Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 sie 2019, o 18:30




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lip 2019, o 01:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 20:37
Posty: 11068
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1202
Otrzymał podziękowań: 1303
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
romanewas napisał(a):
Czy ktoś ma pomysł jak to ściągnąć do PL? Może są jakieś opcje aby go jakoś zaholować inną jednostką (jaką?)? Wszelkie sugestie mile widziane...

Zapytaj specjalistów żeglugi śródlądowej https://www.zegluga-rzeczna.pl/forum/index.php

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2019, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10335
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4328
Otrzymał podziękowań: 1907
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Przy naspawaniu blach rozszczelnią się nity w innych miejscach.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2019, o 21:38 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 682
Podziękował : 265
Otrzymał podziękowań: 251
Uprawnienia żeglarskie:
Colonel napisał(a):
Przy naspawaniu blach rozszczelnią się nity w innych miejscach.


Jest bardzo wiele małych żelaznych statków, do ok. 30 - 40 metrów długości całkowitej, zbudowanych w konstrukcji nitowanej, na przełomie XIX i XX w., które nadal pracują.
Statki te obecnie wożą turystów po Bałtyku i Cieśninach Duńskich, a czasem wybierają się na Morze Północne i dalej.

Są to dawne bałtyckie szkunery żaglowe, które przez dziesięciolecia woziły właściwie wszystkie możliwe materiały po Bałtyku i Morzu Północnym. Do tej grupy należą tez stare, klasyczne płaskodenne, holenderskie barki żaglowe.
W samym tylko wspomnianym przez mnie TSC takich statków jest kilkadziesiąt.

Podczas remontów wymieniano w tych statkach części poszycia kadłuba żywego, konstruowano nadbudówki, instalowano silniki i przerabiano osprzęt żaglowy, zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami rynku.
Nowe arkusze poszycia kadłuba łączono ze starym, nitowanym poszyciem właśnie metodą spawania, co można oglądać nadal na kadłubie niemal każdego statku.

Wobec powyższego nasuwa się pytanie: Andrzeju, czy uważasz że tak naprawiane statki ciekną ?

___________________________________

pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2019, o 12:29 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 02:05
Posty: 94
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ok a wiesz gdzie to robiono albo gdzie to zrobić za rozsądną kasę? Bo generalnie stocznia w Nowej Soli nie bardzo chce się tego podjąć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2019, o 02:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 05:47
Posty: 12249
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2138
Otrzymał podziękowań: 1566
Uprawnienia żeglarskie: ...
tomasz piasecki napisał(a):
Andrzeju, czy uważasz że tak naprawiane statki ciekną ?
Andrzej projektował na Zawiszę spawaną nadbudówkę, która jest umieszczona na połączeniu części spawanej i nitowanej kadłuba. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2019, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13408
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 4515
O tym, że Zawias ma dospawane kilka metrów rufy - nie wspomnę. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2019, o 07:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 10335
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 4328
Otrzymał podziękowań: 1907
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Tylko, że to wykonywali fachowcy...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2019, o 07:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12246
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1423
Otrzymał podziękowań: 1418
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Z treści wątku wynika, że zainteresowany chce naprawę zlecić fachowcowi a nie pospawać za przysłowiową "flaszkę". :)

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2019, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 23:03
Posty: 3586
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 186
Otrzymał podziękowań: 344
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Z treści wątku wynika, że zainteresowany chce naprawę zlecić fachowcowi a nie pospawać za przysłowiową "flaszkę". :)
Ja mam w tej sprawie wątpliwości. ;)

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2019, o 18:53 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 02:05
Posty: 94
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek Woźniak napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Z treści wątku wynika, że zainteresowany chce naprawę zlecić fachowcowi a nie pospawać za przysłowiową "flaszkę". :)
Ja mam w tej sprawie wątpliwości. ;)


Jakie masz kolego wątpliwości? Myślisz, że chcę zrobić remont wraku za flaszkę?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2019, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 19:19
Posty: 4146
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 404
Otrzymał podziękowań: 973
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
Ja mam w tej sprawie wątpliwości.


Hymmm było coś mówione o stoczni w Nowej Soli... O ile wiem to tam jest dość konkretna stocznia
http://stocznianowasol.pl/

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2019, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 23:03
Posty: 3586
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 186
Otrzymał podziękowań: 344
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kupować rzecz jakieś kilkaset kilometrów od chałupy bez wiedzy jak i za ile da się to przetransportować itd... to nie po mojemu.

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2019, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 12246
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1423
Otrzymał podziękowań: 1418
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ktoś coś kupił ? :-o Bo z tego co napisano robi raczej najpierw rozpoznanie. I prawidłowo.
Skąd wiesz, że na odległość ? A może całkiem z bliska ?
Nie ma to jak się wymądrzać na odległość. :D

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2019, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11685
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 206
Otrzymał podziękowań: 1813
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jacek Woźniak napisał(a):
Ja mam w tej sprawie wątpliwości. ;)


Jacek - ja też, ale wychodzę z założenia, że to problem autora wątku, więc się już na ten temat nie wypowiadam...

W końcu to nie moje pieniądze i nie moje buraczki...

To takie proste...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2019, o 17:05 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 02:05
Posty: 94
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No tak jak kolega Kurczak napisał - to było tylko rozpoznanie. Po dokładnej analizie na miejscu (oraz jeszcze jednej jednostki) niestety okazało się, że taniej wyjdzie zbudować nowy stateczek niż ten remontować... :( A szkoda!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL