Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 sie 2019, o 18:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sie 2019, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1130
Podziękował : 126
Otrzymał podziękowań: 229
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
W ostatnią środę, miałem okazje przyglądać się cumowaniu Daru Młodzieży i co tu dużo mówić jestem w szoku. Nawiązując do wcześniejszej dyskusji o malowaniu w przestrzeniach zamkniętych, przyznaje jestem w kropce. Nie wiem czy to już materiał na następne „śledztwo prokuratorskie”, czy może tylko na kolejny dziwaczny artykuł prasowy. Jednak moim skromnym zdaniem procedury kodu ISM na pokładzie naszego żaglowca są powszechnie łamane lub po prostu cały kodeks bezpiecznego zarzadzania i eksploatacji statku szkolnego w żaden sposób nie koresponduje z obowiązującą wiedzą a także z odpowiednimi rekomendacjami oraz obowiązkowymi regulacjami. Natomiast kultura pracy na pokładzie zatrzymała się gdzieś tak w ubiegłym wieku.

I aby nie być gołosłownym może tak w kilku punktach.
Brak jakichkolwiek środków ochrony głowy dla załogi pracującej przy linach cumowniczych.
Praca z linami cumowniczymi bez rękawic ochronnych.
Nielogiczne i nieodpowiednie wyposażanie członków załogi w kamizelki asekuracyjne.

Nieodpowiednie zakładanie kombinezonów roboczych.
Nieodpowiednie zachowanie się przy windzie kotwiczno-cumowniczej.
Niebezpieczne obchodzenie się z napiętą liną cumowniczą.
Nieodpowiednie operowanie odbijaczem.

Użycie całkowicie zużytej liny cumowniczej.
Używanie lin cumowniczych z ręcznie naprawianymi elementami.
Cumowanie niezgodne z zatwierdzonym „mooring planem” lub posiadanie nieodpowiedniego planu.

Przebywanie pasażerów lub innych członków załogi bezpośrednio w zasięgu pracujących lin na dziobowym stanowisku cumowniczym.

Nieprzestrzeganie lub stosowanie nieodpowiednich procedur bezpieczeństwa przy pracy bomem ładunkowym.

I na koniec taki obrazek.
Na wejście na pokład czekała na nabrzeżu oficjalna delegacja, miedzy innymi były chyba obecne osoby bezpośrednio odpowiedzialne za przebieg praktyk morskich.
Osoby te nie czekając na zakończenie alarmu manewrowego a w szczególności na ostateczne zabezpieczenie trapu okrętowego po prostu weszły na pokład. Omijając pracujących marynarzy przeszli po niezabezpieczonym trapie i oczywiście odebrali przygotowane w pospiechu należne im honory aby następnie powitać i pogratulować załodze bezpiecznego powrotu do domu. Powstała kuriozalna sytuacja, osoby które są odpowiedzialne za realizowany proces dydaktyczny a także wprowadzają i nadzorują prawidłowe stosowanie wszelkich regulacji prawnych nie tylko nic nieodpowiedniego nie zauważyły ale swoim zachowaniem zaakceptowali zaistniałą sytuacje i dodatkowo wymusili skrajnie nieodpowiedzialne postępowanie części załogi.

Nie wiem czy należy się śmiać, czy płakać, czy może być dumnym z kultywowanej ale bardzo źle pojętej tradycji.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2019, o 22:56 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 09:47
Posty: 423
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
A teraz pomyślmy ile byłoby kwiatków jakby był monitoring pokładowy :rotfl: Ostatnio kolega był na mazurach i mówił, że patent żeglarza robią w jeden dzień. Więc wszędzie są kwiatki, oczywiście nie pochwalam ale tak się dzieje. I jakoś nikt z tym nie walczy. A później taki ktoś może zabrać całą załogę na pokład i wyczarterować jacht. I sru na wodę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2019, o 06:52 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 15:17
Posty: 366
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
SIRK napisał(a):
Praca z linami cumowniczymi bez rękawic ochronnych.
Nielogiczne i nieodpowiednie wyposażanie członków załogi w kamizelki asekuracyjne.

Nieodpowiednie zakładanie kombinezonów roboczych.
Nieodpowiednie zachowanie się przy windzie kotwiczno-cumowniczej.
Niebezpieczne obchodzenie się z napiętą liną cumowniczą.
Nieodpowiednie operowanie odbijaczem.

Użycie całkowicie zużytej liny cumowniczej.
Używanie lin cumowniczych z ręcznie naprawianymi elementami.
Cumowanie niezgodne z zatwierdzonym „mooring planem” lub posiadanie nieodpowiedniego planu.


Czy kolega coś bierze ?

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2019, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 23:06
Posty: 1130
Podziękował : 126
Otrzymał podziękowań: 229
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
adaswa napisał(a):
Czy kolega coś bierze ?

„leaves” ale w małych ilościach i tylko dobrej jakości.

Drogi kolego, sprawa nie dotyczy jakiejś „sasanki” tylko szkolnego żaglowca Uniwersytetu Morskiego mającego ambicje stać się najlepszym morskim ośrodkiem szkoleniowym i to nie tylko w kraju.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2019, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2018, o 07:39
Posty: 89
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
[do skasowania, nie ten wątek]

_________________
"Ullamne subuculam geris" - fundamentalne pytanie filozofii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2019, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 01:42
Posty: 11685
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 206
Otrzymał podziękowań: 1813
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adaswa napisał(a):
Czy kolega coś bierze ?


Ja mam natomiast inne pytanie - czemu ma służyć ta wyliczanka ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: magda_k, oliverwood2 i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL