Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 maja 2018, o 15:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 maja 2018, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2018, o 23:44
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Jachtowy sternik morski
Robię kilka remontów na jachcie zanim go zwoduję w tym roku. Wyszło że mam do pomalowania elementy nierdzewne takie jak ster czy kil. Ponieważ zawsze mi się farba tam złuszcza po sezonie, mam pytanie: Czego użyć na podkład do stali nierdzewnej, aby następne warstwy się dobrze trzymały.

Pozdrawiam Serdecznie
marek_sy_domani


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2018, o 18:30 

Dołączył(a): 14 lis 2017, o 18:47
Posty: 48
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Hmm, a po co malować nierdzewkę? Też zarasta?
Może ultradźwięki?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2018, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 15:47
Posty: 1076
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 188
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Jeżeli musisz już malować to pomaluj po starannym odtłuszczeniu Le Tonkinois Marine No 1. Gwarantuje że się nie zluszczy.



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2018, o 20:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6125
Podziękował : 1283
Otrzymał podziękowań: 1665
Uprawnienia żeglarskie: --
marek_sy_domani napisał(a):
Ponieważ zawsze mi się farba tam złuszcza po sezonie ...
Jeśli nierdzewka nie siedzi na okrągło we wodzie to po co malować? A skoro, to o ile mi się obiło, należy przed gruntowaniem dokładnie zmatowić (można ręcznie papierem zdzierwnym) także dla usunięcia tlenków, a na to od razu grunt epoksydowy, a najlepiej taki co opisany że do stali nierdzewnej... bo bez porządnego gruntu nie ma szans.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2018, o 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 09:33
Posty: 1852
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 143
Otrzymał podziękowań: 269
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Oddaj do malarni proszkowej.

_________________
www.SailAtSea.pl rejsy niekomercyjne, zapisz się do newsletter


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2018, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5097
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Tu się podłączę pytaniem:
Jakiego środka użyć do usunięcia starych powłok, głównie antyfoulingu? Znalazłem na aledrogo różniste preparaty, ale zwykle jest napisane, żeby nie stosować do plastiku... A łódkowy laminat to przecież zbrojony plastik jakby?

_________________
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2018, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 21:25
Posty: 1437
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 99
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Jakby, ale jednak plastikiem nie jest, zrób sobie prosty test z acetonem.
Aceton rozpuszcza plastik. Jeśli powierzchnia nie zacznie "mięknąć", to będzie znaczyło ze te środki są jak najbardziej ok.

Co do nierdzewki, jak ktos juz wyżej wspomniał - malowanie proszkowe magnetyczne, byle elemencik sie do pieca zmiescił.
Ale tak czy siak uwazam ze to przerost formy nad trescią

_________________
https://www.facebook.com/kajakowy

pozdrawiam wszystkich zdrowo szurniętych w temacie
Bartosz Sołtys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2018, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5097
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
bartuss1nowy napisał(a):
Jakby, ale jednak plastikiem nie jest, zrób sobie prosty test z acetonem.
Aceton rozpuszcza plastik. Jeśli powierzchnia nie zacznie "mięknąć", to będzie znaczyło ze te środki są jak najbardziej ok.

Co do nierdzewki, jak ktos juz wyżej wspomniał - malowanie proszkowe magnetyczne, byle elemencik sie do pieca zmiescił.
Ale tak czy siak uwazam ze to przerost formy nad trescią

Dziś przecierałem acetonem i farba się maże, a żelkot nie naruszony :) Czyli brać wybierać na allegro :cool:
A co do malowania nierdzewki - części zanurzone na stałe w wodzie łapią taki matowy nalot, który nawet na świeżo nie bardzo schodzi karcherem a nawet szorowanie pomaga słabo...

_________________
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2018, o 07:47 

Dołączył(a): 5 sty 2008, o 12:11
Posty: 10
Lokalizacja: Łomianki
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Środki do usuwania starych farb rozpuszczają, przy dłuższym działaniu, żywicę poliestrową. Kiedy farba zacznie mięknąć, należy ją zeskrobać, a pozostałości dobrze zmyć wodą, a nawet wyszorować. Kiedyś na próbę pozostawiłem kawałek laminatu poliestrowego pokrytego takim preparatem. Nie pamiętam już nazwy preparatu, ale kiedy po kilku dniach przypomniałem sobie o tym i sprawdziłem co się stało, z laminatu pozostała sama mata szklana. Trzeba więc z tymi preparatami pracować ostrożnie.
Pozdrawiam Andrzej



Za ten post autor talrep otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 maja 2018, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 22:58
Posty: 5097
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie: Stejot (bardzo starej daty) obecnie mors
Dzięki, będę pamiętał ;)

_________________
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 8758
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 906
Otrzymał podziękowań: 2141
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI napisał(a):
głównie antyfoulingu?

Do zmywania antyfoulingu zawsze używałem ksylenu. To szybko i sprawnie idzie, choć ksylen jest wredny i naprawdę żrący (trzeba mieć specjalne rękawice, zwykłe gumowe ksylen zżera w kilka minut).
A do innych farb różnie, można stosować mazidła zdzierające do kupienia w sklepach budowlanych. Najbardziej skuteczny był jakiś rosyjski preparat.
Ale uwaga, to wszystkie jednak zżera i żelkot i laminat, choć nie od razu. Jak pisał poprzednik - położyć, zedrzeć, wyczyścić resztki. I co ważne, jak się okazało, niektóre (wszystkie?) preparaty działają słabo jak jest zimno. Ostatnio używałem takiego preparatu jesienią i działał wyraźnie gorzej, gdy temperatura spadła poniżej 10 stopni.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bartuss1nowy, kudlaty74 i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Druk 3D Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL