Forum żeglarskie • Zobacz wątek - Kolejne pytanie od tłumacza :)
Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 sie 2018, o 10:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sie 2018, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5475
Podziękował : 195
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tym razem chodzi o cat - tu od razu wiedziałem, że po naszemu ket. Ale poległem na pytaniu czy ket może mieć 2 maszty i jak się wtedy nazywa? Bo okazuje się, że w oryginale też "cat", tyle że dwumasztowy :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2018, o 20:07 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6637
Podziękował : 768
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Fifty-fifty

_________________
Sponsor Wanted Sailing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2018, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5475
Podziękował : 195
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin, nie zakompilowałem - rozwiniesz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2018, o 20:10 

Dołączył(a): 11 lip 2016, o 00:55
Posty: 86
Podziękował : 51
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sąsiad napisał(a):
czy ket może mieć 2 maszty i jak się wtedy nazywa?


Może. Np. szkuner-ket, kecz-ket. Bez sztaksli, jeśli ma być ketem.



Za ten post autor mnemo otrzymał podziękowanie od: Sąsiad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2018, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5475
Podziękował : 195
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki, a nie ma czegoś ładniej brzmiącego?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2018, o 20:23 

Dołączył(a): 11 lip 2016, o 00:55
Posty: 86
Podziękował : 51
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sąsiad napisał(a):
a nie ma czegoś ładniej brzmiącego?


Jest. Jak dla mnie, to kliper. Ale to inna bajka. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2018, o 20:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6637
Podziękował : 768
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sąsiad napisał(a):
plitkin, nie zakompilowałem - rozwiniesz?


https://goo.gl/images/pFZZzA

Od lat pływa na Balatonie katamaran dwumasztowy o nazwie fifty-fifty. Gdyby zrobić taki z ozaglowaniem typu ket - byłoby to o czym mówisz. Pewnie jest coś takiego. Ten typ takielunku powszechnie nazywają fifty-fifty. Może zatem byłoby fifty-fifty ket?

_________________
Sponsor Wanted Sailing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2018, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5475
Podziękował : 195
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A, teraz jasne. Ale on ma maszty po bokach, to chyba nie za bardzo pasi.

Roboczo, posiłkując się mnemo i wiki ;) przyjęliśmy ket-szkuner. Ale szukamy dalej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 07:37 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 08:53
Posty: 16
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Szkuner-ket brzmi całkiem dobrze i do tego jest przyjęty w j. polskim na określenie tego typu ożaglowania. Po co wymyślać koło od nowa?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5475
Podziękował : 195
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jmper napisał(a):
Po co wymyślać koło od nowa?

Nie, jak nie ma innego to będzie to, ale nie wszystko ma tylko jedną nazwę, czasem lepiej zastosować alternatywną (bo np. lepiej brzmi).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 11637
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 1496
Otrzymał podziękowań: 1951
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
ket kecz, ket jol, ket szkuner, czyli każdy taki, jak go znasz, ale bez sztaksla z przodu.

Tutaj masz ket jol, albo ket kecz, bo można dyskutować, który to z nich:

Obrazek

_________________
Aloha!!! :)
Robert Hoffman
http://robhosailor.blogspot.com/
***
"Łysowatość jest atutem (testosteron wysoki!) przy castingu na osobę komplementarną do wyra i koryta." - by Narjess
"Wciąż tak wiele osób dba o to, abym się przypadkiem nie utopił, że pewnie będę musiał się powiesić." - moje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5475
Podziękował : 195
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A tak z ciekawości, wszystkie kety mają przedni maszt mocno z przodu. Wiadomo - zrównoważenie żaglowe, środek tego i tamtego, momenty takie i owakie ;). Ale co z Laserem? Też ket, a maszt ma dużo bardziej centralnie. Czym on to nadrabia? Kształtem kadłuba?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

robhosailor napisał(a):
bo można dyskutować, który to z nich

E no, tylny maszt jest w obrębie linii wodnej, czyli kecz. Chyba że czegoś nie widzę :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 01:53
Posty: 11637
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 1496
Otrzymał podziękowań: 1951
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Sąsiad napisał(a):
Czym on to nadrabia? Kształtem kadłuba?
Środkiem oporu bocznego przesuniętym do tyłu - pewnie mieczem i sterem razem.

Sąsiad napisał(a):
E no, tylny maszt jest w obrębie linii wodnej, czyli kecz. Chyba że czegoś nie widzę :)
Ja, to się nie znam, ale ... Jest taka książeczka angliczańska https://www.bloomsbury.com/uk/the-dinghy-cruising-companion-9781408179161/ i pokazali w niej zdjęcie tej samej łódeczki, konkretnie to zdjęcie:

Obrazek

... i ... napisali, że to jol.

_________________
Aloha!!! :)
Robert Hoffman
http://robhosailor.blogspot.com/
***
"Łysowatość jest atutem (testosteron wysoki!) przy castingu na osobę komplementarną do wyra i koryta." - by Narjess
"Wciąż tak wiele osób dba o to, abym się przypadkiem nie utopił, że pewnie będę musiał się powiesić." - moje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 17:07 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 6637
Podziękował : 768
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sąsiad napisał(a):
A tak z ciekawości, wszystkie kety mają przedni maszt mocno z przodu. Wiadomo - zrównoważenie żaglowe, środek tego i tamtego, momenty takie i owakie ;). Ale co z Laserem? Też ket, a maszt ma dużo bardziej centralnie. Czym on to nadrabia? Kształtem kadłuba?
)


Pozycją miecza.

_________________
Sponsor Wanted Sailing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 18:04 

Dołączył(a): 11 lip 2016, o 00:55
Posty: 86
Podziękował : 51
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
... napisali, że to jol.


Główne urządzenie sterowe (to w czerwonym kapeluszu) - przed bezanmasztem, pasowałoby.
Dodajmy, jol-ket.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 18:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6310
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 1727
Uprawnienia żeglarskie: --
Sąsiad napisał(a):
E no, tylny maszt jest w obrębie linii wodnej, czyli kecz. Chyba że czegoś nie widzę :)
A proporcja, Mociumpanie? Proporcją znasz? ;)
A 'definicja z nawisem' to wymysł regatowców od przepisów.
A toć nie o to biega. W prawdziwym świecie żagli. :cool:

A ot, tak gwoli... zamieszania - typowy cat yawl, klasyk, znaczit the real thing: :mrgreen:
Obrazek

Bo klasyczny kecz wygląda tak :lol:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5475
Podziękował : 195
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
... i ... napisali, że to jol.

No to źle napisali, bo sam pisałeś że to cośtam-ket :D

Wydaje mi się, że dobrze to pamiętam jak mnie uczyli w Gdańsku, że jest linia wodna, maszt w jej obrębie to kecz, a poza to jol, przy czym w obu jest dużo mniejszy (1/3 mi jakoś się kojarzy), a szkuner ma maszty równiejsze :)

plitkin - dzięki :)

Ryś napisał(a):
A 'definicja z nawisem' to wymysł regatowców od przepisów.

może tak, ale mnie jej uczyli jako obowiązującej ;)
Ryś napisał(a):
A ot, tak gwoli... zamieszania

nie widzę zamieszania - z tego co już wiem to na oko jol-ket - wszystko się zgadza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 19:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6310
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 1727
Uprawnienia żeglarskie: --
Sąsiad napisał(a):
Wydaje mi się, że dobrze to pamiętam jak mnie uczyli w Gdańsku, że jest linia wodna, maszt w jej obrębie to kecz, a poza to jol, ... :)
A wiela Cię jeszcze PRL nauczył? :-P
A Gdańszczańskie nauczyciele niech to powiedzą tym stulatkom :rotfl:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 21:33 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9309
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3746
Otrzymał podziękowań: 1738
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Co za pech mieć takiego sąsiada... nie dość, że politycznie panie tego, to jeszcze w mniemanologii stosowane cienias.

Już dawno pisałem w kilku miejscach, że definicja "typu ożaglowania jol" ewoluowała, przynajmniej w polszczyźnie.
- Przed/za urządzeniem sterowym (Ale np. kołem sterowym, czy trzonem);
- na linii wodnej/na nawisie (A jak jacht nie ma nawisu);
- funkcjonalnie: jaki duży/mały jest bezan w stosunku do grota.
Na keczu relatywnie spory i jest "napędowy", wynika z podzielenia powierzchni ożaglowania i obniżenia grotmasztu,
na jolu relatywnie mały i "sterowy". nie wpływa na wymiary grotmasztu, ułatwia samosterowność i manewrowanie na żaglach.
Tyle!


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 3: Catz, Jaromir, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2018, o 16:39
Posty: 23
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: KoJot
Colonel napisał(a):
funkcjonalnie: jaki duży/mały jest bezan w stosunku do grota.
Na keczu relatywnie spory i jest "napędowy", wynika z podzielenia powierzchni ożaglowania i obniżenia grotmasztu,
na jolu relatywnie mały i "sterowy". nie wpływa na wymiary grotmasztu, ułatwia samosterowność i manewrowanie na żaglach.

Ja zawsze przychylałem sie wlasnie do tej definicji. Jest dla mnie najbardziej spójna i logiczna. Koło sterowe to mozna sobie umiescic gdzie sie czlowiekowi podoba, zwlaszcza w dobie gdzie dominuje hydrauliczne przeniesienie obrotów z koła na płetwe i nie uwazam by mialo to jakikolwiek wplyw na takielunek.
Ryś napisał(a):
Bo klasyczny kecz wygląda tak :lol:
Przybliż (rzeczywiste wymiary: 711 x 514)Obrazek

A to jeszcze bedzie kecz urejony, a nie juz brygantyna??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2018, o 23:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6310
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 1727
Uprawnienia żeglarskie: --
Oryginalnie kecz był rejowcem, bałtyckim, z przednim masztem wyższym. Nazwa od "łapania", rybek zapewne.
W XIX wieku wyszedł z mody na rzecz brygu. Duży maszt na śródokręciu pono kolidował z ładownią.
Obrazek

A z jolem też o uzytkowość szło: to ożaglowanie dla szalupy. Znaczy wiosłowej łodzi, np. rybackiej, z angielska zwanej 'slupem' ;)
Maszt umieszczony daleko w przód by nie przeszkadzał w umieszczeniu wioślarzy, czy ładunku, a drugi dodany na samej rufie dla zrównoważenia. Ot i filozofia cała.
A dlatego pomysły o jakimś "na nawisie" czy "za sterem" brzmią komicznie :mrgreen:
Realnym rozróżnieniem jol-kecz jest wielkość bezana w porównaniu z grotem.
Obrazek
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: panwac, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2018, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5475
Podziękował : 195
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
A wiela Cię jeszcze PRL nauczył?

A nie :-P , to był rok 98, ja w ogóle żegluję dopiero od połowy lat 90-tych, wcześniej łaziłem.
Wiedzę zdobywałem z materiałów kursowych robiąc sternika, jeżeli coś wiem nie tak, to znaczy że intruktorzy, którzy je pisali, też się mylili.
A za wyjaśnienia dziękuję, miło jest wiedzieć więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2018, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 16:03
Posty: 349
Podziękował : 106
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jake napisał(a):
Colonel napisał(a):
funkcjonalnie: jaki duży/mały jest bezan w stosunku do grota.
Na keczu relatywnie spory i jest "napędowy", wynika z podzielenia powierzchni ożaglowania i obniżenia grotmasztu, na jolu relatywnie mały i "sterowy".
Pozostałbym przy stwierdzeniu "zmniejszenia powierzchni grotżagla". Niedawno widziałem konstrukcję około 18 metrową, w dwóch wariantach otaklowania (kecz i slup) różniących się jedynie długością bomu.
Jake napisał(a):
Koło sterowe to mozna sobie umiescic gdzie sie czlowiekowi podoba, zwlaszcza w dobie gdzie dominuje hydrauliczne przeniesienie obrotów z koła na płetwe i nie uwazam by mialo to jakikolwiek wplyw na takielunek.
Zwolennicy definicji biorącej pod uwagę umieszczenie steru względem masztu mieli na myśli płetwę sterową właśnie, a nie koło.

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2018, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9485
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 161
Otrzymał podziękowań: 1439
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Sąsiad napisał(a):
Ale poległem na pytaniu czy ket może mieć 2 maszty i jak się wtedy nazywa?


To jesteśmy 1:1 :rotfl:

Też poległem i aż sie spytałem Szanownej Gawiedzi :
viewtopic.php?f=3&t=28793

Też dwa maszty, też nieolinowane i tez bez sztaksli.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2018, o 23:17 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9309
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3746
Otrzymał podziękowań: 1738
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Panwac, trzon steru a nie płetwę, jeśli już jesteśmy farmaceutami...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 00:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 16:03
Posty: 349
Podziękował : 106
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
Panwac, trzon steru a nie płetwę, jeśli już jesteśmy farmaceutami...
Tak. Miałem napisać trzon i płetwę, zakałapućkałem się ze znacznikami [zamknij cytat] i w rezultacie i to nie wyszło (część mojego tekstu wygląda, jakby napisał go Kuba) i tamto tyż. Upał! ;)

Aaaaaa, to od razu dopiszę, że ten jacht, który wspomniałem wyżej, poza długością bomu różnił się też liczbą masztów! i to o 100%. :)

_________________
Piotr PanWac Nowacki
-------------------
Żyje się dla marzeń...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 17:40
Posty: 5475
Podziękował : 195
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Też poległem i aż sie spytałem Szanownej Gawiedzi :

Ominął mnie ten wątek bo byłem akurat w rejsie. Gdyby go znał, to bym nie pytał :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2018, o 02:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 11921
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1980
Otrzymał podziękowań: 1457
Uprawnienia żeglarskie: ...
Colonel napisał(a):
Na keczu relatywnie spory i jest "napędowy", wynika z podzielenia powierzchni ożaglowania i obniżenia grotmasztu,
na jolu relatywnie mały i "sterowy". nie wpływa na wymiary grotmasztu, ułatwia samosterowność i manewrowanie na żaglach.
Ja to w skrócie ujmuję tak:
Jeśli normalnie da się pływać na foku i grocie, to jol (np. J-80 i J-140).
Jeśli trzeba pływać także na bezanie, to kecz (np. DZ).

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2018, o 13:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 6310
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 1727
Uprawnienia żeglarskie: --
Mniej-więcej, ale bez przesady: kecz chodzi bez bezana, nawet DZ. No chyba że głupio cuś otaklowali :roll:
W ciszy może czuć brak płótna (kecz służy do ciężkich łódek), ale w dzisiejszych czasach to załatwia duuża gienia; a gdy na wiatr duża gienia stoi to znów bezan nie ciągnie i tak. Przymioty kecza czuć z wiatrem, gdyż grotmaszt (a zatem i główne żagle) jest przesunięty w przód, co sprzyja stabilności, oczywiście jadąc bez bezana. A na słabych zaś można dostawić więcej płótna, czyli np. apsla.
Spojrzeć można inaczej: keczem można sprawnie pływać bez grota, a jolem nie bardzo. ;)
Obrazowo - J-80 pod bezanem i małym foczkiem była niedożaglowana nawet w 9-10 B i ostrzej niż połówą nie chciała; a dużej gieni bezan nie równoważy bo mały. Trzeba kawałek grota. W istocie te jole sprzed półwiecza lepiej chodziły po zdjęciu bezanmasztu, czyli nie opłąca się go robić. Acz zawszec to miejsce na anteny i wiatraczki, co dziś im specjalne bramy i kratownice stawiają, też koszt... :lol:
Zaś kecz pójdzie sprawnie na foku i bezanie gdy wieje, grota można rzucić zamiast refować; gienia na rolce, bezan w kokpicie, i obsługa bez wychodzenia od steru. Co chcąc móc na slupie trza jakichś hi-tech patentów i plątaniny sznurków różnych do obsługi grota.
To tak w temacie użytkowych aspektów tego czy owego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2018, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 11921
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1980
Otrzymał podziękowań: 1457
Uprawnienia żeglarskie: ...
Tak pracuje bezan na jolu:


Załączniki:
jurand.jpg
jurand.jpg [ 28.26 KiB | Przeglądane 51 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Druk 3D Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL