Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 gru 2018, o 09:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 cze 2018, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 14:27
Posty: 1355
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 188
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Cześć
Własnie dzisiaj w rocznicę wypłyniecia Henryka Jaskuły rozpoczyna swój projekt Rafał Moszczyński przy wspólnej pomocy kilku/kilkunastu znajomych :-).
Rafał chce trasę Henryka Jaskuły pokonać w 150 dni, na budowanym właśnie przez stocznię jachtową Caravela z Ustki, jachcie „Caravela 950 Racer. Przygotowywany specjalnie na tę wyprawę jacht ma 9,5 metra długości (a wraz z bukszprytem 11 metrów) oraz maszt o wysokości 12,20 metra. 2,7m kil z 750 kilogramami balastu gwarantuje bardzo dobre parametry statecznościowe. Całkowita powierzchnia żagli wynosi ok. 180 m². Jacht ma rozwijać prędkość do 18 węzłów w ślizgu, a z pełnym wyposażeniem niezbędnym do podjęcia żeglugi oceanicznej przez 4-5 miesięcy będzie ważył mniej niż 3 tony.

Start planuje w listopadzie 2019 r.

Dodatkowe informacje są dostępne na bieżąco w blogu na stronie wydarzenia: http://solononstop2019.pl/blog/, oraz na profilu facebook : www.fb.com/solononstop2019

_________________
Robert "Długi"



Za ten post autor Dlugi otrzymał podziękowania - 5: burzum, Janna, jedrek, Marian Strzelecki, zosta
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2018, o 17:00 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 388
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Będę kibicował, Caravela bardzo mi się podoba, jest na mojej short-liscie zakupowej :)

Byłoby fajnie, jakbyście opublikowali szczegóły. Stocznia traktuje rejs promocyjnie ?

pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2018, o 07:50 

Dołączył(a): 8 maja 2014, o 20:13
Posty: 45
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
Dlaczego na FB nie można polubić i obserwować strony? Może coś z ustawieniami prywatności?

_________________
Pozdrawiam
Michał Filipek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 cze 2018, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2010, o 14:27
Posty: 1355
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 188
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
burzum napisał(a):
Będę kibicował, Caravela bardzo mi się podoba, jest na mojej short-liscie zakupowej :)
Byłoby fajnie, jakbyście opublikowali szczegóły. Stocznia traktuje rejs promocyjnie ?
pozdrawiam,
Piotr

Stocznia traktuje projekt bardzo prestiżowo i komercyjnie
We własnym zakresie pozyskała sponsorów, którzy zgodnie z umową, dostarczą materiał najwyższej jakości na cały jacht.
Kupujemy łódkę w cenie uwzględniającej działania marketingowe stoczni i dostawców materiałów
Stocznia ponadto wspiera nasz projekt swoim „autorytetem” w negocjacjach z dostawcami osprzętu
Na takich zasadach mamy zaoferowany zakup np. samosteru hydraulicznego firmy NKE Marine, grubszego osprzętu jak kabestany, szyny szotowe, czy maszt. Zakupy takie bez wsparcia Firmy Caravela byłyby niemożliwe w cenach, które płacimy

_________________
Robert "Długi"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2018, o 06:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 8331
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1592
Otrzymał podziękowań: 1649
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Dlugi napisał(a):
a z pełnym wyposażeniem niezbędnym do podjęcia żeglugi oceanicznej przez 4-5 miesięcy będzie ważył mniej niż 3 tony.

To nie pomyłka? Mniej niż trzy tony?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2018, o 09:22 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9702
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3976
Otrzymał podziękowań: 1789
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Parametry Caraweli szokują w kontekście tej trasy kogoś przyzwyczajonego do tradycyjnych jachtów. Niespełna 10-metrowa bardzo lekka łódka z dużym ozaglowaniem... Będzie to jazda na zasadzie "albo-albo".
Trzymajmy kciuki.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2018, o 11:49 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1345
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 198
Uprawnienia żeglarskie: kj
Założenia dotyczące jachtu dla tego rejsu są właśnie takie - szybka nowoczesna lekka łódka, która umożliwi aktywną żeglugę. Po atlantyckich doświadczeniach setkowych , wiedzieliśmy już jakie ograniczenia niesie za sobą wielkość łódki i raczej kategorię najmniejszego jachtu okrążającego ziemię sobie odpuściliśmy.
Po długich rozważaniach koncepcji budowy amatorskiej ze sklejki jachtu o długości 7-9m, zdecydowaliśmy z Rafałem na wykonanie konstrukcji jachtu przez stocznie. Po konsultacji z ludźmi lepiej się znającymi oraz przeglądu tego co aktualnie się w tym przedziale długości projektuje, zdecydowaliśmy się na budowę jachtu przez stocznię czyli na Caravele. Nowoczesna linie i kształt kadłuba, długość 9,5m, łódka lekka i szybka mogąca płynąć w ślizgu, generalnie odpowiada przyjętym naszym założeniom projektowym. Konstrukcja Caraveli na potrzeby tego rejsu zostanie nieco zmodyfikowana co z resztą już widać na prezentowanych wizualizacjach. Zmieniony zostanie pokład, zmniejszona nadbudówka, dołożona zostanie owiewka, zejściówka zostanie zastąpiona zamykanym włazem. W środku nie będzie klasycznej zabudowy, tylko grodzie konstrukcyjne, stanowisko nawigacyjne, mały socjal, wzmocniona konstrukcja w okolicach kila, dodatkowe przedziały wodoszczelne, stery przeniesione na pawęż, dodatkowy luk ewakuacyjny, wydłużony zostanie kil oraz zmniejszona trochę wysokość masztu z przesunięciem lekko do tyły w celu powiększenia trójkąta przedniego. Łódka będzie wykonana z laminatu epoksydowo-szklanego w technice próżniowej. Co do wagi łódki to faktycznie chcemy się zmieścić w trzech tonach, a znając ortodoksyjne podejście Rafała do tego zagadnienia to jest szansa, że się w tej wadze utrzymamy.
Aktualnie dogrywamy sprawy formalne i techniczne i mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli przedstawić pierwsze fotki z budowy jachtu :)


Załączniki:
Komentarz: Caravela 950 po modyfikacjach - wersja wstępna
Caravela 950 - AW - 2A.jpg
Caravela 950 - AW - 2A.jpg [ 48.93 KiB | Przeglądane 1726 razy ]
Komentarz: Caravela 950 po modyfikacjach - wersja wstępna
Caravela 950 - AW - 1A.jpg
Caravela 950 - AW - 1A.jpg [ 43.63 KiB | Przeglądane 1726 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Krzyś

Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowania - 3: jedrek, Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2018, o 12:02 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9702
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3976
Otrzymał podziękowań: 1789
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Uważam, że to "szaleńcze" założenia ale jedyne logiczne. Ma to być może nie F1 ale np. F3 trasy non-stop.
Choć trzymając kciuki będę się bardziej stresował, niż w przypadku Szymona.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2018, o 13:20 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7163
Podziękował : 878
Otrzymał podziękowań: 2864
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zapas wody czy odsalarka?

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2018, o 20:13 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 630
Podziękował : 664
Otrzymał podziękowań: 83
Logika podpowiada/konstrukcja jednostki,zalozenia rejsu.../,ze to i to!

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12207
Lokalizacja: Największa wieś Mazowsza
Podziękował : 8124
Otrzymał podziękowań: 1828
Uprawnienia żeglarskie: młodszy rybak dalekomorski. :-))
Znaczy... lawina ruszyła (już szt 3 czy 4?): (tego się obawiałem, ale nie chcę dalej krakać :-P )

Życzę szczęścia, co najmniej tyle co miał Szymon. Ale chyba będzie go trzeba mieć trochę więcej, bo prędzej będzie płynął. :cool:

Płyńcie i sławcie te jednostki, naszych stoczni, na morzach i oceanach świata.

MJS
Zdecydowany przeciwnik żelazek na tamtych szerokościach;
ale patrz na mój podpis. ;)

_________________
Zmieniłem nieco avatar, by niektórzy władni na forum przemyśleli co nieco... Do zobaczenia koledzy i przyjaciele w realu (lub w innych mediach)


Szukajcie mnie nie tylko na F.B."Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)" ale i na innych forach


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 16:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7043
Podziękował : 3004
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wyniki ostatnich podobnych rejsow naszych rodakow mowia cos diametralnie innego :)
Wystarczy porownac jachty Cichockiego , Czarcinskiego z jachtem Kuczynskiego :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 16:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 11437
Podziękował : 340
Otrzymał podziękowań: 1140
Marianie obawiam się że szczęście z rejsem Szymona nie miało wiele wspolnego :D .No może trochę

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 3: M@rek, Marian Strzelecki, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 17:41 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9702
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3976
Otrzymał podziękowań: 1789
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Szczęście sprzyjało dobremu, bardzo dobremu.
Lepiej, by naśladowcy o tym pamiętali.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 19:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7163
Podziękował : 878
Otrzymał podziękowań: 2864
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Fajnie jest mieć szczęście... przez prawie 3 lata. Może Szymon powinien zagrać w totka?

Z drugiej strony... nie wiem czy będzie umiał wybrać odpowiedni kształt piłek w losowaniu...Bo te okrągłe są jakieś takie... nie artystyczne...

_________________
Maxus Racing Team



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: Colonel, Jaromir, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 20:05 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 388
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 68
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Krzys, Dlugi,
dzięki za wyjaśnienia. Zapowiada się pasjonujący rejs. Jeżeli to możliwe, wrzućcie proszę szczegóły dotyczące wyposażenia jachtu, zestawów żagli, takielunku.
Ktoś na brzegu będzie robił osłonę meteo rejsu ?
Trzymam kciuki.

Jak tak dalej pójdzie, to solo around stanie się sportem narodowym :D

pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12207
Lokalizacja: Największa wieś Mazowsza
Podziękował : 8124
Otrzymał podziękowań: 1828
Uprawnienia żeglarskie: młodszy rybak dalekomorski. :-))
M@rek napisał(a):
Wyniki ostatnich podobnych rejsow naszych rodakow mowia cos diametralnie innego :)
Wystarczy porównać jachty Cichockiego, Czarcinskiego z jachtem Kuczynskiego :)

Coś diametralnie od czego?
Jacht Kuczyńskiego: żelazko stoczni Nortman.
Jacht Cichockiego: żelazko stoczni Delphia.
Jacht Czarcińskiego wąskorufowa produkcja garażowa.
Co można porównywać: ani wielkość , ani ... itd.
Dla mnie wnioski są jedne: tu wszystko zależy od kunsztu i przygotowania.
Dziś technologia poszła tak daleko, że nawet na (kewlarowych) drzwiach od stodoły zdolny żeglarz... itd :-P

Pytanie które ja zadaję brzmi:
Czy trzeba aż tak ryzykować, skoro można mniej.
Być może potrzebą chwili jest "ryzyko za wszelką cenę", bo inaczej nie ma sponsorów.
MJS

ps
Ale i tak życzę im szczęścia i powrotu w glorii.

_________________
Zmieniłem nieco avatar, by niektórzy władni na forum przemyśleli co nieco... Do zobaczenia koledzy i przyjaciele w realu (lub w innych mediach)


Szukajcie mnie nie tylko na F.B."Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)" ale i na innych forach


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 22:24 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 11437
Podziękował : 340
Otrzymał podziękowań: 1140
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy trzeba aż tak ryzykować, skoro można mniej.


jak?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12207
Lokalizacja: Największa wieś Mazowsza
Podziękował : 8124
Otrzymał podziękowań: 1828
Uprawnienia żeglarskie: młodszy rybak dalekomorski. :-))
piotr6 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Czy trzeba aż tak ryzykować, skoro można mniej.

jak?

Zaprojektować jacht mniej regatowy, a bardziej sztormoodporny.

Żelazka "wymigują" się sztormom i tyko dla tego tak są skuteczne, bo są szybkie.
Płynąc szybko i mając prognozy pogodowe omijają niże i tak jak Szymon nie narażają się prawie na sztormy.
Jak Szymonowi raz się nie udało (bo Horn ma małą możliwość odchyłki) to w konsekwencji stracił na możliwości pobicia kilku rekordów.
Tu będzie bardziej radykalnie, bo jacht szybszy ale jednak bardziej żelazkowaty.

MJS

_________________
Zmieniłem nieco avatar, by niektórzy władni na forum przemyśleli co nieco... Do zobaczenia koledzy i przyjaciele w realu (lub w innych mediach)


Szukajcie mnie nie tylko na F.B."Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)" ale i na innych forach


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 05:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 11437
Podziękował : 340
Otrzymał podziękowań: 1140
Szymon miał gleby nie w sztormie tylko przy krzyzujacej fali.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 05:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 5058
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1056
Otrzymał podziękowań: 1238
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, fala pochodziła od czego?

_________________
Łódka nie kosztuje tysiąc, pięć czy dziesięć tysięcy. Kosztuje wszystko co masz, a potem trochę więcej.
Bernard Moitessier



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 06:12 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 374
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 83
Otrzymał podziękowań: 91
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak Szymonowi raz się nie udało (bo Horn ma małą możliwość odchyłki)


Baranowski "Żelazkiem" nie płynął, a też fikołki pod Hornem robił.
Nie przesadzajmy, Puffin w tych rejsach chyba wystarczająco mocno pokazał jak jest dzielną łódką. Poza tym Szymon po doświadczeniach z pierwszego rejsu, na drugie kółko by się raczej nie zdecydował gdyby nie był pewien swojego jachtu.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 06:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7043
Podziękował : 3004
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
M@rek napisał(a):
Wystarczy porównać jachty Cichockiego, Czarcinskiego z jachtem Kuczynskiego :)

Coś diametralnie od czego?
Jacht Kuczyńskiego: żelazko stoczni Nortman.
Jacht Cichockiego: żelazko stoczni Delphia.
Jacht Czarcińskiego wąskorufowa produkcja garażowa.
Co można porównywać: ani wielkość , ani ... itd.

MJS

ps
Ale i tak życzę im szczęścia i powrotu w glorii.


Tak ? To moze sobie porownaj konstrukcje "Perły" i "Puffina" wielkosc zblizona. Pierwsza to Twoje ulubione, nawis dziobowy, waska rufa i klasyczny balast . Moze nie ? To ze wybudowano w amatorskich warunkach nie ma zadnego znaczenia bo wszyscy znajacy temat potwierdza ze zbudowana byla solidnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 07:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 7962
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 2774
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Szymon miał gleby nie w sztormie tylko przy krzyzujacej fali.

Mir napisał(a):
A, fala pochodziła od czego?


Szymona przy uszkodzeniu masztu goniły te...

Obrazek

Ja tam się nie znam, ale... wiatry powyżej 35kn to ósemka i wyżej...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9465
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 989
Otrzymał podziękowań: 2371
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
ze zbudowana byla solidnie.

Owszem. I przeciążona. I sądzę, czego nie udowodnię, że ze zbyt niską już statecznością (po dodaniu kilku kolejnych ciężarów wysoko).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 08:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 11437
Podziękował : 340
Otrzymał podziękowań: 1140
Co było powodem wywrotek Szymona można dość łatwo sprawdzić nawet źródła,żadna tajemnica.
Jak pływa maxus np. Pod fale i w sztormie też można przeczytać lub się dowiedzieć. O tym że łódka jest dobra to też języka nie ma co "szczępić "bo chyba to wielokrotnie udowodniła.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12207
Lokalizacja: Największa wieś Mazowsza
Podziękował : 8124
Otrzymał podziękowań: 1828
Uprawnienia żeglarskie: młodszy rybak dalekomorski. :-))
piotr6 napisał(a):
O tym że łódka jest dobra to też języka nie ma co "szczępić "bo chyba to wielokrotnie udowodniła.

Ale przecież my tu nie mamy wątpliwości, ani do tego, że Puffin był/jest dobrą łódką, ani do tego, że Perła była niedobalastowana, ani do tego, że jacht Cichockiego...
Moje (nasze) wątpliwości są na temat jak "zelżonymi żelazkami" da się jeszcze w miarę bezpiecznie sztormować z wiatrem i falą (krzyżującą się też). Czy taki nie fiknie kozła przez dziób, czy wstanie po pełnej wywrotce i czy czas oczekiwania na ratunek (bez masztu, lub bez kila/bulby) nie będzie zbyt długi.
Polonez wstał Perła też (Tzu Hang, Damien i inne które przeżyły takoż).
Szymon nie miał wywrotki 180 ale tylko duży przechył podobnie jak Cichocki.
Mamy natomiast dość liczne dowody, że żelazka (nawet te z uchylnymi kilami) mogą nie wstać.
Załącznik:
Izabell autessier caps.jpg
Izabell autessier caps.jpg [ 4.27 KiB | Przeglądane 1205 razy ]


Najważniejsze to przewidywać
optymistycznie nastawiony
MJS

_________________
Zmieniłem nieco avatar, by niektórzy władni na forum przemyśleli co nieco... Do zobaczenia koledzy i przyjaciele w realu (lub w innych mediach)


Szukajcie mnie nie tylko na F.B."Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)" ale i na innych forach


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 10:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 11437
Podziękował : 340
Otrzymał podziękowań: 1140
Jakby tak spojrzeć to mamy sporo dowodów że te żelazka dają radę. I niezależną też nie wstają. :D
Jest po różnie jak się okazuje i pewnie przykładami się możemy przebijać.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 205
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 57
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Czy mozecie mi prosze wytlumaczyc co oznacza okreslenie "zelazko" ?
Pewnych slow niestety nie znam, przepraszam, i z gory pieknie dziekuje!

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 10:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 6687
Podziękował : 1417
Otrzymał podziękowań: 1860
Uprawnienia żeglarskie: -
Obrazowo :D
Obrazek
Obrazek Obrazek

Inaczej - przeciwieństwo zrównoważonego szpicgata: :cool:
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yodatatoo i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL