Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 paź 2018, o 02:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 maja 2018, o 09:48 

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:48
Posty: 88
Lokalizacja: SOSNOWIEC
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: LRC + IWC + STCW
Dzień dobry,

szybkie pytanie do osób zajmujących się prowadzeniem egzaminów żeglarskich na patent Jachtowego Sternika Morskiego, Członków Komisji Egzaminacyjnych oraz wszystkich tych, którzy mają styczność z paktyką wydawania patentów przez PZŻ.

Otórz odbyłem tygodniowy rejs morski i po jego zakończeniu Kapitan wystawił mi opinie na druku PZŻ (załącznik nr. 10.)

Opinia, którą otrzymałem wygląda mniej więcej tak (dane kapitana, porty i daty celowo zmienione):

Obrazek

Wątpliwości pojawiają mi się w kilku punktach:

1. Wypływanych godzin razem: 95, w tym na żaglach 90 , na silniku 5 , godziny postoju 72 - z tego rozumiem, że do patentu JSM liczy mi się 90 godzin, czyli te co były na żaglach a te co na silniku się nie wliczają, czy może wliczają się wszystkie wypływane godziny , czyli 95 ??

2. Sprawa jeszcze ważniejsza: przez chyba niedopatrzenie kapitan wypisując opinię w punkcie nadaje się do: skreślił mi zdanie uzyskania patentu jachtowego sternika morskiego a zostawił zdanie szkolenia na patent sternika jachtowego

Ja zorientowałem się dopiero w drodze powrotnej o tym fakcie i boję się czy przypadkiem przez to moja opinia nie stała się dla PZŻ bezwartościowa.

Jak Państwo egzaminujący podchodzicie do tego typu kwestii - powinienem prosić kapitana o ponowne wypisanie opinii czy może nie ma się czym martwić i godziny będą przy uzyskiwaniu patentu i dopuszczeniu do egzaminu uznane, mimo, że stwierdzenie ,,nadaje się do uzyskania patentu JSM" jest skreślone".

Z dodatkowych dokumentów potwierdzających mój udział w rejsie mam jeszcze umowę i fotki z łodzi oraz rachunki z odwiedzonych marin.

Z góry dziękuję za pomoc

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz K. SP9GMK (ex. FIGA1)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2018, o 14:10 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 18:28
Posty: 59
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
1.95h
2.bez znaczenia



Za ten post autor adzik otrzymał podziękowanie od: SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2018, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9861
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 1495
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
SP9GMK napisał(a):
2. Sprawa jeszcze ważniejsza: przez chyba niedopatrzenie kapitan wypisując opinię w punkcie nadaje się do: skreślił mi zdanie uzyskania patentu jachtowego sternika morskiego a zostawił zdanie szkolenia na patent sternika jachtowego


To i tak ciesz się, że kpt nie wystawił Ci opinii o treści:

"nadaje się do szkolenia na posiadany stopień żeglarski"

bo taką opinię już widziałem :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2018, o 20:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6497
Podziękował : 1389
Otrzymał podziękowań: 1815
Uprawnienia żeglarskie: --
Szczegóły nieszczególnie ważne, grunt że się nadaje... do czegokolwiek bądź... :rotfl:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2018, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9763
Podziękował : 2793
Otrzymał podziękowań: 3212
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SP9GMK napisał(a):
Dzień dobry,

szybkie pytanie do osób zajmujących się prowadzeniem egzaminów żeglarskich na patent Jachtowego Sternika Morskiego, Członków Komisji Egzaminacyjnych oraz wszystkich tych, którzy mają styczność z paktyką wydawania patentów przez PZŻ.

Otórz odbyłem tygodniowy rejs morski i po jego zakończeniu Kapitan wystawił mi opinie na druku PZŻ (załącznik nr. 10.)

Opinia, którą otrzymałem wygląda mniej więcej tak (dane kapitana, porty i daty celowo zmienione):

Obrazek

Wątpliwości pojawiają mi się w kilku punktach:

1. Wypływanych godzin razem: 95, w tym na żaglach 90 , na silniku 5 , godziny postoju 72 - z tego rozumiem, że do patentu JSM liczy mi się 90 godzin, czyli te co były na żaglach a te co na silniku się nie wliczają, czy może wliczają się wszystkie wypływane godziny , czyli 95 ??

2. Sprawa jeszcze ważniejsza: przez chyba niedopatrzenie kapitan wypisując opinię w punkcie nadaje się do: skreślił mi zdanie uzyskania patentu jachtowego sternika morskiego a zostawił zdanie szkolenia na patent sternika jachtowego

Ja zorientowałem się dopiero w drodze powrotnej o tym fakcie i boję się czy przypadkiem przez to moja opinia nie stała się dla PZŻ bezwartościowa.

Jak Państwo egzaminujący podchodzicie do tego typu kwestii - powinienem prosić kapitana o ponowne wypisanie opinii czy może nie ma się czym martwić i godziny będą przy uzyskiwaniu patentu i dopuszczeniu do egzaminu uznane, mimo, że stwierdzenie ,,nadaje się do uzyskania patentu JSM" jest skreślone".

Z dodatkowych dokumentów potwierdzających mój udział w rejsie mam jeszcze umowę i fotki z łodzi oraz rachunki z odwiedzonych marin.

Z góry dziękuję za pomoc


Heh...:
1 - Z posiadanego przez Ciebie dokumentu potwierdzającego spełnienie wymogów stażowych wynika, że odbyłeś rejs po wodach morskich.
2 - Wynika też z niego, że "zaliczyłeś" 95 godzin żeglugi.

I to już wszystko - bo nic więcej nie jest potrzebne, serio, serio! ;)
-------

Jeśli jesteś cierpliwy...
Dane, które powinien potwierdzać dokument potwierdzający spełnienie wymagań stażowych są ściśle opisane w rozporządzeniu "patentowym":
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 130460.pdf

W zgodzie z tym aktem prawa każdy dokument, który zawiera potwierdzenie odbycia rejsu po wodach morskich i określa liczbę godzin żeglugi - spełnia te warunki.
Poza potwierdzeniem, że rejs odbywał się po wodach morskich oraz określeniem ile w trakcie rejsu było godzin żeglugi - żadne inne dane nie są w przypadku ubiegania się o kwitek jachtowego sternika morskiego istotne.
Przy czym:
1. To czy rejs odbywał się po wodach morskich - wyjaśnia Konwencja prawa morza a w przypadku wód polskich - ustawa o obszarach morskich RP i administracji morskiej. To ostatnie jest istotne o tyle, że jednoznacznie rozstrzyga, że polskie wody wewnętrzne, w tym zalewy przymorskie - są wodami morskimi.
Dostatecznym potwierdzeniem odbywania rejsu po wodach morskich są słowa "rejs odbywał się po wodach morskich" lub ew. nazwy odwiedzonych portów i portu rozpoczęcia oraz zakończenia rejsu.
2. Ponieważ pan minister nie żąda rozróżnienia godzin żeglugi na silniku i na żaglach - nie istnieje powód, dla którego dokument potwierdzający spełnienie wymogów stażowych miałby rozróżniać godziny żeglugi na silniku i na żaglach.
Bo liczy się je łącznie.
3.Nie istnieje powód, aby dokument potwierdzający spełnienie wymogów stażowych zawierał dane na temat liczby mil morskich, które obejmował rejs.
Bo nie są to dane prawem wymagane.
4. Wszelkie inne wpisy, typu: nadaje się / nie nadaje się, chorował / nie chorował, odporność dobra / dostateczna /zła, godziny w wietrze ponad 6'B, obowiązki spełniał / nie spełniał, etc, etc - są jedynie zbędną beletrystyką, w żaden sposób niewymaganą obowiązującymi aktualnie przepisami, regulującymi wymogi związane z uzyskaniem tzw "patentu żeglarskiego"..

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2018, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 16:03
Posty: 364
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaromir napisał(a):
Heh...:
1 - Z posiadanego przez Ciebie dokumentu potwierdzającego spełnienie wymogów stażowych wynika, że odbyłeś rejs po wodach morskich.
2 - Wynika też z niego, że "zaliczyłeś" 95 godzin żeglugi.
I to już wszystko - bo nic więcej nie jest potrzebne, serio, serio! ;)
-------
Jeśli jesteś cierpliwy...
Dane, które powinien potwierdzać dokument potwierdzający spełnienie wymagań stażowych są ściśle opisane w rozporządzeniu "patentowym":
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 130460.pdf

W zgodzie z tym aktem prawa każdy dokument, który zawiera potwierdzenie odbycia rejsu po wodach morskich i określa liczbę godzin żeglugi - spełnia te warunki. [ciach]
To wszystko prawda pod warunkiem, że opinia jest POZYTYWNA, co zostało wprowadzone wzmiankowanym rozporządzeniem (wcześniej w polskich regulacjach ta kwestia była pominięta).
Warto też przypomnieć, że gdyby opinia dotyczyła osoby obsługującej w czasie rejsu siłownię określonej wielkości, to wtedy istotne są też dane dotyczące urządzeń zainstalowanych na jachcie i ich łącznej mocy. Jeśli z kolei opinia ma byc w przyszłości w jakikolwiek sposób przydatna do ubiegania się o świadectwa i dyplomy wymienione w ustawie o bezpieczeństwie morskim oraz rozporządzeniu o kwalifikacjach załóg jachtów komercyjnych (mało prawdopodobne, ale możliwe) lub o certyfikaty zagraniczne, to warto by miała informacje, które w takich przypadkach są istotne.
Wzór opinii z rejsu PZŻ nie zmienia się od lat (np. wciąż są w nim adnotacje godzinach spędzonych na morzu przy sile wiatru powyżej 8B lub 6b - zależnie od inwencji wystawiającego - mimo, że żaden przepis nie wymaga posiadania takiej praktyki), tymczasem juz przed 2013 rokiem zdarzały sie problemy np. z uznaniem godzin wypływanych na jachtach żaglowych przez PZMWiNW tylko dlatego, że w opinii nie było żadnej wzmianki o silniku jachtu.

Mam nadzieję, że nie popisałem (się) nazbyt mentorsko. :cool:

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9763
Podziękował : 2793
Otrzymał podziękowań: 3212
Uprawnienia żeglarskie: różne....
panwac napisał(a):
To wszystko prawda pod warunkiem, że opinia jest POZYTYWNA,

Tak, jest taki warunek, ale ma zastosowanie wyłącznie w przypadku opinii
W przypadku dowolnego innego dokumentu potwierdzającego spełnienie wymogów stażowych - nie.
panwac napisał(a):
gdyby opinia dotyczyła osoby obsługującej w czasie rejsu siłownię to wtedy istotne są też dane dotyczące urządzeń zainstalowanych na jachcie i ich łącznej mocy.

Gdyby babcia miała kółka, to byłaby lokomotywą ;)
Pytanie dotyczyło dokumentów potwierdzającego spełnienie wymogów stażowych stawianych osobie ubiegającej się o wydanie "patentu" jachtowego sternika morskiego.
To, czy owa osoba obsługiwała w trakcie rejsu siłownię, pilota od TV czy wibrator - nie ma w tym przypadku znaczenia.
Wymyślane w pocie czół urzędniczych przepisy tworzą reguły tak doskonałe, że można się ubiegać o "patent" jachtowego sternika morskiego na podstawie oświadczeń o prowadzaniu rejsów "Optymistem", pomiędzy przystaniami klubowymi w Górkach Zachodnich. Co IMHO dobrze ilustruje - i intelektualną kondycję urzędników i bezsens istnienia wymyślonych przez nich obowiązkowych "patentów"...
panwac napisał(a):
Jeśli z kolei opinia ma być w przyszłości w jakikolwiek sposób przydatna do...
Babcia...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

panwac napisał(a):
Wzór opinii z rejsu PZŻ

To PZŻ organizuje jakieś rejsy?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: Jake, SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 16:03
Posty: 364
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaromir napisał(a):
panwac napisał(a):
To wszystko prawda pod warunkiem, że opinia jest POZYTYWNA,

Tak, jest taki warunek, ale ma zastosowanie wyłącznie w przypadku opinii
W przypadku dowolnego innego dokumentu potwierdzającego spełnienie wymogów stażowych - nie.
Tak. Znaczy tak, że dotyczy opinii ;)
Jaromir napisał(a):
panwac napisał(a):
gdyby opinia dotyczyła osoby obsługującej w czasie rejsu siłownię to wtedy istotne są też dane dotyczące urządzeń zainstalowanych na jachcie i ich łącznej mocy.

Gdyby babcia miała kółka, to byłaby lokomotywą ;)
Pierdu pierdu... ;)
Jasne, że gdybanie wychodzi poza pytanie założyciela wątku. Po co jednak zakładać oddzielny, skoro można w bieżącym podpowiedzieć, co by warto mieć w opinii w zależności od różności potrzeb.
Jaromir napisał(a):
panwac napisał(a):
Wzór opinii z rejsu PZŻ

To PZŻ organizuje jakieś rejsy?
Jaki czepliwy!
Miało być "wzór opinii z rejsu proponowany przez PZŻ od wieków lub dłużej". ;)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1759
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 368
Otrzymał podziękowań: 466
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SP9GMK napisał(a):
przez chyba niedopatrzenie kapitan wypisując opinię w punkcie nadaje się do: skreślił mi zdanie uzyskania patentu jachtowego sternika morskiego a zostawił zdanie szkolenia na patent sternika jachtowego

Ja zorientowałem się dopiero w drodze powrotnej o tym fakcie i boję się czy przypadkiem przez to moja opinia nie stała się dla PZŻ bezwartościowa.


Możesz jeszcze skreślić "do: szkolenia na patent sternika jachtowego" przez co pozostanie krótkie stwierdzenie: Nadaje się :lol:
więc opinia będzie "pozytywna". :mrgreen:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 2: panwac, SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1759
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 368
Otrzymał podziękowań: 466
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
panwac napisał(a):
"wzór opinii z rejsu proponowany przez PZŻ od wieków lub dłużej".
Na przestrzeni ostatniego wieku*) wypadły m2 żagla, a pojawiły się metry długości jachtu.
I chyba kiedyś zamiast 6'B było 8'B...

---
*) Zapewne w czerwcu 2006. https://pl.wikipedia.org/wiki/Dawne_polskie_patenty_%C5%BCeglarskie

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 22:33 

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:48
Posty: 88
Lokalizacja: SOSNOWIEC
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: LRC + IWC + STCW
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Nie ukrywam, że uspokoiły mnie powyższe odpowiedzi. Wolałem dopytać co i jak aby potem nie okazało się, że wypływane godziny nie liczą się do stażu.
Dla 100% pewności zapytam może jeszcze bezpośrednio w dziale szkolenia Śląskiego OZŻ (pod ten okręg podlegam) lub bezpośrednio w PZŻ. Może panikuję ale poprostu chciałbym aby wszystko było tak jak trzeba.

Z tego co rozumiem to te opinie są weryfikowane dwukrotnie - raz przez Komisje Egzaminacyjną przed dopuszczeniem do egzaminu a drugi raz już centralnie w PZŻ przy wystawianiu patentu...

P.S. @bury_kocur czy Ty aby w Helu nie cumowałeś w majówkę? Tak jakbym widział Twój jacht w marinie Helskiej 04.05. - myśmy wtedy akurat tam wpłynęli, zacumowaliśmy longside do Zawiasa i potem spacerując sobie po marinie zoczyłem jakby Twoją chorągiew i jednostkę. ;)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz K. SP9GMK (ex. FIGA1)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1417
Otrzymał podziękowań: 2812
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
SP9GMK napisał(a):
Może panikuję ale poprostu chciałbym aby wszystko było tak jak trzeba.

Żeby wszystko było tak jak trzeba, to wstydziłbyś się występować o kwit z taką marną ilością kojo-dupo-godzin.

Są kraje na tym świecie, gdzie z wymaganych trzydziestu kilku dni popływania na wodach różnych, na otwarcie egzaminator mówi: "te 15 dni - 300 z dużym hakiem godzin odrzucamy, bo znam to morze i tam nie ma niczego co by ciebie nauczyło".
Ale ten kraj nie wymaga kwitów na to, żeby sobie popływać, więc nie ma takich wątków jak ten na jegolengłiczowych forumach.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1759
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 368
Otrzymał podziękowań: 466
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SP9GMK napisał(a):
Dla 100% pewności zapytam może jeszcze bezpośrednio w dziale szkolenia Śląskiego OZŻ (pod ten okręg podlegam) lub bezpośrednio w PZŻ.
W jakim sensie "podlegasz pod okręg"? OZŻty nie są w żaden sposób umocowane w prawie w sprawach patentów. Z równym skutkiem możesz pytać w najbliższym punkcie ksero czy u ratownika wopr, albo u zaprzyjaźnionego hydraulika...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9861
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 1495
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
SP9GMK napisał(a):
@bury_kocur czy Ty aby w Helu nie cumowałeś w majówkę? Tak jakbym widział Twój jacht w marinie Helskiej 04.05. - myśmy wtedy akurat tam wpłynęli, zacumowaliśmy longside do Zawiasa i potem spacerując sobie po marinie zoczyłem jakby Twoją chorągiew i jednostkę. ;)


Znaczy robiłeś za odbijacz dla Zawiasa ?

Dobrze widziałeś - nic Ci się nie przewidziało ...

A żeby było śmieszniej to po pomocy w obłożeniu cum Zawiasa na polerach wieczorek spędziłem w kokpicie jachtu stojącego 3 metry przed bukszprytem Zawiasa - to była Cobra 41 - pijąc w ten zimny wieczór z armatorem owego jachtu winko ...

Potem wróciłem do siebie.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 23:13 

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:48
Posty: 88
Lokalizacja: SOSNOWIEC
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: LRC + IWC + STCW
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
W jakim sensie "podlegasz pod okręg"?


No poprostu tak odebrałem to co znalazłem na stronie PZŻ

Obrazek

Przykładowo: wnioski o petenty składa się (chyba) w Okręgowych ZŻ i dopiero stamtąd idą one do Warszawy do centrali. Przy czym nie dokońca wiem jaka jest ścieżka działania PZŻ ale z doświadczenia w innym Polskim Związku (PZSS) wnoszę, że ścieżka jest taka (klub) - Okręg - Centrala - Okręg i gdzieś po drodze żeglarz
bury_kocur napisał(a):
Znaczy robiłeś za odbijacz dla Zawiasa ?

Można powiedzieć :lol: ta regatówka, którą wpłyneliśmy do Helu idealnie by się w takiej roli sprawdzila w stosunku do tak relatywnie dużej jednostki jaką jest Zawisza.
Jeden jedyny minus był taki, że miejsc w ,,Kapitanie Morganie" nie było bo cały Zawias chyba tam się bawił...

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz K. SP9GMK (ex. FIGA1)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9763
Podziękował : 2793
Otrzymał podziękowań: 3212
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SP9GMK napisał(a):
Dla 100% pewności zapytam może jeszcze bezpośrednio w dziale szkolenia Śląskiego OZŻ (pod ten okręg podlegam) lub bezpośrednio w PZŻ. Może panikuję ale poprostu chciałbym aby wszystko było tak jak trzeba.

Panikujesz, kiedy piszesz, że komuś "podlegasz"...
Bo w kwestii wymagań, niezbędnych dla uzyskania dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień (czyli tzw. "patentów") podlegasz wyłącznie przepisom prawa.
Link do tych przepisów dostałeś tu: viewtopic.php?p=523313#p523313
Zdajesz się zapominać, że tak samo jak Ty i tym samym przepisom prawa podlega stowarzyszenie, któremu powierzono czynność z dziedziny administracji publicznej, jaką jest wystawianie dokumentów potwierdzających uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej.

BTW - ani OZŻ, ani PZŻ nie podlega nikt.
Bo to są stowarzyszenia stowarzyszeń - czyli stowarzyszenia klubów i organizacji sportowych.
BTW - kto zajmuje się procedurą weryfikacji dokumentów, które są niezbędne dla uzyskania tzw. "patentów" - reguluje prawo. Ani słowa w nim o jakiś "OZŻ"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9861
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 1495
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Jaromir napisał(a):
kto zajmuje się procedurą weryfikacji dokumentów, które są niezbędne dla uzyskania tzw. "patentów" - reguluje prawo.


Komisja egzaminacyjna ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 23:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1759
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 368
Otrzymał podziękowań: 466
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
SP9GMK napisał(a):
poprostu tak odebrałem to co znalazłem na stronie PZŻ
PZŻ od dawna ma ciągoty ukazotwórcze. Sugeruję lekturę obowiązujących PRZEPISÓW, a nie stron internetowych prywatnych stowarzyszeń...Tam OZŻtów nie znajdziesz, a PZŻ nie może re-delegować przyznanych mu uprawnień czy obowiązków...

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2018, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9763
Podziękował : 2793
Otrzymał podziękowań: 3212
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SP9GMK napisał(a):
Przykładowo: wnioski o petenty składa się (chyba) w Okręgowych ZŻ i dopiero stamtąd idą one do Warszawy do centrali. Przy czym nie dokońca wiem jaka jest ścieżka działania PZŻ ale z doświadczenia w innym Polskim Związku (PZSS) wnoszę, że ścieżka jest taka (klub) - Okręg - Centrala - Okręg i gdzieś po drodze żeglarz

Nie wiem z jakiego powodu dajesz tu jakieś wymyślone przykłady, antycypujesz jakieś "ścieżki działania" oraz posługujesz się doświadczeniem z całkiem odmiennej dziedziny.
----------
1. Polski żeglarz albo motorowodniak pragnący uzyskać obowiązkowy w Polsce dokument potwierdzający uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej ma najpierw spełnić warunki stażowe a następnie zdać egzamin "na patent" - albo przed komisją egzaminacyjną powołaną przez dowolny z kilkuset podmiotów upoważnionych do przeprowadzania takich egzaminów, albo przed komisją egzaminacyjną powołaną przez właściwy polski związek sportowy (czyli PZŻ lub PZMiNW).
Wykaz podmiotów, które uzyskały upoważnienie do przeprowadzania egzaminów w zakresie uprawiania turystyki wodnej jest tu:
https://www.msit.gov.pl/download/1/1433 ... WIENIE.pdf
Wymóg spełnienia warunków stażowych przed przystąpieniem do egzaminu wynika z & 14 rozporządzenia "patentowego" : http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 130460.pdf

2. Po zdaniu egzaminu żeglarz (lub motorowodniak) powinien przesłać do właściwego polskiego związku sportowego:
- wniosek o wydanie "patentu",
- dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów stażowych
- zaświadczenie o zdanym egzaminie
- pisemną zgodę rodziców na uprawiania turystyki wodnej - w przypadku osób małoletnich.
Alternatywnie - ww dokumenty do właściwego polskiego związku sportowego mogą przesłać komisje egzaminacyjne podmiotów upoważnionych lub komisje egzaminacyjne powołane przez właściwe polskie związki sportowe - dołączając do nich zaświadczenie o zdanym egzaminie.

3. W ciągu nie więcej niż 30 dni od otrzymania ww dokumentów PZŻ ma obowiązek zweryfikować dokumenty i wystawić kwitek zwany "patentem".
To wszystko.

bury_kocur napisał(a):
Jaromir napisał(a):
kto zajmuje się procedurą weryfikacji dokumentów, które są niezbędne dla uzyskania tzw. "patentów" - reguluje prawo.

Komisja egzaminacyjna ?

Komisja ma przed przystąpieniem do egzaminu sprawdzić, czy przystępujący do egzaminu spełnia wymogi niezbędne do wydania "patentu" (oczywiście poza posiadaniem zaświadczenia o zdaniu egzaminu). Wymóg spełnienia warunków stażowych przed przystąpieniem do egzaminu wynika z & 14 rozporządzenia "patentowego" : http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 130460.pdf

Weryfikację warunków po spełnieniu których można wydać dokument, kodeks postępowania administracyjnego przekazuje organowi, który wydaje dokument...
W omawianym przypadku funkcje organu powierzono właściwemu polskiemu związkowi sportowemu - na podstawie art 37a ust 7 ustawy o żegludze śródlądowej:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 0043Lj.pdf

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2018, o 00:24 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 18:28
Posty: 59
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Komisje mogą prosić o potwierdzenie stażu na podstawie:
§14.Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest:
1) spełnienie wymogów niezbędnych do uprawiania turystyki wodnej dla uzyskania patentu lub licencji;
chociaż słyszałem, że niektóre szkoły trochę omijają ten wymóg w ten sposób, że zdaje się egzamin a zaświadczenie wręczają po 'dopływaniu' u nich brakujących godzin.

Tak czy siak twoja opinia stażowa jest OK, nawet liczba godzin teoretycznie nie do podważenia (ile było faktycznie to sam najlepiej wiesz)



Za ten post autor adzik otrzymał podziękowanie od: SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2018, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 23:03
Posty: 3563
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 182
Otrzymał podziękowań: 342
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
Nie wiem z jakiego powodu dajesz tu jakieś wymyślone przykłady, antycypujesz jakieś "ścieżki działania" oraz posługujesz się doświadczeniem z całkiem odmiennej dziedziny
Jaromirze to jest sposób na zarabianie pieniążków przez Panów z OZŻ. Po co ktoś ma się SAM męczyć i wysyłać dokumenty do Warszawy, co będzie jak zginą?! i wydać na to 50 PLN skoro sekretarz wraz z prezesem OZŻ mogą mu to zrobić za stówę? Tak już całkiem przy okazji można zostać członkiem klubu którego Przez OZŻ jest prezesem lub zostać szczęśliwym posiadaczem książeczki żeglarskiej. Można też po okazyjnej cenie załapać się a rejs organizowany przez prezesa lub kupić super czapkę z kapustą...

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2018, o 09:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1759
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 368
Otrzymał podziękowań: 466
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jacek Woźniak napisał(a):
sposób na zarabianie pieniążków przez Panów z OZŻ
To oni robią za (drogą) firmę kurierską tylko? Tak czy siak dane osobowe przetwarzają. Ciekawym czy zgłosili "już" zbiory danych osobowych posiadaczy patentów...
O wdrożenie RODO nawet nie pytam... :-?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2018, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 9185
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 958
Otrzymał podziękowań: 2299
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
I z jednej opinii taki wątek, jestem pod wrażeniem... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2018, o 01:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 880
Podziękował : 123
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
SP9GMK napisał(a):
Opinia, którą otrzymałem wygląda mniej więcej tak (dane kapitana, porty i daty celowo zmienione):
SP9GMK napisał(a):
Z dodatkowych dokumentów potwierdzających mój udział w rejsie mam jeszcze umowę i fotki z łodzi oraz rachunki z odwiedzonych marin.

Jak pamiętam to sugerowałem kontakt z UM/wydział dokumentów aby dodatkowo(?) postarać się o wzór uznanego zaświadczenia potwierdzającego odbytą praktykę morską na pokładzie jachtu komercyjnego. Czy w międzyczasie coś w twoich planach się zmieniło, czy może pomyliłem osoby? Co prawda siedem dni rejsu to niewiele ale od czegoś trzeba zacząć, zresztą kiedyś może „bardzo zaboleć” brak tych kilku dni.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2018, o 11:47 

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 20:48
Posty: 88
Lokalizacja: SOSNOWIEC
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: LRC + IWC + STCW
@SIRK jacht, na którym odbyłem rejs niestety nie łapie się w zakres rozporządzenia:
Cytuj:
§ 10. 1. O świadectwo marynarza jachtowego może ubiegać się osoba, która:
1) ukończyła 18 lat;
2) udokumentuje 6 miesięcy praktyki pływania w dziale pokładowym, w tym co najmniej 2 miesiące rzeczywistej praktyki na morzu, na jachtach morskich o długości całkowitej 15 m i większej;
3) posiada aktualne świadectwa przeszkoleń, o których mowa w § 7;
4) ukończyła szkolenie na poziomie pomocniczym w dziale pokładowym na jachtach.


Jednostka, na której płynąłem miała 12,5 m LOA. Co oczywiście nie zmienia faktu, że i tak jakaś tam mała cegiełka w kierunku kursu i egzaminu na JSM została poczyniona ;)

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz K. SP9GMK (ex. FIGA1)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2018, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9763
Podziękował : 2793
Otrzymał podziękowań: 3212
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Czytaj ze zrozumieniem w tym co najmniej 2 miesiące
czyli z 6 miesięcy tylko 2 muszą być na jachtach morskich o długości ponad 15m...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: SP9GMK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2018, o 06:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 880
Podziękował : 123
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
SP9GMK napisał(a):
@SIRK jacht, na którym odbyłem rejs niestety nie łapie się w zakres rozporządzenia:

Nie wiem, czy jesteś bytem „biologicznym” czy tylko „wirtualnym” (ukłon w stronę kol. MarkaSCO) ale zakładasz wiele wątków i prezentujesz trochę dziwne poglądy. Co prawda nie moja sprawa ale gdybym miał cokolwiek radzić to zapomnij o świadectwie marynarza jachtowego, typowy przerost formy nad treścią. W zależności co zamierzasz oraz jakim czasem/pieniędzmi dysponujesz zaplanuj sobie dokładnie ścieżkę kariery;
- sternik morski i może kapitan „turysta” (pływasz dla zabawy)
- jachtowy oficer wachtowy i kapitan „komercyjny” (pływasz dla pieniędzy)
W zależności od decyzji będziesz mógł bardziej efektywnie wykorzystać czas i na pewno zaoszczędzić sporo pieniędzy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 16:03
Posty: 364
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
panwac napisał(a):
"wzór opinii z rejsu proponowany przez PZŻ od wieków lub dłużej".
Na przestrzeni ostatniego wieku*) wypadły m2 żagla, a pojawiły się metry długości jachtu.
I chyba kiedyś zamiast 6'B było 8'B...
---
*) Zapewne w czerwcu 2006. https://pl.wikipedia.org/wiki/Dawne_polskie_patenty_%C5%BCeglarskie
Dzięki za sprawdzenie, dociekliwy kolego nie odczytujący sarkazmu. :-P ;)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 12:08 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 11:53
Posty: 1949
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 242
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
I chyba kiedyś zamiast 6'B było 8'B.
IMHO zależało, jak komu się druk złożył (już w latach 80-tych i później, np. w klubie czy OZŻ-cie). Zresztą "powyżej 8°B" to może i wbrew pozorom naprawdę rzadko sie pływa (i dopytać, czy nie meltemi w Grecji).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 11969
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2001
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: ...
Kiedyś było 6°B. Po wypadku jachtu „Komar” z PTTK Bryza w Warszawie wprowadzono 8°B. Ponownie 6°B wróciło przy którejś liberalizacji.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL