Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 paź 2018, o 02:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 maja 2018, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2018, o 10:18
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam.
Potrzebuje uzyskać informacje kiedy jachty w polskich portach powinny meldować się do VTS przy wejściu/wyjściu a kiedy nie i jakie są tego procedury, jest ktoś w stanie mnie nakierować gdzie uzyskam takie informacje?
Pozdrawiam


[Maar] Zmieniłem tytuł watku, usunąłem VTS, ponieważ z bardzo dużą dozą pewności pytającemu chodziło o meldowanie się do kapitanatów i bosmanatów portów.


Ostatnio edytowano 25 maja 2018, o 07:49 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Zmieniłem tytuł wątku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2018, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11059
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1210
Otrzymał podziękowań: 1252
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Skorzystaj proszę z "szukajki", temat by wielokrotnie wałkowany. :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2018, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16174
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1417
Otrzymał podziękowań: 2812
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Kurczak napisał(a):
Skorzystaj proszę z "szukajki", temat by wielokrotnie wałkowany.
Żartujesz? Było oprócz kilku opisów Zbieraja o zgłaszaniu się do VTS? :-)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

gwozdu napisał(a):
Potrzebuje uzyskać informacje kiedy jachty w polskich portach powinny meldować się do VTS
O jakiej wielkości jachtach myślisz?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2018, o 18:33 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9495
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3862
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Na "normalnych" jachtach nie musisz, nawet nie powinieneś, aby nie przeszkadzać. Formalnie istnieje obowiązek uzyskania zgody na wejście do portu. W Świnoujściu nie egzekwowane (jak wyżej). W Gdańsku warto bo dowiadujesz sie o ruchu. W Gdyni wołasz Marina Gdynia, wskażą ci miejsce. W Helu opłaca się, bo przyjdzie pan 5 zł z kwitkiem do WC.
Ja wołam tak: "Jacht Sasanka na wejściu, trzy osoby, na 4 godziny... na nocleg"
Zazwyczaj słyszę "Zapraszam".

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2018, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9861
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 1495
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
gwozdu napisał(a):
Potrzebuje uzyskać informacje kiedy jachty w polskich portach powinny meldować się do VTS przy wejściu/wyjściu a kiedy nie i jakie są tego procedury


Do VTS Zatoka Gdańska czasem jakiś nadgorliwiec się zgłasza ale po co to Bóg jeden wie ... :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Colonel napisał(a):
W Gdańsku warto bo dowiadujesz sie o ruchu. W Gdyni wołasz Marina Gdynia, wskażą ci miejsce. W Helu opłaca się, bo przyjdzie pan 5 zł z kwitkiem do WC.


Andrzej - autor wątku pytał o zgłaszanie sie do VTS a nie do kapitanatów czy też bosmanatów portów a to dwie różne sprawy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2018, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 11969
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2001
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: ...
W obszarze VTS Zatoka obowiązuje:
Dyrektor UM napisał(a):
dotyczy wszystkich statków pasażerskich wszystkich statków zajętych holowaniem i statków towarowych o pojemności brutto 150 i więcej


Natomiast w obszarze VTS Świnoujście:
Dyrektor UM napisał(a):
Każdy statek o długości 20 m i więcej, nie może wejść do portu, uprawiać żeglugi w jego obszarze ani wyjść z portu bez zezwolenia kapitanatu portu lub bez zezwolenia VTS w portach, w których system ten obowiązuje.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2018, o 01:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9763
Podziękował : 2793
Otrzymał podziękowań: 3212
Uprawnienia żeglarskie: różne....
gwozdu napisał(a):
Witam.
Potrzebuje uzyskać informacje kiedy jachty w polskich portach powinny meldować się do VTS przy wejściu/wyjściu a kiedy nie i jakie są tego procedury, jest ktoś w stanie mnie nakierować gdzie uzyskam takie informacje?
Pozdrawiam

Oficjalnie wchodząc do lub wychodząc z dowolnego polskiego portu morskiego, masz obowiązek uzyskania zgody.
Nie z VTS, tylko z od kapitana portu lub delegowanego przezeń oficera dyżurnego portu.
To przepis ustawy o bezpieczeństwie morskim:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0112281368
Art 87 ust 5.
Kapitan statku, w tym także statku służby państwowej specjalnego przeznaczenia, statku rybackiego o długości do 24m, statku o wartości historycznej o długości do 45m, jachtu morskiego oraz statku żeglug śródlądowej, jest obowiązany zgłosić kapitanowi portu wejście lub wyjście z portu wraz z informacją dotyczącą identyfikacji statku, celu podróży, portu zawinięcia oraz liczby osób na pokładzie, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 84 ust.2.

Przepisy wydane na podstawie art. 84 ust.2 to po prostu przepisy portowe, wydawane przez każdego z trzech Dyrektorów Urzędów Morskich.
We tych przepisach są szczegóły realizowania obowiązku ustanowionego w ustawie, wyżej zacytowanej.
Czyli bezwzględny "obowiązek meldunkowy"... Kto nie wierzy - niech sprawdzi sobie sam:
http://www.ums.gov.pl/po/2017/PrzepisyP ... 052017.pdf
http://www.umsl.gov.pl/pliki/zarzadzeni ... towych.pdf
http://www.umgdy.gov.pl/?p=1145
Przy okazji można prześledzić, jak zapisany w ustawie obowiązek "zgłoszenia", przeradza się w obowiązek "uzyskania zgody"...
BTW - przepisy portowe są delikatnie mówiąc niespójne.
Np. ustalają ogólną zasadę, że jednostka nie posiadająca radiotelefonu może dokonać zgłoszenia wejścia/wyjścia telefonicznie - ale jednocześnie szczegółowe zasady "meldowania się" do poszczególnych portów nie zawsze taki sposób przewidują.
Ponadto przepisy portowe kompletnie pomijają, że nie we wszystkich portach zgłoszenie jest fizycznie możliwe (bo np. nie ma w porcie żadnego oficera dyżurnego kapitanatu lub bosmanatu, albo są - ale tylko od 0700 do 1500, albo nie podają do nich telefonów, etc, etc).
Tyle o teorii i biurokratycznych mizmatach.

Nieoficjalnie- w wielu miejscach życie przezwycięża idiotyzm przepisu - bo albo sposób działania służb dyżurnych kapitanatów uniemożliwia "meldowanie" (porty bez służby dyżurnej albo porty z bosmanem od 0700 do 1500), albo przedstawiciele administracji morskiej wytrwale udają, że nie widzą jachtów i innych niewielkich jednostek, wchodzących do portu lub wychodzących z niego bez "meldowania".
Jak wygląda praktyka w rejonie Zatoki Gdańskiej - można przeczytać tu:
viewtopic.php?p=521677#p521677

Niemniej warto pamiętać, jeżeli tylko trafi się na zły humor jakiegoś czynownika, to bez trudu może on przywalić grzywnę szyprowi jachtu, który się nie "zgłosił" - na podstawie art. 127 ust.2 pkt. 4 Ustawy o bezpieczeństwie morskim:
dowódca jednostki pływającej Marynarki Wojennej, kapitan statku służby państwowej specjalnego przeznaczenia oraz prowadzący jacht morski, a także kierownik statku rybackiego o długości do 24 m, który przed wejściem do portu i przed jego opuszczeniem nie przekaże kapitanowi portu informacji o statku lub będzie manewrować statkiem niezgodnie z uzyskanym zezwoleniem na wejście lub wyjście;
...
– podlega karze pieniężnej do wysokości nieprzekraczającej dwudziestokrotnego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia za rok poprzedzający...


Cóż jeszcze...
Tak, to jest ciekawy kraj!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 02:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2018, o 16:39
Posty: 36
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: KoJot
Z VTS wyglada to dokladnie tak jak Wojtek napisal,
Z kapitanatami/bosmanatami to zwlasnej praktyki to na zatoce wyglada to tak:
Hel/Jastarnia/Wladkowo - warto sie zaklepac/odklepac. Tamtejsze kapitanaty sa dosc mocno skostniale i mocno przywiazuje do tego wage. Kiedys dostalem porzadna bure od kapitanatu Wladyslawowo za niezgloszenie wyjscia. Krzyczeli za mna na 10/12/16 i jeszcze straz graniczna mnie na DSC wywolala i przekazala ze wladkowo za mna krzyczy.
Gdynia - w godzinach pracy warto wolac nie kapitanat a "Marina Gdynia".
Sopot - nie trzeba, w godzinach pracy mariny mozna zawolac.
Gdansk - warto, zachecam bo duzy ruch, wasko i czasami statki gdzies sie obracaja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 08:02 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9495
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3862
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
W Jastarni nie warto wołać. Można usłyszeć odmowę "z braku miejsca". A jak wejdziesz to zawsze gdzieś staniesz.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9763
Podziękował : 2793
Otrzymał podziękowań: 3212
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jake napisał(a):
Gdynia - w godzinach pracy warto wolac nie kapitanat a "Marina Gdynia".

"Marina Gdynia" teoretycznie powinna słuchać i odpowiadać 24/7.
Praktycznie - w nocy jest tam tylko ochroniarz, raz mu się odpowiadać chce, a raz nie, czasami weźmie ze sobą na obchód ręczny radiotelefon VHF i telefon, a kiedy indziej ich nie weźmie...
W praktyce większość jachtów melduje się na wejściu do Basenu Jachtowego w Gdyni, telefonicznie lub na VHF, wyłącznie u obsługi Mariny Gdynia. Ten obowiązek zgłaszania u obsługi Mariny Gdynia nakładają przepisy portowe - tyle że robią to wbrew zapisom ustawy, bo ustawa nakazuje informowanie o wejściu/wyjściu kapitanatu, a nie pracowników spółki Marina Gdynia! ;)

Z jednej strony kontakt z obsługą Mariny Gdynia bywa użyteczny, bo łatwiej zorientować się, gdzie i czy w ogóle są jakieś wolne miejsca dla gości. Z drugiej strony, jak się z obsługą mariny w Gdyni na wejściu nie skontaktować - to miejsce się znajduje nawet wówczas, kiedy przez telefon/VHF stanowczo twierdzą, że go nie ma...
Wyjścia z Gdyni zgłaszają formalnie chyba tylko jacyś staroobrzędowcy, widocznie takie mają hobby...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2018, o 16:39
Posty: 36
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: KoJot
Moje doswiadczenia w tym zakresie calkowicie pokrywaja sie z Twoimi drogi Jaromirze ;)
Ale po 15 w Gdynii jeszcze nigdy nikt mi nie odpowiedzial.
Za to calkiem zabawne dla mnie bylo pewnego dnia sluchanie 10-tki w Helu, gdzie co 1,5 zaklepywał/odklepywal sie statek obwozacy turytow na "rejsy spacerowe"
-Statek: Kapitanat Hel, m/s Ocean, zglaszam rejs turystyczny numer 86, wyjsie z portu.
-Kapitanat: Przyjalem, prosze.
-Statek: Kapitanat Hel, m/s Ocean, zglaszam powrot do portu, rejs numer 86,
-Kapitanat: Prosze bardzo.
-Statek: Kapitanat Hel, m/s Ocean, zglaszam rejs turystyczny numer 87, wyjsie z portu.
-Kapitanat: Tak, Prosze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 9185
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 958
Otrzymał podziękowań: 2299
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moje doświadczenie z Zatoki jest o tyle inne, że nigdy nie meldowałem się w Jastarni, w Gdyni, w Sopocie, w Pucku, Kuźnicy i Górkach (pomijam czasy słusznie, częściowo, minione)
Dla odmiany Hel i Władysławowo - zadziwiająca gorliwość bosmanów. Podobnie Gdańsk, acz w różnych większych stadach regatowych też się raczej nie melduję.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:44
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław (żądamy dostępu do morza)
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: voditelj brodice, j.s.m
Od tego roku w rejonie zachodnio pomorskim działa nowy telefoniczny system automatycznego zgłaszania wejść i wyjść - coś w rodzaju poczty głosowej, ciekawe czy się przyjmie..

Wysłane z mojego Moto E (4) Plus przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9861
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 1495
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
CzarekZ napisał(a):
w rejonie zachodnio pomorskim działa nowy telefoniczny system automatycznego zgłaszania wejść i wyjść - coś w rodzaju poczty głosowej,


A jakiś numer możesz podać ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 19:11 

Dołączył(a): 14 lis 2017, o 18:47
Posty: 97
Podziękował : 63
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: jsm
CzarekZ napisał(a):
Od tego roku w rejonie zachodnio pomorskim działa nowy telefoniczny system automatycznego zgłaszania wejść i wyjść - coś w rodzaju poczty głosowej, ciekawe czy się przyjmie..

Będę im nawijał formułkę po szwedzku. Z magnetofonu. Nagram sobie jednego starego Szweda. Jak wypije dwa piwa to bełkocze niemiłosiernie :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2018, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:44
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław (żądamy dostępu do morza)
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: voditelj brodice, j.s.m
Numeru nie mam, nie korzystalem :) ale tabliczki stoją np. w Międzywodziu. Może ktoś jest na miejscu i zrobi zdjęcie? Ciekawe że google nic nie znajduje - nie wróży to chyba wielkiej przyszłości temu systemowi :)

Czarek s/y "Seaway" Kamień Pomorski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 880
Podziękował : 123
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jake napisał(a):
Krzyczeli za mna na 10/12/16 i jeszcze straz graniczna mnie na DSC wywolala i przekazala ze wladkowo za mna krzyczy.

Czy mógłbyś podać więcej szczegółów tego zdarzenia.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 07:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:44
Posty: 7
Lokalizacja: Wrocław (żądamy dostępu do morza)
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: voditelj brodice, j.s.m
bury_kocur napisał(a):
CzarekZ napisał(a):
w rejonie zachodnio pomorskim działa nowy telefoniczny system automatycznego zgłaszania wejść i wyjść - coś w rodzaju poczty głosowej,


A jakiś numer możesz podać ?


nie było łatwo, ale jest:

http://www.ums.gov.pl/po/2017/PrzepisyP ... 052017.pdf

ZAŁĄCZNIK Nr 5
INSTRUKCJA ŁĄCZNOŚCI

3) jednostki sportowe i rekreacyjne realizują wymóg uzyskania zezwolenia na
wejście lub wyjście z portu przez wpis w rejestrze wejść i wyjść przystani, z której
korzystają lub gdy korzystają z przystani morskiej lub innego miejsca postoju, w
których nie prowadzi się całodobowej służby dyżurnej, przez zgłoszenie za
pomocą Telefonicznego Automatu Zgłoszeniowego [...]


a) Świnoujście:
– Nr tel. Oficer Dyżurny Portu: 91 4403 391, Bosman Portu: 91 4403 551,
– Kanał 74 UKF (wywołanie: KAPITANAT ŚWINOUJŚCIE),
– Kanał 10 UKF (wywołanie: BOSMANAT ŚWINOUJŚCIE),
– Automat zgłoszeniowy, nr tel. 91 4403 593 (dla realizacji wymogu określonego
w ppkt 3, automat obsługuje jednostki w porcie Świnoujście, Morskiej Przystani
Rybackiej w Międzyzdrojach, Morskiej Przystani Pasażerskiej w Międzyzdrojach
oraz w portach, przystaniach lub innych miejscach postoju, usytuowanych: w
Kanale Piastowskim, w Cieśninie Świna, na Jeziorze Wicko Wielkie i Wicko
Małe),

b) Dziwnów:
– Nr tel. 91 381 3340,
– Kanał 10 UKF (wywołanie: KAPITANAT DZIWNÓW),
– Automat zgłoszeniowy, nr tel. 91 3221 799 (dla realizacji wymogu określonego
w ppkt 3, automat obsługuje jednostki w portach Dziwnów, Kamień Pomorski,
Mrzeżyno, Sierosław oraz w przystaniach lub innych miejscach postoju,
usytuowanych: na Zalewie Kamieńskim i w Cieśninie Dziwna, na południe od
portu Dziwnów, do mostu kolejowego w Wolinie),

c) Trzebież:
– Nr tel. 91 312 8346,
– Kanał 71 UKF (wywołanie: KAPITANAT TRZEBIEŻ),
– Automat zgłoszeniowy, nr tel. 91 4213 541 (dla realizacji wymogu określonego
w ppkt 3, automat obsługuje jednostki w portach Trzebież, Nowe Warpno, Wolin,
Stepnica oraz w przystaniach lub innych miejscach postoju, usytuowanych: na
Zalewie Szczecińskim, w Cieśninie Dziwna, na południe od mostu Kolejowego w
Wolinie i na Roztoce Odrzańskiej),

d) Szczecin:
– Nr tel. 91 4403 217,
– Kanał 11 UKF (wywołanie: KAPITANAT SZCZECIN),
– Automat zgłoszeniowy, nr tel. 91 4403 697." (dla realizacji wymogu
określonego w ppkt 3, automat obsługuje jednostki w portach Szczecin i Police);


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 07:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9763
Podziękował : 2793
Otrzymał podziękowań: 3212
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
CzarekZ napisał(a):
w rejonie zachodnio pomorskim działa nowy telefoniczny system automatycznego zgłaszania wejść i wyjść - coś w rodzaju poczty głosowej,


A jakiś numer możesz podać ?

Nie numer, a numery, do każdego portu inny...

Znajdziesz je w instrukcji łączności, będącej częścią przepisów portowych SzczUM.

Do których link wisi w tym wątku od czterech dni...

Ale spec-jalnie dla Ciebie Kocurze, powtórzę:
http://www.ums.gov.pl/po/2017/PrzepisyP ... 052017.pdf

Numery są od str 79...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 18:14
Posty: 634
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 262
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
A jakiś numer możesz podać ?

Włodek, korzystaj z książki, którą masz w posiadaniu ;-)
(strona 15)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1759
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 368
Otrzymał podziękowań: 466
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
marcin_palacz napisał(a):
Włodek, korzystaj z książki, którą masz w posiadaniu ;-)
(strona 15)
To Włodek ma jedną książkę? :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13016
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 4249
Tak, i to pożyczoną od Prezesa: "Atlas kotów". :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2018, o 16:39
Posty: 36
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: KoJot
SIRK napisał(a):
Czy mógłbyś podać więcej szczegółów tego zdarzenia.

A co chcialbys wiedziec? To nie jest historia zlozona ze zbyt wielu rozdzialow, ot krotka anegdotka. Plynalem kiedys na mydelniczce jakich wiele, gdzies 4-5 lat temu. Wracalem z Ystad do Gdyni i Wladyslawowo mi bylo po drodze zeby nogi rozprostowac i uzupelnic paliwo.
Zglosilem wejscie, dostalem zgode, zacumowalem, poinformowalem ze bede stac jakies 2h i wyplywam. Polecialem z kanistrem na stacje benzynowa, kupilem 4 bulki i 2 pomidory w sklepie i z powrotem na lajbe. Ustawilem cala zaloge w dwuszeregu (bylo ciezko, bo byla nas tylko trojka w tym jeden spał w koi), odspiewalismy hymn w pozycji zasadnicznej i wyszlismy z portu. Gdzies 10-15min za glowkami slysze
-Jacht taki i owaki, straz graniczna
-straz graniczna, jacht
-Kapitanat Wladyslawowo od 10min wywoluje Was na 10 i 16 i nie moze sie doczekac odpowiedz
-Hym, dziekuje, juz im odpowiadam.
-Na 10: Kapitanat, Jacht
-Jacht, Kapitanat, cos Panie kapitanie sie zapomina o swoich obowiazkach, ladnie sie pan do portu zameldowal, ale juz zglosic wyjscia to nie bylo komu, co Pan sobie mysli, ze kazdy to moze tak znikac bez slowa? I jeszcze Pan udaje ze nie slyszy jak wolam od 10min
-Kapitant, Jacht, bardzo Pana przepraszam, informowalem Pana ze wplywamy tylko na 2h i zabieramy sie z powrotem na Gdynie, jest nas na pokladzie trojka, ale jeden spi, radio mamy pod pokladem, jeden z nas sterowal, drugi zwijal cumy i zagle stawial, nie slyszelismy ze Pan wola
-Jacht, Kapitanat, bo wyjscie trzeba zglosic zanim sie cumy zrzuci, co Pan sobie wyobraza, kto tego Pana nauczyl, tym razem juz niech Wam bedzie, ale nastepnym razem to nie ja nie pozwole zeby tak to wygladalo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 14:31 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9495
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3862
Otrzymał podziękowań: 1768
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Przez 10 lat takiej sytuacji tam nie miałem. Może za dużo informacji na wejściu... ja nie mówię im na jak dlugo.
A może nie trzeba było włączać radiabez potrzeby?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 17:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 23:03
Posty: 11200
Podziękował : 330
Otrzymał podziękowań: 1111
Już teraz rozumiem dlaczego jachty z trójmiasta tak często się melduję na tzw. Zachodzie :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9861
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 1495
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Jaromir napisał(a):
Nie numer, a numery, do każdego portu inny...



Jarek - Kolega napisał wyraźnie:

CzarekZ napisał(a):
Od tego roku w rejonie zachodnio pomorskim działa nowy telefoniczny system automatycznego zgłaszania wejść i wyjść - coś w rodzaju poczty głosowej


Z powyższego wyglądało, jakby był to JEDEN jakiś centralny numer zgłaszania i stąd pytanie.

Podane przez Ciebie numery mam ale dziękuję... :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 22:05 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4813
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 518
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
W każdym razie zalecam meldowanie się na 71 i to nim wejdzie się na tor wchodząc do Trzebieży ze względu na prace przy marinie.
Od N nie ma jak zejść z toru, nawet jachtem o zanurzeniu 1 m. Od S, od biedy da się.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 9185
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 958
Otrzymał podziękowań: 2299
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jake napisał(a):
co Pan sobie wyobraza, kto tego Pana nauczyl

Widzę że Władkowo wszystkim się dało we znaki.
Było to z 10 lat temu, ma Pallasie. Jacht bez silnika, ale ukfkę już miał. Teoretycznie, bo działała tak sobie, a potem wcale.
Podchodzimy w nocy do portu, halsówka, jesteśmy tylko we dwoje, więc naprawdę jest co robić.
Halsujemy już w rogu portu szukając miejsca na postój, widać że po kei biegnie facet i coś wrzeszczy.
Myślałem że mówi o miejscu gdzie stanąć, ale on nas normalnie opier... za niezgłoszenie wejścia.
Trochę się jednak zdziwiłem, bo noc, pogoda mało ciekawa, my zmęczeni.
Na szczęście facet był tak zacietrzewiony, że nie zauważył progu na nabrzeżu i dość efektownie się wywrócił i chyba nieźle potłukł, bo jak wstał to kulał. I wrzeszczeć przestał...
Chodzi o to, że wrzeszczał nie wiedząc, czy mamy ukfkę...
Co potem, rano, panom w bosmanacie jakoś wyjaśniłem.

Takich sytuacji miałem we Władkowie kiedyś więcej, wszystko na jachcie bez silnika, co naprawdę wkurzało. Ci ludzie nie mają pojęcia o jachtach i o żeglowaniu pod żaglami. To smutne.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 880
Podziękował : 123
Otrzymał podziękowań: 199
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Jake napisał(a):
A co chcialbys wiedziec? To nie jest historia zlozona ze zbyt wielu rozdzialow, ot krotka anegdotka.

Jake napisał(a):
Gdzies 10-15min za glowkami slysze
-Jacht taki i owaki, straz graniczna
-straz graniczna, jacht
-Kapitanat Wladyslawowo od 10min wywoluje Was na 10 i 16 i nie moze sie doczekac odpowiedz
-Hym, dziekuje, juz im odpowiadam.

Jake napisał(a):
Krzyczeli za mna na 10/12/16 i jeszcze straz graniczna mnie na DSC wywolala i przekazala ze wladkowo za mna krzyczy.

Wstyd przyznać ale nigdy nie byłem wywoływany przez SG na DSC. Dlatego zastanawiam się jak w praktyce taka procedura wygląda? Nie rozumiem także dlaczego byłeś wołany na kanale 12.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 maja 2018, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9861
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 1495
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
waliant napisał(a):
wszystko na jachcie bez silnika, co naprawdę wkurzało.


No bo jak pływasz Tomek jak DINOZAUR bez silnika to nie dziw się ...

Nie dziw się więc, że kapitanat przyzwyczajony do zgłaszanie wejścia, nie może zrozumieć, że przez Twoją FOBIĘ odchudzania jachtu nie masz na pokładzie silnika (?) ani radia ....

Cóż więcej dodać ... :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 151 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL