Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 30 wrz 2020, o 01:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3645 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 122  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2020, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 3058
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 146
Otrzymał podziękowań: 565
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
bury_kocur napisał(a):
AIKI napisał(a):
Chcesz abym uwierzył, że na swojej Bawarce 40+ stóp masz za mało miejsca? No weź przestań

Na duży ekspress do kawy ze spieniaczem ciepłego mleka ?
Za mało niestety :-(
A mówili mądrzy kup większą łódkę ... :mrgreen: to nie słuchałem...

Zależy co u kogo jest duży ekspress. Mój domowy ma wymiary 22 x 33 x 43 cm. Jak na 40- stopowy jacht to IMO nie za dużo...

_________________
Kto w młodości nie był socjalistą, na starość na pewno będzie draniem [Otto von Bismarck]
Kto na starość pozostaje socjalistą, jest bez wątpienia durniem [moje]

--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2020, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12746
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 260
Otrzymał podziękowań: 2150
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
AIKI napisał(a):
Mój domowy ma wymiary 22 x 33 x 43 cm. Jak na 40- stopowy jacht to IMO nie za dużo...


Sorka Kurczaku za małe OT - Andrzej - to jest jak na jacht BARDZO duży ekspres - chłopie to jest wielkość prawie kanistra paliwa ...

Ja mam taki ekspress i on wystarcza https://www.tchibo.pl/cafissimo-pure-p4 ... 4480993a1c

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2020, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 3058
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 146
Otrzymał podziękowań: 565
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
bury_kocur napisał(a):
AIKI napisał(a):
Mój domowy ma wymiary 22 x 33 x 43 cm. Jak na 40- stopowy jacht to IMO nie za dużo...

Sorka Kurczaku za małe OT - Andrzej - to jest jak na jacht BARDZO duży ekspres - chłopie to jest wielkość prawie kanistra paliwa ...
Ja mam taki ekspress i on wystarcza https://www.tchibo.pl/cafissimo-pure-p4 ... 4480993a1c

No tak, na kapsułki może być mniejszy, ale przy parzeniu nie czujesz zapachu świeżo mielonej kawy :cool: No i spieniacza nie ma... :-P

_________________
Kto w młodości nie był socjalistą, na starość na pewno będzie draniem [Otto von Bismarck]
Kto na starość pozostaje socjalistą, jest bez wątpienia durniem [moje]

--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2020, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja mam najmniejszy na kapsułki jaki można było kupić i jestem zadowolony. :)

A teraz koniec OT - bo was podspawam do Dyrekcji. :-P

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2020, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Prace ruszyły z kopyta. :)

Dzisiaj dopiąłem kompletowanie autopilota. Niestety tanio nie było, ale za to mam prawie nowy zestaw Raymarine: komputer kursowy X5, panel sterowania p70R ( z pokrętłem zamiast przycisków do zmiany kursu), Fluxgate, czujnik położenia steru, nową, nieużywaną pompę 0,5 oraz komplet okablowania Seatalk (trójnik + przewody). Za nowy musiałbym położyć prawie trzy wypłaty. :-o

Dociąłem stolik pod instrumenty i dopasowałem ploter, kompas i sterownik autopilota ( na razie papierowy odpowiednik kształtu i rozmiaru). Po lewej stronie jest jeszcze miejsce na jakiś instrument. Po obu stronach plotera wyfrezuję wgłębienia na 2 kubko-flaszko- puszkotrzymacze. :D

Oczywiście narożniki zostaną obrobione, prawdopodobnie ścięte na prosto. Stolik ma kształt prostokąta ze ściętymi narożnikami, więc bardziej mi pasuje tak niż gdyby zostały zaokrąglone.

Niestety ławka sternika będzie płaska ( na początku miała być półkolista), niestety pod ławeczką musi się jeszcze zmieścić czujnik położenia steru.

Załącznik:
IMG_20200214_165216.jpg
IMG_20200214_165216.jpg [ 67.48 KiB | Przeglądane 1900 razy ]


Załącznik:
IMG_20200214_165224.jpg
IMG_20200214_165224.jpg [ 94.44 KiB | Przeglądane 1900 razy ]


Załącznik:
IMG_20200214_165318.jpg
IMG_20200214_165318.jpg [ 75.88 KiB | Przeglądane 1900 razy ]


Załącznik:
IMG_20200214_170750.jpg
IMG_20200214_170750.jpg [ 66.83 KiB | Przeglądane 1900 razy ]

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2020, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1425
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 248
Otrzymał podziękowań: 205
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
No, nooooo. Jestem pod wrażeniem. Toż to jak jakaś sala bankietowa ze sterowanym bufetem.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2020, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 22:36
Posty: 2511
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 472
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Sądząc po posłaniu na drugim zdjęciu, to żona wystawiła Cię na zewnątrz razem z tą kolumną. :mrgreen:
A kolumna całkiem, całkiem. Profesjonalna...

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art.pl/liryka.php ... b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2020, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12746
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 260
Otrzymał podziękowań: 2150
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
sala bankietowa ze sterowanym bufetem.


Paweł - ale to bufet dla abstynentów - tylko dwa piwa ???

Reszta super - pokazałem Piotr mojej Kobiecie Twój warsztat pracy, żeby nie negowała mojego całego salonu zastawionego przeróżnymi robotami :rotfl:

PS - to już Kurczaczku możesz wirtualnie żeglować ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2020, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1425
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 248
Otrzymał podziękowań: 205
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
To jak o warsztatach, to stroszymy piórka:


Załączniki:
902383_486425828089620_460414766_o-min.jpg
902383_486425828089620_460414766_o-min.jpg [ 417.54 KiB | Przeglądane 1861 razy ]

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.

Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowania - 3: AIKI, Kurczak, MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dzisiaj dopasuję stolik rozkładany i przykręcę do podstawy, potem będzie czekał na malowanie jak się zrobi cieplej.
Muszę także wyrównać wycięte wczoraj w pulpicie wpusty na rurki pałąka.

Potrzebuję otwornic: 90 mm do wycięcia zewnętrznej krawędzi wpustów pod kompas oraz panel sterowania autopilota oraz mniejszej ca 70 mm do wycięcia tegoż na wpusty pod butelki/puszki z napojami. Szkoda mi kasy na otwornice, które użyję pewno tylko raz, te tanie zestawy z marketu średnio się nadają do wycinania otworów, które będą na widoku.
Wnętrze wpustów usunę frezarką.

Sektor, lub jak kto woli ramię steru już się robi. Będzie z nierdzewki.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12746
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 260
Otrzymał podziękowań: 2150
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
To jak o warsztatach, to stroszymy piórka:


Paweł - bardzo Ci dziękuję za fotkę - spadłem dzięki temu z pierwszego miejsca w domu na drugie w temacie świra warsztatowego i zagracania domu :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1425
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 248
Otrzymał podziękowań: 205
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ja do tego wszystkiego dostalem od małżowinki oficjalną zgodę.
PS
Dlatego nie pobudowałem sobie garażu tylko wiatę. :-P
Bo to takie sporadyczne zajście,.......... które powtórzyło się później jeszcze dwa razy. :lol:
No dobra - nie śmiecimy w kurniku. ;)

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 16:50
Posty: 882
Podziękował : 850
Otrzymał podziękowań: 427
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja z moim jachtem laduję w kuchni, i jeszcze muszę się zwijać zanim Boss wróci do domu ;)


Załączniki:
pancraft1.jpg
pancraft1.jpg [ 38.18 KiB | Przeglądane 1748 razy ]

Za ten post autor kooniu otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 13:41 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 23:52
Posty: 436
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Fajnie masz Kurczaku, że możesz sobie tak ładnie w domu podłubać, ja z moimi pomysłami muszę czekać na cieplejsze dni, bo robota na utce w Błotniku.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tym razem i owszem. :D

Wcześniejsze prace musiałem wykonywać w Kamieniu.
Najfajniej byłoby przewieźć jacht do Swarzędza i gotowy do wodowania do Kołobrzegu.

Ale koszty takiej operacji są ogromne.

Założenie jest takie, że ile się tylko da zrobię w domu. Na Kołobrzeg zostanie tylko montaż i okablowanie. I tak będę musiał kilka łikendów na to poświęcić lub z tydzień urlopu.

Mam jeszcze inne prace do wykonania. Muszę koniecznie wymienić fragment podłogi, ponieważ sklejka przez lata uległa destrukcji, wstawić skylight w dziobowej, zamontować wentylator solarny. Do tego obsługa silnika, poprawka antyfoulingu... Jest co robić. :-o :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak to wygląda na "surowo" . :D

Załącznik:
IMG_20200215_133449.jpg
IMG_20200215_133449.jpg [ 84.92 KiB | Przeglądane 1715 razy ]


Załącznik:
IMG_20200215_133457.jpg
IMG_20200215_133457.jpg [ 99.54 KiB | Przeglądane 1715 razy ]


Załącznik:
IMG_20200215_133513.jpg
IMG_20200215_133513.jpg [ 104.62 KiB | Przeglądane 1715 razy ]


Załączniki:
IMG_20200215_133457.jpg
IMG_20200215_133457.jpg [ 99.54 KiB | Przeglądane 1715 razy ]

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...

Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 4: Janna, MarekSCO, Ognisty Szkwał, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 19:56 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 802
Podziękował : 308
Otrzymał podziękowań: 292
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
Tak to wygląda na "surowo" . :D


Kurczaku, wygląda super i właściwie jako oglądający - szczerze zazdrościmy Ci tej kolumny sterowej.

Przy okazji dwie sprawy:
Jest to solidna konstrukcja, która będzie poddana poważnym obciążeniom - jak choćby upadek ciężkiego chłopa na stolik czy na koło sterowe - więc momenty zginające, przenoszone na podłogę kokpitu, będą naprawdę duże.

Zatem koniecznie musisz zadbać o odpowiednie zamocowanie całej kolumny w podłodze kokpitu, aby utwierdzenie było zdolne do przenoszenia tego rodzaju i wielkości obciążeń bez deformacji dna kokpitu.

Druga sprawa jest prostsza - zważywszy sąsiedztwo kompasu i plotera - sprawdź, jaki jest wymagany dla plotera "compass safe distance".

___________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Podłoga kokpitu jest przekładkowa. Kolumna będzie mocowana na 4 śruby M -8 ( "główna rura") oraz 6 śrub M-6 (pałąk). Od wewnątrz dam największe podkładki jakie są w handlu.
Powinno wytrzymać.

Odległości kompasu od plotera i sterownika autopilota wymaganej instrukcją nie jestem w stanie zrealizować. Ale widziałem wiele kolumn, gdzie kompas był stoczniowo tuż obok elektroniki. Na Pumci miałem kompas 10 cm od plotera i nic się złego nie działo tzn. nie zaobserwowałem jego wpływu na wskazania kompasu.

Podłączę zasilanie do plotera i popatrzę jaki będzie efekt.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 3058
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 146
Otrzymał podziękowań: 565
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Kurczak napisał(a):
Podłoga kokpitu jest przekładkowa. Kolumna będzie mocowana na 4 śruby M -8 ( "główna rura") oraz 6 śrub M-6 (pałąk). Od wewnątrz dam największe podkładki jakie są w handlu.
Powinno wytrzymać.

A może pod podłogą kokpitu dołożyć jaką sklejkę 20 mm, na żywicę?

_________________
Kto w młodości nie był socjalistą, na starość na pewno będzie draniem [Otto von Bismarck]
Kto na starość pozostaje socjalistą, jest bez wątpienia durniem [moje]

--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
AIKI napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Podłoga kokpitu jest przekładkowa. Kolumna będzie mocowana na 4 śruby M -8 ( "główna rura") oraz 6 śrub M-6 (pałąk). Od wewnątrz dam największe podkładki jakie są w handlu.
Powinno wytrzymać.

A może pod podłogą kokpitu dołożyć jaką sklejkę 20 mm, na żywicę?


Biorę pod uwagę taką możliwość.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2020, o 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 18:32
Posty: 772
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 247
Otrzymał podziękowań: 206
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
Pod te piwa musisz dać wgłębienia bo będą spadać ze stolika.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2020, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Michał, pisałem, że po obu stronach plotera będą wycięte otwornicą i wyfrezowane na głębokość przynajmniej 2 cm wgłębienia na cośtam.
Deska ma grubość prawie 5 cm.

Na ławeczkę sternika mam wymiary, za chwilę zacznę rzeźbić w sklejce. Ponieważ kokpit nie jest prostokątem a trapezem, ostateczne pasowanie będzie przy okazji najbliższego wyjazdu do Kołobrzegu.

Ławeczka a właściwie ciężar sternika będzie się opierał na dwóch prostokątach z grubej sklejki przyklejonych i przykręconych do ścianek wanny kokpitu. Ławeczka będzie wsuwana od góry i zapinana do tych prostokątów dwoma kandaharami.
Chodzi o to, żeby na wypadek awarii hydrauliki można było ją szybko wyjąć i podłączyć rumpel awaryjny. Całość będzie pomalowana na biało, tak jak kokpit, który zamierzam także wiosną pomalować. Samo siedzisko będzie pokryte sztucznym, gumowym, chińskim teakiem, którym oklejone są od czerwca ławki w kokpicie.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2020, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1425
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 248
Otrzymał podziękowań: 205
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Kurczak napisał(a):
AIKI napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Podłoga kokpitu jest przekładkowa. Kolumna będzie mocowana na 4 śruby M -8 ( "główna rura") oraz 6 śrub M-6 (pałąk). Od wewnątrz dam największe podkładki jakie są w handlu.
Powinno wytrzymać.

A może pod podłogą kokpitu dołożyć jaką sklejkę 20 mm, na żywicę?


Biorę pod uwagę taką możliwość.

Ze względu na typ obciążeń, ja na Twoim miejscu myślał bym o takiej przekładce na całej szerokości wanny kokpitu czyli od krawędzi do krawędzi. Krawędź jest zawsze mocniejsza od płaskiej powierzchni gdy ten jeden raz w nagłym przechyle ktoś nie za lekki złapie się za pałąk aby nie wypaść lub się poważnie przewrócić.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2020, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 9273
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1250
Otrzymał podziękowań: 2947
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja grzecznie z ciekawości pytam, ile to waży łącznie.Pewnie jeszcze za wcześnie na zważenie, ale jak już będzie gotowe... Łącznie ze sklejką wzmacniającą dno kokpitu. ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2020, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tomku, pisałem, że specjalnie dla Ciebie zważę całość.

Zmieni się rozkład mas w rufowej części jachtu, ponieważ zbiornik paliwa (z zawartością jakieś 40 kg) z bakisty rufowej "powędruje" do bakisty na lewej burcie przy samej ściance kokpitu. Przynajmniej z 1,5 m w stronę dziobu. Opróżnione zostaną bakisty ze wszystkiego co tam składuję. To jest także wiele zbędnych kilogramów. Plusem bycia członkiem JKM "Joseph Conrad" jest przywilej umieszczenia szafy w marinowym hangarze. Tam umieszczę wszystkie zbędne graty, narzędzia, chemię, liny. A bakisty są tego pełne. Odbijacze trzeba ubijać nogą :-).
Założenie jest takie, żeby maksymalnie odciążyć rufę.

Jestem przekonany, że po montażu kolumny i całego potrzebnego osprzętu jacht będzie sporo lżejszy niż obecnie.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2020, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11847
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Najchętniej przeniósłbym w inne miejsce tratwę. Jest ciężka i obecnie leży na pokrywie bakisty rufowej. To kolejne prawie 40 kg. Niestety nie mam pomysłu na miejsce dla niej.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2020, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 12746
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 260
Otrzymał podziękowań: 2150
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Najchętniej przeniósłbym w inne miejsce tratwę. Jest ciężka i obecnie leży na pokrywie bakisty rufowej. To kolejne prawie 40 kg. Niestety nie mam pomysłu na miejsce dla niej.


A popatrz czy nie znajdziesz miejsca na nią na pokładzie albo przed albo za masztem?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2020, o 11:20 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 802
Podziękował : 308
Otrzymał podziękowań: 292
Uprawnienia żeglarskie:
Ognisty Szkwał napisał(a):
Kurczak napisał(a):
AIKI napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Podłoga kokpitu jest przekładkowa. Kolumna będzie mocowana na 4 śruby M -8 ( "główna rura") oraz 6 śrub M-6 (pałąk). Od wewnątrz dam największe podkładki jakie są w handlu.
Powinno wytrzymać.

A może pod podłogą kokpitu dołożyć jaką sklejkę 20 mm, na żywicę?


Biorę pod uwagę taką możliwość.

Ze względu na typ obciążeń, ja na Twoim miejscu myślał bym o takiej przekładce na całej szerokości wanny kokpitu czyli od krawędzi do krawędzi. Krawędź jest zawsze mocniejsza od płaskiej powierzchni gdy ten jeden raz w nagłym przechyle ktoś nie za lekki złapie się za pałąk aby nie wypaść lub się poważnie przewrócić.


Jeżeli przyjąć że załogant, który łapie za pałąk w gwałtownym przechyle, waży ok. 90 kg, a wysokość pałąka jest np. metr, to moment zginający w podstawie jest:
90 kg x 100 cm = 9000 kgcm.

Ponieważ to siła dynamiczna, więc przyjmijmy współczynnik zwiększający, wynoszący minimum 1.5. Zatem moment wynosi:
9000 x 1.5 = 13500 kgcm.

Przy rozstawie rur pałąka ok. 25 cm, reakcja wynosi:
13500 kgcm : 25 kg = 540 kg

Tego rzędu siły ściskające przenosi m.in. piankowy rdzeń przekładkowej podłogi kokpitu. Ponieważ pianka bardzo źle znosi znaczne obciążenia punktowe, więc z czasem ulega ona stopniowemu zgnieceniu i połączenie się obluzowuje.

Aby tego uniknąć, wszędzie tam, gdzie występują znaczne siły skupione, robi się (z żywicy zmieszanej z ciętym rowingiem) wzmocnienia przekładkowego pokladu wokół otworów.
Wzmocnienia te mają postać słupków z litego laminatu, o średnicy 2 - 3 x większej niż średnica śruby, wypełniających przestrzeń z której uprzednio usunięto piankę wokół śrub.

Jest to najprostszy i najpewniejszy sposób miejscowego wzmocnienia pokładu przekładkowego, znacznie łatwiejszy niż wycinanie piankowego rdzenia i wypełnianie pustego miejsca np. sklejką o odpowiedniej grubości.

Skuteczność wynika na odporności połączenia na siły ściskające oraz na równomiernym przeniesieniu obciążenia przez cały ustrój, zamiast samych tylko, cienkich warstw laminatu.

_________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2020, o 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1425
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 248
Otrzymał podziękowań: 205
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
tomasz piasecki napisał(a):
wzmocnienia przekładkowego pokladu wokół otworów

No ale On tego nie ma i chyba tego nie będzie robił, bo sam napisał że myśli o wzmocnieniu dna wanny.
tomasz piasecki napisał(a):
znacznie łatwiejszy niż wycinanie piankowego rdzenia i wypełnianie pustego miejsca np. sklejką o odpowiedniej grubości.

I nie to miał Aiki na myśli zdaje mi się a przylaminowanie wkładki do dna wanny kokpitu od spodu, co też do końca nie rozwiązuje problemu mocowania przez przekładkę dna wanny kokpitu. A ja mam na myśli wytrzymałość dna na zginania tętniące, gdzie danie wzmocnienia pod podłogą na pewnym obszarze, stwarza garb podatny na destrukcję tuż obok krawędzi wzmocnienia, a dno jakie ma, jest jakie jest i dociągnięcie wzmocnienia do krawędzi wanny wykluczy ewentualną możliwość pękania laminatu na krawędzi wzmocnienia go czymś od spodu bo część takiego obciążenia wyginającego dno przejmą ścianki wanny. Reszta ok.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2020, o 16:11 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 802
Podziękował : 308
Otrzymał podziękowań: 292
Uprawnienia żeglarskie:
Ognisty Szkwał napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
wzmocnienia przekładkowego pokladu wokół otworów

No ale On tego nie ma i chyba tego nie będzie robił, bo sam napisał że myśli o wzmocnieniu dna wanny.
tomasz piasecki napisał(a):
znacznie łatwiejszy niż wycinanie piankowego rdzenia i wypełnianie pustego miejsca np. sklejką o odpowiedniej grubości.

I nie to miał Aiki na myśli zdaje mi się a przylaminowanie wkładki do dna wanny kokpitu od spodu, co też do końca nie rozwiązuje problemu mocowania przez przekładkę dna wanny kokpitu. A ja mam na myśli wytrzymałość dna na zginania tętniące, gdzie danie wzmocnienia pod podłogą na pewnym obszarze, stwarza garb podatny na destrukcję tuż obok krawędzi wzmocnienia, a dno jakie ma, jest jakie jest i dociągnięcie wzmocnienia do krawędzi wanny wykluczy ewentualną możliwość pękania laminatu na krawędzi wzmocnienia go czymś od spodu bo część takiego obciążenia wyginającego dno przejmą ścianki wanny. Reszta ok.


Pawle, mam wrażenie, że mnie nie bardzo zrozumiałeś.

Nie odnosiłem się do tego, co kto miał na myśli, ale napisałem o rzędzie wielkości sił występujących w węźle zamocowania kolumny sterowej oraz o sposobach mocowania obciążonych okuć do konstrukcji przekładkowej (sandwiczowej).
Nie ingerowałem w to, kto i jak będzie robił, ale wspomniałem o dwóch podstawowych, klasycznych technikach łączenia okuć z pokładem przekładkowym.

Sugerowana przez Ciebie podkładka pod dnem kokpitu jest bezdyskusyjna, a doprowadzenie krawędzi tej podkładki do bocznych ścian wanny kokpitowej jest całkowicie racjonalne.
Podobnie, słusznie wspominasz o obciążeniach tętniących, występujących w węźle utwierdzenia kolumny steru.

Poprawne skonstruowanie takiego urządzania sterowego jest sprawa złożoną, czego dowodem niech będzie taki oto przykład z mojej remontowanej i modernizowanej łódki 28':

Moja łódka ma profilowy ster z rumplem; nie miałem zamiaru budować mechanizmu z kołem, chociaż koledzy mocno mnie na to namawiali, bo to na staromodnej łódce czasem wygląda nieźle.
Ale moja łódka miała w tym miejscu kokpitu, gdzie zwykle stoi kolumna kola sterowego - piękną, drewnianą kolumienkę wysokości koło 80 cm, na której był zamocowany kompas. Kolumienka miała mały stolik i półeczki, jednym słowem piękny detal jachtu i dobrego szkutnictwa.

Był jeden mankament: ponieważ moja wanna kokpitowa ma ok. 100 x 80 cm, więc przy tej kolumience nie mogłem nawet uklęknąć na dnie kokpitu aby posprzątać pod gretingiem, chociaż mam tylko 180 cm wzrostu.
W rezultacie kolumienka kompasowa została usunięta, dno kokpitu zaopatrzyłem w pokrywę dającą dostęp po rewersu silnika i dławicy wału, ale znacznie ciekawsze jest co innego.

Otóż nieduża, nieobciążona właściwie niczym, lekka kolumienka kompasu - była zamocowana do przekładkowego dna kokpitu za pomocą wklejonych na przelot, czterech dębowych węzłówek o grubości 20 mm i boku ok. 170 x 170 mm.

_____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3645 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 122  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL