Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 paź 2019, o 01:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lip 2019, o 10:44 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 18:57
Posty: 79
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Hej,
Powoli oswajam się z myślą, że w tym sezonie już nie popływam :(
Dobrą stroną jest to, że nie muszę się śpieszyć i mogę spokojnie pomyśleć o poszerzeniu zakresu prac ;)

Tym razem na celowniku znalazł się skeg wału śruby napędowej. Zastanawiam się nad jego usunięciem a przez to wygładzeniem linii kadłuba w części rufowej.
Sam skeg jest kompletnie bezużyteczny, silnik mam w studzience przed pawężą i nie planuję nigdy instalowania silnika stacjonarnego {a nawet jeśli, to nie na śródokręciu}. W związku z tym skeg pełni rolę "zbiornika balastowego" - zbiera się tam woda {i ogólnie cały syf} która dostanie się do kabiny a nautycznie jest czymś w rodzaju dryfkotwy ;)

Nieco kłopotów sprawia fakt, że nad skegiem mam podłogę, której nie chciałbym ruszać o ile nie jest to niezbędnie konieczne - czy zalaminowanie dziury po skegu tylko od zewnątrz będzie wystarczające i technologicznie poprawne?


Załączniki:
Skeg.jpg
Skeg.jpg [ 113.17 KiB | Przeglądane 835 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2019, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10564
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1129
Otrzymał podziękowań: 2719
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Skeg pełni też rolę stabilizatora kursu i trochę zmniejsza nawietrzność jachtu. W jakim stopniu - nie wiem, ale może warto to rozważyć i pod tym kątem?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: drek_z, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2019, o 15:37 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 21:08
Posty: 1013
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 481
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
drek_z napisał(a):
Zastanawiam się nad jego usunięciem


Urżnąć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lip 2019, o 21:58 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 4246
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 542
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Wypalić i posmarować sikaflexem.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12571
Podziękował : 8504
Otrzymał podziękowań: 2014
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
vaginal napisał(a):
Wypalić i posmarować sikaflexem.
v
... i pokropić wodą święconą, coby bardziej szczelne było.

MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2019, o 09:38 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 18:57
Posty: 79
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
vaginal napisał(a):
Wypalić i posmarować sikaflexem.
v
... i pokropić wodą święconą, coby bardziej szczelne było.
MJS

Obejdzie się bez wody święconej, skeg jednak zostaje i co więcej, o ile wszystko się uda, będzie wykorzystany zgodnie z przeznaczeniem ;)



Za ten post autor drek_z otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2019, o 21:45 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 18:57
Posty: 79
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Mam skeg o grubości 70 mm, śruba 9 cali, średnica zewnętrzna piasty to 50 mm.
Jak daleko umieścić śrubę od skegu?
Lepiej bliżej, żeby piasta znalazła się w "cieniu" skegu, czy lepiej dalej, żeby "cień" skegu nie wpływał na pracę łopat?

"... nie planuję nigdy instalowania silnika stacjonarnego {a nawet jeśli, to nie na śródokręciu} ..." Ja to pisałem??? :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2019, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7807
Podziękował : 1682
Otrzymał podziękowań: 2181
Uprawnienia żeglarskie: -
Wstaw sobie łożysko (cutlass bearing) dłuższe, jakie ta kupisz, a z wlotem wody od przoda, a koniec skegu wyprowadź w kształt "V". Pomoże zwłaszcza w manewrach wsteczem.
Stare to dzieje, ale te tanie producenty miały te rzeczy w ... ;)

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL