Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 lis 2018, o 08:55




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 sie 2018, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2018, o 15:39
Posty: 36
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: KoJot
Drugi z serii wypadków na bałtyku w tym tygodniu.
U wybrzezy Rugii na statku transferowym World Bora wybuchł pożar w maszynowni. Jednostka wezwała mayday, a zaloga przygotowala sie do opuszczenia jednostki. Pozar udalo sie zwalczyc uszczelniajac maszynownie i wypelniajac ja dwutlenkiem wegla. Jednostka została sholowana do portu Sassnitz przez statek World Golf nalezacy do tej samej kompanii.
Artykuł:
http://www.seanews.com.tr/fire-on-ctv-off-rugen/178855/

Poniżej zdjecia mojego autorstwa z akcji ratownicze:
https://imgur.com/a/T9b368y


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 1796
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 372
Otrzymał podziękowań: 475
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jake napisał(a):
http://www.seanews.com.tr/fire-on-ctv-off-rugen/178855/
Link nie działa, więc nie wiem do kogo uwagi:
Jake napisał(a):
statku transferowym
Co to jest "statek transferowy"?
Jake napisał(a):
Jednostka wezwała mayday
Chyba wezwała Maydeja? :lol:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2018, o 15:39
Posty: 36
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: KoJot
Czasami odechciewa mi sie na tym forum cokolwiek pisac. Nie rozumiem tego zwyczajowego dosrywania kazdemu na kazdym kroku, za brak przecinka, zla odmiane czasownika, brak precyzji w tlumaczeniu jednego slowa itp.

Ad.1) Link u mnie dziala poprawnie, przez klikniecie w hiperlacze w poscie rowniez.
ale jesli potrzebujesz, tu inny artykul w tym samym temacie:
https://www.4coffshore.com/news/wolrd-b ... d8430.html
Ad.2) Chodziło o statek do transportu załogi. Z ang. "crew transfer vessel". Jesli jest to razaco niepoprawny termin w polskiej nomenklaturze, w tytule watku jest nazwa jednostki, nic nie stoi na przeszkodzie bys ów statek odnazl, sprawdzil typ i napisal poprawna wedlug Cb nazwe.
Ad.3) Wezwała pomoc, nadał sygnał mayday/distress. Lepiej?



Za ten post autor Jake otrzymał podziękowania - 2: jarek556, Juziu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 11987
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2006
Otrzymał podziękowań: 1478
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jake napisał(a):
Nie rozumiem tego zwyczajowego dosrywania kazdemu na kazdym kroku, za brak przecinka, zla odmiane czasownika, brak precyzji w tlumaczeniu jednego slowa itp.
Utrzymywania porządku też nie rozumiesz - w bałaganie żyjesz?

Język, którego używasz, świadczy o twoim stosunku do odbiorcy.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 4: Colonel, Jurmak, Kapitan Kwak, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 12:15 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9566
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3900
Otrzymał podziękowań: 1777
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jake, chcesz sie prezentować na forum, to czyń to poprawną polszczyzną.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2018, o 15:39
Posty: 36
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: KoJot
Wojtek, mozesz precyzyjniej? Bo Twoja uwaga zdecydowanie nie byla ad rem. Mowisz, ze jezyk swiadczy o stosunku do odbiorcy, a chamstwo i nieuprzejmosc nie ma zwiazku i jest akceptowalna?

Colonel, chyba powoli przestaje miec ku temu ochote. A mnie dziwi, ze za cnote wazniejsza w dyskusji na forum uwazasz hiperpoprawnosc polszczyzny, a szacunek dla respondenta wydaje sie, ze jest dla Ciebie calkowicie nieistotny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 14:04 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9566
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3900
Otrzymał podziękowań: 1777
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Zamiast powiedzieć "przepraszam, postaram się" ... i oczekujesz szacunku?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 11256
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1224
Otrzymał podziękowań: 1269
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Według moich obserwacji bazujące w Sassnitz szybkie katamarany/trimarany służą jako pływająca firma ochroniarska tj. pilnują budowy farmy wiatrowej i odganiają jednostki pływające, które się za bardzo do niej zbliżą.
Statki są bandery angielskiej i bodajże nowozelandzkiej.

https://www.4coffshore.com/vessels/vess ... 3&vid=1193

Ten konkretny akurat jest bandery duńskiej.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2018, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 893
Podziękował : 124
Otrzymał podziękowań: 202
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kurczak napisał(a):
Według moich obserwacji bazujące w Sassnitz szybkie katamarany/trimarany służą jako pływająca firma ochroniarska tj. pilnują budowy farmy wiatrowej i odganiają jednostki pływające, które się za bardzo do niej zbliżą.

Przyrównałbym je raczej do taxi bagażowo-osobowej.
W dobie „skrótomani wszelakiej” ale także wąskiej specjalizacji jednostki o których piszesz to CTV (Crew Transfer Vessel) lub SOV (Service Operations Vessel).
Obszary „farm wiatrowych” nie są jakoś czynnie(?) ochraniane. Tak jak przy innych instalacjach „offshorowych” obowiązuje po prostu bezwzględny zakaz zbliżania się postronnych osób na odległość mniejszą niż 500m a do egzekwowania tego prawa służy dobry monitoring oraz odpowiednie kary ale tak naprawdę wystarczy zazwyczaj odpowiednia polityka informacyjna.
Jako ciekawostkę konstrukcyjną można podać, że część tych katamaranów i trimaranów to tzw. jednostki SWATH – Small Waterplane Area Twin Hull lub SWASH – Small Waterplane Single Hull i żeby było śmieszniej to „single hull” dotyczy trimarana ale to już całkowicie odrębny temat.

Natomiast do czynnego (bezpośredniego) zabezpieczenia życia ludzkiego podczas realizacji projektu „offshore” i/lub asekuracji już działających ale większych instalacji i tylko tych z załogą służą ERRV (Emergency Response and Rescue Vessels) lub SSBV (Safety Standby Vessels).

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 05:50 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 41
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik
SIRK napisał(a):
Obszary „farm wiatrowych” nie są jakoś czynnie(?) ochraniane


Może gotowych farm nie, ale jak je budują (a pod Sassnitz budują + kabel do lądu) to jak miałem się okazję osobiście przekonać, pilnują ich aż za dobrze.
Chcąc sobie obejrzeć budowę przepłynęliśmy wg nich za blisko kardynałek. Wg nich minimalna odległość od kardynałki to 2 mile a my tak po skórce. No i zaraz podpłynął do nas taki strażnik i nas pogonił, a jeszcze płynęli za nami i pilnowali czy aby na pewno się oddalamy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 11256
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1224
Otrzymał podziękowań: 1269
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nas spotkało to samo, tyle, że my się oddaliliśmy dobrowolnie po kontakcie radiowym. Niemiecki jacht nie - wiec go dosłownie burtą wypchnęli na południe od farmy.

To raczej ochrona jest niż z ratownictwo. Ich zadanie to nie dopuścić jednostek pływających na określoną odległość od farmy.

Mam dobrą antenę (i oni też) wiec będąc wiele mil od tej farmy słyszałem wielokrotnie jak wywołują na "16" jachty i opieprzają załogi, że są za blisko lub, że przepłynęli nie z tej strony kardynałki.

Wygląda na to, że pełnią przynajmniej 24 - godzinne służby, rano w Sassnitz widywałem jak się do nich zjeżdżały/schodziły załogi i wychodziły w morze.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 643
Podziękował : 110
Otrzymał podziękowań: 267
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Mam dobrą antenę (i oni też) wiec będąc wiele mil od tej farmy słyszałem wielokrotnie jak wywołują na "16" jachty i opieprzają załogi, że są za blisko lub, że przepłynęli nie z tej strony kardynałki.

Też to słyszałem w sierpniu kilkakrotnie, z daleka.
Raz, ten "Guard ship", tak, o ile dobrze pamiętam, przedstawiał się, wielokrotnie wołał na kanale 16. "Jacht taki-to-a-taki, płyniesz w rejon niebezpieczny, zmień kurs na ...". Jacht nie odpowiadał. "Guard ship" powtarzał swoje, tylko zalecany kurs w kolejnych wywołaniach się zmieniał — trwało to wiele minut. Wywołania były po angielsku, ale akcent taki jakby nie niemiecki. Po wielu nieudanych próbach, "Guard ship" wywołał "Arkona radio" z prośbą o wywołanie jachtu po niemiecku, bo może nie rozumieją po angielsku.... Dalej bez rezultatu.
Poskutkowało dopiero, gdy "Guard ship" zaczął gadać czystą polszczyzną ;-)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2018, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 893
Podziękował : 124
Otrzymał podziękowań: 202
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
jmper napisał(a):
Może gotowych farm nie, ale jak je budują (a pod Sassnitz budują + kabel do lądu) to jak miałem się okazję osobiście przekonać, pilnują ich aż za dobrze.
Chcąc sobie obejrzeć budowę przepłynęliśmy wg nich za blisko kardynałek. Wg nich minimalna odległość od kardynałki to 2 mile a my tak po skórce.

I tu zapewne mamy clou sprawy ale te dwie mile jakoś nadal mi nie pasują.
Oznakowanie kardynalne w tym przypadku wyznacza teren zamknięty dla żeglugi a żadne przepisy nie określają w jakiej odległości mamy omijać taki akwen. Jednakże inne regulacje mówią o nieprzeszkadzaniu i zachowaniu bezpiecznej odległości do jednostek o ograniczonej zdolności manewrowej. Odległość taką (minimalną) w różnej formie podaje czasami „zainteresowany” i/lub jest ona ujęta w serwisie MSI a my oczywiście powinniśmy się do tego dostosować. Zazwyczaj dwie mile do takiej jednostki to jest dużo a od boi jedynie wyznaczającej teren zamknięty to już jest bardzo dużo i raczej musiał być po temu jakiś inny powód. Z takiej odległości to z pokładu jachtu zazwyczaj nie zobaczymy tej boi ale ty wiesz lepiej, mnie tam nie było.

Kurczak napisał(a):
Wygląda na to, że pełnią przynajmniej 24 - godzinne służby, rano w Sassnitz widywałem jak się do nich zjeżdżały/schodziły załogi i wychodziły w morze.


Kurczaku powtórzę jeszcze raz, jednostka od której rozpoczął się ten wątek oraz większość kursujących (wszystkie?) pomiędzy Sassnitz a OWF Winkinger/Arkona to jednostki przewożące pracowników i/lub towary na olbrzymi plac budowy.

marcin_palacz napisał(a):
Po wielu nieudanych próbach, "Guard ship" wywołał "Arkona radio" z prośbą o wywołanie jachtu po niemiecku,


Czy Arkona Radio odpowiedziała i uczestniczyła w wymianie korespondencji?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2018, o 05:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 643
Podziękował : 110
Otrzymał podziękowań: 267
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
SIRK napisał(a):
Czy Arkona Radio odpowiedziała i uczestniczyła w wymianie korespondencji?

Arkonę odpowiedziała. Wołania jachtu przez Arkonę nie słyszałem. Potem "Guard ship" dziękował Arkonie, ale z jachtem nadal nie miał kontaktu i dalej próbował.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
Albin Vega V1958 Lotta
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2018, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 11256
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1224
Otrzymał podziękowań: 1269
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kto ma mieć ograniczoną zdolność manewrową ? Przerośnięty wentylator ? :rotfl:

Powtórzę jeszcze raz. Wiem z kim rozmawiałem przez radio (po polsku) i wiem kto spychał Niemca z kursu - bo widziałem to w sierpniu zeszłego roku na własne oczy.

Przepływałem koło farmy w tym roku dwa razy i za każdym razem widziałem/słyszałem te statki w akcji.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 wrz 2018, o 09:58 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 41
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik
SIRK napisał(a):
I tu zapewne mamy clou sprawy ale te dwie mile jakoś nadal mi nie pasują.


Mi też nie pasowały, skoro są kardynałki to się do nich stosuję, skoro chcieli dwie mile dalej to mogli je tak postawić.
No ale nie dyskutowałem, bo strażnik był większy i szybszy ode mnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2018, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 893
Podziękował : 124
Otrzymał podziękowań: 202
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Kurczak napisał(a):
Kto ma mieć ograniczoną zdolność manewrową ? Przerośnięty wentylator ?

Twoja ignorancja zadziwia.
Zanim te „przerośnięte wentylatory” zaczną się kręcić to ktoś musi je zamontować, podłączyć do infrastruktury i oczywiście uruchomić a jeszcze wcześniej ktoś inny musiał przygotować teren budowy. Innymi słowy, te wszystkie „offshory” muszą się trochę napracować a zazwyczaj to one bardzo nie lubią gdy ktoś zamierza podziwiać ich prace z bliska.
Całkowicie inną sytuacje mamy gdy budowa jest zakończona a OWF oddana do użytku.
Prawo międzynarodowe mówi o standardowych 500m do instalacji „offshore” a turbiny wiatrowe zazwyczaj traktowane są nawet łagodniej i teoretycznie mógłbyś czasami uprawiać swoisty slalom żeglarski ale my nie o tym rozmawiamy.

Przypominam dyskusja dotyczyła „dwóch mil od kardynałki” oraz przeznaczenia większości jednostek operujących pomiędzy Sassnitz a OWF Wikinger/Arkona.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2018, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 11256
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1224
Otrzymał podziękowań: 1269
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
SIRK napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Kto ma mieć ograniczoną zdolność manewrową ? Przerośnięty wentylator ?

Twoja ignorancja zadziwia.


Ja mam po prostu niezły ubaw. :D Jednostki o ograniczonej zdolności manewrowej posiadają zgodne z przepisami oznakowanie. Nie są to kardynałki. Po co SIRK-u kombinować, żeby uzasadnić to co nieuzasadnione ? Jak sam zauważyłeś nie ma przepisów, które określałyby w jakiej odległości należy omijać kardynałkę. I tyle w temacie.
Można więc przepłynąć tuż obok niej i nikt nie ma prawa nikogo wyganiać. Jeśli już - to należy zmienić ustawienie tychże lub było myśleć wcześniej, gdy uruchamiało się całą procedurę ich umieszczenia. I nie chodzi o techniczną tylko administracyjną...

SIRK napisał(a):
Przypominam dyskusja dotyczyła „dwóch mil od kardynałki” oraz przeznaczenia większości jednostek operujących pomiędzy Sassnitz a OWF Wikinger/Arkona.


Absolutnie nie. Dyskusja dotyczyła pożaru jednego z tych statków. :-P

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Ognisty Szkwał, redgrist i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL