Jeleń napisał(a):
przypomniałem sobie że mam to zaświadczenie, mam pytanie. Czy zaświadczenie z 2013 roku będzie teraz (2018) jeszcze aktualne?
Z treści rozporządzenia, które reguluje warunki, które należy spełniać aby otrzymać tzw. "patent":
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0130000460wynika, że
zaświadczenie o zdaniu egzaminu nie ma swojego "terminu ważności".W tej sytuacji uważam, że nie ma co w tej sprawie dzwonić do PZŻ, pytać, etc...
Zadaniem PZŻ jest bowiem jedynie wykonywać powierzone jej czynności z dziedziny administracji publicznej - a nie interpretować przepisy prawa. PZŻ ma jedynie obowiązek wykonując te powierzone czynności przepisów ściśle przestrzegać...
Istotne jest zatem nie to, co powie jakaś osoba podnosząca słuchawkę w PZŻ, ale to co mówią przepisy.
Aby w Twojej sytuacji otrzymać "patent" żeglarza jachtowego, należy spełnić wymogi, opisane w przepisach zawartych w § 4 zalinkowanego wyżej rozporządzenia:
§ 4.Osoba ubiegająca się o wydanie patentu składa do właściwego polskiego związku sportowego następujące dokumenty:
1) wniosek o wydanie patentu zawierający:
a) imię i nazwisko, miejsce i datę urodzenia, adres zamieszkania oraz podpis wnioskodawcy,
b) datę,
c) rodzaj patentu,
d) zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5cm;
właściwy jest każdy wniosek, w dowolnej formie, która spełnia wymogi rozporządzenia, ale wygenerowanie wniosku na stronie:
http://pya.org.pl/polski-zwiazek-zeglar ... e/patenty/
oszczędzi Ci udowadniania jakiemuś biurokracie, że tak właśnie jest...
2) zaświadczenie o zdaniu egzaminu, którego wzór określa załącznik nr3 do rozporządzenia – w przypadku gdy egzamin ten jest wymagany;
w Twoim przypadku egzamin jest wymagany - a Ty masz stosowne zaświadczenie
3) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań stażowych... /cut/.
to Ciebie nie dotyczy, bowiem wydanie "patentu" żeglarza jachtowego nie wymaga spełnienia żadnych wymogów stażowych
4) pisemną zgodę rodziców lub..... /cut/.... w przypadku osoby małoletniej.
to Ciebie nie dotyczyPamiętaj, że Kodeks Postępowania Administracyjnego daje "właściwemu związkowi sportowemu" termin na wydanie Twojego "patentu" - nie więcej niż 30 dni od otrzymania wymaganych prawem dokumentów!
PS. Gdyby zaś ktoś usiłował podważać "ważność" Twojego zaświadczenia sprzed 5-ciu lat - nie wdawaj się w dyskusję.
Żądaj wydania - albo dokumentu ("patentu"), albo odmownej decyzji, spełniającej wymogi decyzji administracyjnej opisane w KPA - czyli z podaniem podstawy prawnej odmowy, organu odwoławczego od decyzji oraz terminu na odwołanie i sposobu w który możesz się od niej odwołać. I nie zapomnij dodać, że niedotrzymanie terminu załatwienia sprawy opisanego w KPA (30 dni) skutkować może skargą na opieszałość organu.
PPS. Jeżeli dojdzie do rozmowy, takiej jak opisana powyżej - wyślij żądanie w formie i treści opisanej powyżej pocztą - oczywiście poleconym za potwierdzeniem odbioru.