Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 gru 2019, o 11:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sie 2019, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 10487
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4539
Otrzymał podziękowań: 1950
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
M@rek napisał(a):
SIRK napisał(a):
M@rek napisał(a):
Przypominam, że czekam na wykład o znaczeniu i historii terminu „walory nautyczne jachtu”.


Wykladu sie nie doczekasz bo do "badaczy pisma" sie nie zaliczam :) Dla mnie to pojecie jest jasne, dla wiekszosci chyba tez. O definicje musisz zwrocic sie do specjalistow najlepiej z Akademii Morskiej :)
Rewelacja! Ale szkoda M@rku, że wyciągnąłeś to na światło dziene

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2019, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
drek_z napisał(a):
Jak to gdzie? Na Bałtyku

Pływają wpław, czy siedzą na plaży za parawanami bo ich łódki pajęczynami obrosły.

M@rek napisał(a):
Wykladu sie nie doczekasz bo do "badaczy pisma" sie nie zaliczam Dla mnie to pojecie jest jasne, dla wiekszosci chyba tez.

A szkoda gdyż ta „większa mniejszość” także chciałaby poszerzyć swoje horyzonty.

Właśnie dzisiaj miałem okazje poznać następną żeglarską parę która dopłynęła w to odległe miejsce na tak „nikczemnym i całkowicie pozbawionym wartości nautycznych” jachcie. Wyobraź sobie, że oni także nic nie wiedzieli o tych wartościach nautycznych i może dlatego to im się udało.


Załączniki:
PoProstuPerfekt.jpg
PoProstuPerfekt.jpg [ 377.02 KiB | Przeglądane 768 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2019, o 08:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7704
Podziękował : 3406
Otrzymał podziękowań: 1586
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie wiem co chcesz udowodnic ? To ze na "mazurskich" jachtach da sie plywac po Zalewie ? Oczywiscie ze sie da tak jak sie da na Omedze, Slonce, Piracie itd.itp. Sympatyczny oplywany zeglarz z Poznania trzyma u nas Twistera 800 na ktorym z powodzeniem plywa nie tylko po Zalewie ale i po Baltyku bo potrafi ale w regatach w ktorych startuje zwykle przyplywa na szarym koncu.
Czy warto to sprawa indywidualna. Ja mialem okazje porownac osobiscie najlepszego w Polsce, dobalastowanego Maxusa 28 ze starym Laserem 28 ktorego mam. Nawet nie uwzgledniajac ceny zakupu wole mojego Lasera choc zaplacilem za niego mniej niz polowe kwoty za ktora Maxus zostal sprzedany.
W tygodniu jachty lokalesow stoja bo wlasciciele pracuja :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Colonel, drek_z
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2019, o 09:10 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 80
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
M@rek napisał(a):
...W tygodniu jachty lokalesow stoja bo wlasciciele pracuja :)

Wiedziałem, no wiedziałem, że coś jest nie tak. Teraz już wszystko jest jasne!
Nie powinienem siedzieć w pracy, tylko na łódce! :rotfl:



Za ten post autor drek_z otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2019, o 09:36 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 80
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
SIRK napisał(a):
M@rek napisał(a):
Wykladu sie nie doczekasz bo do "badaczy pisma" sie nie zaliczam Dla mnie to pojecie jest jasne, dla wiekszosci chyba tez.

A szkoda gdyż ta „większa mniejszość” także chciałaby poszerzyć swoje horyzonty.

Jest kilka prostych współczynników, które liczbowo określają "własności nautyczne", zalicza się do nich:
- AS/Disp {powierzchnia ożaglowania/nośność}
- Bal/Disp {waga balastu/nośność}
- Comfort Ratio {współczynnik komfortu ;) }
- CSF {współczynnik stabilności}

Oczywiście, można zarzucić tym wskaźnikom, że są arbitralne, ale pozwalają porównywać jachty bez uciekania się do deklaracji wiary.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2019, o 13:53 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 80
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
A, jeszcze przypomniałem sobie o Disp/Len {nośność/długość linii wodnej}.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2019, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1290
Podziękował : 842
Otrzymał podziękowań: 227
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Dryf, stateczność, stateczność kursowa itp..... :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2019, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
drek_z napisał(a):
Jak to gdzie? Na Bałtyku
M@rek napisał(a):
W tygodniu jachty lokalesow stoja bo wlasciciele pracuja
drek_z napisał(a):
Nie powinienem siedzieć w pracy, tylko na łódce!

Dobrzy jesteście, trzymając łódkę w Szczecinie(?) podczas weekendów pływacie po Bałtyku.

drek_z napisał(a):
- AS/Disp {powierzchnia ożaglowania/nośność}
- Bal/Disp {waga balastu/nośność}
- Comfort Ratio {współczynnik komfortu }
- CSF {współczynnik stabilności}
drek_z napisał(a):
Disp/Len {nośność/długość linii wodnej}.

Nie chcąc być przesadnie złośliwy i zasugeruje jedynie małą powtórkę z podstaw budowy jachtu.

M@rek napisał(a):
Nie wiem co chcesz udowodnic ? To ze na "mazurskich" jachtach da sie plywac po Zalewie ?

Nic nie chcę udowadniać a Maxus26 tak jak i wiele innych łódek nie tylko dobrze sobie radzi na Zalewie ale w rękach odpowiedzialnych żeglarzy przepłynął z Antwerpii do … patrz następne zdjęcie i pomyśl nad trasą.


Załączniki:
InFace.jpg
InFace.jpg [ 264.06 KiB | Przeglądane 620 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2019, o 05:16 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 80
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
SIRK napisał(a):
...
Nie chcąc być przesadnie złośliwy i zasugeruje jedynie małą powtórkę z podstaw budowy jachtu...

Kiedy argumentów brakuje, zawsze pozostaje erystyka :D

Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2019, o 06:31 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 1935
Podziękował : 450
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Jak w poprzednią sobotę usuwaliśmy z Kurczakiem awarię na Dulci w Trzebieży to spotkaliśmy znajomego. Przypłynął na obiad z Dąbia odkrytopokładowym mieczowym Sunhorsem 19 Skrzata. Można?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2019, o 06:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12650
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
I popłynął nim dalej przez zalew na pizzę do Wolina. :D

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2019, o 07:19 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 80
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Waldi_L_N napisał(a):
Jak w poprzednią sobotę usuwaliśmy z Kurczakiem awarię na Dulci w Trzebieży to spotkaliśmy znajomego. Przypłynął na obiad z Dąbia odkrytopokładowym mieczowym Sunhorsem 19 Skrzata. Można?


Sunhorse 19 ma kategorię C, balast stanowi ok. 40% wyporności {podobnie jak w wielu małych pełnomorskich jachtach kabinowych} a w dodatku jest niezatapialny - więc w czym problem? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2019, o 13:38 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 1935
Podziękował : 450
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Nie chodzi o kategorię projektową tylko o samą ideę podróżowania odkrytą łódką.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2019, o 01:56 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 12560
Podziękował : 367
Otrzymał podziękowań: 1274
Kiedyś się finem plywalo z Trzebieży na Wolin jak to opowiadał lokales ja 2 miesiące spędzałem na małej regatowe na jeż. Powidzkim mając czasami namiot .Żaden wyczyn a raczej chleb powszedni

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2019, o 06:33 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 1935
Podziękował : 450
Otrzymał podziękowań: 386
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Właśnie: kiedyś.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2019, o 08:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7704
Podziękował : 3406
Otrzymał podziękowań: 1586
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Teraz widuje Niemcow na malych otkrytopokladowych mieczowkach ktorzy plywaja po Zalewie z malymi dziecmi. Do tego pryplywajac z Berlina. Jak ktos che i potrafi to przeszkod nie ma.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: drek_z
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2019, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
drek_z napisał(a):
Kiedy argumentów brakuje, zawsze pozostaje erystyka

Niekoniecznie, po prostu chciałem delikatnie zasugerować tobie powtórkę kilku podstawowych zagadnień tak abyśmy wszyscy się rozumieli.
„Disp” to nie „nośność” która notabene bardzo rzadko jest określana jako wartość liczbowa dla tak małych jednostek pływających.
Nie istnieje coś takiego jak „współczynnik stabilność”.
Długość linii wodnej to znana i dosyć ważna dana ale ewentualny stosunek nośności(?) do długości wodnicy(?) o niczym nie świadczy i po o prostu jest bezużyteczny. Dodatkowo chyba nigdzie nie jest określana skrótem „len”.

Reasumując, nie próbuj wyjaśniać kontrowersyjnej nowomowy żeglarskiej przy pomocy nieistniejącej lub błędnie tłumaczonej terminologii.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2019, o 10:25 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 80
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
SIRK napisał(a):
drek_z napisał(a):
Kiedy argumentów brakuje, zawsze pozostaje erystyka

Niekoniecznie, po prostu chciałem delikatnie zasugerować ...
Reasumując, nie próbuj wyjaśniać kontrowersyjnej nowomowy żeglarskiej przy pomocy nieistniejącej lub błędnie tłumaczonej terminologii.


Tłumaczenia są moje, nie twierdzę, że doskonałe. Angielskie nazwy współczynników zaczerpnąłem ze strony Sailboatdata, widzę, że używane są także w PBO do porównywania jachtów, więc Twoje zdanie na temat ich użyteczności pozostaje w dalszym ciągu jedynie Twoim zdaniem.

A erystyka kwitnie :D

Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2019, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Tylko w czyim wykonaniu?
Czy ja twierdze, że mniej lub bardziej uznane współczynniki użyte do porównania charakterystycznych cech danej jednostki pływającej są bezużyteczne? Nie można jednak mylić wyporu z nośnością. I o ile stosunek wyporu do powierzchni ożaglowania, balastu czy też długości linii wodnej może dać nam wyobrażenie o jakiejś jednostce. Tak dzielenie ilości osób na pokładzie łącznie z ilością wody lub paliwa przez długość linii wodnej jest co najmniej dziwne. Podobnie będzie gdy w innych kalkulacjach także będziemy brali pod uwagę nośność a nie wypór lub stateczność zastąpimy bliżej nieokreśloną stabilnością.

I dalibóg ma to niewiele wspólnego z „walorami nautycznymi”. A jeżeli tak sobie cenisz angielskojęzyczną terminologie to podaj proszę jakiś zwrot który przy odrobinie dobrej woli będziemy mogli przetłumaczyć jako „walory nautycznych jachtu”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL