Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 gru 2018, o 09:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 cze 2018, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2012, o 19:24
Posty: 1173
Podziękował : 51
Otrzymał podziękowań: 201
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cytuj:
Rejs Arek zaczął planować zaraz po powrocie ze SpA 2016. Trasa - non-stop wokół trzech przylądków. Jacht - Quark, setka na której płynął przez Atlantyk. Na jachcie zostanie zamontowana niewielka sterówka oraz będzie założony wewnętrzny sztag dla foka sztormowego. Cele - ustanowić nowy rekord wielkości jachtu, ustanowić nowy rekord prędkości.

Całość: http://www.maderski.pl/blog/index.php?id=32k0k780



Za ten post autor Wert23 otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 11:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7163
Podziękował : 878
Otrzymał podziękowań: 2864
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wow! :)

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 12:41 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 374
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Jeszcze Szymon odkurzy "Małą" i regaty zorganizują ;).
A tak poważnie, to kółko na Setce to na prawdę będzie wyczyn, tylko czy możliwy do zrealizowania?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 8331
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1592
Otrzymał podziękowań: 1649
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Podziwiam takich wariatów. I zazdroszczę determinacji.
Czyli coś z tych "setek" się wykluło, nie była to jętka-jednodniówka.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 cze 2018, o 14:23 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9702
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3976
Otrzymał podziękowań: 1789
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Osobiście mam wątpliwości. Polegają na tym, czy nie jest to o krok za daleko.
Choć "Setka" jest GENIALNA!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: jedrek, M@rek, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 07:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9465
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 989
Otrzymał podziękowań: 2371
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szymon, już nie pamiętam czy w jakimś wywiadzie czy w książce, pisał o zasadniczej różnicy prędkości między setką a Puffinem. Różnica formalnie niewielka, ale to jest może ta granica między "wystarczy" i "za mało".
Ciekawe co z tego wyjdzie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 628
Podziękował : 601
Otrzymał podziękowań: 297
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dużo jest/mam pytań do Szymona w związku z planowanym rejsem Arka:
- czy dużo zostało zapasów jedzenia ? (bo ze nie brakło to wiemy ;) )
- o ile ze wzgledu na mniejsza prędkość setki, wydłuży się rejs?
- jaka jest szansa ucieczki przed sztormami ? co jak wiemy Szymonowi się udawało
- jaka jest szansa przetrwania sztormu ?
.......... i wiele innych .
Gdyby rejs nie był planowany jako non-stop i tak byłby wielkim wyczynem!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 09:15 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 374
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Z tego co pamiętam, przed pierwszym rejsem przez Atlantyk Szymon konsultował się z Arkiem, teraz sprawa się odwróci, bo Szymon jest najlepszym źródłem informacji. Ciekaw jestem jego opinii na temat tego rejsu, czy sam by się zdecydował?

Co do Arka Pawełka, to w wywiadzie podlinkowanym na stronie stronce, wspomina że chce wyrobić się w 250 dni, ale to chyba tak bardziej pod sponsorów.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9465
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 989
Otrzymał podziękowań: 2371
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
artur_k napisał(a):
wspomina że chce wyrobić się w 250 dni


Zależy gdzie będzie start i meta, bo jak w Australii to czemu nie. Ale jeżeli w Europie, to moim zdaniem to bez szans.
Szymon ma w rejsie cholernie wysoką średnią dobową, jakiej nie osiągały jachty większe i szybsze.

Zobaczymy, każdemu wolno próbować i życzę jak najlepiej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 cze 2018, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2012, o 19:24
Posty: 1173
Podziękował : 51
Otrzymał podziękowań: 201
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A co mu da start z Australii?

Cytuj:
26.1. World Record courses for offshore yachts of any size.

All coordinates below are given in WGS 84 and are approximate to .1NM

a. RTW - Round the World, eastbound and westbound 21600NM. 2 separate records.
To sail around the World, a vessel must start from and return to the same point, must cross all meridians of longitude and must cross the Equator. It may cross some but not all meridians more than once (i.e. two roundings of Antarctica do not count). The shortest orthodromic track of the vessel must be at least 21,600 nautical miles in length calculated based on a 'perfect sphere'. In calculating this distance, it is to be assumed that the vessel will sail around Antarctica in latitude 63 degrees south.
A vessel starting from any point where the direct orthodromic distance is too short shall pass one single island or other fixed point on a required side so as to lengthen his orthodromic track to the minimum distance.
No starting point will be permitted more south than 45 ° south.
1 degree of longitude at 63 degrees south will be taken as 27.24NM



Za ten post autor Wert23 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yodatatoo i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL