Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 wrz 2018, o 09:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 sie 2018, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 11:59
Posty: 2863
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 336
Otrzymał podziękowań: 383
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
"Według informacji „Newsweeka” do takiego zdarzenia doszło 10 sierpnia około godz. 18, w okolicach Wyspy Sobieszewskiej, gdy Andrzej Duda spieszył na zlot harcerzy. Łódź, na której znajdował się prezydent, była eskortowana przez należącą do Straży Granicznej jednostkę SG-213. I to właśnie ona spowodowała zniszczenia".




http://www.newsweek.pl/polska/spoleczen ... _Section_2

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2018, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
markrzy napisał(a):
była eskortowana przez należącą do Straży Granicznej jednostkę SG-213. I to właśnie ona spowodowała zniszczenia".


To nie pierwszy niestety raz, kiedy to tenże właśnie kuter SG213 pokazuje jak bardzo ma w głębokim poważaniu przepisy dotyczące zachowania prędkości na Wiśle Martwej oraz umieszczony na wejściu od strony Rozlewiska na cyplu naszego Klubu "Zakaz Wytwarzania Fali".

Każda fala na zakręcie od strony Rozlewiska w Kanał Płonie wywołuje w naszej zatoczce mniejsze lub większe tsunami i jachty skaczą jak opętane obijając się burtami o Ygreki.

I po to m.in. jest tam ten zakaz ale niektórzy są jak widać ponad prawem.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2018, o 13:48 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 4206
Lokalizacja: ES
Podziękował : 252
Otrzymał podziękowań: 612
Uprawnienia żeglarskie: a po co
cytacik z linkowanego njusa
eksportujący prezydenta strażnicy graniczni
Nie wiedziałem że mamy Prezydenta na eksport :-PIle SG wzięła za wyeksportowanie i dokąd :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2018, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 02:45
Posty: 9727
Podziękował : 2780
Otrzymał podziękowań: 3200
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
To nie pierwszy niestety raz, kiedy to tenże właśnie kuter SG213 pokazuje jak bardzo ma w głębokim poważaniu przepisy dotyczące zachowania prędkości na Wiśle Martwej oraz umieszczony na wejściu od strony Rozlewiska na cyplu naszego Klubu "Zakaz Wytwarzania Fali".

Mam silne wrażenie, że szyprowie SG mają gdzieś nie tylko te przepisy.
W poprzednią niedzielę zostałem wezwany przez szypra RIB-a SG do opuszczenia "akwenu zamkniętego" w drodze z Helu do Jastarni.
Sęk w tym, że płynąłem poza strefą zamkniętą - bo ostrzeżenia nawigacyjne mówiły jedynie o zamknięciu strefy nr 4 - ja zaś płynąłem równolegle do brzegu Półwyspu, przez strefę nr 5, która jako żywo - zamknięta nie była.
Ponadto pan szyper z jednostki SG uznał chyba, że bardziej widowiskowo jest zajeżdżać mi drogę i krzyczeć przez zamontowany na swojej jednostce megafon, zamiast po prostu wywołać mnie na VHF (słuchałem na Ch 16/71/10).

Kiedy już RIB zatrzymał się tuż przy mojej burcie, poinformowałem pana szypra, że nie ma potrzeby robić hałasu i że może ze mną porozmawiać jak na cywilizowany kraj przystało - przez radiotelefon.
Usłyszał również, że myli się w kwestii zamknięcia strefy, przez którą płynę, bowiem nigdzie nie ogłoszono zamknięcia strefy nr 5, a do granicy zamkniętej strefy nr 4 mam co najmniej 4 kable. Odpowiedzi nie było mi dane usłyszeć...

PS. "SG - 213" stał w tym czasie na kotwicach na zachodnim narożniku strefy nr 4.

PPS. Przez "piątkę" kursem niemal identycznym z moim cięły tego dnie wszystkie "tramwaje" z trasy Hel - Jastarnia i kilka poza mną jednostek rekreacyjnych - jedne bliżej, inne dalej ode mnie od granicy "czwórki". Szyper RIB-a SG "atakował" losowo - wyłącznie "przyjemniaczków"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2018, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Jaromir napisał(a):
Ponadto pan szyper z jednostki SG uznał chyba, że bardziej widowiskowo jest zajeżdżać mi drogę i krzyczeć przez zamontowany na swojej jednostce megafon, zamiast po prostu wywołać mnie na VHF (słuchałem na Ch 16/71/10).

Kiedy już RIB zatrzymał się tuż przy mojej burcie, poinformowałem pana szypra, że nie ma potrzeby robić hałasu i że może ze mną porozmawiać jak na cywilizowany kraj przystało - przez radiotelefon.
Usłyszał również, że myli się w kwestii zamknięcia strefy, przez którą płynę, bowiem nigdzie nie ogłoszono zamknięcia strefy nr 5, a do granicy zamkniętej strefy nr 4 mam co najmniej 4 kable. Odpowiedzi nie było mi dane usłyszeć...


Złożyłeś skargę na jego zachowanie ?

Jak bym nie wytrzymał jakby mi ktoś tak na odcisk nadepnął...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2018, o 07:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 9104
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 953
Otrzymał podziękowań: 2273
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Od teoretycznej zmiany ustroju minęło ponad ćwierć wieku, a SG (dawniej WOP) jest w zasadzie taka jaka była. Zdanie o WOP miałem zawsze jak najgorsze...
Gdy dwa lata temu walczyłem z SG w sprawie mojego rzekomego przejścia przez zamknięty akwen 13 (sprawa rozpłynęła się w dyskretnym milczeniu), to dowiedziałem się, od strażnika, że zadanie pilnowania stref im wcisnęli i wcale się z tego nie cieszą. Jak widać, zależy kto.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2018, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
waliant napisał(a):
w sprawie mojego rzekomego przejścia przez zamknięty akwen 13 (sprawa rozpłynęła się w dyskretnym milczeniu


A powiedz Tomku - czy pływając masz na ploterze włączone rysowanie śladu ?

Ja od czasu awantury o rzekome ścięcie narożnika Słowińskiego Parku Narodowego w drodze z Łeby na Bornholm mam tę funkcję w ploterze załączoną co w razie niemca załatwia temat.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2018, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 9104
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 953
Otrzymał podziękowań: 2273
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
czy pływając masz na ploterze włączone rysowanie śladu ?

Nie mam. Pewnie ma to jakiś związek z faktem, że nie mam na jachcie plotera... ;)
Ale jest to jeden z argumentów za tym, żeby ploter zamontować.

Taki tracking mam włączony w używanym na jachcie cały czas ręcznym GPS-ie Lowrance'a.
I tym się między innymi broniłem w tamtej sprawie.
Dodatkowo, od tego czasu, nauczony doświadczeniem, pływając w pobliżu zamkniętych akwenów, notuję w dzienniku pozycję jachtu co jakiś czas.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2018, o 08:33 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9438
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3837
Otrzymał podziękowań: 1759
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pływając po wodach niemieckich włączałem tracka na dwóch smartfonach w rejonach rezerwatów.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2018, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 9732
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 164
Otrzymał podziękowań: 1474
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
waliant napisał(a):
Dodatkowo, od tego czasu, nauczony doświadczeniem, pływając w pobliżu zamkniętych akwenów, notuję w dzienniku pozycję jachtu co jakiś czas.


Z takiego Tomek notowania poza Twoim dobrym samopoczuciem nic nie wynika.

Od czasu jak znajomi wybronili się od mandatu za rzekome ścięcie owego niesławnego i idiotycznie umiejscowionego narożnika SPN nad Łebą pokazując na ploterze ślad podczas kontroli w porcie to okazuje się, że ploter (ale z załączonym śladem) bywa przydatny.

Także polecam to rozwiązanie.

A czemu bronisz się przed ploterem ?

Przypomina mi to trochę moją niechęć do smartfonów :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2018, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 9104
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 953
Otrzymał podziękowań: 2273
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
A czemu bronisz się przed ploterem ?

Nie bronię się. Po prostu na jachcie nie ma, a ja mam pilniejsze wydatki. Ploter jest na liście, ale niezbyt wysoko. No chyba że taka okazja jaką omawialiśmy u Ciebie na jachcie. Albo ploter za agrafkę ;)

bury_kocur napisał(a):
Z takiego Tomek notowania poza Twoim dobrym samopoczuciem nic nie wynika.

Wynika wynika. Jeżeli mogę pokazać, gdzie byłem o danej godzinie, to oni w swoim systemie mogą sprawdzić, że szukają innego jachtu. Dziennik to dokument, i swoją wagę ma. Najważniejsze, że mając coś, co potwierdza moją pamięć, po jakimś czasie i po wielu innych pływaniach, mogę się spierać z przekonaniem.
Za tę S-13 mandatu nie zapłaciliśmy, zwracam uwagę, mimo braku plotera.

P.S. A co ja myślę o ich systemie nadzoru nad ruchem przybrzeżnym niech lepiej pozostanie niewypowiedziane...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Druk 3D Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL