Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 sty 2020, o 22:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: OSR 2020-2021
PostNapisane: 2 sty 2020, o 23:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10845
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1158
Otrzymał podziękowań: 2819
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co prawda przepisy OSR mogą dotyczyć wszystkich, także turystów, ale jednak bardziej dotyczą regat, w których są coraz częściej wymagane. Coraz częściej u nas, bo na zachodzie generalnie powszechnie.

Ukazała się właśnie wersja obowiązująca od tego roku. Przejrzałem. Zmian w sumie nie ma zbyt wiele, ale dwie dość dolegliwe.

Pierwsza nowość to inspekcje balastu i steru, dokonane przez osobę uprawnioną, maksymalnie 24 miesiące przed regatami, lub po wejściu na mieliznę.
Jest instrukcja inspekcji i formularz inspekcyjny (dodatek L).
Obowiązuje dla kategorii 3 i niższych.
Koszt i kłopot, bo trzeba ten kwit uzyskać. I co dwa lata odnawiać.

Zmiana której się spodziewałem, czyli AIS dla kat. 3 i niższych.
To traktuję jako uderzenie w małe jachty. Nie mówię, że AIS nie jest fajny. Jest bardzo fajny, ale...

Mniej nas dotyczące, ale części tak.
Dla kat. 2 i niższych pompa o wydajności minimum 200 l/min z dodatkowymi wymaganiami. Co może mieć znaczenie w Bitwie jeżeli wejdzie w niej kat.2.

Oczywiście organizator może wprowadzić wyjątki.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10373
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 879
Otrzymał podziękowań: 1660
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Cudowne te wasze regaty: instrukcja inspekcji i formularz inspekcyjny i inspekcja.
Nie taniej i prosciej rywalizowac samymi pompami?
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: Mir, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 01:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10373
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 879
Otrzymał podziękowań: 1660
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Catz napisał(a):
Nie taniej i prosciej rywalizowac samymi pompami?

Zapomnialem dodac: oczywiscie zgodnie z instrukcja inspekcji i formularzem inspekcyjnym i po inspekcji.
Catz Pompatycznie

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 06:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10845
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1158
Otrzymał podziękowań: 2819
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nasze regaty? Podniecasz się Sydney-Hobart, Fastnetem albo Vendee Globe. Tam są właśnie dokładnie te przepisy. Takie mamy czasy, ciekawe dzięki komu. Ale to nie dział polityczny.

Jedna rzecz, bo już w nocy nie napisałem, a to ważne. Kontrole balastu obowiązują od roku 2021.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 09:10 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 538
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
A dlaczego uważacie, że to źle ? Pytam z perspektywy kibica-laika.
Po Fastnet '79 też pojawiły się regulacje, nie wiem, czy globalne czy dotyczące tylko tych zawodów - obowiązkowy trajsel, VHF. Dzisiaj, jak rozumiem, dość oczywiste.

pozdrawiam,

Piotr



Za ten post autor burzum otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 10:48 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 4684
Podziękował : 385
Otrzymał podziękowań: 627
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zmień perspektywę, a odpowiedź się pojawi.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10845
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1158
Otrzymał podziękowań: 2819
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
burzum napisał(a):
A dlaczego uważacie, że to źle

To tutaj jest nieźle porąbane. Znaczy kto i co uważa.
Niemal wszyscy ględzą, że bezpieczeństwo najważniejsze. Z drugiej strony kontroli nikt nie lubi, ale z różnych powodów.
I teraz robi się niezły burdel. Nagle ludzie o poglądach tutaj generalnie socjalistycznych i ulegających wszelkim regulacjom, są przeciw inspekcjom na regatach. Niektórzy w regatach nie startują, ale to drobiazg. Za to jak gdzieś się trafi wypadek, to jeżdżą po organizatorze bez wahania.
Głosy o tym, że Bitwy nie należało puszczać też było dużo.
No i o oszustwach na regatach też niektórzy ciągle krzyczą, ale inspekcje klasowe oczywiście też są „be”. Taki kompletny miszmasz poglądów.

Z drugiej strony ja mam poglądy mocno wolnościowe i szlag mnie trafia na różne regulacje. Ale po pierwsze w tym wypadku nie widzę wyjścia, a na dyskusje już mi szkoda czasu. Po drugie, widzę w regatach pewien sens tego, nie pod kątem bezpieczeństwa, ale wyrównywania szans.

W tym wypadku chodziło mi o to, że jest coś nowego, co nas jakoś będzie dotyczyło. Informacja DLA ZAINTERESOWANYCH.

P.S. Jak ktoś się podnieca Regatami Sydney-Hobrat to niech też sobie przeczyta o tamtejszych wymaganiach. Australia ma swoją wersję przepisów OSR, a np. wszystkie jachty chcące starować w S-H muszą mieć zmierzoną stateczność. Dopuszczane są tylko świadectwa ORC Int. A jak nie ma ORC, to jacht musi mieć kwit z pomiarów stateczności.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: burzum
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 14:01 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 179
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 16
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
"Pierwsza nowość to inspekcje balastu i steru, dokonane przez osobę uprawnioną,"

Teraz pytanie kto przygarnie kaskę za wystawienie świstka którym w zasadzie można się tylko podetrzeć .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 15:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 12579
Podziękował : 368
Otrzymał podziękowań: 1276
A jak się sprawdza prawidłowość montażu balastu?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A jak się sprawdza prawidłowość montażu balastu?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10845
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1158
Otrzymał podziękowań: 2819
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rafg28 napisał(a):
Teraz pytanie kto przygarnie kaskę za wystawienie świstka którym w zasadzie można się tylko podetrzeć .

No przecież jest napisane, że przez osobę uprawnioną. Czego nie rozumiesz? ;)
piotr6 napisał(a):
A jak się sprawdza prawidłowość montażu balastu?

Przeczytaj załącznik L przepisów OSR na ten rok - tam jest wszystko opisane.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 16:24 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 179
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 16
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
waliant napisał(a):
No przecież jest napisane, że przez osobę uprawnioną. Czego nie rozumiesz?


To inaczej : jak zdobyć uprawnienia "stwierdzacza" prawidłowości montażu balastu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 16:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7752
Podziękował : 3426
Otrzymał podziękowań: 1594
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tomku, mnie osoiscie same przepisy OSR nie przeszkadzaja, pokazuja pewne istotne dla bezpieczenstw sprawy i dla mnie stanowia baze do tego jak lodke przygotowac. Praktycznie moja spelna z nawiazka kat III ale bez tratwy. Odbiornik AIS zintegrowany z ploterem mam od ponad 6 lat i to fajne urzadzenie. Teraz jesli bedr chcial startowac w MP to bede MUSIAL sie do nowych przepisow dostosowac a to generuje koszty. Balast robilem i montowalem sam, nikt bez demontazu i ponownego montazu nie oceni tego lepiej niz ja sam a bede musial za taki kwit zaplacic. Prognozuje ze ilosc startujacych bedzie sie zmniejszac a jesli nie to bedzie spora rotacja osob. Zostana ci zamozniejsi.
Pelny pomiar ORC Int chce zrobic ale to glownie dla siebie.
To wszystko przypomina mi majstrowanie przy naszym systemie stopni. Zamiast zostawic stary sprawdzony jako nieobowiazkowy wprowadzono nowy ktory jak dla mnie jest po prostu ulomny .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10845
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1158
Otrzymał podziękowań: 2819
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Teraz jesli bedr chcial startowac w MP to bede MUSIAL sie do nowych przepisow dostosowac

Niby czemu? Przecież masz wszystko na kat. 3.
M@rek napisał(a):
a bede musial za taki kwit zaplacic.

Tak, ale nie teraz jeszcze. Ponieważ przeczytałem ten załącznik L, to już wiem, że inspekcja ma wykluczyć to co można zobaczyć: rdzę, pęknięcia, delaminację i tak dalej. Podobnie w przypadku steru.

M@rek napisał(a):
Zamiast zostawic stary sprawdzony jako nieobowiazkowy wprowadzono nowy ktory jak dla mnie jest po prostu ulomny .

Zwracam uwagę, że te przepisy przyszły do nas z zachodu. O ile wiem, to nie mamy na ich postać żadnego wpływu. Możemy je stosować lub nie. Tutaj pole do popisu dla organizatorów i ewentualnie PZŻ, żeby nie chciał narzucić zbyt wysokich wymagań.

Gdybym ja w tym roku chciał olać MP Samotników i Sailbooka i popłynąć w tym samy terminie do tak hołubionej czasami tutaj Estonii, to muszę mieć jacht, który spełnia przepisy kategorii 4 OSR.
Żadne biadolenie na forum nic nie da. Można ewentualnie nie startować.

Podobnie chcąc wystartować w Fastnecie (i nie chcąc przed startem pracowicie skrobać relingów z oplotu...), Gotland Runt, czy Silverrudder, nie mam co narzekać na to tutaj, tylko zacisnąć zęby i przygotować jacht do tych i innych regat. Zapewne także regat w Ueckermunde, zgadza się?
Albo nie startować.

Jeszcze raz powtórzę: nie jestem fanem tych przepisów. Ale już dawno postanowiłem podejść do sprawy konstruktywnie. Przynajmniej od zeszłego roku, podczas inspekcji, nie marnuję czasu na pożyczanie wyposażenia na regaty.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2020, o 17:21 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 538
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Tomku, dziękuję za wyjaśnienie. Tak to jest z tą wolnością, każdy ceni swoją. Jeżeli przepisy dotyczą wszystkich i nie wypaczają rywalizacji, to nie widzę problemu. Ogranizatorów obarcza się coraz większą odpowiedzialnością, więc to pewnie jedyna droga - bezpieczeństwo staje się powoli ważne w każdym sporcie.
Mogę tylko dodać, że jak chciałem pomóc Plitkinowi z finansowaniem i gadałem z firmami (duże amerykanskie) z którymi normalnie współsponsorujemy pewne wydarzenia, to usłyszałem, że żeglarstwo odpada ze względu na wysokie ryzyko wypadku - firma nie chce być kojarzona z niebezpieczeństwem i wypadkiem.

pozdrawiam,

Piotr



Za ten post autor burzum otrzymał podziękowania - 2: cors, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2020, o 14:16 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 179
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 16
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
waliant napisał(a):
...czy Silverrudder...

Tu chyba możesz popłynąć, organizator opiera się na COLREGS oraz liście sprzętu dodatkowego ( z cyklu kamizelki , radio, flary... ). O OSR w zawiadomieniu nie widzę ani słowa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2020, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 10845
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1158
Otrzymał podziękowań: 2819
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
rafg28 napisał(a):
Tu chyba możesz popłynąć

Płynąć mogę na wiele regat, ale chodziło mi o to, że chcąc wystartować w wielu z nich, muszę te przepisy spełniać. I nie ma dyskusji.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL