Forum Żeglarskie
Wydawnictwo Nautica

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 11 gru 2018, o 04:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lip 2018, o 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 935
Podziękował : 125
Otrzymał podziękowań: 203
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Na Roztoce Odrzańskiej bezpośrednio przy podejściu do Stepnicy wczoraj po południu ktoś dość intensywnie testował siebie lub swój samolocik. Niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia ale był to bardzo mały, cichy i niezwykle zgrabny wodnosamolot. Pilot wielokrotnie zataczał krąg i od strony Trzebieży na kierunku SE obniżał lot i przez kilkanaście sekund leciał bardzo nisko nad wodą często bezpośrednio dotykając tafli wody. Oczywiście była to spora atrakcja tak dla żeglarzy jak i licznie zgromadzonych turystów, prawie darmowe pokazy lotnicze.
Nasuwa mi się jednak kilka pytań.
Jak takie turystyczne loty są regulowane?
Czy samolocik mógł ostatecznie (nieawaryjnie) wylądować i zacumować do mola w Stepnicy?
Jak my (żeglarze) powinniśmy się zachować widząc w bezpośredniej odległości lądujący wodnosamolot?
Czy w Polsce są wydzielone i uznane wodne lądowiska?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2018, o 01:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 10840
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1158
Otrzymał podziękowań: 1218
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SIRK napisał(a):
Czy w Polsce są wydzielone i uznane wodne lądowiska?

W rejestrze lotnisk i ewidencji lądowisk nie znajduję http://www.ulc.gov.pl/pl/lotniska/rejes ... a-ladowisk

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2018, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9864
Podziękował : 2844
Otrzymał podziękowań: 3250
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Ale szkolenia na wodnosamoloty w Polsce funkcjonują... myślę, że gdzieś muszą starty i lądowania dla otrzymania wpisu SEP(S) w licencję trenować.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2018, o 09:22 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4566
Lokalizacja: ES
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 671
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jaromir napisał(a):
Ale szkolenia na wodnosamoloty w Polsce funkcjonują... myślę, że gdzieś muszą starty i lądowania dla otrzymania wpisu SEP(S) w licencję trenować.


Stary ( datą) artykulik ale chyba sporo wyjaśnia.
Nie masz uprawnień sternika motorowodnego - nie polatasz hydroplanem :rotfl:

Przepis dyrektywy COLREG (Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972) definiują wyraźnie „statek oznacza wszelkiego rodzaju jednostki pływające, nie wyłączając jednostek bezwypornościowych, wodnosamolotów i ekranoplanów” co oznacza, że wodnosamolot jest też statkiem. Statki mogą pływać wszędzie, poza strefami ciszy. A skoro wodnosamolot jest statkiem, to obowiązują go i jego załogę na wodzie te same zasady ruchu co statków! Dlatego wytyczanie lądowisk to ślepa uliczka.

Można się zgodzić, że wytyczone lądowisko jest przydatne do szkolenia. Decyzję o lądowaniu na wodzie powinien podejmować pilot (sam wybiera odpowiednie miejsce) i z chwilą dotknięcia wody staje się jednostką pływającą, którą od tej pory dotyczą przepisy żeglugi.


https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilo ... bowiazkowe

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: MaxLux
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2018, o 08:59 

Dołączył(a): 6 paź 2011, o 13:51
Posty: 114
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
Informacyjnie:

Norma S-52 (symbole i treści zawarte w mapach nawigacyjnych oraz ich obrazowanie w ECDIS) przewiduje obiekt SPLARE - Sea-Plane Landing Area.

Przykład poniżej.


Załączniki:
SPLARE.jpg
SPLARE.jpg [ 78.24 KiB | Przeglądane 424 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2018, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 3644
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 845
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A tymczasem w Kopenhadze...

Rok 2017 start...

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Rok 2018 lądowanie...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2018, o 01:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2011
Otrzymał podziękowań: 1486
Uprawnienia żeglarskie: ...
A co z takim zrobić?
On przecież nie lądował, tylko nisko przeleciał w celu zatankowania...
Załącznik:
DSCN2250.JPG
DSCN2250.JPG [ 215.2 KiB | Przeglądane 343 razy ]

Załącznik:
DSCN2251.JPG
DSCN2251.JPG [ 211.76 KiB | Przeglądane 343 razy ]


PS. To nie jest wodnosamolot, ale łódź latająca... i co na to MPZZM? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2018, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 16254
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1428
Otrzymał podziękowań: 2824
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Czy was wszystkich pogięło? :-)

Czy to jest watek o fotkach napotkanych latających pływadeł?

ps. Przy okazji - jak realizować zapisy o prawie drogi i wynikających z nich obowiązkach, gdy jeden obiekt porusza się z prędkością 3 w. a drugi 100 w.?

Gdyby ten wolniejszy chciał nie dopuścić do kolizji, to co może zrobić przy takich różnicach prędkości? (O nazwy modlitw nie pytam!)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2018, o 14:43 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9687
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3961
Otrzymał podziękowań: 1788
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Prawidlo 18 literka bodaj e mowi o obowiązkach wodnosamolotu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL