na siłę miano żeglarzy uszczęśliwiać????
waliant napisał(a):
A że przy okazji część jachtów się przeprawi - tym lepiej. Część zostanie na noc, pójdą do knajpy albo do sklepu. Że kapitanatowi to teraz wisi? Jasne, ale mieszkańcom już to tak nie wisi.

Gdzie masz tą knajpę i ten sklep??? Przypomnij sobie protesty mieszkańców przeciw "dewastacji" Mierzei i utrudnieniu dojazdów turystów.
waliant napisał(a):
Więc tak, lobbuję o kibelek i o miejsce postoju na noc. Fajne miejsce na drugim końcu Zatoki Gdańskiej, gdzie dotąd nie było niczego.

Lobbuj. Jestem za,
waliant napisał(a):
Oczywiście, zmiana godzin śluzowania i zmiana durnych przepisów są jak najbardziej wskazane.

I faktycznie, namawiam do niepływania tam, do czasu, aż się przepisy nie ucywilizują.

Wybacz ale mnie się teraz cisną brzydkie słowa. Co chcesz osiągnąć takim "strajkiem"?
Nikt nie przypływa, więc po co zmieniać godziny śluzowania czy durne przepisy??? Dla kogo budować kibelki czy krany z wodą, skoro nikt nie przypływa???? Dla idei???
waliant napisał(a):
Jesteśmy i jeszcze rok będziemy tam jedynymi klientami.

Z punktu widzenia obsługi śluzy jesteście przeszkodą w błogim nic nie robieniu.
waliant napisał(a):
Dlaczego mamy być na łasce bosmana czy kapitana portu, który tylko będzie czekał, żeby dowalić mandat za używanie odbijaczy, za załadowanie na jacht chleba bez pozwolenia i nie pozwoli się prześluzować, bo ktoś zgłosił jacht o 5 minut za późno? No i każe wypier... z portu na noc, bo w nocy nie wolno stać?

Odpowiedż masz w poście do Wojtka B. Durne przepisy można i trzeba zmienić. Tylko znów pytanie: Dla kogo, skoro namawiasz do nie wpływania tam.
waliant napisał(a):
Wiesz, ileś lat temu, a dokładniej kilkanaście, miałem na Helu scysję z panem pobierającym opłaty. I spokojnie powiedziałem mu, że teraz traktują nas jak gówno, ale za kilka lat będą prosić, żebyśmy tam pływali. Facet, o dziwo, się zamknął. A wyszło na moje.

O to, to, to. Jak nie będzie jachtów to po co się mają wysilać. Na Heli masz port typowo jachtowy, tu takowego nie ma. Będą spokojnie żyli bez żeglarzy. I to właśnie żeglarze powinni masowo przypływać ( nawet przy dzisiejszych utrudnieniach) żeby pokazać, że są liczącą się grupą i m.in. dla nich należy zmienić zbabrane przepisy.
Znasz takie stare powiedzenie " Nieobecni nie mają racji???

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2022, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel napisał(a):
Znasz takie stare powiedzenie " Nieobecni nie mają racji???

Może, może masz rację. Nie wiem. Widzimy dwie różne metody osiągnięcia celu. Zobaczymy, która wygra i jak to się zakończy.
Mnie jednak trochę mierzi pływanie tam, gdzie mnie nie chcą. Powoli mam dość.
Poza tym to się dziwię. Przekop ma rozwinąć gospodarkę w regionie. Marina ma poprawić rentowność kanału i jeszcze bardziej rozwinąć gospodarkę, zwłaszcza w okolicy portu.
No to najpierw infrastruktura czy najpierw pływamy/stoimy/nocujemy? :P

Na stronie klubu pojawił się pomysł (nie mój) wyścigu/regat w ten weekend. Trasa to start przy pławie GW, okrążenie pławy NS, meta przy pławie GW. Po cholerę mamy wchodzić do portu?
Przynajmniej do regat pława się przyda, powiększyła się możliwość wytyczania tras długich wyścigów i to poza torami wodnymi. Zawsze jakiś plus. :P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2022, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Podziwiam ciągła chęć kopania się po kostkach i udowadnianie, że „moje jest mojsze”.
Osobiście sugeruje zwrócić uwagę na zaprezentowane podczas uroczystości podejście do bezpieczeństwa ale tego bardziej przyziemnego tj. przestrzeganie BHP przez służby państwowe.

Na oczach całej Polski, załoga flagowej jednostki Urzędu Morskiego pokazała w jakim poważaniu ma cały system zarządzania bezpieczeństwem pracy. Inaczej mówiąc na pokładzie specjalistycznej jednostki Zodiak II panuje dwudziestowieczna kultura pracy „Felka marynarza”.

Marynarze łamią zasady bezpiecznej pracy bo twardziele w kaskach nie chodzą.
Kapitan jednostki nie przejmuje się nieprzestrzeganiem kodu ISM, konwencji MLC i wielu innych krajowych zarządzeń bo … nikt tego w codziennej pracy od niego nie wymaga.
Dyrektor Urzędu Morskiego nie obawia się kontroli i zarzutu nieprzestrzegania przez swoich pracowników wszystkich wyżej wymienionych przepisów bo … to on równocześnie sprawuje kontrole nad inspektorami.
Dyrektorowi PRS nie przeszkadza niezgodne z wcześniejszymi audytami postępowanie załogi bo … przecież w papierach wszystko się zgadza.
Ministrom z Warszawy wszystko się podobało bo … przecież te małe chorągiewki były takie kolorowe.
Ba, nawet hierarchowie kościelni nic zdrożnego nie widzieli w ambiwalentnym podejściu do „nie zabijaj” i „fałszywego świadectwa” bo ... kto by się takimi pierdołami zajmował.

Jeszcze nie tak dawno na takich imprezach rozdawano wszystkim zebranym nowiutkie białe kaski i żółte kamizelki teraz nawet takich pozorów nie zachowano.
Jesteśmy w okresie podsumowywania wakacji. Jak co roku będziemy ubolewać nad nieprzestrzeganiem zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą. I jaką wiarygodność będą miały wypowiedzi przedstawicieli administracji morskiej w sytuacji gdy sami nie postępują zgodnie z własnymi zarządzeniami?

Nie można jednak nie zauważyć, że da się inaczej. Wystarczy spojrzeć na marynarzy-ratowników na pokładzie Orkana. Tylko czy oni w tej sytuacji nie wyszli na mięczaków?
A ja się dziwiłem, że nie tak dawno kadeci na Darze Młodzieży również występowali bez kasków ochronnych a przecież oni tym bardziej nie chcą wyjść na mięczaków.

Jeszcze trochę i posypie głowę popiołem i przyznam racje koledze Waliant, choc z drugiej strony trudno mi uwierzyć aby coś takiego mogło się wydarzyć na zachód od Kołobrzegu.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Ostatnio edytowano 21 wrz 2022, o 21:24 przez SIRK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2022, o 21:23 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Bombel napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Pływy są z pewnością,

Pływy?????
Polecam naukę czytania ze zrozumieniem. Była mowa o śluzie w Brunsbüttel. Niewątpliwie po jednej stronie śluzy jest Łaba, a na niej występują pływy i to dość duże.

Migasz się jak zwykle :-P

Niewątpliwie po jednej stronie śluzy jest Kanał :mrgreen: .

Bombel napisał(a):
Stara Zientara napisał(a):
Śluza Brunsbüttel na kanale Kilońskim.

Czy Ty przypadkiem nie mówisz o Brunsbuttel Yachthafen???Jeśli tak, to leży on poza strefą śluzy i jest wydzielonym portem jachtowym. Czyli przykład nietrafiony. Innej możliwości postoju w strefie śluzy nie kojarzę..

Pytałem .Zaprzeczyłeś???? Więc miej pretensje do siebie za niezborność myślową. W Brunsbuttel, na Kanale jest tylko jeden port jachtowy, bez pływów..
waliant napisał(a):
Marina ma poprawić rentowność kanału i jeszcze bardziej rozwinąć gospodarkę, zwłaszcza w okolicy portu.

Pokręciłeś już całkowicie. W jaki sposób marina ma poprawić rentowność kanału. Wymaganiami kibla i prądu? Darmowym śluzowaniem?

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2022, o 22:01 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
SIRK napisał(a):
Marynarze łamią zasady bezpiecznej pracy bo twardziele w kaskach nie chodzą.

Hmmm. W przepisach BHP odnośnie wymagań stosowania kasków wyczytałem
używanie kasków jest obligatoryjne podczas wykonywania prac:
budowlanych, w szczególności, jeśli te wykonywane są na rusztowaniach bądź w ich sąsiedztwie, dotyczą wznoszenia lub demontażu szalowania, a także prac instalacyjnych i montażowych oraz rozbiórek budowlanych;
na mostach, konstrukcjach stalowych, wieżach, masztach, stalowych konstrukcjach hydraulicznych, wielkich piecach, w walcowniach, stalowniach, dużych zbiornikach oraz rurociągach, stacjach energetycznych, a także remontowo-montażowe przy kotłach i ich instalacjach;
ziemnych oraz skalnych, a także prowadzonych w rowach, wykopach, tunelach i szybach;
prowadzonych w podziemnych wyrobiskach, jak również kopalniach odkrywkowych przy wydobyciu węgla i innych surowców mineralnych;
z materiałami wybuchowymi;
prowadzonych przy wielkich piecach, kuźniach i odlewniach metali oraz zakładach przeróbki rud;
w pobliżu dźwigów i podnośników oraz innych urządzeń przeznaczonych do podnoszenia;
manewrowych na kolei;
przy piecach przemysłowych;
w stoczniach okrętowych.

Marynarzy Zodiaka jakoś nie uwzględniono.
W 16 procedurach kodeksu ISM również nie znalazłem obowiązku noszenia przez załogi statków kasków ochronnych.
W przepisach kościelnych też cisza na ten temat. :lol:
SIRK napisał(a):
A ja się dziwiłem, że nie tak dawno kadeci na Darze Młodzieży występowali bez kasków ochronnych a przecież oni tym bardziej nie chcą wyjść na mięczaków.

Kadeci muszą. Pracują na masztach czyli na wysokości. Wyboldowałem odpowiednie fragmenty.
Idąc Twoim tokiem rozumowania mogę się obawiać, iż żeglarstwo zostanie również uznane za niebezpieczne i w szybkim tempie nakażą nam noszenie na pokładzie kasku. Oczywiście dobranego kolorystycznie do funkcji.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 06:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel napisał(a):
W jaki sposób marina ma poprawić rentowność kanału. Wymaganiami kibla i prądu? Darmowym śluzowaniem?

Śluzowanie jest darmowe, ale nikt nie mówił, że marina jako taka ma być darmowa. Więc może coś by na tym zarabiali, to się czasami udaje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 07:52 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 212
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
waliant napisał(a):
Wawrzek napisał(a):
Ale czy za to ma odpowiadać (wybudować) rząd czy lepiej zostawić to przedsiębiorcom i samorządom?

Jakim samorządom w tym wypadku? I jakim przedsiębiorcom?
Wiesz, że w Polsce mamy wyjątkowo popieprzone prawo własności na wodzie i nic nie można zrobić bez zgody UM-u?
Byłoby bardzo fajnie, gdyby marinę w porcie Nowy Świat mógł zbudować ktoś prywatnie. Tylko że to nierealne.

Primo: dlaczego marina ma być w "porcie" a nie przy porcie?
Secundo: od lat widzimy boom na rozbudowę i tworzenie nowych marin. W moim "rodzinnym" Kamieniu są dwie i dwie w Dziwnowie. Do kogo należą nie jestem pewny na pewno miejska czyli samorządowa jest w Kamieniu.
Tertio: jak działają przedsiębiorstwa w innych portach? Stocznie, magazyny itd. Bez zgody UM?

Szkoda, że jeszcze nie zapytałeś UMG o np. możliwość postawienie food trucka na terenie portu a już wiesz, że Ci nie pozwolą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wawrzek napisał(a):
Primo: dlaczego marina ma być w "porcie" a nie przy porcie?

Nie bardzo rozumiem. Marina w sensie miejsca postoju, czyli np. pomosty pływające. To chyba musi być w porcie?
Wawrzek napisał(a):
Secundo: od lat widzimy boom na rozbudowę i tworzenie nowych marin. W moim "rodzinnym" Kamieniu są dwie i dwie w Dziwnowie. Do kogo należą nie jestem pewny na pewno miejska czyli samorządowa jest w Kamieniu.

Z tym boomem to bym nie przesadzał. Owszem, powstają. W Was może więcej (inny UM). Dużo jest prywatnych?
Wawrzek napisał(a):
Tertio: jak działają przedsiębiorstwa w innych portach? Stocznie, magazyny itd. Bez zgody UM?

Wszystko przechodzi przez UM.
Prywatnie to znajomy próbuje rozbudować przystań w kanale portowym w Gdańsku. Od kilku lat próbuje...
Wawrzek napisał(a):
Szkoda, że jeszcze nie zapytałeś UMG o np. możliwość postawienie food trucka na terenie portu a już wiesz, że Ci nie pozwolą

Może i pozwolą, nie pytałem. Ale mnie jednak chodziło o miejsca postoju z jakąś infrastrukturą. Też może pozwolą, nie mówię że nie. Ale to wyjątkowo trudny temat, właśnie z powodu przepisów i prawa własności.
W sumie, to już był o tym wątek.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 10:38 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
waliant napisał(a):
Bombel napisał(a):
W jaki sposób marina ma poprawić rentowność kanału. Wymaganiami kibla i prądu? Darmowym śluzowaniem?

Śluzowanie jest darmowe, ale nikt nie mówił, że marina jako taka ma być darmowa. Więc może coś by na tym zarabiali, to się czasami udaje.

Może.... Czasami...... Pozostawię bez komentarza.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel napisał(a):
Może.... Czasami...... Pozostawię bez komentarza.

No tak, ironię rzadko da się wyczuć w komunikacji pisanej, mój błąd.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Spoko. Niektórzy nie zauważą, nawet gdy nadepną.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 11:51 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Spoko. Niektórzy nie zauważą, nawet gdy nadepną.

A w co ostatnio wdepnąłeś????
waliant napisał(a):
Bombel napisał(a):
Może.... Czasami...... Pozostawię bez komentarza.

No tak, ironię rzadko da się wyczuć w komunikacji pisanej, mój błąd.

Tu nie jest potrzebna ironia tylko samozastanowienie się czego chcemy.
Zacząłeś od słupków z prądem i wodą, poprzez kibelki, by zakończyć ( jak na razie)
waliant napisał(a):
Marina w sensie miejsca postoju, czyli np. pomosty pływające
.
Czy zakończysz na wiatach wypoczynkowych, sklepach i knajpach??? czy też może dołączysz jakieś wyposażenie slipowe czy remontowe. No bo przecież w marinie wszystko by się przydało i apetyt rośnie w miarę jedzenia. Jak na razie nie określiłeś dla ilu jednostek. 5 -u czy 50-u
I to wszystko dla 1-2 godzinnego postoju w oczekiwaniu na śluzowanie???
Czy nie jest to przerost formy nad treścią????
Przy tym wszystkim stawiasz na absurdalny "szantaż". Dopóki tego nie zrobią, nie pływajmy tam.
Dano wędkę. Dalszy rozwój infrastruktury leży w gestii samorządów lub inwestorów prywatnych. A - jak na razie - to samorządy niezbyt się kwapią do wykorzystania możliwości. Spójrz na port we Fromborku. Jakieś tam miliony wydano - z naszych podatków :mrgreen: Czy przełożyło się to na wzrost ilości stanowisk postojowych dla jachtów????. Sprawdź sam. :roll:
Nieobecni nie mają racji.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel napisał(a):
I to wszystko dla 1-2 godzinnego postoju w oczekiwaniu na śluzowanie???

Nie, to dla normalnego tam postoju.
Poza tym czas postoju może być znacząco dłuższy, jak ktoś o pechowej godzinie dopłynie.
Bombel napisał(a):
Dopóki tego nie zrobią, nie pływajmy tam.

Znów nie. Miałem na myśli zmianę przepisów. Reszta oczywiście istotna, ale przepisy są po prostu groźne mandatowo.
Bombel napisał(a):
Dalszy rozwój infrastruktury leży w gestii samorządów lub inwestorów prywatnych.

Akurat w budowie marin to jak pisałem już w innym miejscu - prywatni to sobie mogą....
Bombel napisał(a):
Nieobecni nie mają racji.

Powiedzmy. Czasami bojkot dobrze działa. :P

Z mojego punktu widzenia, to śluza mi lotto, acz nie mówię, że nie skorzystam. Za to kolejny port na Zatoce, na weekendowy wypad, byłby super. Do wykorzystania kilka razy w sezonie. No ale jak nie można stanąć na noc, to cóż...
Tak przy okazji, Twoja narracja, ze to tylko śluza i wszyscy wypad po skorzystaniu, chyba nie jest do końca przemyślana.
Port jest. Myślę, że będzie stałym miejscem stacjonowania jakiejś jednostki straży granicznej (co chyba już widać). Pewnie z czasem będzie tam jakiś SAR. Czasami jakiś mały marwoj. No i pogłębiarka!
Wszystkim im przydałby się choćby prąd i woda.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 14:14 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
waliant napisał(a):
Bombel napisał(a):
I to wszystko dla 1-2 godzinnego postoju w oczekiwaniu na śluzowanie???

Nie, to dla normalnego tam postoju.
Poza tym czas postoju może być znacząco dłuższy, jak ktoś o pechowej godzinie dopłynie.

Czy Ty aby nie przeszacowałes pojemności tego portu?
Chciałbyś mariny dla jachtów (oczywiscie z pływającymi pomostami) oraz
waliant napisał(a):
Myślę, że będzie stałym miejscem stacjonowania jakiejś jednostki straży granicznej (co chyba już widać). Pewnie z czasem będzie tam jakiś SAR. Czasami jakiś mały marwoj. No i pogłębiarka!

Dołóż jeszcze jakiś tam statek czy barkę z transportem, może zestaw pchany.
Weź plan portu, nanieś te wszystkie elementy - oczywiście w odpowiedniej skali - i sprawdź co się zmieści. Może zmienisz zdanie. Byle nie na takie, że wypieprzyć stamtąd wszystko co przeszkadza jachtom. :oops:
waliant napisał(a):
Za to kolejny port na Zatoce, na weekendowy wypad, byłby super. Do wykorzystania kilka razy w sezonie.

Jak wyżej. Czujesz sprawę?
waliant napisał(a):
Wszystkim im przydałby się choćby prąd i woda.

Jesteś pewien, że dla jednostek "roboczych" nie przewidziano takich rozwiązań?. Byłeś? Widziałeś?
waliant napisał(a):
Bombel napisał(a):
Dopóki tego nie zrobią, nie pływajmy tam.

Znów nie. Miałem na myśli zmianę przepisów. Reszta oczywiście istotna, ale przepisy są po prostu groźne mandatowo.

Któreż to przepisy tak Cię bulwersują?
policzmy:
- zakaz prowiantowania. Jeśli jest dla Ciebie jednoznaczny z zakazem wniesienia na pokład 3 butelek wody i bochenka świeżego chlebka to.... pozdrawiam :-P
Nie po to płyniesz z Gdyni żeby zapieprzać z buta te +- 10 km do Krynicy M po świeże bułeczki, czy 6 km do Kątów po butlę z wodą.. Więc raczej przepis ten Ciebie nie dotyczy.
- zakaz bunkrowania. Też jak wyżej
- zakaz używania odbijaczy. Opracowany dla dużych jednostek, które z reguły uzywają jakichś "buł" z plecionek, czy wręcz starych opon ciężarowych. Taki "odbijacz" często się zrywa. Jeśli akurat pechowo zatonie i woda zniesie w kierunku prowadnic grodzi śluzy....
albo te prowadnice zablokuje.....
Do szybkiego dopracowania, że " nie dotyczy odbijaczy pływających"
- wskaźnik wychylenia steru. Ja odbieram to jednoznacznie jako dotyczące jednostek pchanych, holowanychl. Dla świętego spokoju można doprecyzować, że nie dotyczy pizdryków czyli samodzielnych jachtów.
- zgłaszanie 2 godziny przed śluzowaniem. Co chcesz. Port będący granicą UE. Takie wymogi i już. Walczyć aby nie dotyczyło to polskich jachtów przybywających bezpośrednio z polskiego portu. Do szybkiego uregulowania.
waliant napisał(a):
Bombel napisał(a):
Dalszy rozwój infrastruktury leży w gestii samorządów lub inwestorów prywatnych.

Akurat w budowie marin to jak pisałem już w innym miejscu - prywatni to sobie mogą....

Bazujesz na opowieściach. Z obecnej praktyki, mam całkowicie odmienne zdanie. Musieliśmy wnosić o wstrzymanie wydania pozwolenia wodnoprawnego na budowę mariny.
Budowa musi się zacząć maksymalnie w ciągu 3 lat od wydania pozwolenia, a obecne ceny
nas trochę zmroziły i musimy poczekać na nieco lepszy czas. Dopuszczam tu możliwość, że Twój znajomy chce robić coś tam, gdzie z innych istotnych powodów jest to niemożliwe.
waliant napisał(a):
Bombel napisał(a):
Nieobecni nie mają racji.

Powiedzmy. Czasami bojkot dobrze działa.

A se bojkotuj. Przyjdzie czas, że obudzisz się z ręką w nocniku i sam powtórzysz: Nieobecni nie mieli racji

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 16:49 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 212
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
waliant napisał(a):
Wawrzek napisał(a):
Primo: dlaczego marina ma być w "porcie" a nie przy porcie?

Nie bardzo rozumiem. Marina w sensie miejsca postoju, czyli np. pomosty pływające. To chyba musi być w porcie?

Serio? A w jak dużym porcie bo ten port to właściwie sama śluza więc takiej jak chcesz mariny nawet nie byłoby gdzie zmieścić.

waliant napisał(a):
Wawrzek napisał(a):
Secundo: od lat widzimy boom na rozbudowę i tworzenie nowych marin. W moim "rodzinnym" Kamieniu są dwie i dwie w Dziwnowie. Do kogo należą nie jestem pewny na pewno miejska czyli samorządowa jest w Kamieniu.

Z tym boomem to bym nie przesadzał. Owszem, powstają. W Was może więcej (inny UM). Dużo jest prywatnych?
Ja z głębokiego interioru dlatego dałem "" ale na Zalewie Szczecińskim praktycznie każda młynówka czy zapuszczony porcik dla 3 łodzi rybackich został zamieniony na marinę. Zrobili to samorządowcy za unijne dotacje. Czyli da się. Zakładam, że w Kątach, Suchaczu czy innej dziurze samorządowcy są tak samo kumaci jak ci na pomorzu zachodnim.
Cytuj:
Wawrzek napisał(a):
Tertio: jak działają przedsiębiorstwa w innych portach? Stocznie, magazyny itd. Bez zgody UM?

Wszystko przechodzi przez UM.
Prywatnie to znajomy próbuje rozbudować przystań w kanale portowym w Gdańsku. Od kilku lat próbuje...
No to chyba normalne, że za to co się dzieje na jakimś terenie decyduje jego właściciel? A to, że ktoś chce rozbudować marinę nie oznacza, że pomysł jest wyśmienity. Może jego plany, rozbudowana marina może zakłócić ruch statków na kanale i stąd "kłody pod nogi" rzucane przedsiębiorcy przez UM?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2022, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Prace budowlane na falochronie trwają w najlepsze (od 5 min.),
znaczy budowla jeszcze nie jest gotowa,
czyli otwarcie było fikcyjne...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 07:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel napisał(a):
Czy Ty aby nie przeszacowałes pojemności tego portu?

Nie mówię o marinie na 200 jachtów, ehhh. Tak to możemy się spierać jeszcze rok,
Bombel napisał(a):
Jesteś pewien, że dla jednostek "roboczych" nie przewidziano takich rozwiązań?. Byłeś? Widziałeś?

Byłem tam kilka razy w trakcie budowy, ale wtedy widziałem z daleka i jak nie było gotowe. Poza tym, regularnie, niemal codziennie, oglądałem niemal wszystkie filmiki z budowy przekopu, a jest tego mnóstwo.
Nie byłem na miejscu po otwarciu, nie spacerowałem po nabrzeżach, to prawda. Nadrobię to, na razie nie było okazji.
Nie widziałem przyłączy. Może są, głowy nie dam. Są?
Bombel napisał(a):
Któreż to przepisy tak Cię bulwersują?
policzmy:
- zakaz prowiantowania.

Pomyślałeś może o tym, że ktoś tam może dołączyć do załogi? Z zapasami, rzecz jasna. Że są taksówki i dostawy na miejsce? Że pizzę można zamówić z dowozem?
Bombel napisał(a):
zakaz używania odbijaczy. Opracowany dla dużych jednostek,

No właśnie, przecież mówię. Boże, ile razy mamy to wałkować? Te przepisy nie biorą pod uwagę małych jednostek. Jak w ogóle niemal wszystkie przepisy portowe, albo niemal wszystkie punkty wszystkich przepisów portowych nie biorą pod uwagę małych jednostek. Amen!
Bombel napisał(a):
Dla świętego spokoju można doprecyzować, że nie dotyczy pizdryków czyli samodzielnych jachtów.
Bombel napisał(a):
Do szybkiego uregulowania.

To co? Robimy zakłady, kiedy te przepisy zostaną zmienione/uzupełnione/poprawione? Pod kątem logiki i małych jednostek...
Bombel napisał(a):
Bazujesz na opowieściach.

No jasne, a na czym mam bazować?
Bombel napisał(a):
że Twój znajomy chce robić coś tam, gdzie z innych istotnych powodów jest to niemożliwe.

Nie.
Bombel napisał(a):
A se bojkotuj.

Zastanawiam się.
Wawrzek napisał(a):
A w jak dużym porcie bo ten port to właściwie sama śluza więc takiej jak chcesz mariny nawet nie byłoby gdzie zmieścić.

To chyba inne porty oglądamy.
Wawrzek napisał(a):
Zrobili to samorządowcy za unijne dotacje.

Proponuję uściślić, czy mówimy o samorządach, czy o inwestorach prywatnych. Bo mówisz raz tak, raz tak, a ja wyraźnie napisałem, że prywatni mają przekichane. PRYWATNI!
I żeby było jasne, ja mówię o wodach morskich!
Wawrzek napisał(a):
No to chyba normalne, że za to co się dzieje na jakimś terenie decyduje jego właściciel?

Oczywiście! Więc jeszcze raz: właścicielem wszystkich nabrzeży i wód na wodach morskich jest państwo. Właśnie o tym mówię od samego początku.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: piotras, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 11:06 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
waliant napisał(a):
Nie mówię o marinie na 200 jachtów, ehhh. Tak to możemy się spierać jeszcze rok,

Prosiłem o dookreślenie. Ile stanowisk, 5 czy pięćdziesiąt. Olałes. Tak to możemy spierać się nawet 100 lat.
waliant napisał(a):
Nie widziałem przyłączy. Może są, głowy nie dam

Więc sprawdź.
waliant napisał(a):
Boże, ile razy mamy to wałkować? Te przepisy nie biorą pod uwagę małych jednostek. Jak w ogóle niemal wszystkie przepisy portowe, albo niemal wszystkie punkty wszystkich przepisów portowych nie biorą pod uwagę małych jednostek. Amen!

Dlatego trzeba bywać jak najczęściej, wykazywać "niedoróbki", wnosić o zmiany. W innych portach, pod wpływem lobbowania, zauważają jakos potrzebę uproszczeń.
Czyli, nieobecni nie mają racji.
waliant napisał(a):
Pomyślałeś może o tym, że ktoś tam może dołączyć do załogi? Z zapasami, rzecz jasna. Że są taksówki i dostawy na miejsce? Że pizzę można zamówić z dowozem?

Zażądaj od razu od wybudowania nowej drogi z dojazdem pod sam jacht. Dowcipniś :rotfl: :oops:
waliant napisał(a):
To co? Robimy zakłady, kiedy te przepisy zostaną zmienione/uzupełnione/poprawione? Pod kątem logiki i małych jednostek..

Dla kogo??? Dla tych "nieobecnych"? Dla obecnych są logiczne i wystarczające.
waliant napisał(a):
Zastanawiam się.

Zastanawiaj się dalej.
waliant napisał(a):
To chyba inne porty oglądamy.

To może jednak pokusisz się na zwizualizowanie o którym pisałem wczesniej.
waliant napisał(a):
Proponuję uściślić, czy mówimy o samorządach, czy o inwestorach prywatnych. Bo mówisz raz tak, raz tak, a ja wyraźnie napisałem, że prywatni mają przekichane. PRYWATNI!
I żeby było jasne, ja mówię o wodach morskich!

Natomiast ja cały czas mówię o samorządach, inwestorach prywatnych i ewentualnie o ich konglomeratach. Czyli dopuszczam wszystkie formy zaangażowania. Żadna z tych form nie zainwestuje w budowę czegoś co nie będzie miało ekonomicznej racji bytu. A skoro stanowisko żeglarza jest jasne "nie pływamy dopóki NAM czegoś nie zrobią" to druga strona mówi " nie zrobimy dopóki nie będziemy widzieli istotnego zapotrzebowania, gwarantującego zwrot poniesionych kosztów". Proste i czytelne.
PS. Podnosiłeś ( i inni) potrzebę częstszego śluzowania. A może by przyjąć formę" W wyznaczonych godzinach śluzowanie darmowe. Poza tymi godzinami, śluzowanie "na życzenie" jest płatne". Ciekaw jestem ilu skipperów zdecydowało by się wybulić X złotych ( pokrywających np. koszt zużycia energii), zeby spełnić swe "życzenie". Obawiam się, że bardzo mało albo wcale. :oops:
Dalsze przepychanki słowne " ja chcę a ONI nie chcą" przestaje mnie bawić. EOT.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel napisał(a):
Prosiłem o dookreślenie. Ile stanowisk, 5 czy pięćdziesiąt.

20.
Bombel napisał(a):
Więc sprawdź.

Sprawdzę. Bo jak rozumiem, też nie wiesz.
Bombel napisał(a):
W innych portach, pod wpływem lobbowania, zauważają jakos potrzebę uproszczeń.

Bo w innych portach mają inny ruch. Tutaj o innym ruchu można na razie zapomnieć. I to jest ta okazja.
Poza tym, tutaj mamy coś, czego nie było od dawna: wybudowany od zera nowy port.

I żeby było jasne: domyślam się, że o rozbudowę choćby infrastruktury nie musi być łatwo i szybko. Ale zmiana idiotycznych przepisów nie kosztuje.
Bombel napisał(a):
Dla obecnych są logiczne i wystarczające.

Tego nawet nie mam siły komentować.
Bombel napisał(a):
Zastanawiaj się dalej.

Ano tak, ja się zastanawiam, Ty jak zwykle wiesz na pewno. Podziwiam!
Bombel napisał(a):
Zażądaj od razu od wybudowania nowej drogi z dojazdem pod sam jacht.

Jak zamówię, to przywiozą.
Bombel napisał(a):
Natomiast ja cały czas mówię o samorządach, inwestorach prywatnych i ewentualnie o ich konglomeratach.

Ale o tym podwątku akurat nie z Tobą rozmawiałem. I oczywiście, że samorządy mają łatwiej. Co do konglomeratów, to bywa różnie. Co do prywatnych, to trochę wiem.
Bombel napisał(a):
To może jednak pokusisz się na zwizualizowanie o którym pisałem wczesniej.

Już to zostało zrobione na stronie Kulińskiego. Nawet w wersji rozbudowanej, bo z założeniem ścianki, choć moim zdaniem pomost pływający ma szanse wystarczyć.

Bombel napisał(a):
Dalsze przepychanki słowne " ja chcę a ONI nie chcą" przestaje mnie bawić. EOT.

Skoro nie widzisz tego, że w nowym zupełnie porcie, w nowych przepisach, małe jednostki nie są w ogóle uwzględnione i są z założenia sekowane, to ja już nic nie poradzę.
EOT? Przecież nieobecni nie mają racji. :mrgreen:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4448
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1519
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
No i każe wypier... z portu na noc, bo w nocy nie wolno stać?

Właśnie zmieniono dodając to na żółto.
Załącznik:
Nowy Świat od 0630 do 1830.jpg
Nowy Świat od 0630 do 1830.jpg [ 96.14 KiB | Przeglądane 4101 razy ]

Ciekawe, czy jak ktoś wejdzie w nocy (po 1830) to rano dostanie mandat? :-? Bo to oznacza chyba, że nikto nie je doma (nie tylko telefony, ale i 68 VHF milczą)...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 13:54 

Dołączył(a): 3 lis 2021, o 10:02
Posty: 212
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: szuwarowe lekko posolone
waliant napisał(a):
Wawrzek napisał(a):
No to chyba normalne, że za to co się dzieje na jakimś terenie decyduje jego właściciel?

Oczywiście! Więc jeszcze raz: właścicielem wszystkich nabrzeży i wód na wodach morskich jest państwo. Właśnie o tym mówię od samego początku.

Odniosę się do tylko do tego bo mogę się podpisać pod tym co napisał Bombel.
Czyli te wszystkie stocznie, magazyny, tereny na których są usytuowane, nie należą do inwestorów tylko do państwa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wawrzek napisał(a):
Czyli te wszystkie stocznie, magazyny, tereny na których są usytuowane, nie należą do inwestorów tylko do państwa?

Heh, ja mówiłem o nabrzeżach i wodzie. Teren dalej od wody, na lądzie, to zupełnie inna sprawa.
Sam widzisz, że w Polsce to jest porąbane i ludzie się mylą.
Reasumując: nie możesz zrobić niczego z nabrzeżem, tym bardziej na wodzie, bez zgody UM.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ciekawe, czy jak ktoś wejdzie w nocy (po 1830) to rano dostanie mandat?

Może ktoś chętny sprawdzi? Np. Bombel (bo ja mam jechać i sprawdzać przyłącza na kei). I podzieli się wrażeniami. Do ewentualnego mandatu mogę się dorzucić, w rozsądnej wysokości (30 średnich krajowych to już niechętnie... za wejście do portu bez zgody kapitanatu).
Oczywiście, że ktoś z kapitanatu może rano zareagować rozsądnie i przyjąć wyjaśnienie: wszedłem bez zgody, bo nie było nikogo w kapitanacie. Ale wcale nie musi!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4448
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1519
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
Do ewentualnego mandatu mogę się dorzucić, w rozsądnej wysokości (30 średnich krajowych to już niechętnie... za wejście do portu bez zgody kapitanatu).

A skąd wziąłeś 30 średnich? "Tylko" 20... :roll:
Art. 56. Kto:
[..]
4) wyprowadza statek z portu wbrew otrzymanemu zakazowi,
[...]
9) wykracza przeciwko przepisom wydanym na podstawie art. 47 i 48,
[...]
– podlega karze pieniężnej do wysokości nieprzekraczającej dwudziestokrotnego
przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia

Tyle samo grozi za używanie odbijaczy w śluzie, mycie okien, tankowanie wody... :evil:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A skąd wziąłeś 30 średnich? "Tylko" 20...

Moja pomyłka, przepraszam.
Inna rzecz, że mnie pocieszyłeś, tylko dwadzieścia pensji, już mi lepiej... ;)

W czasach dawnych niekoniecznie minionych był zakaz nocnego wejścia/wyjścia do Górek. Który to zakaz czasami się łamało, nie chcąc np. czekać z wejściem do portu do rana. Mandaty wtedy były niższe (a może wcale nie było?) i jakoś udawało się dogadać z bosmanem, który jak miał dobry humor, to „wykazywał zrozumienie” dla sytuacji. O to nam chodzi?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 17:54 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
waliant napisał(a):
EOT? Przecież nieobecni nie mają racji.

Zgłosiłem EOT bo nie chce mi się kopać z Twoimi wycudowanymi argumentami. Ale skoro Ci na tym zalezy... Jam człek cichy i spokojny.. niech Ci bedzie :-P
waliant napisał(a):
Skoro nie widzisz tego, że w nowym zupełnie porcie, w nowych przepisach, małe jednostki nie są w ogóle uwzględnione i są z założenia sekowane, to ja już nic nie poradzę.

A przypomnę tylko w jakich warunkach i nastawieniu powstawały plany Przekopu i jego budowa. Przypomnę te piany na pyskach protestujących przeciwko. Gdzie wtedy byli żeglarze? Nie widzieli interesu w budowie nowej drogi wodnej i portu?
Przeczytałem od początku te drobne 133 strony wątku, i na palcach jednej ręki policzyłem tych którzy byli ZA, a na palcach obu rąk tych którzy byli w miarę obojętni i nie toczyli piany PRZECIW.
Był czas, żeby żeglarze i ich zorganizowani przedstawiciele mogli lobbować ZA przekopem, ZA nowym portem jachtowym, ZA ustanowieniem przepisów optymalnych dla żeglarstwa. Naprawdę niewielkim kosztem można było:
a/ powiększyć port, lub
b/ wybudować równolegle drugi port czysto jachtowy po zachodniej stronie falochronu, lub
c/ przewidzieć w obecnym porcie 10 - 20 stanowisk dla jachtów.
Z tego co się orientuję, NIKT ze światka żeglarskiego nie był zainteresowany i nie wystąpił z ŻADNĄ propozycją lub poparciem. Jeśli się mylę to przeciwstaw jakieś dokumenty.
Teraz, gdy WBREW ich postawom zrealizowano pierwszą część inwestycji, żeglarze się obudzili?? i chcieli by przytulić dupkę??? żądając miejsca dla siebie???
Nie widzisz przypadkiem tu sprzeczności?
Teraz to pozostało tylko GRZECZNIE PROSIĆ o jakieś ułatwienia dla wodniaków.
Nieliczna grupa osób które widziały w tej inwestycji potencjał, zainwestowała i wykupiła/wydzierżawiła grunty przyległe/nadające się do budowy przystani. Obecnie cena takich gruntów skoczyła ponad 10-ciokrotnie, i nadal rośnie.
Zakończę przysłowiem: Jak nie uważałeś jak robisz, to rób jak uważasz.
waliant napisał(a):
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ciekawe, czy jak ktoś wejdzie w nocy (po 1830) to rano dostanie mandat?

Może ktoś chętny sprawdzi? Np. Bombel (bo ja mam jechać i sprawdzać przyłącza na kei). I podzieli się wrażeniami.

Ty nie bądz aby zgnilos. Ja wiem i nie muszę sprawdzać. Ty nie wiesz, to sobie sprawdzaj.. Nie licz na drapane.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
to oznacza chyba, że nikto nie je doma (nie tylko telefony, ale i 68 VHF milczą)...

A taki wielki problem wykonać telefon i dowiedzieć się jak wygląda zarządzanie portem i dozór w godzinach nocnych? Dowiedzieć się np. o braku zasadności trzymania pełnej obsady portu i śluzy, w warunkach gdy wiadomo, że nikt nie przypłynie?
Łatwiej jest naśmiewać się z okresowych uregulowań??

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4448
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1519
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
A taki wielki problem wykonać telefon i dowiedzieć się jak wygląda zarządzanie portem i dozór w godzinach nocnych? Dowiedzieć się np. o braku zasadności trzymania pełnej obsady portu i śluzy
Przecież nie o to chodzi, że port nie ma nocą obsady. Jakby miał - uważałby to za niepotrzebną rozrzutność. Zupełnie nie tu widzę problem... :evil:
OK, może to ja złapałem wirusa "wolności obywatelskiej", mi chodzi o stosunek państwa do obywatela. :oops:
Aby wejść do portu - musisz uzyskać zezwolenie, ale po 1830 nie masz szansy go uzyskać. Taki paragraf 22.
Zasada, że obywatel może robić wszystko co nie jest zakazane (w przeciwieństwie do organów państwa, które mogą tylko to co jest nakazane) nie może być obchodzona w ten sposób, że wszystko jest zakazane. To już było: klauzule, wnioski o paszporty, listy kapitanów...

Jeśli nie dostrzegasz absurdalności sytuacji - przytoczę zbierajową opowieść:
Zbieraj napisał(a):
Płyniemy Zawiasem rzeką Tedong z Nampho do Phenianu (teraz to się nazywa Pyongyang). Na jachcie jest pilot i dwaj "opiekunowie".
- Jeśli ktoś mieszka w Phenianie - pytam jednego z opiekunów - to może pojechać np. do Wonsanu lub Nampho?
Pytany patrzy na mnie z bezbrzeżnym zdumieniem:
- Oczywiście! Przecież to jest wolny kraj. Jak ktoś ma przepustkę, to może jechać wszędzie!
:oops:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: AIKI, robhosailor, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 21:12 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
OK, może to ja złapałem wirusa "wolności obywatelskiej", mi chodzi o stosunek państwa do obywatela.
Aby wejść do portu - musisz uzyskać zezwolenie, ale po 1830 nie masz szansy go uzyskać. Taki paragraf 22.
Zasada, że obywatel może robić wszystko co nie jest zakazane (w przeciwieństwie do organów państwa, które mogą tylko to co jest nakazane) nie może być obchodzona w ten sposób, że wszystko jest zakazane. To już było: klauzule, wnioski o paszporty, listy kapitanów...

Wojtek, chyba nie zmuszam Cię nadmiernie prosząc o sprawdzenie czegoś przed napisaniem.
Przyjmij więc na wiarę, że:
- Śluza i port NŚ leżą na zewnętrznej granicy UE. Z tego położenia wynikają pewne zasady, nazwijmy umownie "ochronne". Nie namawiam, ale spróbuj podjechać samochodem do przejścia granicznego z Obwodem Kaliningradzkim czy Białorusią, rozbij na noc namiot na samej linii granicznej, i wytłumacz pogranicznikom, że jesteś turystą, przejście wybudowano z Twoich podatków i masz do tego prawo. :rotfl: Dlatego wejście/wyjście/postój jednostki pływającej odbywa się wyłącznie za zgodą Kapitanatu. Czy to się Tobie podoba, czy nie, NŚ jest granicą państwa i ze względów obronnych musi podlegać ochronie, a tym samym korzystający z niego podlegają pewnym restrykcjom i ograniczeniom. Możesz się oburzać, ale wymogów ochrony granic Polski i UE nie zmienisz. Ponieważ "korytarz" do Elbląga nie jest jeszcze gotowy, nie ma żadnych podstaw, by jakiekolwiek statki ( w tym jachty) wpływały do portu NŚ nocą. Czy tego typu działania "ochronne" na granicy są przerostem formy nad treścią?? Nie wiem i nie mam zamiaru się zastanawiać, czy z morza wpłynie jakiś "zły człowiek". W obecnej sytuacji geopolitycznej wszystko jest możliwe.
Lepiej więc dmuchać na zimne niż kwiczeć z oparzenia.
- wyśmiewasz godziny otwarcia i nikto nie je doma. Nie raczysz jednak wziąć pod uwagę zapisu: § 154zi. 1. Śluzowanie statków oraz innych jednostek od momentu uruchomienia śluzy możliwa będzie jedynie w porze dziennej do odwołania w następujących sekwencjach:
1) z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany : 08:30 – 10:30; 13:30 – 15:30;

Czyli, przyjdzie czas - odwołamy dotychczasowe i przedstawimy nowe uwarunkowania.
- parokroć już wyszło, że w swoim czarnowidztwie ( strefy zamknięte, zakaz żeglugi i połowów) nie miałeś racji. Czemu chcesz zaliczyć kolejną wpadkę???
- z mojej wiedzy wynika, że NŚ posiada w godzinach nocnych obsadę "awaryjną" na wypadek potrzeby wprowadzenia/wpłynięcia statku w krytycznej sytuacji. Do tego celu nie jest potrzebna portowa sekretarka.
Czy jeszcze coś trzeba tłumaczyć?????
Być może, za jakiś czas, po unormowaniu się sytuacji z Rosją, w porcie NŚ nastąpi zmiana przepisów na korzystne dla żeglarstwa. Pożyjemy, zobaczymy

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2022, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4448
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1519
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
Śluza i port NŚ leżą na zewnętrznej granicy UE. Z tego położenia wynikają pewne zasady, nazwijmy umownie "ochronne".
Czekaj, zaraz jak to "na granicy"? Ostatnio jak sprawdzałem od granicy Polski do Nowego Świata było ponad 12 mil... (ponad 22 km) coś się zmieniło? Coś przeoczyłem?
Tam nawet przejścia granicznego nie ma z tego co wiem... :oops:
Może powinniśmy bronować plaże (jest sporo bliższych granicy) i zamykać port na łańcuch... to sprawdzone metody...
Tak z ciekawości pytam: Czy byłeś kiedyś w jakimś porcie szwedzkim, duńskim czy niemieckim?
Bombel napisał(a):
1) z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany : 08:30 – 10:30; 13:30 – 15:30;
Znowu: nie chodzi o śluzowanie, ale o wejście do portu (w celu schronienia, odpoczynku, usunięcia usterki... czegokolwiek). Póki co: nielzija! Nawet mając awarię wejście do NŚ naraża Cię na karę - wszystko zależy od "przychylności" urzędnika...
Bombel napisał(a):
Czyli, przyjdzie czas - odwołamy dotychczasowe i przedstawimy nowe uwarunkowania.
Słyszałeś o trwałości prowizorek?
Bombel napisał(a):
parokroć już wyszło, że w swoim czarnowidztwie ( strefy zamknięte, zakaz żeglugi i połowów) nie miałeś racji. Czemu chcesz zaliczyć kolejną wpadkę???
Hm? :roll:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2022, o 08:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Bombel napisał(a):
Wojtek, chyba nie zmuszam Cię nadmiernie prosząc o sprawdzenie czegoś przed napisaniem.
Przyjmij więc na wiarę, że:
- Śluza i port NŚ leżą na zewnętrznej granicy UE. Z tego położenia wynikają pewne zasady, nazwijmy umownie "ochronne". Nie namawiam, ale spróbuj podjechać samochodem do przejścia granicznego z Obwodem Kaliningradzkim czy Białorusią, rozbij na noc namiot na samej linii granicznej, i wytłumacz pogranicznikom, że jesteś turystą, przejście wybudowano z Twoich podatków i masz do tego prawo. Dlatego wejście/wyjście/postój jednostki pływającej odbywa się wyłącznie za zgodą Kapitanatu. Czy to się Tobie podoba, czy nie, NŚ jest granicą państwa i ze względów obronnych musi podlegać ochronie, a tym samym korzystający z niego podlegają pewnym restrykcjom i ograniczeniom. Możesz się oburzać, ale wymogów ochrony granic Polski i UE nie zmienisz. Ponieważ "korytarz" do Elbląga nie jest jeszcze gotowy, nie ma żadnych podstaw, by jakiekolwiek statki ( w tym jachty) wpływały do portu NŚ nocą. Czy tego typu działania "ochronne" na granicy są przerostem formy nad treścią?? Nie wiem i nie mam zamiaru się zastanawiać, czy z morza wpłynie jakiś "zły człowiek". W obecnej sytuacji geopolitycznej wszystko jest możliwe.

Zaraz, zaraz, zaraz...
To ta sluza jest już granicą/na granicy Polski/UE???
To chyba ja już czegoś nie ogarniam albo znowu tekst jest modyfikowany na potrzeby udowodnienia swojszości racji.
Albo może proszę o wskazanie gdzie jest napisane że śluza NŚ jest granicą Polski i UE bo ja coś przespałem pracując na zmiany.
Uprzejmie proszę.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 139  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL