Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2019, o 22:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2019, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 13:32
Posty: 15
Lokalizacja: Chełmża
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st.j. (1985)
Tak troszkę podpinam się pod wcześniej poruszany wątek (stąd taki a nie inny temat), ale problem jest zupełnie innej natury (chyba), więc piszę „od nowa”.

Może ktoś wie jakie „papiery” powinien mieć człowiek prowadzący samodzielnie po jeziorze „stateczek” długości 9 metrów z hakiem, napędzany silnikiem o mocy większej niż 10 kW ale mniejszej niż 75 kW, rozwijającym prędkość mniejszą niż 15 km/h (ograniczenie konstrukcyjne). W sumie można powiedzieć, że jest to statek przeznaczony do uprawiania sportu i rekreacji (art. 37a). Ale czy na pewno?
Dotąd w miarę proste, ale...
Człowiek jest pracownikiem Ośrodka, właściciela „stateczku”, za swoją pracę dostaje pieniądze, a „stateczek” (celowo cały czas używam tego zwrotu, bo nie wiem czy mogę - chyba nie - napisać jacht?) służy do urządzania wycieczek - rekreacyjnych :-) - dzieciom będącym w Ośrodku na Obozie - za pieniądze. Dzieci nie pomagają w pływaniu, nie jest to szkolenie. Dla nich raczej rekreacja...

To chyba cała „sytuacja”...

_________________
==============
Wiesław Dominiczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11378
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 1765
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Dromader napisał(a):
Może ktoś wie jakie „papiery” powinien mieć człowiek prowadzący samodzielnie po jeziorze „stateczek” długości 9 metrów z hakiem, napędzany silnikiem o mocy większej niż 10 kW ale mniejszej niż 75 kW, rozwijającym prędkość mniejszą niż 15 km/h (ograniczenie konstrukcyjne). W sumie można powiedzieć, że jest to statek przeznaczony do uprawiania sportu i rekreacji (art. 37a). Ale czy na pewno? (...)

Człowiek jest pracownikiem Ośrodka, właściciela „stateczku”, za swoją pracę dostaje pieniądze, a „stateczek” (...) służy do urządzania wycieczek - rekreacyjnych (...) za pieniądze.


Nie ma rejsów rekreacyjnych za pieniądze.

Są albo rekreacyjne albo za pieniądze.

Póki byłyby to rejsy z kumplem na rybki - czyli rekreacyjne - to na taką jednostkę nie trzeba mieć żadnych papierów.

Ale jak w grę wchodzi wożenie za pieniądze (ludzi lub towarów) to powyższa jednostka uznana będzie za "mały statek" (tzn. jednostka do 12 m), będzie jednostką komercyjną a osoba prowadząca ją winna mieć patent stermotorzysty.

Tym bardziej, że osoba prowadząca tą jednostkę wykonuje powyższe rejsy w czasie swojej odpłatnej pracy zawodowej na polecenie swego przełożonego.

http://www.zawodyregulowane.pl/index.ph ... Itemid=337

Zadzwoń z tym pytaniem do lokalnego Inspektoratu Żeglugi Śródlądowej i zobaczysz jaka będzie ich interpretacja

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 18:23 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5381
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 582
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bury_kocur napisał(a):
Ale jak w grę wchodzi wożenie za pieniądze (ludzi lub towarów) to powyższa jednostka uznana będzie za "mały statek" (tzn. jednostka do 12 m),

Coś pokręciłeś.
Są dwie wartości
1. 20 metrów to długość poniżej której statek jest małym statkiem.
2. 12 pasażerów, od której to liczby statek o długości poniżej 20 metrów jest statkiem, a nie małym statkiem i powinien nosić żółty "romb"

&1.01 punkt d
Rozporządzenie z dnia 28-04-2003-w-sprawie przepisów-żeglugowych-na-śródlądowych-drogach-wodnych

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2019, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11378
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 1765
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
ins napisał(a):
Coś pokręciłeś.


Tak jest - to tak jak się pisze za szybko.

Napisałem:
bury_kocur napisał(a):
(tzn. jednostka do 12 m)


A miało być:

(jednostka do 20 m)

Dzięki za poprawkę - nikt nie jest nieomylny.

ins napisał(a):
2. 12 pasażerów, od której to liczby statek o długości poniżej 20 metrów jest statkiem, a nie małym statkiem i powinien nosić żółty "romb"


Tego już nie podnosiłem bo jak jednostka taka przestaje być małym statkiem to także wymagane są już zdecydowanie wyższe dokumenty zawodowe dla jej prowadzenia, a pytający zdaje się nie ma żadnych.

Dodatkowo jednostka o podawanej długości raczej nie uzyska Orzeczenia Zdolności Żeglugowej z wpisem w nim o możliwości przewozu większej ilości pasażerów niż 12 osób, więc na pewno formalnie będzie jedynie "małym statkiem".

Właśnie - jeszcze jedna informacja dla pytającego - jednostka, która świadczy zawodowe usługi transportu osób będzie wymagała zarejestrowania jej w Inspektoracie Żeglugi Śródlądowej oraz uzyskania Orzeczenia Zdolności Żeglugowej z podanymi warunkami żeglugi (stan pogody, ilość osób na pokładzie ... itp).

Także myślę, że jednak nie ominiesz Kolego wizyty w Inspektoracie a prywatnie powiem, że nie radzę próbować ominąć tych przepisów, bo jak się komuś z pasażerów coś stanie - np. wypadnie za burtę (odpukać) a jednostka + jej prowadzący nie będzie miała papierów zawodowych to z problemów się szybko nie wywikłacie... :-(

Wiem o tyle co piszę, bo 5 lat pływałem zawodowo statkiem i wiem jakie wymagania musiałem spełnić zarówno ja osobiście jak i jednostka, aby mógł nią pływać zawodowo.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2019, o 00:15 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 18:28
Posty: 75
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Na jakim akwenie? Czytałeś:
viewtopic.php?f=17&t=28460
(nie dotyczy statków morskich przebywających na śródlądowych drogach wodnych)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2019, o 00:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11378
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 1765
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adzik napisał(a):
Czytałeś:


czytałeś, czytałeś ...

Czyli - wg powyższej koncepcji - najpierw jacht musiałby zostać zarejestrowany w PŻŻ jako jednostka komercyjna.

Potem uzyskać KB czyli zdaje się przejść stosowną inspekcję - szczęścia i zdrowia życzę.

Sternik musiałby przejść szkolenie STCW - tydzień w Gdyni.

Teoretycznie ścieżka prostsza* ale ... w praktyce chętnie posłucham potem udowadniania przed inspektorami ŻŚ a potem przed sądem swoich racji.

Bardzo chętnie...

*jak się w tzw międzyczasie nie zmienia jakieś przepisy dotyczące pływania komercyjnego jednostkami morskimi :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2013, o 13:32
Posty: 15
Lokalizacja: Chełmża
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: st.j. (1985)
bury_kocur napisał(a):
Tego już nie podnosiłem bo jak jednostka taka przestaje być małym statkiem to także wymagane są już zdecydowanie wyższe dokumenty zawodowe dla jej prowadzenia, a pytający zdaje się nie ma żadnych.

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Przyznaję – tkwiąc w samozadowoleniu z posiadania patentów żeglarskich nie miałem pojęcia, że istnieje jeszcze tyle różnych przepisów związanych z pływaniem; fakt – zawodowym (jakkolwiek by tego nie rozumieć).

Co do cytowanego stwierdzenia i gwoli wyjaśnienia sprawy:
1) Sytuacja nie dotycz mnie.
2) Problem jest, że tak powiem, historyczny. Zaistniał jakieś 2–3 lata temu (choć o ile wiem, to pewnie historia powtarza się rokrocznie).
3) Zastanawialiśmy się, dlaczego właścicielom „stateczku” zależało na tym, żeby „prowadzący” owo pływadło posiadał patent <motorowodnego sternika morskiego>. Podejrzewaliśmy, że pewnie chodziło o jakiś „dupochron”. W świetle ujawnionych w powyższej dyskusji informacji wynika, że równie dobrze mogła to być karta rowerowa albo „żółty czepek”.

Jeszcze raz wielkie dzięki!

_________________
==============
Wiesław Dominiczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 21:15 

Dołączył(a): 18 mar 2017, o 18:28
Posty: 75
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: JSM, LRC, IWC
Dromader napisał(a):
3) Zastanawialiśmy się, dlaczego właścicielom „stateczku” zależało na tym, żeby „prowadzący” owo pływadło posiadał patent <motorowodnego sternika morskiego>.

Może statek był zarejestrowany jako morski a w KB dyrektor UM wpisał jako minimalny skład załogi jako MSM+STCW.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2019, o 01:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 9922
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 819
Otrzymał podziękowań: 1576
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Jestes klonem adika, Adi63 i kilku innych?
Tak tylko pytam.
Catz

_________________
Naziolki - "w pysk wam mówię litość moje."



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2019, o 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2019, o 18:18
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bardzo mi pomogło, dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2019, o 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4074
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 396
Otrzymał podziękowań: 951
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
bury_kocur napisał(a):
Czyli - wg powyższej koncepcji - najpierw jacht musiałby zostać zarejestrowany w PŻŻ jako jednostka komercyjna.

Potem uzyskać KB czyli zdaje się przejść stosowną inspekcję - szczęścia i zdrowia życzę.

Sternik musiałby przejść szkolenie STCW - tydzień w Gdyni.


Nie jest tak źle, da się to przeżyć:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2019, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4074
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 396
Otrzymał podziękowań: 951
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
adzik napisał(a):
Może statek był zarejestrowany jako morski a w KB dyrektor UM wpisał jako minimalny skład załogi jako MSM+STCW.


Może się mylę, ale przeważnie w takiej sytuacji wpisują dwie osoby... MSM+STCW oraz SM+STCW

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL