Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 gru 2019, o 12:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sie 2019, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
W ostatnią środę, miałem okazje przyglądać się cumowaniu Daru Młodzieży i co tu dużo mówić jestem w szoku. Nawiązując do wcześniejszej dyskusji o malowaniu w przestrzeniach zamkniętych, przyznaje jestem w kropce. Nie wiem czy to już materiał na następne „śledztwo prokuratorskie”, czy może tylko na kolejny dziwaczny artykuł prasowy. Jednak moim skromnym zdaniem procedury kodu ISM na pokładzie naszego żaglowca są powszechnie łamane lub po prostu cały kodeks bezpiecznego zarzadzania i eksploatacji statku szkolnego w żaden sposób nie koresponduje z obowiązującą wiedzą a także z odpowiednimi rekomendacjami oraz obowiązkowymi regulacjami. Natomiast kultura pracy na pokładzie zatrzymała się gdzieś tak w ubiegłym wieku.

I aby nie być gołosłownym może tak w kilku punktach.
Brak jakichkolwiek środków ochrony głowy dla załogi pracującej przy linach cumowniczych.
Praca z linami cumowniczymi bez rękawic ochronnych.
Nielogiczne i nieodpowiednie wyposażanie członków załogi w kamizelki asekuracyjne.

Nieodpowiednie zakładanie kombinezonów roboczych.
Nieodpowiednie zachowanie się przy windzie kotwiczno-cumowniczej.
Niebezpieczne obchodzenie się z napiętą liną cumowniczą.
Nieodpowiednie operowanie odbijaczem.

Użycie całkowicie zużytej liny cumowniczej.
Używanie lin cumowniczych z ręcznie naprawianymi elementami.
Cumowanie niezgodne z zatwierdzonym „mooring planem” lub posiadanie nieodpowiedniego planu.

Przebywanie pasażerów lub innych członków załogi bezpośrednio w zasięgu pracujących lin na dziobowym stanowisku cumowniczym.

Nieprzestrzeganie lub stosowanie nieodpowiednich procedur bezpieczeństwa przy pracy bomem ładunkowym.

I na koniec taki obrazek.
Na wejście na pokład czekała na nabrzeżu oficjalna delegacja, miedzy innymi były chyba obecne osoby bezpośrednio odpowiedzialne za przebieg praktyk morskich.
Osoby te nie czekając na zakończenie alarmu manewrowego a w szczególności na ostateczne zabezpieczenie trapu okrętowego po prostu weszły na pokład. Omijając pracujących marynarzy przeszli po niezabezpieczonym trapie i oczywiście odebrali przygotowane w pospiechu należne im honory aby następnie powitać i pogratulować załodze bezpiecznego powrotu do domu. Powstała kuriozalna sytuacja, osoby które są odpowiedzialne za realizowany proces dydaktyczny a także wprowadzają i nadzorują prawidłowe stosowanie wszelkich regulacji prawnych nie tylko nic nieodpowiedniego nie zauważyły ale swoim zachowaniem zaakceptowali zaistniałą sytuacje i dodatkowo wymusili skrajnie nieodpowiedzialne postępowanie części załogi.

Nie wiem czy należy się śmiać, czy płakać, czy może być dumnym z kultywowanej ale bardzo źle pojętej tradycji.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2019, o 21:56 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 476
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
A teraz pomyślmy ile byłoby kwiatków jakby był monitoring pokładowy :rotfl: Ostatnio kolega był na mazurach i mówił, że patent żeglarza robią w jeden dzień. Więc wszędzie są kwiatki, oczywiście nie pochwalam ale tak się dzieje. I jakoś nikt z tym nie walczy. A później taki ktoś może zabrać całą załogę na pokład i wyczarterować jacht. I sru na wodę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2019, o 05:52 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 369
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 39
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
SIRK napisał(a):
Praca z linami cumowniczymi bez rękawic ochronnych.
Nielogiczne i nieodpowiednie wyposażanie członków załogi w kamizelki asekuracyjne.

Nieodpowiednie zakładanie kombinezonów roboczych.
Nieodpowiednie zachowanie się przy windzie kotwiczno-cumowniczej.
Niebezpieczne obchodzenie się z napiętą liną cumowniczą.
Nieodpowiednie operowanie odbijaczem.

Użycie całkowicie zużytej liny cumowniczej.
Używanie lin cumowniczych z ręcznie naprawianymi elementami.
Cumowanie niezgodne z zatwierdzonym „mooring planem” lub posiadanie nieodpowiedniego planu.


Czy kolega coś bierze ?

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2019, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
adaswa napisał(a):
Czy kolega coś bierze ?

„leaves” ale w małych ilościach i tylko dobrej jakości.

Drogi kolego, sprawa nie dotyczy jakiejś „sasanki” tylko szkolnego żaglowca Uniwersytetu Morskiego mającego ambicje stać się najlepszym morskim ośrodkiem szkoleniowym i to nie tylko w kraju.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2019, o 07:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2018, o 06:39
Posty: 98
Podziękował : 104
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
[do skasowania, nie ten wątek]

_________________
"Ullamne subuculam geris" - fundamentalne pytanie filozofii


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2019, o 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12486
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 229
Otrzymał podziękowań: 1949
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
adaswa napisał(a):
Czy kolega coś bierze ?


Ja mam natomiast inne pytanie - czemu ma służyć ta wyliczanka ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2019, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Ja mam natomiast inne pytanie - czemu ma służyć ta wyliczanka ?

Stwierdzeniu, że „źle się dzieje w państwie duńskim”.
I nie wiem co jest gorsze, przyjęcie a raczej kontynuacja nieprawidłowych i całkowicie nieprzystających do oczekiwań współczesnego świata założeń szkoleniowych. Czy może jednak akceptacja nieodpowiedzialnej kultury pracy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2019, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12486
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 229
Otrzymał podziękowań: 1949
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Stwierdzeniu, że „źle się dzieje w państwie duńskim”.
I nie wiem co jest gorsze, przyjęcie a raczej kontynuacja nieprawidłowych i całkowicie nieprzystających do oczekiwań współczesnego świata założeń szkoleniowych. Czy może jednak akceptacja nieodpowiedzialnej kultury pracy.


A jaki masz Krzysztofie pomysł na zmianę powyższego na założenia prawidłowe ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2019, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Na zmianę założeń szkoleniowych osobiście wpływu nie mamy, pozostają jedynie media i opinia publiczna. Natomiast okolicznościami nieprzestrzegania zasad bezpiecznego zarządzania i eksploatacji statku morskiego można byłoby zainteresować Inspektorat Bezpieczeństwa UM. A w sytuacji narażenie członków załogi i osób postronnych na utratę życia lub zdrowia najbardziej naturalnym adresatem jest prokurator.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2019, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12408
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2208
Otrzymał podziękowań: 1640
Uprawnienia żeglarskie: ...
SIRK napisał(a):
w sytuacji narażenie członków załogi i osób postronnych na utratę życia lub zdrowia najbardziej naturalnym adresatem jest prokurator.
Napisałeś do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa czy zakładasz, że prokuratorzy czytają nasze forum?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2019, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1251
Podziękował : 130
Otrzymał podziękowań: 247
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Czy ja gdzieś dałem do zrozumienia, że liczę na wszczęciu dochodzenia z urzędu?

Opcji jest kilka i na pewno nie ograniczam się jedynie do informowania kolegów na forum. Jeżeli masz jakieś inne interesujące spostrzeżenia to się pochwal w przeciwnym wypadku możesz sobie darować.

A już twoje Kurczaku podziękowania pod nic nie wnoszącym postem są co najmniej dziwne i chyba nie przystają moderatorowi.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2019, o 06:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12650
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1488
Otrzymał podziękowań: 1465
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie są dziwne. Są oczywiste, jeśli uważasz, że dowodzący statkiem oficerowie złamali prawo poprzez niedopełnienie obowiązków, co mogło doprowadzić do wypadku - organem właściwym w tej sprawie jest prokuratura a nie żeglarskie Forum.

To, że post nic nie wnosi - to Twoje zdanie, moje jest inne.

Gwoli ścisłości nie jestem już Moderatorem, zrezygnowałem z tej zaszczytnej funkcji bodajże w styczniu. Co nie zmienia faktu, że nie będę sobie pozwalał na więcej niż wówczas, gdy nim byłem.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomasz piasecki i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL