Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2019, o 11:15




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 10:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
MarekSCO napisał(a):
Czyli jeśli nie zaprotestujemy w przewidywalny sposób...
Jeśli nie utrafimy w to, na co ( prawdopodobny ) prowokator jest doskonale przygotowany...
To będzie z tego kiszka tak ?
Oj Bombel. Ja wiem, że on strąca nasze drony.
Ja zdaję sobie sprawę, że zwiadu elektronicznego bez wejścia do portu prowadzić się nie da
Ja doskonale rozumiem, że w Smoleńsku to oni magnesem
Ale chciałbym zobaczyć minę kapitana Siedova obdarowanego w Polskim porcie skrzynką Polskich jabłek

To co z tym PPP*

* Premier, Prezydent, Prezes.

Na co mam zbierać poparcie?
Tylko ty możesz uratować ten kraj od następnej kiszki.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 11:43 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5510
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 591
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Rozumiem Insie.

Więc płynąc w założeniu z Dziwnowa do Świnoujścia, gdy mam czas i ochotę zawinąć do Sassnitz - to mi nie wolno ? Bo Świnkowo jest bliżej ? Mało brakowało a dwa lata temu popełniłbym taki niecny postępek.

Nie zauważyłem tego prześwietnego argumentu na rzecz wpuszczania obcych jednostek na wody terytorialne i do portu ze względu na widzimisię ich kapitanów.

Spieszę Tobie wytłumaczyć.
Zarówno Polska jak i Niemcy, są w UE i w układzie z Schengen. w związku z tym możliwości Twoje, uprawiania żeglugi na jachcie! są obwarowanie znacznie mniejszymi dolegliwościami na wodach niemieckich i vice versa jachtu pod banderą niemiecką na wodach polskich.

Siedov nie jest jachtem, jego status podobny jest do Daru Młodzieży.
Jest to państwowy statek, w dodatku spoza UE, zaś jego załoga, może z paroma wyjątkami, nie składa się z obywateli państw, będących beneficjentami Układu z Schengen.

Żeby to zrozumieć proponuję zapoznać się z procedurami dotyczącymi najzwyklejszego jachtu czarterowego lub prywatnego i jego załogi, która płynie z miejscowości Piran w Słowenii do jakiejś miłej zatoczki w Chorwacji. Nie chcę mi się szukać teraz wysokości grzywien, ale gwarantuję Tobie, że jeśli po drodze nie odwiedzisz punktu granicznego w porcie Umag i dorwie Twoją załogę na brzegu Policja chorwacka to zapamiętacie taki rejsik do końca swojej kariery żeglarskiej Ty i Twoja kieszeń.
A dzieje się to w UE!!! Tylko że Chorwacja nie należy do Schengen.

Polska jako państwo graniczne UE niestety musi zrealizować swoje obowiązki nawet jeśli nie jest to opłacalne wizerunkowo.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: WrobelSwirek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12109
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1405
Otrzymał podziękowań: 1391
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kto i gdzie napisał, że wpływając do polskiego portu - czyli przekraczając granicę zewnętrzną UE nie ma obowiązku zgłoszenia się do odprawy celno - paszportowej (czy jak to się teraz nazywa) ?

Dwa razy się tak odprawiałem w Dubrowniku i w jednym z czarnogórskich portów.

I jaki to ma związek z odmową "wpuszczenia" Siedova do polskiego portu i z moim postem ?

Czyżbyś podejrzewał, że załoga tego statku planowała nie poddać się temu obowiązkowi i dać drapaka jak to kiedyś robili nasi rodacy w zachodnich portach ?

Jaka jest różnica między tą odprawą w porcie estońskim, niemieckim czy polskim ?

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 12:13 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5510
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 591
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Kto i gdzie napisał, że wpływając do polskiego portu - czyli przekraczając granicę zewnętrzną UE nie ma obowiązku zgłoszenia się do odprawy celno - paszportowej (czy jak to się teraz nazywa) ?

I jaki to ma związek z odmową "wpuszczenia" Siedova do polskiego portu i z moim postem ?

Czyżbyś podejrzewał, że załoga tego statku planowała nie poddać się temu obowiązkowi i dać drapaka jak to kiedyś robili nasi rodacy w zachodnich portach ?

Jaka jest różnica między tą odprawą w porcie estońskim, niemieckim czy polskim ?


Nic nie podejrzewam.
Natomiast wychodzę z założenia,, że problemy Polska powinna od siebie odsuwać, a nie przyciągać.
Siedov próbował wepchnąć się do portu, używając argumentu o potrzebie uzupełniania zapasów, i wymianie załogi mając pod nosem własny port.
Była to zagrywka, a nie potrzeba żeglarska. Tego rodzaju zagrywki są dość medialne dlatego że ich odbiorcom - nie chce się zapoznać z procedurami, o spojrzeniu w mapę nie wspominając.
Jeśli kapitan dużego rosyjskiego żaglowca, który podlega w pełni kaprysom rządu rosyjskiego - państwa prowadzącego wojnę medialną, gospodarczą, szykującego rakiety na nas - zamierza wjechać do portu podając bzdury jako powód, to w interesie naszym jest trzymanie statku dowodzonego przez takiego kapitana jak najdalej od naszych granic.

Możemy oczywiście dyskutować o jakości podawania przyczyn niewpuszczenia Siedova, ale jest to najmniej istotne.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1106
Podziękował : 126
Otrzymał podziękowań: 226
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
ins napisał(a):
Siedov próbował wepchnąć się do portu, używając argumentu o potrzebie uzupełniania zapasów, i wymianie załogi mając pod nosem własny port.
Była to zagrywka, a nie potrzeba żeglarska.

Czy w Warnemunde doszło do jakiegoś incydentu dyplomatycznego lub imigracyjnego? Czy może uważasz, że domniemane „persona non grata” schowały się w zenzach żaglowca i teraz będą kartą przetargową w dyskusji z Duńczykami o ewentualnej zmianie przebiegu rury NS2?

Nie znam się na teoriach spiskowych ale wiem jak to odbywa się w normalnym świecie i może powtórzę jeszcze raz.
STS Sedow jako „trochę nietypowy” statek konwencyjny dużo wcześniej opracowuje swoje rejsy i z pomocą wynajętego agenta rezerwuje miejsca postojowe w obcych portach na planowanej trasie.
W trakcie rejsu statek powiadamia z odpowiednim wyprzedzeniem wynajętego agenta i załatwia wejścia do poszczególnych portów. Podczas zgłoszenia wejścia do portu udostępnia się z wyprzedzeniem wszelkie potrzebne dane. Proszę zwróć uwagę, że statek(kapitan) zgłasza zamiar wejścia do portu a nie prosi o pozwolenie wejścia na wody terytorialne danego państwa.
Korzystając z usług agenta kapitan informuje odpowiednie służby o celu wizyty tak aby po wejściu do portu wszystko odbyło się zgodnie z założeniami. Każde odstępstwa od reguły wiążą się z ryzykiem braku miejsca postojowego, ograniczeniami celno-emigracyjnymi lub po prostu zwiększeniem się kosztów eksploatacyjnych.

A teraz spójrz jeszcze raz na zamieszczony przez siebie plan rejsów STS Sedow i powiedz czego nie rozumiesz i na jakiej podstawie sugerujesz tak nieprawdopodobne teorie spiskowe.

I pytanie do wszystkich biorących udział w dyskusji.
Czym dla działalności gospodarczo-turystycznej danego portu jest wejście jednostki takiej jak STS Sedow?
I drugie pytanie, dużo łatwiejsze. Ile zostanie zrealizowanych wcześniej zabukowanych wejść do naszych portów i kto na tym straci?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:16
Posty: 4863
Podziękował : 3237
Otrzymał podziękowań: 1225
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel napisał(a):
To co z tym PPP*

* Premier, Prezydent, Prezes.

Na co mam zbierać poparcie?
Tylko ty możesz uratować ten kraj od następnej kiszki.

Bombel
Synchro Ci zrywa, czy co ?
Ja rozumiem, że jesteś rozczarowany obecnym premierem, prezydentem i prezesem i nie masz
komu okazać swojego poparcia, ale z góry dziękuję :rotfl:
I mimo wszystko jeszcze raz próbuję namówić Cię do stosowania merytorycznych argumentów.

ins napisał(a):
Była to zagrywka, a nie potrzeba żeglarska. Tego rodzaju zagrywki są dość medialne dlatego że ich odbiorcom - nie chce się zapoznać z procedurami, o spojrzeniu w mapę nie wspominając.
Jeśli kapitan dużego rosyjskiego żaglowca, który podlega w pełni kaprysom rządu rosyjskiego - państwa prowadzącego wojnę medialną, gospodarczą, szykującego rakiety na nas - zamierza wjechać do portu podając bzdury jako powód, to w interesie naszym jest trzymanie statku dowodzonego przez takiego kapitana jak najdalej od naszych granic.

Ins :)
Kapitan nie musi podlegać jakimś specjalnym kaprysom swojego rządu. Ten system po prostu tak działa. Podobnie Dar Młodzieży czy inny żaglowiec po Polską banderą będzie
wykorzystywany do promocji ( czy jak tam zwał ) naszego kraju.
Bez jakichś specjalnych rozkazów czy dyspozycji z Warszawy.
Za to mają płacone po prostu. Po to te żaglowce wyposaża się w bandery i w ogóle po to się je finansuje :)
( A przynajmniej jest to jeden z głównych powodów )
Zaś sama odmowa wpuszczenia do portu już tak. To już z pewnością będzie "obsużdane" w Moskwie...
Dlatego ważne jest to, co Twoim zdaniem drugorzędne, czyli:
ins napisał(a):
Możemy oczywiście dyskutować o jakości podawania przyczyn niewpuszczenia Siedova, ale jest to najmniej istotne.


SIRK :D
SIRK napisał(a):
I pytanie do wszystkich biorących udział w dyskusji.
Czym dla działalności gospodarczo-turystycznej danego portu jest wejście jednostki takiej jak STS Sedow?
I drugie pytanie, dużo łatwiejsze. Ile zostanie zrealizowanych wcześniej zabukowanych wejść do naszych portów i kto na tym straci?

Uważam, że straty dla naszego kraju, czy portów, z tego akurat powodu będą nikłe.
Zauważ jedną ważną rzecz. Nie wiem czy oglądałeś drugi filmik z tych, które podlinkowałem na poprzedniej stronie wątku. Był w nim zacytowany fragment wypowiedzi rektora uczelni której własnością jest Siedov...
Kapitan Siedova nie może ot tak po prostu kupić w naszym porcie zapasów na dalszą część rejsu. One już zostały zakupione w ramach procedury przetargowej...
A z racji przeróżnych sankcji nie może po prostu wielu rzeczy u nas zakupić...
Dlatego podarowałbym mu skrzynkę jabłek. Przed kamerami i z rąk premiera.
A co? Mogą Rosjanie prowokować a ich prowokować nie wolno ? :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 23:10 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5510
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 591
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
SIRK napisał(a):
ins napisał(a):
Siedov próbował wepchnąć się do portu, używając argumentu o potrzebie uzupełniania zapasów, i wymianie załogi mając pod nosem własny port.
Była to zagrywka, a nie potrzeba żeglarska.

Czy w Warnemunde .............. Ile zostanie zrealizowanych wcześniej zabukowanych wejść do naszych portów i kto na tym straci?

Co ma do rzeczy Dania i Niemcy? Oni mają swoje interesy my swoje.

Na pewno nie jest ani zwyczajem międzynarodowym ani zwyczajowym wpuszczanie obcych statków na podstawie widzimisię kapitana.
No chyba że jest, to proszę o przykłady.
Rozumiem że można wpuścić na prośbę bo odmówili przyjęcia gdzie indziej, ale oszukiwanie władz polskich nie powinno skutkować położeniem uszu po sobie.

W każdym razie przepisy portowe polskie mówią o przynajmniej 24 godzinnym wyprzedzeniu wraz z dostarczeniem pełnej listy załogi i pasażerów. Pytanie jaka była faktyczna forma prośby, bo jeśli rzeczywiście wciskali kity o potrzebie zatankowania to na drzewo należało ich spuścić.
Po prostu kłamstwo. gdyby taka była rzeczywista potrzeba to nie płynęliby do Niemiec tylko weszliby do Kaliningradu. Popatrz na mapę.

Nie istotnym jest czy mieli jakiś zielonych ludzików czy nie, na pokładzie. Nie ma to nic do rzeczy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 23:30 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
MarekSCO napisał(a):
Bombel
Synchro Ci zrywa, czy co ?
Ja rozumiem, że jesteś rozczarowany obecnym premierem, prezydentem i prezesem i nie masz
komu okazać swojego poparcia, ale z góry dziękuję
I mimo wszystko jeszcze raz próbuję namówić Cię do stosowania merytorycznych argumentów.

Ależ Marku, jak możesz :roll:
Żadne synchro, tylko....
Tak pięknie wyłozyłeś swoje racje o potraktowaniu biednego Siedowa przez strupieszały polski rząd...przecież przyznałem rację. Także w zakresie "dyplomatycznego" potraktowania Estonii
Ale też twoje słowa wzbudziły we mnie nadzieję i wiarę, ze jesteś jedynym który może uratować kraj przed dalszą degrengoladą na scenach politycznych. I robieniem kiszki...
Dlatego z całym sercem zaproponowałem byś stanął na czele..rządu..państwa czy nawet rządzącej partii.
Przecież bez ciebie te gamonie......
Czyż to nie jest stosowny argument?

PS. W jednym tylko walnąłeś babola. Kapitan Siedowa nie mógłby przyjąć podarunku skrzynki jabłek. Pokład Siedowa to terytorialnie Rosja. A na nasze owoce i warzywa na terenie Rosji obowiązuje embargo :-P

MarekSCO napisał(a):
Kapitan Siedova nie może ot tak po prostu kupić w naszym porcie zapasów na dalszą część rejsu. One już zostały zakupione w ramach procedury przetargowej...

Tak, zakupione, w Rosji. I przewiezione z Kaliningradu do Tallina a potem z Tallina do Gdyni.
http://wyborcza.pl/7,155287,23668058,ro ... 019-r.html

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:16
Posty: 4863
Podziękował : 3237
Otrzymał podziękowań: 1225
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel napisał(a):
PS. W jednym tylko walnąłeś babola. Kapitan Siedowa nie mógłby przyjąć podarunku skrzynki jabłek. Pokład Siedowa to terytorialnie Rosja. A na nasze owoce i warzywa na terenie Rosji obowiązuje embargo :-P

NIE WALNĄŁEM BABOLA! Na tym opiera się cała prowokacja :rotfl:
Gdyby premier podarował kapitanowi skrzynkę jabłek, kapitan ( przed kamerami ) musiałby odmówić :twisted:
Mogą Rosjanie rozgrywać w podobny sposób pribałtykę ? A nam nie wolno ;)
Dziwię się, że deklarujesz poparcie nie zrozumiawszy mojej "polityki" :rotfl:

I w ogóle po co Ci ten mesjanizm:
Bombel napisał(a):
Ale też twoje słowa wzbudziły we mnie nadzieję i wiarę, ze jesteś jedynym który może uratować kraj przed dalszą degrengoladą na scenach politycznych. I robieniem kiszki...

Jednego polskęzbawa już masz? Mało Ci ? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:16
Posty: 4863
Podziękował : 3237
Otrzymał podziękowań: 1225
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bombel
Złe jest to w jaki sposób nasz rząd tłumaczy swoje posunięcia przed swoimi wyborcami.
Przed obywatelami RP.
Gdyby chociaż tą skrzynkę jabłek...
Jakikolwiek gest poparcia dla Polaków. Zamiast tego mesjanizmu, straszenia i urabiania obywateli...
Bez tego skończymy w czarnej dupie.
Chociaż ta skrzyneczka jabłuszek - byłby jakiś gest solidarności rządu z tymi którzy stracili na rosyjskim embargu... Gdyby te debile polskęzbawy zrobiły chociaż tylko tyle...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 07:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12109
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1405
Otrzymał podziękowań: 1391
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Czy ty Insie wreszcie zrozumiesz, że załoga Siedova nie musiała o nic prosić ani tłumaczyć w jakim celu chce wpłynąć do polskiego lub niemieckiego portu ?

Już ktoś wcześniej o tym pisał.

Obowiązek zgłoszenia zamiaru nie jest prośbą o łaskawe zezwolenie. Władze portowe nie mają prawa odmówić chyba, że byłoby to technicznie niemożliwe lub niebezpieczne np. z powodu rozmiarów, zanurzenia, braku miejsca do cumowania. Mogą statek zatrzymać na redzie z powodu konieczności asysty holownika ale po ustaniu przyczyny w tym przypadku zorganizowaniu tegoż muszą go wpuścić do portu.

Decyzja polskich i estońskich władz jest po prostu bezprawiem.

I jak napisano wcześniej decyzję Estończyków można w jakiś sposób tłumaczyć, choć dalej jest złamaniem prawa.

Decyzja naszego Rządu nie da się sensownie wytłumaczyć. Nawet gdyby to była prawda statek powinien zostać wpuszczony, a po przycumowaniu skontrolowany i ewentualnie gdyby się potwierdziło, że są na pokładzie osoby z unijnym banem nie wypuszczone na ląd. Tak długo jak są na pokładzie statku nie można ich ruszyć.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 09:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
MarekSCO napisał(a):
NIE WALNĄŁEM BABOLA! Na tym opiera się cała prowokacja
Gdyby premier podarował kapitanowi skrzynkę jabłek, kapitan ( przed kamerami ) musiałby odmówić
Mogą Rosjanie rozgrywać w podobny sposób pribałtykę ? A nam nie wolno
Dziwię się, że deklarujesz poparcie nie zrozumiawszy mojej "polityki"

No nie. Genialne w swej prostocie. Po prostu g e n i a l n e.
Jednym gestem i to w świetle kamer likwidować jakiekolwiek problemy. Skrzynką jabłek.
Genialny Geniusz. I zmusić "siedowszczyka" do kapitulacji, i pozbyć sie problemu nadprodukcji jabłek.
I ty o wielki dziwisz się że proponuję przywództwo? Ja już nie proponuję. Ja ŻĄDAM
"nikt nam nie zrobi nic, bo z nami śmigły...... hyc, hyc"
Bez ciebie kraj padnie. Wodzu. Na Kowno.
A nie qźwa, to nie w te stronę :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 11:48 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5510
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 591
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Decyzja naszego Rządu nie da się sensownie wytłumaczyć. Nawet gdyby to była prawda statek powinien zostać wpuszczony, a po przycumowaniu skontrolowany i ewentualnie gdyby się potwierdziło, że są na pokładzie osoby z unijnym banem nie wypuszczone na ląd. Tak długo jak są na pokładzie statku nie można ich ruszyć.


1. Listę załogi i pasażerów dostarcza się na co najmniej 24 godziny przed planowanym wejściem.
2. Czy podjąłeś próbę analizy jakie warunki musisz spełnić by wejść choćby na rosyjskie wody wewnętrzne swoją "Dulcią"

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:12 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 15:43
Posty: 362
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
1. Listę załogi i pasażerów dostarcza się na co najmniej 24 godziny przed planowanym wejściem.
2. Czy podjąłeś próbę analizy jakie warunki musisz spełnić by wejść choćby na rosyjskie wody wewnętrzne swoją "Dulcią"

Co do punktu 1-go znalazlem w jezyku niemieckim:
https://germania.diplo.de/ru-de/service ... er/1588028
oraz punkt 2
https://sail24.com/reise/einreise-in-di ... -so-gehts/
Mozna przetumaczyc przez google - ciekawe informacje.
o 24 godzinach nic nie pisze.

pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:19 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5510
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 591
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
bartoszek napisał(a):
ins napisał(a):
1. Listę załogi i pasażerów dostarcza się na co najmniej 24 godziny przed planowanym wejściem.
2. Czy podjąłeś próbę analizy jakie warunki musisz spełnić by wejść choćby na rosyjskie wody wewnętrzne swoją "Dulcią"

Co do punktu 1-go znalazlem w jezyku niemieckim:
https://germania.diplo.de/ru-de/service ... er/1588028
oraz punkt 2
https://sail24.com/reise/einreise-in-di ... -so-gehts/
Mozna przetumaczyc przez google - ciekawe informacje.
o 24 godzinach nic nie pisze.


1. Co ma język niemiecki do przepisów portowych w Polsce?
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... 7_2018.pdf

§ 14.
1. Kapitan lub upoważniony przedstawiciel kapitana statku, zobowiązany jest złożyć
w kapitanacie portu zgłoszenie wstępne statku, przestrzegając następujących zasad:
1) zgłoszenie wstępne statku należy złożyć z ustalonym poniżej wyprzedzeniem
czasowym:
a) najpóźniej na 24 godziny przed wejściem statku do portu przeznaczenia
lub przybyciem do miejsca obsadzenia statku pilotem,
b) jeżeli podróż statku trwa krócej niż 24 godziny - niezwłocznie po wyjściu
statku z ostatniego portu,
c) jeżeli port przeznaczenia nie jest wcześniej znany - niezwłocznie, gdy
kapitan uzyska taką informację;
...................................................
2. Do zgłoszenia wstępnego statku należy dołączyć:
1) listę pasażerów - w przypadku statków przewożących do 12 pasażerów -
formularz IMO FAL FORM 6;
2) zgłoszenie rzeczy załogi - formularz IMO FAL FORM 4;
3) zgłoszenie zasobów statku - formularz IMO FAL FORM 3;
4) listę załogi - formularz IMO FAL FORM 5;
5) zgłoszenie ładunku lub zgłoszenie ładunku niebezpiecznego - formularz IMO
FAL FORM 2 lub odpowiednio formularz IMO

2. Czyli bez zaproszenia jacht może spędzić dni parę w zastrzeżonej zonie gdzie służby kontrolować będą czy czasem Kurczak nie zamierza siłą pozbawić Putina władzy.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 18 kwi 2019, o 12:27 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:27 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3624
Podziękował : 304
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Kurczak za Putina? Taka zamiana?
No nie wiem.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:28 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 15:43
Posty: 362
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 113
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
2. Czy podjąłeś próbę analizy jakie warunki musisz spełnić by wejść choćby na rosyjskie wody wewnętrzne swoją "Dulcią"

Co maja polskie przepisy portowe do twojego pytania ?
Jezeli tak jest jak piszesz, to gdze to mozna przeczytac ze jacht spoza unii musi podac liste zalogi z 24 godzinnym wyprzedzeniem- moze jakis link.

pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:29 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5510
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 591
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
vaginal napisał(a):
Kurczak za Putina? Taka zamiana?
No nie wiem.
v


Aparat przymusu i nadzoru.


bartoszek napisał(a):
ins napisał(a):
2. Czy podjąłeś próbę analizy jakie warunki musisz spełnić by wejść choćby na rosyjskie wody wewnętrzne swoją "Dulcią"

Co maja polskie przepisy portowe do twojego pytania ?
Jezeli tak jest jak piszesz, to gdze to mozna przeczytac ze jacht spoza unii musi podac liste zalogi z 24 godzinnym wyprzedzeniem- moze jakis link.

pozdrowienia bartoszek


Przepisy polskie nic nie mają do rosyjskich, ale nie rozumiem co ma język niemiecki do nich.

Przeczytaj przepisy polskie, nic nie napisałem że dotyczy to wyłącznie statków spoza UE.
Może tak jest ....nie wiem.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12109
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1405
Otrzymał podziękowań: 1391
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Po raz kolejny insie nie mając argumentów lub pisząc bzdury próbujesz skierować dyskusję na lewe wrotki.

Nie interesują mnie przepisy rosyjskie, mówimy o polskich portach.

ins napisał(a):

Na pewno nie jest ani zwyczajem międzynarodowym ani zwyczajowym wpuszczanie obcych statków na podstawie widzimisię kapitana.

..............................................................

Pytanie jaka była faktyczna forma prośby, bo jeśli rzeczywiście wciskali kity o potrzebie zatankowania to na drzewo należało ich spuścić.


Obowiązek zgłoszenia zamiaru wejścia nie jest prośbą o wyrażenie zgody na zawinięcie do portu. Siedov nie jest statkiem towarowym w rozumieniu Kodeksu Morskiego nie musi się więc sztywno trzymać zaplanowanej wcześniej trasy. Raczej statkiem szkolnym.

To co napisałeś to jest trzecia z prawd ks. prof. Tischnera.

Nie można było nikogo "spuścić".

Trzeba było go wpuścić a po zacumowaniu skontrolować. Jeżeli byłyby podstawy zabronić określonym osobom zejścia na ląd.

Od tego, żeby nie nastąpiło nielegalne przekroczenie granicy UE/RP jest w Polsce Straż Graniczna a nie politycy.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 12:55 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5510
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 591
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
Po raz kolejny insie nie mając argumentów lub pisząc bzdury próbujesz skierować dyskusję na lewe wrotki.

Nie interesują mnie przepisy rosyjskie, mówimy o polskich portach.

ins napisał(a):

Na pewno nie jest ani zwyczajem międzynarodowym ani zwyczajowym wpuszczanie obcych statków na podstawie widzimisię kapitana.

..............................................................

Pytanie jaka była faktyczna forma prośby, bo jeśli rzeczywiście wciskali kity o potrzebie zatankowania to na drzewo należało ich spuścić.


Obowiązek zgłoszenia zamiaru wejścia nie jest prośbą o wyrażenie zgody na zawinięcie do portu. Siedov nie jest statkiem towarowym w rozumieniu Kodeksu Morskiego nie musi się więc sztywno trzymać zaplanowanej wcześniej trasy. Raczej statkiem szkolnym.

To co napisałeś to jest trzecia z prawd ks. prof. Tischnera.

Nie można było nikogo "spuścić".

Trzeba było go wpuścić a po zacumowaniu skontrolować. Jeżeli byłyby podstawy zabronić określonym osobom zejścia na ląd.

Od tego, żeby nie nastąpiło nielegalne przekroczenie granicy UE/RP jest w Polsce Straż Graniczna a nie politycy.


Bzdury wypisujesz.

UE obłożyła sankcjami biznesy współpracujące z instytucjami na Krymie.
Szkoła Morska jest instytucją działającą na Krymie.
Siedov jest rosyjskim biznesem.
Polska miała pełne prawo nie wpuścić Siedova na swoje wody wewnętrzne - unijne -, o porcie nie wspominając.

To czy jest to opłacalne wizerunkowo i to że Niemcy go wpuściły to zupełnie inna bajka.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 13:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10281
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4311
Otrzymał podziękowań: 1898
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kurczak po co tracisz czas. Nawet gdyby śmigłowce bojowe zakupione przez Macierewicza i okrety podwodne z rakietami kupione przez Błaszczaka wspomagane przez fregaty Adriana zatopily Siedowa na pelnym morzu to oznaczałoby, że fanatyk to pochwali.
Wszak wstając z kolan wyrżnął w blat stolu od spodu i mu się przestawiło.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 13:06 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5510
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 591
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Colonel napisał(a):
Kurczak po co tracisz czas. Nawet gdyby śmigłowce bojowe zakupione przez Macierewicza i okrety podwodne z rakietami kupione przez Błaszczaka wspomagane przez fregaty Adriana zatopily Siedowa na pelnym morzu to oznaczałoby, że fanatyk to pochwali.
Wszak wstając z kolan wyrżnął w blat stolu od spodu i mu się przestawiło.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ot argumenty, Szacownego Członka Ekipy.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 15:45 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
Decyzja polskich i estońskich władz jest po prostu bezprawiem.
Kurczak napisał(a):
Obowiązek zgłoszenia zamiaru wejścia nie jest prośbą o wyrażenie zgody na zawinięcie do portu. Siedov nie jest statkiem towarowym w rozumieniu Kodeksu Morskiego nie musi się więc sztywno trzymać zaplanowanej wcześniej trasy. Raczej statkiem szkolnym.

Z tego i poprzedniego twojego postu wynika wprost że jakiekolwiek państwo nie ma prawa do decydowania o tym kogo chce przyjmować w swoich portach. Trochę to dziwne, nie uważasz?
Na stronie Siedowa, tej o rejsach planowanych na 2019 rok jako port startowy i docelowy parokroć występuje Tallin i Gdynia. Czyli w świetle powyższego armator Siedowa narzuca niejako Polsce i Estonii obowiązek przyjmowania w portach. Nie gościnną wizytę ale obowiązek. I znów państwo nie ma nic do gadania? Czy strona rosyjska uzgadnia z władzami tych państw terminaż wejś/wyjśc czy też odbywa się to na zasadzie "my chcemy, wy musicie"
Jeżeli tak optujesz za przestrzeganiem wolności żeglarskiej to wyjaw mi czemu przepisy o tej wolności nie dotyczą Rosji. Bo nie spotkałem jeszcze swobody dowolnego wpływania polskiego jachtu na rosyjskie wody terytorialne bez specwyzowu*. Ilu polskim jachtom nie zezwolono wejść do rosyjskiego portu który sobie wybrały jako docelowy? I na jakiej podstawie im tego zabroniono? Na jakiej też podstawie władze Obwodu Kaliningradzkiego dowolnie interpretują kiedy i dla kogo zamknąć Cieśninę Piławską.
I jeszcze jedno. Czy Siedow wożący odpłatnie turystów jest jeszcze żaglowcem szkolnym czy już komercyjnym?
*Dane sprzed paru lat. Jak obecnie to nie wiem

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4127
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 404
Otrzymał podziękowań: 970
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Nie obraźcie się, ale tylko SIRK ma jakieś pojęcie a Wam się tylko wydaje...
Na litość boską nie przykładajcie miary z Waszych małych łódeczek do było nie było żaglowca... Czy Wy naprawdę myślicie, że załoga z niego bierze plecaki i idzie do Lidla po zakupy a wodę przynosi w baniaczkach?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 2: Seagrams, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 16:58 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 14:29
Posty: 256
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 50
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
Decyzja polskich i estońskich władz jest po prostu bezprawiem.
Skoro dla Ciebie jest to tak oczywiste, to może po prostu napisz, na czym polega owe bezprawie? Proponuję zacząć od tego, kto na morskich wodach wewnętrznych sprawuje władzę?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 17:49 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 11:01
Posty: 937
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 158
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Jak się czyta te wdowy smoleńskie to ręce opadają. Miałem pomysł aby zakończyć ten temat ale dajecie im pole do Po Pis-u . I tak do usranej śmierci będą biadolić jako to Putin zły. Tych gości nikt i nic nie przekona . A będą "wyłazić" z politycznego jak karaluchy bo tam już nic nie osiągną.
Miał Marszałek "swoją ' Berezę Kartuską. Miał !. Czemu Nasze Forum nie idzie jego przykładem. Może wreszcie byłby jako taki ład na forum.



Za ten post autor brodaty otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 17:56 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 11:01
Posty: 937
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 158
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
W przeszłości wdowy smoleńskie dostały po 200 koła od łeba. Taki Bombel i Ins może teraz dostać ale w ryja i nic poza tym.
Piszę to z całą premedytacją aby np. smutny Wojciech dał mi bana bo mam już dość tego forum.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 17:57 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 5510
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 591
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
brodaty napisał(a):
W przeszłości wdowy smoleńskie dostały po 200 koła od łeba. Taki Bombel i Ins może teraz dostać ale w ryja i nic poza tym.
Piszę to z całą premedytacją aby np. smutny Wojciech dał mi bana bo mam już dość tego forum.


Cóż za ekspresja wypowiedzi. Niczym Konrad w celi.

Kurczak napisał(a):
Obowiązek zgłoszenia zamiaru wejścia nie jest prośbą o wyrażenie zgody na zawinięcie do portu. Siedov nie jest statkiem towarowym w rozumieniu Kodeksu Morskiego nie musi się więc sztywno trzymać zaplanowanej wcześniej trasy. Raczej statkiem szkolnym.


Zgodnie z tym co napisałeś, Dar Młodzieży mógłby zawinąć gdzie mu się żywnie podoba, a jednak nie mógł. Mógłbyś mi wyjaśnić przyczyny, dla których polskie porty mają zachowywać w stosunku do obcych bander, rosyjskiej zwłaszcza, jakieś ponadnormatywne zasady?

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 18 kwi 2019, o 18:04 przez ins, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 18:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 20:45
Posty: 5197
Lokalizacja: ES
Podziękował : 296
Otrzymał podziękowań: 766
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Przestroga dla pyskaczy

Nim język puścisz w taniec,
Załóż na mordę. . . kaganiec.
(Jan Sztaudynger)

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12109
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1405
Otrzymał podziękowań: 1391
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Seagrams napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Decyzja polskich i estońskich władz jest po prostu bezprawiem.
Skoro dla Ciebie jest to tak oczywiste, to może po prostu napisz, na czym polega owe bezprawie? Proponuję zacząć od tego, kto na morskich wodach wewnętrznych sprawuje władzę?


Państwo nadbrzeżne. Ale nie jest to władza absolutna. Statek obcej bandery na wodach wewnętrznych posiada zarówno prawa jak i obowiązki. Państwo nadbrzeżne ma także swoje ograniczenia.

Nie może np. bezpodstawne utrudniać korzystania z prawa przepływu co w tym przypadku miało miejsce.

Prawo przepływu dotyczy także prawa wejścia do portu i stanięcia na redzie.

Wprawdzie to co napisano w mediach pasuje do art. 19 ust 1 i 2 lit. c i k Konwencji. Jednak taka decyzja musi być podparta dowodami pozyskanymi np. w wyniku przeprowadzonej inspekcji a nie uzyskanych z Facebooka.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Jaca_33 i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL