Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 wrz 2018, o 09:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 cze 2018, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1731
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 367
Otrzymał podziękowań: 459
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Na pozycji 54* 27,250' N 018* 41,940' E (kotwicowisko przy torze do Gdańska) znajduje się wrak jachtu motorowego. Informacja z wczoraj (3 czerwca 2018).

Wie ktoś skąd się tam wziął i co to za jacht?

PS. Nie podają głębokości, ale spoczywa gdzieś na 15-20m, więc zapewne przeciętnemu jachtowi nie zagraża...


Załączniki:
4811.pdf [204.04 KiB]
Pobrane 36 razy

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2018, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 3460
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 362
Otrzymał podziękowań: 796
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Wie ktoś skąd się tam wziął i co to za jacht?


Była informacja w prasie, że Policja uratowała trzy osoby załogi - wg. prasy mieli awarie chłodnicy... Tak wiem...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2018, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1731
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 367
Otrzymał podziękowań: 459
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jurmak napisał(a):
Była informacja w prasie, że Policja uratowała trzy osoby załogi - wg. prasy mieli awarie chłodnicy
Tu jest o tej chłodnicy: http://policja.pl/pol/aktualnosci/159458,Policyjni-wodniacy-uratowali-zaloge-jednostki-plywajacej-z-Gdanska-na-Hel.html i data pasuje.

A SARu chyba nawet nikt nie informował: http://www.sar.gov.pl/pl/news/3/type

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2018, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Jurmak napisał(a):
mieli awarie chłodnicy.


Mieli awarię chłodnicy i jednostka zatonęła ?

Coś mi nie pasuje ...

Pływałem 7 lat na statku jako mechanik i jakoś nie mogę zrozumieć związku awarii chłodnicy z zatopieniem jednostki.

Przecież na poborze wody są kingstony z zaworami ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2018, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 17:48
Posty: 1731
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 367
Otrzymał podziękowań: 459
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
bury_kocur napisał(a):
Coś mi nie pasuje ...
Pozwól, że zacytuję jurmakowe
Jurmak napisał(a):
Tak wiem...
którego zapewne nie zauważyłeś... :cool: Wszyscy wiemy, że coś tu nie pasuje... :-?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 00:28 

Dołączył(a): 8 sie 2012, o 00:23
Posty: 29
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wszyscy wiemy, że coś tu nie pasuje...

Akurat tamtędy przepływałem. Najpierw zobaczyliśmy pasażerski katamaran wracający z Helu do Gdańska robiący kółka, co nie jest jego typowym zachowaniem, potem pływający na powierzchni wody greting i jakieś drobiazgi. Chwilę później podpłynęła do nas policyjna motorówka. Zapytali, czy wszystko w prządku? Trochę to wyglądało, jakby czegoś szukali, nie bardzo wiedząc czego.
Na dokładkę chwilę później Witowo wołało Mayday relay w sprawie utopionego nurka.
Wygląda na to, że to dwie różne sprawy o tej samej porze.

Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 06:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 3460
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 362
Otrzymał podziękowań: 796
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
Kaszuba56 napisał(a):
Wygląda na to, że to dwie różne sprawy o tej samej porze.


Dokładnie... Płetwonurek to okolice Władysławowa:-(

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2014, o 13:08
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
TASZA lps 8,10 Mercedes-Benz (bKM III) tur x
2010 2,70 3,0 OM616 w 2015-07-27
Dar-Yacht sp. z o.o., Darłowo 2,75 8 52,9 2800
623687
Excursion-820 / PL-RENEX003E010
Gdynia
0,60
W rejonie 1 przy ograniczeniu
dopuszczalnej siły wiatru do 4°B
dopuszcza się zwiększenie maksymalnej
liczby osób do 10.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2014, o 13:08
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: j.s.m.
Ten jacht motorowy miał wymiennik ciepła chłodzony przepływającą wodą zaburtową. Tam się mogło rozszczelnić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 3460
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 362
Otrzymał podziękowań: 796
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz st. ster. mot
papcio napisał(a):
Ten jacht motorowy miał wymiennik ciepła chłodzony przepływającą wodą zaburtową. Tam się mogło rozszczelnić.


Jak przeczytałem o tej "chłodnicy" to pomyślałem a takim rozwiązaniu...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
papcio napisał(a):
wymiennik ciepła chłodzony przepływającą wodą zaburtową. Tam się mogło rozszczelnić.


Niestety - im bardziej skomplikowana instalacja tym więcej możliwości awarii.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2018, o 22:37 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 14:25
Posty: 1786
Podziękował : 189
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie: mam
bury_kocur napisał(a):
papcio napisał(a):
wymiennik ciepła chłodzony przepływającą wodą zaburtową. Tam się mogło rozszczelnić.


Niestety - im bardziej skomplikowana instalacja tym więcej możliwości awarii.


Większość jachtów przecież ma taką "chłodnicę", Twój też;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
noone napisał(a):
Większość jachtów przecież ma taką "chłodnicę", Twój też;-


Zgadza się ...

Ale nadal jako mechanik miałbym możliwość odcięcia napływającej do obiegu wody poza-burtowej za pomocą kingstona w studzience rewizyjnej.

I nadal uważam, że rozszczelnienie takie i tutaj nie powinno to być przyczyną zatonięcia jednostki.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 09:04 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 14:25
Posty: 1786
Podziękował : 189
Otrzymał podziękowań: 412
Uprawnienia żeglarskie: mam
bury_kocur napisał(a):
jako mechanik miałbym możliwość odcięcia napływającej do obiegu wody poza-burtowej za pomocą kingstona w studzience rewizyjnej.

Nie rozumiem, przecież w Twojej Bavarce jest zawór odcinający dopływ wody do chłodzenia, a ciepła woda wydostaje się razem ze spalinami otworem, który jest powyżej linii wody. W każdej chwili można odciąć drugi obieg, wiedząc, gdzie ten zawór się znajduje.

bury_kocur napisał(a):
I nadal uważam, że rozszczelnienie takie i tutaj nie powinno to być przyczyną zatonięcia jednostki.

Pęknięty przewód lub skorodowany wymiennik, wyłączona/niesprawna pompka zęzowa i woda zaczyna podnosić gretingi. Jeśli nie wiemy, gdzie są zawory wody zaburtowej, ciężko je znaleźć przy pełnych zęzach.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
noone napisał(a):
Nie rozumiem, przecież w Twojej Bavarce jest zawór odcinający dopływ wody do chłodzenia, a ciepła woda wydostaje się razem ze spalinami otworem, który jest powyżej linii wody. W każdej chwili można odciąć drugi obieg, wiedząc, gdzie ten zawór się znajduje.


Pisałem o często stosowanym rozwiązaniu na statkach lub małych jednostkach stricte motorowych.

W jachtach żaglowych jest tak jak piszesz ale to zatonęła ponoć jednostka motorowa.

noone napisał(a):
Jeśli nie wiemy, gdzie są zawory wody zaburtowej,


No tego akurat jakoś obie nie wyobrażam na własnym posiadanych jachcie ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 15:47
Posty: 1151
Podziękował : 721
Otrzymał podziękowań: 200
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Przed wypłynięciem należy każdy zawór na przejściu burtowym sprawdzic czy dziala !!!! Ileż to ja już zaworów widziałem które za nic nie chciały się zamknąć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
reed napisał(a):
Ileż to ja już zaworów widziałem które za nic nie chciały się zamknąć.


Bo zawory - wbrew temu co sądzi większość ludzkości - służą do tego aby nimi KRĘCIĆ a nie zostawiać stale w jakiejś tam pozycji.

Potem jest tak jak piszesz - albo się nie zamykają - albo nie otwierają albo wręcz ukręcają lub urywają.

A wtedy faktycznie pomaga tylko kołek wbity na miejsce zaworu.

Ja swoje zawory dwa razy w tygodniu wszystkie otwieram i zamykam programowo.

Dodatkowo przed zwodowaniem jachtu oraz po jego wyciągnięciu smaruję zawory od wewnątrz tak, aby chodziły maksymalnie lekko.

Ale ja jestem z lekka pieprznięty na punkcie technikologii jachtowej i od nikogo tego stanu choroby nie oczekuję :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: burbon, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 15:21 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9438
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3837
Otrzymał podziękowań: 1759
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Smarujesz? Czyli?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Colonel napisał(a):
Smarujesz? Czyli?


Biorę długi cienki pędzelek + smar silikonowy do wody zimnej i smaruję zawór od wewnątrz a druga osoba od góry zamyka i otwiera.

I tak 10 razy każdy.

I tak 2 razy w roku - na wiosnę i na jesień.

Bardzo pomaga na żywotność zaworów.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 3: Colonel, redgrist, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 17:53 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9438
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3837
Otrzymał podziękowań: 1759
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kupuję

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Druk 3D Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL