Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 sie 2025, o 23:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2011, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
uprawiania żeglarstwa w BIP Ministerstwa Sportu. Można się zapoznać ze stanowiskami np. PZŻ czy PZMiNW no i oczywiście naszych wolnościowych stowarzyszeń :)

http://bip.msit.gov.pl/portal/bip/21/76 ... tyki_.html

PZŻ idzie po bandzie w paragrafie 3 swojego projektu chcą odbierać uprawnienia żeglarskie orzeczeniem sądu koleżeńskiego :lol: .....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2011, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Hm, czytam sobie (na razie uwagi "na gorąco" ze stanowiska, pardon, z projektu rozporządzenia wg PZŻ) i widzę, że oponenci liberalizacji się uczą. Lektura paragrafu 11 pokazuje, że chcą załatać jak najwięcej dziur, a przy okazji zaostrzyć wymagania stażowe - np. na sternika jachtowego wymagać 400 godzin a nie 200 jak teraz, choć dopuszczają wody wewnętrzne... Są w tym paragrafie sensowne nowości - wymaganie SRC, wymaganie samodzielnego prowadzenia na wyższe stopnie, możliwość nieodbywania kursu (dłuźszy staż), możliwość przedstawienia uprawnień zagranicznych. Gdyby jeszcze tylko to był program nie obowiązujący każdego, to byłoby nawet sensowne...

Z "łatania dziur" w tym paragrafie mamy jeszcze próbę wpisania do rozporządzenia nieuznawania stażu odbytego niezgodnie z polskimi przepisami - cokolwiek miałoby to znaczyć, bo obok jest (sensownie) uwaga o prawie kraju bandery. Ciekawym mogłoby być przedstawienie stażu z prowadzonych samodzielnie rejsów na jachcie 13 m pod banderą brytyjską, posiadając sternika jachtowego. Chcieli pozbyć się problemu, stworzyli sobie nowy.

Z bezsensów które się pojawiły w tym paragrafie - praktyczne uniemożliwienie odbycia stażu samodzielnie w zakresie uprawnień - teoretycznie wg projektu byłoby to możliwe, bo zakres wielkości jachtów na jachtowego sternika morskiego spokojnie pozwala zrobić cały staż na jachcie pod polską banderą, zgodnie z uprawnieniami i samodzielnie. Podejrzewam jednak, że problemem byłoby ostatnie zdanie - "kandydat powinien przedstawić pozytywne opinie od co najmniej dwóch kapitanów".

Zastanawia mnie także legalność (w świetle utraty praw nabytych) par. 39 w obu wersjach, gdzie PZŻ sugeruje rozwiązania problemu dotychczasowych patentów. W obu wersjach rozdziela patent jachtowego sternika morskiego na dwie wersje, uzyskany w drodze weryfikacji i w drodze egzaminu. O ile mi wiadomo, są to patenty formalnie równorzędne, więc nie wiem, jak można takiego podziału dokonać (zgodnie z prawem). Ponadto ci "z weryfikacji" mieliby otrzymywać w razie wymiany patent j.st.m., zaś ci "z egzaminu" kapitana jachtowego. W ten sposób jeden patent, obecnie równorzędny, miałby raz wartość mniejszą (do 16 m i do 300/200 - różnie piszą - mil od portu schronienia zamiast 18 metrów i bez ograniczeń akwenu) a raz większą (bez ograniczeń) od obecnej. Przy czym niewymieniony zachowałby wartość obecną... Hmm.

Wracam do lektury - tym razem reszta.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2011, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Moniia napisał(a):
Są w tym paragrafie sensowne nowości - wymaganie SRC,

A jak ktoś będzie pływał na jachcie bez VHF?
Wg mnie to bezsens, bo dubluje wymagania UKE.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2011, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Pożyjemy, zobaczymy.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2011, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Stara Zientara napisał(a):
Moniia napisał(a):
Są w tym paragrafie sensowne nowości - wymaganie SRC,

A jak ktoś będzie pływał na jachcie bez VHF?
Wg mnie to bezsens, bo dubluje wymagania UKE.


Napisałam dalej - sensowne, gdyby nie były obowiązkowe.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2011, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17565
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Zastanawiam się co na naszym (w sensie, Samosterowym) bazgrali i skreślali?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2011, o 15:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Ten PZŻ-ciany to jakiś żenujący żart chyba. Na szczęście takie pomysły nadają się do kosza na śmieci i za pewne BLR też dojdzie do tego wniosku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2011, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Do łez mnie rozbawiła próba zabrania moich praw nabytych :D :D :D Mam starszego sternika motorowodnego który pozwala mi pływać jednostkami o długości do 24 m. A te gamonie z PZŻ i PZMiNW chcą mnie zmusić do wymiany na nowy patent który obcina mi uprawnienia o połowę... Grożąc, że po 5 latach od wprowadzenia rozporządzenia moje uprawnienia stracą ważność :D :D :D
W zasadzie nie miałbym nic przeciwko temu, żeby to wprowadzili, ciekawe jak w sądzie by to uzasadnili :D :D :D Może statystyką wypadków w których zawinili starsi sternicy motorowodni :D :D :D

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2011, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Carlo napisał(a):
Ten PZŻ-ciany to jakiś żenujący żart chyba. Na szczęście takie pomysły nadają się do kosza na śmieci i za pewne BLR też dojdzie do tego wniosku.

Obawiam się, że Twoja wiara w BLR jest nieco przesadzona...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 07:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13881
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2386
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Carlo napisał(a):
BLR

Co to jest ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Biuro Legislacyjne Rządu jak mniemam

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Jaromir napisał(a):
Obawiam się, że Twoja wiara w BLR jest nieco przesadzona...


Może i masz rację, jednak i tak uważam że projekt PZŻ jest nie do przyjęcia i w takiej formie nie przejdzie. Chociażby zapisy o odbieraniu uprawnień przez sąd koleżeński PZŻ czy nierówne traktowanie tych samych stopni, i inne perełki są IMHO niekonstytucyjne i miały by sporte szanse do TK trafić. Myślę że RPO by się tym zainteresował.

Właśnie dlatego moja wiara w prawników sejmowych czy ministerialnych.


Wojciech1968 napisał(a):
Carlo napisał(a):
BLR

Co to jest ?


Biuro Legislacyjne Rządu



Za ten post autor Carlo otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Carlo napisał(a):
uprawiania żeglarstwa w BIP Ministerstwa Sportu. Można się zapoznać ze stanowiskami np. PZŻ czy PZMiNW no i oczywiście naszych wolnościowych stowarzyszeń

http://bip.msit.gov.pl/portal/bip/21/76 ... tyki_.html


Tak na gorąco, to jeszcze kilka uwag.

1. W XXI wieku uważam, że zarówno wyposażenie łodzi w VHF/SRC jest tanie. Łatwe jest też zdobycie uprawnień. Jak rozumiem to wymaganie nie będzie działać wstecz, lecz dla nowych sterników. Może się trochę narażę, że tu nie jestem liberalny, ale bezpieczeństwo przede wszystkim. RYA wymaga VHF/SRC od Yachtmaster Costal. Ja wymagałbym tego u nas od sternika jachtowego. Tym bardziej, że walczymy o rozszerzenie jego uprawnień i docelowo będzie to nawet 24m.

2. PZŻ proponuje wymianę sternika jachtowego na ... jachtowego sternika morskiego.
Czyli osoba, która nigdy nie była na morzu a historycznie z biegiem lat zdobyła po wymianach nowego s.j. będzie j.s.m. od którego wymagać się będzie ogromnego doświadczenia i wiedzy. Nie mówiąc o egzaminie.

3. Dotychczas dwa najwyższe stopnie motorowe i żeglarskie były równoważne, to obecnie będzie to tylko dla najwyższych stopni.

4. Stopnie motorowe będą wymagać tak wysokich stażów, że już prawie nikt nie będzie
w stanie ich wypełnić w sensownym czasie ... poza żeglarzami. Wątpię, żeby wymyślili to związkowi motorowodniacy. ;-)

5. Przywraca się sternika lodowego.

6. Opłaty za egzaminy są bez zmian. Temu trzeba się przeciwstawić.

7. Dotychczasowe stopnie w wielu miejscach 'tracą' część uprawnień. I to w jednym z wariantach po 5 latach tracą ważność stare patenty (niekonstytucyjność).

8. Na żeglarza jachtowego wymaga się teraz umiejętności pływania wpław.

9. Czy ja dobrze rozumiem, że można mieć większy staż np. 400h. zamiast 300h. na s.j.
i wtedy jest się zwolniony ze szkolenia? Czyli tak jakby wywalczone nieobowiązkowość szkoleń? Dobrze myślę?

10. Opinie z rejsu. Minimum dwóch kapitanów. Wyklucza to prawie gości, którzy pływali rodzinnie od dziecka. Nie mówiąc o takich, którzy pływają na łódkach 7,5m. i na tyle się sami nauczyli bez patentów i rejsów komercyjnych, że zdaliby na s.j.
Dodajmy, że trzeba mieć POZYTYWNĄ opinię i odporność na chorobę morską w stopniu umożliwiającym pracę. Ja akurat nie miałem (jeszcze) ale dla mnie to bez sensu. Można to łatwo obejść. Np. zapisywać się na rejsy komercyjne na Śródziemnym tak długo, aż trafi się na słabe wiatry. Nie jest to z resztą trudne. Co to znaczy zaś dobra opinia?
Bardzo wątpliwa propozycja.

11. Dziwne są definicje rejsu morskiego typu 72h. w tym 24h. non-stop.

12. Staż i stopnie mogą być 'obce' ale PZŻ będzie indywidualnie oceniał, czy jest to zgodne z JEGO wytycznymi. Moim zdaniem luka prawna i nierównoprawne traktowanie podmiotów.

13. Bardzo dziwne jest, że można tylko raz powtarzać egzamin!!

Tak jak mówię - tak na szybko o projekcie PZŻ. Zerknę potem jeszcze, co wymyślili motorowodniacy. Pewnie będzie to klon PZŻ. Ciekawe, czy kapitan motorowodny też musi znać astronawigację itd.

***
Nie zajęło mi to dużo czasu. Wprawdzie wersja motorowodniaków ma 41 paragrafów zamiast 40-tu PZŻ ale jest to kwestia redakcyjna i przerzucania do innych paragrafów.
Jest kilka drobnych różnic. Ale jedna jest rewolucyjna: wymagania na żeglarza jachtowego:
* 12 lat
* obowiązkowe szkolenie

i ... uwaga - to jest już koniec! Dodajmy wyszkolonych niekoniecznie w PZŻ!!
Ale i tu kolejna pułapka: Organizacja szkoląca musi mieć w Polsce minimum 50-ciu (!!)
instruktorów wyszkolonych w systemie tej organizacji wg. programu zatwierdzonego
przez Ministra Sportu. A więc zmienia to całkowicie sens Ustawy o Sporcie.
Premiuje ono instruktorów PZŻ. Ale jak Rozporządzenie może zmieniać sens Ustawy?

Ale brak obowiązkowego egzaminu na żeglarza (a przy okazji umiejętności pływania wpław) ale z obowiązkowym szkoleniem, jak proponują motorowodniacy byłby wprawdzie ewenementem na skalę UE a zapewne świata ale ... niesamowicie liberalizowałby polskie żeglarstwo.
Jeśli wymagałoby się tylko odsiedzenia 5 dni po 8h. i podpisania listy obecności na
początku, w środku i końcu szkolenia...? Bo ja wiem!? Bez sensu! Ale chyba możnaby uznać to za krok w dobrym kierunku? ;-) Porównajcie proszę par.11 p.1. w obu wariantach!

Dodam jeszcze, że motorowodniacy nie przedstawili propozycji wymagań egzaminacyjnych na swoje stopnie. :-(

Jaromir w innym wątku miał rację - PZŻ trzeba oddzielić od rekreacyjnych żeglarzy.
Dyskusja nad tym projektem jest daleka od sensu. Tyle usterek, cofania uprawnień,
niekonstytucyjność itd. Szkoda słów!!

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Ale wiesz, że nie ma obowiązku posiadania radia na jachcie? Wymaganie SRc do patentu jest idiotyczne i jakby wchodzi w kompetencje UKE.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Kuracent napisał(a):
1. W XXI wieku uważam, że zarówno wyposażenie łodzi w VHF/SRC jest tanie. Łatwe jest też zdobycie uprawnień. Jak rozumiem to wymaganie nie będzie działać wstecz, lecz dla nowych sterników. Może się trochę narażę, że tu nie jestem liberalny, ale bezpieczeństwo przede wszystkim. RYA wymaga VHF/SRC od Yachtmaster Costal. Ja wymagałbym tego u nas od sternika jachtowego. Tym bardziej, że walczymy o rozszerzenie jego uprawnień i docelowo będzie to nawet 24m.
A na cholerę jest potrzebne dublowanie przepisów?

Natomiast, niestety, jak zwykle, mylisz pojęcia. Nie walczymy "o rozszerzenie uprawnień sternika jachtowego". "Walczymy" o rozszerzenie prawa obywatela RP, nie mającego kwitów. Żadnych kwitów nie mającego, poza aktem urodzenia. Tego samego prawa, jakie ma ob. UK, SE, etc. przez sam fakt bycia onym.

Daj jakiś znak, że w ogóle przeczytałeś powyższe. O zrozumieniu możemy pogadać później :)
Kuracent napisał(a):
PZŻ proponuje wymianę sternika jachtowego na ... jachtowego sternika morskiego.
Tak, to jeden z rozlicznych humorystycznych pkt. "programu" :) A kilka jeszcze takich pkt. -- całkiem logicznie -- wyliczyłeś dalej. Ale to "dalej" prezentuje tylko Twe nieustanie logiczne funkcjonowanie w zaścianku regulaminów starego systemu... :(

[OT] Przepraszam -- mały test wobec mojego interlokutora:
Andrzej, ile kropek widzisz poniżej?
..,.
Nie podpowiadać!
:)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2011, o 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2701
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kuracent napisał(a):
PZŻ proponuje wymianę

Przy każdej zmianie przepisów wymiana patentów była tak skonstruowana, żeby <baczność>Zarząd PZŻ<spocznij> zdobywał nowe uprawnienia bez egzaminu.

Jak napisał kiedyś śp. Janusz Sydow (nb. doskonały kapitan): w Polsce trzeba zrobić żeglarza, a potem długo żyć... przez kolejne zmiany przepisów zostanie się kapitanem.

Zwróćcie uwagę, że czym częściej zmieniają się władze PZŻ (poza paroma betonami na szczycie), tym częściej zmieniają się przepisy - czyli są kolejni chętni na podwyższenie uprawnień zgodnie z twierdzeniem Sydowa.

IMHO Każda zmiana przepisów patentowych jest dowodem na chorobę systemu, a jedynym lekarstwem jest zniesienie obowiązku.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2011, o 08:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4814
Podziękował : 656
Otrzymał podziękowań: 355
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Cypis napisał(a):
Natomiast, niestety, jak zwykle, mylisz pojęcia. Nie walczymy "o rozszerzenie uprawnień sternika jachtowego". "Walczymy" o rozszerzenie prawa obywatela RP, nie mającego kwitów. Żadnych kwitów nie mającego, poza aktem urodzenia. Tego samego prawa, jakie ma ob. UK, SE, etc. przez sam fakt bycia onym.

Daj jakiś znak, że w ogóle przeczytałeś powyższe. O zrozumieniu możemy pogadać później


Ż24
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... =72&t=7749

M24
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... =72&t=7746

HNW
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... =72&t=7747

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2011, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2816
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 736
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Cypis napisał(a):
"Walczymy" o rozszerzenie prawa obywatela RP, nie mającego kwitów. Żadnych kwitów nie mającego, poza aktem urodzenia. Tego samego prawa, jakie ma ob. UK, SE, etc. przez sam fakt bycia onym.


Oby tylko nie z takim samym skutkiem:
http://moto.onet.pl/1645590,1,nie-bedzi ... tml?node=2
:-( :-(

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 cze 2011, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Bo w innych krajach takie przepisy nie są kryminogenne a u nas są,.... żenada .... ;/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2011, o 00:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
bastard napisał(a):
Cypis napisał(a):
"Walczymy" o rozszerzenie prawa obywatela RP, nie mającego kwitów. Żadnych kwitów nie mającego, poza aktem urodzenia. Tego samego prawa, jakie ma ob. UK, SE, etc. przez sam fakt bycia onym.
Oby tylko nie z takim samym skutkiem:
http://moto.onet.pl/1645590,1,nie-bedzi ... tml?node=2
:-( :-(
To znaczy -- z jakim skutkiem?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2011, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2816
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 736
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Cypis napisał(a):
To znaczy -- z jakim skutkiem?


To znaczy z takim samym jak u kierowców, w Ameryce i UK może se być, a tu jest Polska.....

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2011, o 16:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
bastard napisał(a):
Cypis napisał(a):
To znaczy -- z jakim skutkiem?


To znaczy z takim samym jak u kierowców, w Ameryce i UK może se być, a tu jest Polska.....
Skutkiem jest Polska? Czego skutkiem jest Polska?

Powtórzę pytanie: z jakim skutkiem takim samym?

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2011, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Cypis, nie nudź ;)
Niestety póki co bastard ma rację. Tu jest Polska i jak się coś chce lub czegoś nie chce urzędasowi to jest to nieomalże nie do pokonania. Urzędnicy stanowią najbardziej wpływowe lobby w Polsce.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2011, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
skipbulba napisał(a):
Cypis, nie nudź ;)
Niestety póki co bastard ma rację.
To chyba muszę Ci uwierzyć na słowo, bo nie bardzo wiem, jaką tezę @bastard postawił, a wyjaśnić uparcie mi nie chce.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2011, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2816
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 736
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Cypis napisał(a):
bo nie bardzo wiem, jaką tezę @bastard postawił, a wyjaśnić uparcie mi nie chce.


Nie postawiłem żadnej tezy. Życzyłem aby skutek Waszej "walki" nie był taki sam jak wynik starań o ułatwienia dla kierowców. Jasne? :lol:

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 cze 2011, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
bastard napisał(a):
Nie postawiłem żadnej tezy. Życzyłem aby skutek Waszej "walki" nie był taki sam jak wynik starań o ułatwienia dla kierowców. Jasne? :lol:
No właśnie! Nie ma tezy! To jak mam dyskutować? ;)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 17:01 

Dołączył(a): 19 cze 2011, o 06:55
Posty: 18
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jestem tylko ciekaw kto będzie egzaminował przyszłych egzaminatorów.Może będziemy ich wybierać w wyborach powszechnych, a może będą to instruktorzy sportu nie mający do dnia dzisiejszego nic wspólnego z żeglarstwem? Coś mi się mocno zdaje że trzeba założyć niezależny samorządny związek (najlepiej międzynarodowy) żzeglarstwa podwodnego w oparciu o prawo UE.
Stanisław - zweryfikowany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
stanisław napisał(a):
Może będziemy ich wybierać w wyborach powszechnych,


A może wystarczyło by znieść obowiązek odbycia kursu? Wtedy szkolić mógłby każdy!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2639
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 277
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Carlo napisał(a):
szkolić mógłby każdy!

Ale mowa była o egzaminowaniu.

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2011, o 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
WhiteWhale napisał(a):
Ale mowa była o egzaminowaniu


Na to jest dokładnie ten sam sposób. NA dobrowolne niech egzaminuje kto tam sobie chce.

ps. Już Ci Marku pisałem, że akurat Twój patent instruktorski jest ważny, a Ty cały czas marudzisz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL